Посаду директора неповними середніми та середніми школами було введено постановою



Дата конвертації02.06.2016
Розмір445 b.



  • Посаду директора неповними середніми та середніми школами

  • було введено постановою

  • РНК СРСР

  • від 15 травня 1934 року Про структуру початкової та середньої школи в СРСР”.



Державний класифікатор професій України

  • Державний класифікатор професій України

  • (введений в дію наказом Держспоживстандарту України 28.07.2010 № 327 )

  • встановлює, що керівник ЗНЗ належить до групи «Керівники підприємств, установ та організацій» (код КП - 1210.1);

  • професійна назва його роботи відзначена як «Директор навчально-виховного закладу (середньої загальноосвітньої школи, спеціалізованої школи, гімназії, інтернату)»





  • З 90-х років почали говорити про те, що директор НЗ має бути менеджером.

  • Дослідження свідчать, що найбільш успішними є ті школи, у яких директор є змістовним лідером.

  • За словами О. М.Мойсеєва,

  • образ успішного директора – це образ директора, який створює школу.



  • Директором ЗНЗ

  • може бути громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менше ніж

  • 3 роки, який успішно пройшов атестацію керівних кадрів освіти

  • у порядку, встановленому МОНУ

  • (Положення про загальноосвітній навчальний заклад)



Сучасність вимагає від керівника бути

  • Сучасність вимагає від керівника бути

  • управлінцем-професіоналом

  • В психологічному словнику

  • поняття “професіоналізм” трактується як

  • інтегральна характеристика людини, що передбачає наявність високого рівня здійснення його професійної діяльності та життєву зрілість його особистості 



Професіоналізм

  • Професіоналізм

  • можна розглядати як вершину майстерності в професії, як творчу самореалізацію спеціаліста.

  • Це стан людини, який охоплює певний період її розвитку і характеризує, наскільки людина сформувалась як особистість, громадянин, спеціаліст своєї справи.



І. Гришина виділяє акмеологічні особливості особистості керівника, які визначають рівень його професійної діяльності.

  • І. Гришина виділяє акмеологічні особливості особистості керівника, які визначають рівень його професійної діяльності.

  • До них відносяться:

  • 1) уміння створити ефективну управлінську команду;

  • 2) здатність бачити перспективи розвитку своєї діяльності та самому їх визначати; самостійність і винахідливість у прийнятті управлінського рішення;

  • 4) установку на розвиток організації, творчу активність

  • 3) швидке реагування на зміну ситуації, і здатність до нововведень;

  • 5) рішучість і динамічність у своїх вчинках і думках.



Концептуальні навички

  • Концептуальні навички

  • Людські навички

  • Технічні навички



Здатність працювати самостійно без постійного керівництва.

  • Здатність працювати самостійно без постійного керівництва.

  • Здатність брати на себе відповідальність за власною ініціативою.

  • Здатність проявляти ініціативу.

  • Готовність помічати проблеми та шукати шляхи їх вирішення.

  • Уміння аналізувати нові ситуації

  • Здатність безконфліктно працювати з іншими людьми

  • Здатність опановувати нові знання за власною ініціативою

  • Уміння приймати рішення на основі правильних суджень

  • Дж. Равен



комплекс знань

  • комплекс знань

  • досвід управлінської

  • діяльності

  • мистецтво управління

  • середовище



Компоненти професійної компетентності керівника навчального закладу (за Л.І.Даниленко і Л.М.Карамушкою

  • Компоненти професійної компетентності керівника навчального закладу (за Л.І.Даниленко і Л.М.Карамушкою



Г. Саліман і Дж. Батслер розрызняють поняття «компетентність» і «навички» та «уміння».

  • Г. Саліман і Дж. Батслер розрызняють поняття «компетентність» і «навички» та «уміння».

  • Навички, а також уміння і майстерність – це перш за все ряд можливостей, набутих у процесі навчання та розвитку.

  • Компетентність, навпаки, означає «абсолютну можливість» виконати конкретну роботу відповідно до встановлених стандартів.

  • Таким чином, компетентність включає поєднання умінь, навичок, знань та здібностей, які необхідні для успішного виконання конкретних ролей, пов’язаних з управлінською діяльністю та завданнями.



Ключові особливості та здібності, які можна розвинути, щоб успішно виконувати роботу керівника

  • Ключові особливості та здібності, які можна розвинути, щоб успішно виконувати роботу керівника



Однак є компетентності, які є обов'язковими для всіх ролей:

  • Однак є компетентності, які є обов'язковими для всіх ролей:

  • ефективне спілкування

  • уміння делегувати функції

  • здатність раціонально використовувати час

  • уміння вести переговори

  • уміння управляти конфліктами

  • уміння діяти у відповідності зі своїми словами





Розуміння компетентності у відповідності з Національною рамкою кваліфікацій

  • Розуміння компетентності у відповідності з Національною рамкою кваліфікацій

    • здатність особи до виконання певного виду діяльності, що виражається через знання, розуміння, уміння, цінності, інші особисті якості;
    • Компетентність є результатом
    • набуття компетенцій


Відповідно до Національної рамки кваліфікацій

  • Відповідно до Національної рамки кваліфікацій

  • у системі підвищення кваліфікації виділяють такі компетентності директора загальноосвітнього навчального закладу:

  • нормативно-правова компетентність

  • управлінська компетентність

  • психологічна компетентність

  • комунікативна компетентність

  • інформаційна компетентність

  • лідерська компетентність



Нормативно-правова компетентність

  • Нормативно-правова компетентність

  • Здатність реалізовувати освітню політику навчального закладу відповідно до вимог і стандартів державної політики в сфері освіти.

  • Управлінська компетентність

  • Здатність ефективно здійснювати управлінську діяльність в умовах загальноосвітнього навчального закладу.

  • Психологічна компетентність

  • Здатність створювати сприятливий психологічний клімат у колективі, формувати атмосферу відданості справі, ініціативи та відповідальності.

  • Комунікативна компетентність

  • Здатність забезпечувати ефективні комунікації в колективі.

  • Інформаційна компетентність

  • Здатність ефективно працювати з інформацією.

  • Лідерська компетентність

  • Здатність вливати на людей і формувати команду своїх послідовників.



  • це комплексна характеристика управлінця-професіонала, яка включає і знання, і вміння, і психологічні характеристики, і певні особистісні якості.



  • П Р О Е К Т Концепції розвитку освіти України на період 2015-2025 рр.

  • 5.3.1. Перехід від адміністративно-розпорядчого управління навчальними закладами до системи освітнього менеджменту.

  • 5.3.2. Запровадження школоцентричного (school-based) менеджменту, перенесення «центру ваги» в процесі ухвалення рішень на операційний рівень (рівень школи).

  • 5.3.3. Запровадити наскрізне електронне урядування (e-management) за допомогою захищених і сертифікованих систем передачі даних на всіх рівнях освітньої системи: у 2015–2016 роках — запровадження на рівні МОН — обласні управління освіти, у 2017–2018 роках — 100 % шкіл, у 2019–2020 роках — 100 % усіх навчальних закладів.

  • 5.4.1. Перехід до призначення директорів шкіл на конкурсній основі за 5-річним контрактом.



  • Дякую за увагу!




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка