Положення державної інформаційної політики Основні напрями національної інформаційної політики Державна політика забезпечення інформаційної безпеки



Дата конвертації02.06.2016
Розмір445 b.



Основні положення державної інформаційної політики

  • Основні положення державної інформаційної політики

  • Основні напрями національної інформаційної політики

  • Державна політика забезпечення інформаційної безпеки



Інформаційна політика держави — це головні напрями і предмет діяльності держави в галузі інформації.

  • Інформаційна політика держави — це головні напрями і предмет діяльності держави в галузі інформації.

  • Основною метою інформаційної політики є створення умов для ефективного і якісного інформаційного забезпечення стратегічних і оперативних завдань соціального і економічного розвитку держави.



  • забезпечення умов для розвитку і захисту всіх форм власності на інформаційні ресурси;

  • формування і захист державних інформаційних ресурсів;



створення і розвиток центральних і регіональних інформаційних систем та мереж, забезпечення їхньої сумісності і взаємодії в єдиному інформаційному просторі держави;

  • створення і розвиток центральних і регіональних інформаційних систем та мереж, забезпечення їхньої сумісності і взаємодії в єдиному інформаційному просторі держави;

  • створення умов для якісного і ефективного інформаційного забезпечення громадян, установ державної влади, органів місцевого самоуправління, організацій і суспільних об'єднань на основі державних інформаційних ресурсів;



забезпечення національної безпеки у сфері інформатизації;

  • забезпечення національної безпеки у сфері інформатизації;

  • сприяння формуванню ринку інформаційних ресурсів, послуг, інформаційних систем і технологій, засобів їхнього забезпечення;

  • формування і здійснення єдиної науковотехнічної промислової політики у сфері інформатизації з урахуванням сучасного світового рівня розвитку інформаційних технологій;



підтримка проектів і програм інформатизації;

  • підтримка проектів і програм інформатизації;

  • створення і удосконалення системи інвестування і механізму стимулювання розробки і реалізації проектів інформатизації;

  • розвиток законодавства у сфері інформаційних процесів, інформатизації і захисту інформації.



  • В Україні прийнято Проект Закону “Про Концепцію національної інформаційної політики”, яка визначає правові, економічні та організаційні засади національної інформаційної політики та інформаційної безпеки держави.



Метою Концепції є створення умов для побудови в державі розвиненого інформаційного суспільства як органічного сегмента глобального інформаційного товариства, забезпечення пріоритетно­го розвитку інформаційних ресурсів та інфраструктури, впровадження новітніх інформаційних технологій, захисту національних моральних і культурних цінностей, забезпечення конституційних прав на свободу слова та вільний доступ до інформації.

  • Метою Концепції є створення умов для побудови в державі розвиненого інформаційного суспільства як органічного сегмента глобального інформаційного товариства, забезпечення пріоритетно­го розвитку інформаційних ресурсів та інфраструктури, впровадження новітніх інформаційних технологій, захисту національних моральних і культурних цінностей, забезпечення конституційних прав на свободу слова та вільний доступ до інформації.



  • Програма входження держави в інформаційне суспільство — це план діяльності держави з реалізації Концепції національної інформаційної політик.



формування і розвиток інформаційної інфраструктури держави;

  • формування і розвиток інформаційної інфраструктури держави;

  • реалізація права на інформацію в інформаційних мережах;

  • захист особистості, суспільства, держави від неякісної, фальшивої інформації і дезінформації;

  • захист інтелектуальної власності в інформаційних мережах;

  • захист інформації, в тому числі персональних даних, даних в інформаційних мережах;



застосування можливостей інформаційних технологій для розвитку нових форм трудової діяльності, освіти і виховання;

  • застосування можливостей інформаційних технологій для розвитку нових форм трудової діяльності, освіти і виховання;

  • захист прав споживачів та розвиток конкуренції в мережах;

  • реалізація відповідальності за правопорушення в інформаційній сфері;

  • стандартизація як засіб сумісності в мережах;

  • міжнародне співробітництво з проблем створення глобального інформаційного суспільства;

  • координація робіт з реалізації програми.



Сфера дії Концепції національної інформаційної політики поширюється на суспільні відносини у сфері інформаційної діяльності, на формування і здійснення збалансованої інформаційної політики як складової частини соціально-економічної політики держави з пріоритетом національних інтересів України, та стратегії розвитку і використання національних інформаційних ресурсів.

  • Сфера дії Концепції національної інформаційної політики поширюється на суспільні відносини у сфері інформаційної діяльності, на формування і здійснення збалансованої інформаційної політики як складової частини соціально-економічної політики держави з пріоритетом національних інтересів України, та стратегії розвитку і використання національних інформаційних ресурсів.



Основні напрями національної інформаційної політики у сфері суспільних відносин:

  • Основні напрями національної інформаційної політики у сфері суспільних відносин:

  • забезпечення конституційних прав громадян на свободу слова та діяльності в інформаційному просторі держави, недопущення втручання у зміст і внутрішню організацію інформаційних процесів, окрім випадків, визначених Конституцією України;

  • створення розвиненої інформаційно-комунікаційної інфраструктури;



збереження вітчизняного (національного) інформаційного продукту, національно-культурних і духовних цінностей України, її інформаційна та національно-культурна ідентифікація у світовому інформаційному просторі;

  • збереження вітчизняного (національного) інформаційного продукту, національно-культурних і духовних цінностей України, її інформаційна та національно-культурна ідентифікація у світовому інформаційному просторі;

  • всебічна державна підтримка засобів масової інформації та забезпечення соціально-правового захисту журналістів, інших творчих працівників, які займаються інформаційною діяльністю;



забезпечення вільного функціонування засобів масової інформації;

  • забезпечення вільного функціонування засобів масової інформації;

  • створення умов для побудови в Україні розвиненого інформаційного суспільства, зростання ролі засобів масової інформації у роз­витку українського суспільства.



Основні напрями національної інформаційної політики в економічній сфері:

  • Основні напрями національної інформаційної політики в економічній сфері:

  • створення сприятливих умов для розвитку та захисту прав суб'єктів права всіх форм власності на об'єкти національного інфор­маційного простору України;

  • збереження та ефективне використання державної та комуналь­ної власності на підприємства, інші об'єкти національного ін­формаційного простору держави, які в установленому законодавством порядку визнаються об'єктами стратегічного значення;



сприяння конкуренції, недопущення монополізації ринків у сфері інформаційної діяльності, в тому числі рекламної;

  • сприяння конкуренції, недопущення монополізації ринків у сфері інформаційної діяльності, в тому числі рекламної;

  • розвиток ринку інформаційних ресурсів у поєднанні з державним регулюванням інформаційної діяльності, створення умов для комерційної діяльності в інформаційній сфері;



економічна підтримка державою розвитку інформаційної інфра­структури та інформаційної системи держави в цілому незалежно від форм власності на об'єкти, що будуються і розвиваю­ться, сприяння розробці і впровадженню новітніх інформаційних технологій;

  • економічна підтримка державою розвитку інформаційної інфра­структури та інформаційної системи держави в цілому незалежно від форм власності на об'єкти, що будуються і розвиваю­ться, сприяння розробці і впровадженню новітніх інформаційних технологій;

  • підтримка вітчизняного виробника інформаційного продукту.



Основні напрями національної інформаційної політики в організаційній сфері:

  • Основні напрями національної інформаційної політики в організаційній сфері:

  • створення умов для своєчасного, якісного і ефективного інформаційного забезпечення громадян, органів державної влади та місцевого самоврядування, об'єднань громадян;

  • адміністративний, технічний, правовий захист вітчизняного (національного) інформаційного продукту України, інформаційних ресурсів у цілому;



дотримання принципів Європейської Конвенції про права людини, міжнародних договорів та угод у галузі міжнародного інформаційного співробітництва, згода на обов'язковість яких надана Україною;

  • дотримання принципів Європейської Конвенції про права людини, міжнародних договорів та угод у галузі міжнародного інформаційного співробітництва, згода на обов'язковість яких надана Україною;

  • інтеграція України в міжнародний інформаційний простір, спри­яння створенню конкурентноспроможної інформаційної проду­кції на внутрішньому та зовнішньому ринках;



забезпечення ефективної присутності України в світовому інформаційному просторі шляхом розвитку транскордонного мовлен­ня, поширення у світі вітчизняної культурно-мистецької і друкованої продукції;

  • забезпечення ефективної присутності України в світовому інформаційному просторі шляхом розвитку транскордонного мовлен­ня, поширення у світі вітчизняної культурно-мистецької і друкованої продукції;

  • послідовне здійснення заходів, спрямованих на підвищення кваліфікації, вдосконалення, використання та заохочення творчих кадрів в інформаційній сфері.





обмеження свободи слова та доступу громадян до інформації;

  • обмеження свободи слова та доступу громадян до інформації;

  • руйнування системи цінностей, духовного та фізичного здоров'я особи, суспільства, негативні зміни їх цільових настанов;

  • маніпулювання громадською думкою;

  • обмеження можливостей органів державної влади щодо ухвален­ня адекватних рішень;



порушення штатного режиму функціонування (руйнування) кри­тично важливих інформаційних мереж, систем управління;

  • порушення штатного режиму функціонування (руйнування) кри­тично важливих інформаційних мереж, систем управління;

  • несанкціонований витік таємної, конфіденційної та іншої інформації з обмеженим доступом;

  • спотворення (знищення) інформаційних ресурсів, програмного забезпечення;

  • низький рівень інтегрованості України в світовий інформаційний простір.

  • Моніторинг загроз у сфері інформаційної безпеки здійснює Служба безпеки України та інші центральні органи виконавчої влади.



сприяння інформаційній діяльності, спрямованій на патріотичне виховання всіх категорій населення, утвердження загальнодер­жавної системи духовних цінностей, пропаганду толерантності, злагоди, міжетнічного та міжрелігійного миру, суспільну солідарність;

  • сприяння інформаційній діяльності, спрямованій на патріотичне виховання всіх категорій населення, утвердження загальнодер­жавної системи духовних цінностей, пропаганду толерантності, злагоди, міжетнічного та міжрелігійного миру, суспільну солідарність;



організації оперативного реагування та упередження формування негативного іміджу стосовно України і її громадян, органів державного управління, інших суспільних інститутів, викривлення та тенденційний підбір фактів історичного минулого, поширення неправдивої інформації;

  • організації оперативного реагування та упередження формування негативного іміджу стосовно України і її громадян, органів державного управління, інших суспільних інститутів, викривлення та тенденційний підбір фактів історичного минулого, поширення неправдивої інформації;

  • ліквідації відставання від провідних країн світу за рівнем інформатизації суспільних інститутів, превентивного розвитку центрів збереження, обробки та розповсюдження інформації, таких як бібліотечні, архівні, музейні, спеціальні інформаційно-аналітичні, дослідницькі та інші установи, а також систем і баз даних засобів масової інформації;



забезпечення можливості виявлення загроз щодо порушення конфіденційності, цілісності та доступності інформації, створення механізмів їх локалізації;

  • забезпечення можливості виявлення загроз щодо порушення конфіденційності, цілісності та доступності інформації, створення механізмів їх локалізації;

  • встановлення уніфікованого переліку умов для надання чи обмеження права на доступ до інформації, переліку видів інформації з обмеженим доступом та механізмів реалізації цих обмежень, принципів та організаційних механізмів доступу до інформації органів державної влади, органів місцевого самоврядування, гро­мадських організацій, фізичних та юридичних осіб;



розширення кореспондентських пунктів і мережі спеціальних кореспондентів засобів масової інформації за кордоном;

  • розширення кореспондентських пунктів і мережі спеціальних кореспондентів засобів масової інформації за кордоном;

  • забезпечення конфіденційності, цілісності та гарантованого адресного доступу до важливої для держави, особи й суспільства ін­формації;

  • запобігання знищенню (навмисному спотворенню, псуванню, приховуванню) національних інформаційних ресурсів при використанні;



нейтралізації діяльності іноземних політичних, економічних, військових, розвідувальних структур, спрямованих проти інтересів України;

  • нейтралізації діяльності іноземних політичних, економічних, військових, розвідувальних структур, спрямованих проти інтересів України;

  • запобігання проявам інформаційно-диверсійної діяльності терористичних груп;

  • введення в систему інформаційних ресурсів спеціально організованої, неправдивої інформації, застосування негативного інформаційно-психологічного впливу на особу.



розроблення, організацію виробництва та сертифікацію на відповідність вимогам інформаційної безпеки функціонально повного комплексу технічних і програмно-технологічних засобів захисту національних інформаційних ресурсів при їх створенні, зберіганні та використанні;

  • розроблення, організацію виробництва та сертифікацію на відповідність вимогам інформаційної безпеки функціонально повного комплексу технічних і програмно-технологічних засобів захисту національних інформаційних ресурсів при їх створенні, зберіганні та використанні;



формування цілісної системи захисту мереж передачі даних від дій, спрямованих на порушення їх функціонування, і моніторинг цих мереж із дотриманням національного законодавства та міжнародного права;

  • формування цілісної системи захисту мереж передачі даних від дій, спрямованих на порушення їх функціонування, і моніторинг цих мереж із дотриманням національного законодавства та міжнародного права;

  • організацію в системах електронного документообігу та електронного цифрового підпису багаторівневого захисту інформації від несанкціонованого доступу;



створення інформаційно-телекомунікаційної системи органів державної влади та управління з засобами криптографічного та технічного захисту інформації;

  • створення інформаційно-телекомунікаційної системи органів державної влади та управління з засобами криптографічного та технічного захисту інформації;

  • створення, розвиток та оперативне поширення антивірусних засобів.



реалізації системного підходу до аналізу динаміки інформаційних процесів в Україні, забезпеченні багатоваріантності параметрів аналізу та прогнозів розвитку цих процесів з урахуванням необхідних заходів із дотримання інформаційної безпеки;

  • реалізації системного підходу до аналізу динаміки інформаційних процесів в Україні, забезпеченні багатоваріантності параметрів аналізу та прогнозів розвитку цих процесів з урахуванням необхідних заходів із дотримання інформаційної безпеки;



розробленні стратегії входження України в глобальний інформаційний простір;

  • розробленні стратегії входження України в глобальний інформаційний простір;

  • адаптації необхідних Україні масивів світових інформаційних ресурсів для подолання наявного відставання в цій сфері;

  • розробці загальнодержавної політики інтеграції України в міжнародні телекомунікаційні мережі, виробленні відповідних рекомендацій, правил і процедур для її реалізації;

  • створенні і впровадженні системи української стандартизації в інформаційній сфері з урахуванням міжнародних стандартів інформаційного обміну та захисту інформації.



Вдосконалення нормативно-правової бази забезпечення загально­державної системи інформаційної безпеки здійснюється стосовно:

  • Вдосконалення нормативно-правової бази забезпечення загально­державної системи інформаційної безпеки здійснюється стосовно:

  • порядку інформаційного обміну та інформаційно-аналітичного супроводу роботи органів державної влади і управління;



формування правової бази у галузі використання Інтернет-технологій і забезпечення захисту державних інформаційних ресурсів;

  • формування правової бази у галузі використання Інтернет-технологій і забезпечення захисту державних інформаційних ресурсів;

  • законодавчого визначення порядку доступу інших держав, або окремих громадян інших держав до національних інформаційних ресурсів України та порядку використання цих ресурсів на основі договорів з іншими державами;



налагодження двостороннього та багатостороннього співробітни­цтва з міжнародними організаціями для спільного вирішення проблем правового гарантування інформаційної безпеки, розробки міжнародного законодавства в цій сфері;

  • налагодження двостороннього та багатостороннього співробітни­цтва з міжнародними організаціями для спільного вирішення проблем правового гарантування інформаційної безпеки, розробки міжнародного законодавства в цій сфері;

  • визначення порядку поширення та використання інформаційної продукції зарубіжного виробництва на території України, вра­хування вимог інформаційної безпеки при закупівлі зарубіжних програмно-технічних та телекомунікаційних засобів, їх використання в стратегічно важливих галузях, на об'єктах важливого державного та суспільного значення.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка