Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого Указом Президента України від 07. 06. 2000 №773/2000, з метою встановлення порядку здійснення інноваційної освітньої діяльності



Дата конвертації11.06.2016
Розмір445 b.



Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту

  • Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту

  • № 1352 від 30.11.2012

  • Відповідно до п.3 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого Указом Президента України від 07.06.2000 № 773/2000, з метою встановлення порядку здійснення інноваційної освітньої діяльності



Наказ Міністерства освіти України від 25.11.99 № 399

  • Наказ Міністерства освіти України від 25.11.99 № 399

  • "Про затвердження Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності"

  • скасувати як такий, що не пройшов державної реєстрації у Міністерстві юстиції України.



Інноваційною освітньою діяльністю

  • Інноваційною освітньою діяльністю

  • у системі освіти є діяльність, що спрямована на розроблення й використання у сфері освіти результатів

  • наукових досліджень та розробок.

  • Інноваційним освітнім продуктом

  • є результат науково-дослідної розробки,

  • що відповідає вимогам

  • Закону України «Про інноваційну діяльність».



Освітніми інноваціями

  • Освітніми інноваціями

  • є вперше створені, вдосконалені освітні, навчальні, виховні, управлінські системи,

  • їх компоненти, що

  • мають істотно поліпшити

  • результати освітньої діяльності.



нові знання,

  • нові знання,

  • інноваційні освітні програми і проекти,

  • навчальний та виховний процеси,

  • організаційні та адміністративні рішення, а також рішення іншого характеру, що

  • істотно поліпшують якість освіти.



можуть бути фізичні та юридичні особи:

  • можуть бути фізичні та юридичні особи:

  • педагогічні та науково-педагогічні працівники навчальних закладів,

  • наукові працівники,

  • працівники органів управління освітою,

  • навчальні заклади, підприємства, установи та організації, що надають освітні послуги.



Інноваційна освітня діяльність

  • Інноваційна освітня діяльність

  • здійснюється на

  • всеукраїнському, регіональному рівнях, а також на рівні навчального закладу.

  • Рівень інноваційної освітньої діяльності визначається:

  • її змістом та масштабністю змін,

  • що будуть внесені у систему освіти внаслідок удосконалення педагогічної діяльності, використання запропонованої освітньої інновації.



Інноваційна освітня діяльність всеукраїнського рівня передбачає

  • Інноваційна освітня діяльність всеукраїнського рівня передбачає

  • передбачає розроблення та використання в установленому законодавством порядку:

  • освітніх, навчальних, виховних, управлінських систем;

  • базового компонента дошкільної освіти, інваріантної складової змісту загальної середньої освіти, загальнодержавного компонента змісту професійно-технічної освіти, змісту позашкільної освіти, нормативної частини змісту вищої (у тому числі післядипломної) освіти;

  • освітніх технологій, форм, методів і засобів навчання, виховання та управління освітою;

  • науково-методичного, кадрового, матеріально-технічного та фінансового забезпечення навчально-виховного процесу у навчальних закладах;

  • систем, технологій, форм і методів підвищення кваліфікації керівних, педагогічних та науково-педагогічних працівників.



дотримання законодавства України та вимог державних стандартів освіти;

  • дотримання законодавства України та вимог державних стандартів освіти;

  • наявність відповідного ресурсного забезпечення та ефективне його використання;

  • збереження життя і здоров'я суб’єктів інноваційної освітньої діяльності;

  • погодження учасників навчально-виховного процесу, органів управління освітою на здійснення інноваційної освітньої діяльності.







опис та обґрунтування запропонованих ідей та підходів, чітке і повне розкриття їх змісту, очікуваних результатів;

  • опис та обґрунтування запропонованих ідей та підходів, чітке і повне розкриття їх змісту, очікуваних результатів;

  • перевірку їх ефективності шляхом проведення

  • експерименту або реалізації інноваційного освітнього проекту.



Інноваційним освітнім проектом

  • Інноваційним освітнім проектом

  • є процедура і комплекс усіх необхідних заходів щодо створення і реалізації інноваційного освітнього продукту.



Скласти документ, у якому визначатимуться:

  • Скласти документ, у якому визначатимуться:

  • мета, завдання,

  • перелік, послідовність дій, виконавців і сфера їхньої відповідальності,

  • необхідні ресурси,

  • процедури контролю за ходом реалізації передбачених заходів



Реалізувати

  • Реалізувати

  • сукупність взаємопов'язаних заходів, що у встановлені терміни мають забезпечити досягнення визначених результатів – поліпшити діяльність навчального закладу та самопочуття учасників навчально-виховного процесу



  • Актуальність

  • Реалістичність

  • Цілісність

  • Контрольованість



Актуальність (Пов'язана із можливістю і необхідністю розв'язати певну проблему саме зараз. Проблема означає невідповідність між реальним станом справ і бажаним, між об'єктивно існуючими потребами і можливостями їх задовольнити, між бажаними результатами і вибором способів їх досягнення. Проблема стає актуальною, коли постає необхідність розв'язати протиріччя для досягнення певної мети діяльності і конкретних результатів)

  • Актуальність (Пов'язана із можливістю і необхідністю розв'язати певну проблему саме зараз. Проблема означає невідповідність між реальним станом справ і бажаним, між об'єктивно існуючими потребами і можливостями їх задовольнити, між бажаними результатами і вибором способів їх досягнення. Проблема стає актуальною, коли постає необхідність розв'язати протиріччя для досягнення певної мети діяльності і конкретних результатів)

  • Корисність

  • Реалістичність



СИСТЕМА

  • СИСТЕМА

  • НАУКОВО-МЕТОДИЧНОГО СУПРОВОДУ

  • ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ:

  • Інформаційно-аналітична (діагностична): експертиза, аналіз, моніторинг тощо;

  • Навчальна (освітня-організаційна): інформування, коригування, відновлення, розробка регіонального освітнього компоненту освіти;

  • Науково-методична (координуюча): супроводження процесів інноваційної та експериментальної діяльності;

  • Науково-дослідна (креативно-моделююча): проектування, розробка комплексно-цільових програм в межах експериментальної діяльності тощо









  • Вибираючи інновацію слід пам'ятати, що зарадити справі може впровадження лише тієї інновації, яка сприятиме розв'язанню проблеми саме

  • Вашої школи



Педагогічний експеримент

  • Педагогічний експеримент

  • у системі

  • інноваційної освітньої діяльності





Експериментом є науково обґрунтовані зміни в освітній галузі у спеціально створених умовах.

  • Експериментом є науково обґрунтовані зміни в освітній галузі у спеціально створених умовах.

  • Експеримент відтворення раніше розробленої методики (технології, моделі) у нових умовах іншими суб'єктами

  • Експеримент – метод пізнання, за допомогою якого шукається новий спосіб рішення педагогічної задачі, проблеми





Міністерства освіти і науки України видає

  • Міністерства освіти і науки України видає

  • наказ про проведення експерименту

  • всеукраїнського рівня;

  • орган управління освітою видає

  • наказ про проведення експерименту регіонального рівня.

  • Цим наказом затверджуються

  • заявка на проведення експерименту,

  • програма експерименту;

  • навчальним закладам, на базі яких проводиться експеримент,

  • надається статус експериментальних;

  • у разі потреби цим наказом затверджуються експериментальні навчальні плани з урахуванням типових навчальних планів.



стосується перевірки продуктивності й можливості застосування у системі освіти:

  • стосується перевірки продуктивності й можливості застосування у системі освіти:

  • освітніх, дидактичних систем;

  • державних стандартів освіти, базового компонента змісту дошкільної освіти, інваріантної складової змісту загальної середньої освіти, змісту професійно-технічної освіти, нормативної частини змісту вищої, післядипломної освіти.

  • Рішення про організацію та проведення експерименту приймає

  • Міністерство освіти і науки України.



може здійснюватись

  • може здійснюватись

  • у системі освіти області

  • й передбачає експериментальну перевірку продуктивності й можливості застосування інновацій.

  • Рішення про організацію та проведення експерименту

  • приймає

  • управління освіти і науки обласної державної адміністрації.

  • на підставі клопотання відділів освіти районних державних адміністрацій,

  • заявки на проведення експерименту,

  • програми експерименту, які розробляє автор ініціативи та висновку експертної комісії, утвореної органом управління освітою.



передбачає експериментальну перевірку продуктивності й можливості застосування інновацій, розроблених науковими працівниками даного закладу.

  • передбачає експериментальну перевірку продуктивності й можливості застосування інновацій, розроблених науковими працівниками даного закладу.

  • Рішення про організацію та проведення такого експерименту приймає

  • керівник закладу або органи громадського самоврядування



Програма

  • Програма

  • Проблема

  • Мета дослідження

  • Гіпотеза (припущення) дослідження

  • Спосіб набору респондентів (формування контрольних та експериментальних груп)

  • Методи дослідження

  • План

  • Аналіз отриманих результатів.



Про виконання програми кожного етапу експерименту експериментальний навчальний заклад спільно з автором ініціативи, науковим керівником експерименту

  • Про виконання програми кожного етапу експерименту експериментальний навчальний заклад спільно з автором ініціативи, науковим керівником експерименту

  • готують звіт, який подається у письмовій формі до МОН України, органу управління освітою, що видав наказ про його проведення.

  • Звіт включає:

  • опис виконання завдань у відповідні строки та підкріплюється розробленими учасниками експерименту програмами, посібниками, методичними розробками, іншими практичними матеріалами, які розкривають сутність виконаної роботи.

  • Одночасно подається програма наступного етапу експерименту.

  • У разі потреби вносяться зміни до програми експерименту, розширення бази проведення, припинення експерименту відповідного рівня.



Експертиза виконання програми кожного етапу експерименту всеукраїнського рівня здійснюється відповідною комісією Науково-методичної ради;

  • Експертиза виконання програми кожного етапу експерименту всеукраїнського рівня здійснюється відповідною комісією Науково-методичної ради;

  • регіонального рівня - експертною комісією відповідного органу управління освітою.



Експертиза освітньої інновації, розробленої у ході експерименту в окремому вищому навчальному закладі (у тому числі закладі післядипломної освіти), здійснюється відповідною комісією Науково-методичної ради.

  • Експертиза освітньої інновації, розробленої у ході експерименту в окремому вищому навчальному закладі (у тому числі закладі післядипломної освіти), здійснюється відповідною комісією Науково-методичної ради.

  • На підставі висновків експертизи підсумків експерименту МОН України,

  • орган управління освітою, що видав наказ про проведення експерименту,

  • видає наказ про його завершення,

  • знімає статус експериментального із навчального закладу,

  • визначає умови розповсюдження освітньої інновації.



Матеріали, які пройшли

  • Матеріали, які пройшли

  • дослідно-експериментальну перевірку, дозволяють осмислити й реалізувати педагогічні умови ефективного освоєння та впровадження вчителями моделі управління якістю освіти в ЗНЗ, що особливо важливо в умовах модернізації освіти



Результати



Інформація про освітні інновації, їх розробку (експерименти) зберігається у спеціальних банках освітніх інновацій.

  • Інформація про освітні інновації, їх розробку (експерименти) зберігається у спеціальних банках освітніх інновацій.

  • Банки освітніх інновацій створюються в Інституті інноваційних технологій і змісту освіти, органах управління освітою, які забезпечують вільний доступ до освітніх інновацій, розроблених та рекомендованих до використання в Україні.

  • Освітні інновації використовуються суб’єктами інноваційної освітньої діяльності згідно з рекомендаціями МОН України.



Фінансування інноваційної освітньої діяльності здійснюється відповідними органами управління освітою, іншими юридичними та фізичними особами.

  • Фінансування інноваційної освітньої діяльності здійснюється відповідними органами управління освітою, іншими юридичними та фізичними особами.

  • Фінансування інноваційної освітньої діяльності може здійснюватися за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, а також інших джерел, не заборонених законодавством України.





  • Контактний телефон:

  • 364-38-51

  • kaf_ypravl@mail.ru






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка