Поглибити знання учнів про другорядні члени речення; формувати навички розпізнавання їх у реченні, дати поняття про поширені і непоширені речення



Дата конвертації27.05.2016
Розмір445 b.



Мета:



Епіграф:

  • “На городі цибатий соняшник головою крутить весь день”

  • В. Малишко



Організаційний момент

  • Відгадайте загадку:



Мотивація пізнавальної діяльності учнів

  • Спостереження над мовним матеріалом (прочитати і записати зв’язані за змістом речення, підкреслити граматичні основи. Кожен варіант по черзі читає вголос підреслені основи. Чи зрозумілий такий текст? Які члени речення допомогли розповісти про соняшник?

  • Варіант 1. Соняшник – символ Сонця, праці і достатку, сили і добробуту. Він майже найсильніший серед квітів. Соняшник знайшов своє місце під Сонцем, бо постійно повертає за ним свою голову, яка так схожа на світило.

  • Варіант 2. Крім цього соняшник символізує Батьківщину. Як Сонце для соняшника – єдиний і незамінний орієнтир, так і для людини Батьківщина – єдина і найвища цінність.

  • Варіант 3. А сіяти соняхи треба по-особливому: або до схід Сонця, або після його заходу – тоді і врожай буде багатшим і птахи не так клюватимуть.



Актуалізація опорних знань учнів

  • Завдання: у тексті про соняшник поставте запитання до інших членів речення (за тими ж варіантами).

  • Проблемне запитання:

  • Чому ж ці члени речення називаються другорядними, якщо вони такі важливі для повного вираження думки?



Формування базових знань

  • Робота з таблицею “Другорядні члени речення”

  • (відоме про другорядні члени речення діти записують у таблицю; нове – пояснює вчитель)



Робота в групах 1. Підкреслити другорядні члени речення у текстах 2. На які питання відповідає член речення? 3. Якою частиною мови виражений?



ФІзкультхвилинка





Творче завдання “Хто більше?”

  • Дібрати до слова соняшник означення (асоціативний ряд)



Творча гра “Ланцюжком”

  • На парті у кожної дитини лежать кола з умовними позначеннями. На пелюстках паперового соняшника записані речення. Кожна дитина обирає собі пелюстку і розташовує кола так, щоб утворилася схема обраного речення.

  • Насіння соняшника корисне для здоров’я.

  • Соняшник потрібно включати в зимовий раціон.

  • Він допомагає побороти депресивні стани.

  • Насіння соняшника багате на мінерали.

  • Ці мінерали запобігають виникненню багатьох хвороб.

  • Насіння соняшника використовується в косметології.

  • Існує бульбоносний різновид соняшника.

  • Він вважається делікатесом.

  • Насіння соняшника корисніше за чіпси і соломку.







Домашнє завдання




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка