Поглибити знання про односкладні речення як частини складних речень; поглибити знання про односкладні речення як частини складних речень



Дата конвертації30.05.2016
Розмір445 b.



поглибити знання про односкладні речення як частини складних речень;

  • поглибити знання про односкладні речення як частини складних речень;

  • структурувати вивчений матеріал шляхом здійснення синтаксичного розбору односкладних речень.



Які речення називають односкладними?

  • Які речення називають односкладними?

  • Речення, граматична основа якого складається з одного головного члена речення, називається односкладним.

  • Які види односкладних речень ви знаєте?

  • З головним членом у формі підмета – називні (де підмет стверджує наявність предметів чи явищ).



З головним членом у формі присудка:

  • З головним членом у формі присудка:

  • означено-особові (присудок означає дію, яку виконує конкретна особа),

  • неозначено-особові (присудок означає дію, яку виконує невизначена особа),

  • узагальнено-особові (присудок означає дію, яка стосується будь-якої особи),

  • безососбові (присудок означає дію, яка не має виконавця).



Які речення називають неповними?

  • Які речення називають неповними?

  • Це речення, у яких пропущено один або кілька членів речення, необхідних для цілісної граматичної структури. Цей пропуск добре відчутний, а відсутні члени речення можна легко відновити.

  • Наприклад:

  • Бджола жалить жалом, а людина – словом.

  • (жалить)



Записати речення, визначити їх граматичні основи.









1. З'ясувати вид речення зп метою висловлювання (розповідне, питальне, спонукальне).

  • 1. З'ясувати вид речення зп метою висловлювання (розповідне, питальне, спонукальне).

  • 2. Указати вид речення за емоційним забарвленням (окличне, неокличне).

  • 3. Виділити граматичну основу. Довести, що речення односкладне.

  • 4. Визначити вид односкладного речення (означено-особове, неозначено-особове, узагальнено-особове, безособове чи називне).

  • 5. Схарактеризувати головний член речення.

  • 6. Визначити вид речення за наявністю другорядних членів (поширене чи непоширене).

  • 7. Схарактеризувати другорядні члени речення.



Так тихо, тихо скрізь.

  • Так тихо, тихо скрізь.

  • Речення просте, розповідне, неокличне, односкладне, безособове, повне, присудок виражений прислівником, поширене.



Так тихо, тихо скрізь. (Просте, розпов., неокл., односкл., безособ., повне, присудок вираж. прислівн., пошир.).

  • Так тихо, тихо скрізь. (Просте, розпов., неокл., односкл., безособ., повне, присудок вираж. прислівн., пошир.).



Письмове виконання вправ 183, 184 на

  • Письмове виконання вправ 183, 184 на

  • стор.97.



Виконати вправу 181 (завдання ІІ-1) на стор.96.

  • Виконати вправу 181 (завдання ІІ-1) на стор.96.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка