Співвіднесення одиничних фактів (подій), імен з історичними явищами й процесами та візуальними джерелами.
Відбір фактів за певною ознакою. Розпізнавання фактів, подій явищ, процесів за писемними джерелами.
Встановлення причинно-наслідкових зв'язків між подіями,
явищами, процесами на основі істинності та помилковості
суджень.
Систематизація, групування фактів, які пов'язані з
характеристикою (діяльністю) історичної особи
Аксіологічна та мовна компетентність
Аксіологічна та мовна компетентність
Роз'яснення суті описаних у джерелі подій, явищ, постатей в історичному контексті, виокремлення фактів й емоційно-
ціннісних суджень автора, висловлення власного судження про документ та його автора : встановлення значення подій, явищ, постатей описаних у джерелі, визначення їх цінності
4. Розвитку особистісних якостей, потрібних людині як суб’єкту сучасного виробництва і культурного розвитку суспільства, виховання відповідальності за результати власної діяльності.
Метод навчання – це засіб пізнання, або спосіб відтворення у мисленні предмета, який вивчається.
Метод навчання – це засіб пізнання, або спосіб відтворення у мисленні предмета, який вивчається.
Вікові та психологічні зміни в дослідницькій діяльності учнів
Вікові та психологічні зміни в дослідницькій діяльності учнів
Характер діяльності – реконструктивно-відтворюючий, навчально- пізнавальний.
Мотивація – особистісна: “ відкриття унікального “Я’’, прагнення виявити сутність події (явища).
Уміння та навички : опису події чи явища у зв’язках і залежностях, виділення головних рис, збирання та опрацювання інформації з різних джерел; логічного осмислення, синхронізації, зіставлення самостійної інтерпретації змісту історичних джерел, формування власної думки.
Кінцевий результат: збір матеріалів на основі власного пошуку та “ усної історії ’’, організація пошуково-дослідницьких експедицій, узагальнення інформації, отриманої з різних джерел; складання аналітичних повідомлень та рефератів.
10 – 11 класи
10 – 11 класи
Вид діяльності – проектна , науково – дослідницька.
Характер діяльності – творчий, практичний.
Мотивація - соціальна: усвідомлення обов’язку перед суспільством, прагнення до самовизначення та самовдосконалення, бажання проникнути в суть явищ, прагнення сформуватися як особистість.
Уміння та навички: продуктивного спілкування й самостійного здобуття інформації, розв’язання проблемних питань, спрямування отриманих результатів на практичне розв’язання проблеми, оцінювання історичних подій.
Кінцевий результат: формування самостійних висновків, власної точки зору на проблему, її аргументація, створення есе, творів – роздумів, творчих робіт, підготовка й проведення наукових конференцій, семінарів, написання та захист учнівського дослідження.