Поглибити і узагальнити знання учнів про додаток; формувати вміння ставити запитання до другорядних членів речення, визначати способи вираження додатку



Дата конвертації27.05.2016
Розмір445 b.



Мета:

  • поглибити і узагальнити знання учнів про додаток; формувати вміння ставити запитання до другорядних членів речення, визначати способи вираження додатку;

  • розвивати творчу уяву, мовленнєві навички, вміння працювати колективно та самостійно;

  • виховувати інтерес до квітів-символів.



Організаційний момент

  • Загадка

  • Я на сонце дуже схожа –

  • Золотиста, ніжна, гожа.

  • Рано-вранці розквітаю.

  • Відгадати вам неважко,

  • Що за квітка я ?









Формування базових знань

  • Аналіз мовних явищ

  • У поданих текстах знайти додатки.

  • З’ясувати, від яких інших членів речення вони залежать?

  • Виписати словосполучення “додаток + слово, від якого залежить додаток”.

  • Визначити, якою частиною мови виражені додатки.

  • Висновки записати в зошит.

  • Варіант 1.

  • Ромашці довіряють, як довіряють Сонцю. Бо в неї є дуже важливий сонячний елемент –

  • золота серцевина...Ще її називають рум'янком або рум'янцем. Вже наші предки використовували її в лікувальних та профілактичних цілях. Вона допомагала при малярії та жовтянці. В ромашці купали немовлят. Ця чарівна квітка є засобом для покращення зору та слуху, служить оберегом проти чарів.

  • Варіант 2.

  • Ромашка — символ здоров'я, добра і ніжності.

  • Посадіть її у вашому саду. Ромашкою лікують захворювання дихальних шляхів, вона допомагає при проблемах із травним трактом, при застуді, заспокоює нерви. Аромат квітки, за китайською традицією, яка виросла в південно-західній частині вашого саду, допоможе зберегти добру атмосферу в сім'ї.



Формування базових знань

  • 1. Робота з підручником

  • Звірити свої висновки з матеріалом підручника на с. 45.

  • Опрацювати рубрику “Зверніть увагу” на с. 45 (Прийменник може входити до складу другорядних членів речення. Наприклад: Діти співали про сонце.)

  • 2. Творча робота

  • * Складіть коротке висловлювання (3-5 речень) про ромашку за малюнками. Використайте речення з такими додатками, до складу яких входить прийменник.



Фізкульхвилинка

  • “Квіти”

  • Діти присідають і повільно підносять руки, розкриваючи долоні, ніби пелюстки. До сонця потягнулися високо (піднімаються повільно, тягнуться на пальчиках). Пролетів вітерець, квіточки погойдав (вліво, вправо діти нахиляються, низько пригнулись, сіли за парти, щоб не зламав).



“Мозковий штурм”

  • Поясніть, чому в першому реченні інфінітив виражений додатком, а в другому – складеним дієслівним присудком.

  • 1. Ромашки вчать нас любити красу.

  • 2. Я хочу сплести ромашковий вінок.

  • Коментар учителя. У складеному дієслівному присудку значення його стосується однієї особи і однієї дії: хочу сплести. Дія, виражена інфінітивним додатком, стосується іншої особи, не підмета: вчать (кого?) нас; вчать (що?) любити; любити (що?) красу.



Підсумок. Самостійна робота

  • Поширте речення другорядними членами.

  • Ромашки цвітуть.

  • Ромашки сіють.

  • Ромашки люблять.



Легенда про ромашку

  • У бідної жінки захворів син. Грошей на ліки в неї не було. Вона ходила по степу і збирала всі рослини, які хто порадить.

  • Одного разу жінка зустріла бабусю, яка несла в руках пучок білих пахучих квітів. Почувши про горе матері, бабуся простягла їй квіти: "Зроби з них відвар і напій синочка”. "А як же звуться ці квіти?” - запитала жінка. "Як вилікується синок, то й назвеш їх ім'ям свого сина”.

  • Хлопчика звали Романом, тож мати, напуваючи його відваром, промовляла: "Пий, синочку, ромашку і будеш здоровим!”.





Домашнє завдання: Дібрати цікаві загадки, прислів’я, приказки, вірші про ромашку




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка