Повідомлення про Б. Хмельницького та його сподвижників. Учитель демонструє портрети та ілюстрації на ст. 94-95 підручника. Завдання: На основі повідомлень та ілюстрацій визначте риси характеру Б. Хмельницького і його соратників



Дата конвертації29.12.2016
Розмір444 b.



Самостійна робота учнів: Прочитати пункт 1 § 14 і документ на ст. 92 «Б.Хмельницький про основну причину національно-визвольної війни»

  • Самостійна робота учнів: Прочитати пункт 1 § 14 і документ на ст. 92 «Б.Хмельницький про основну причину національно-визвольної війни»

  • Завдання:

  • Встановити передумови і причини війни, занести їх до таблиці.

  • Дати відповідь на питання № 8 §14 «Чому становище в національно-релігійній сфері стало головною передумовою початку війни?»

  • Учні, які отримали попередньо завдання, зачитують повідомлення про Б.Хмельницького та його сподвижників. Учитель демонструє портрети та ілюстрації на ст. 94-95 підручника.

  • Завдання:

  • На основі повідомлень та ілюстрацій визначте риси характеру Б.Хмельницького і його соратників.

  • Які факти біографії Хмельницького свідчать про те, що на початку Національно-визвольної війни він уже мав великий досвід воєначальника та дипломата? Свою думку обґрунтуйте.



Робота в групах:

  • Робота в групах:

  • 1 група – Битва під Жовтими Водами.

  • Завдання:

  • Ознайомтесь з текстом підручника,

  • документом («Літопис Самійла Величка» про битву на Жовтих водах)

  • та ілюстраціями.

  • Яким був кількісний склад козацьких і татарських військ?

  • Складіть розповідь про хід битви.

  • Як ви думаєте, чому українському війську вдалося перемогти в цій битві?

  • Знайдіть у тексті документа підтвердження того, як у даній битві проявився військовий талант Б.Хмельницького як полководця.

  • Визначте наслідки цієї битви для України і для Польщі.





ІІ. Складання схеми за текстом підручника «Політичний устрій Війська Запорізького середини ХVІІ ст.»

  • ІІ. Складання схеми за текстом підручника «Політичний устрій Війська Запорізького середини ХVІІ ст.»

  • Проміжне закріплення:

  • Якою була офіційна назва Української козацької держави?

  • Якими були особливості політичного устрою Гетьманщини?

  • Знайдіть у змісті факти, що свідчать про демократичні (словникова робота) засади, а які про авторитарні (словникова робота) засади Української козацької держави.

  • Чи можна назвати Українську козацьку державу республікою (словникова робота)? Свою відповідь обґрунтуйте.



І. Перевірка домашнього завдання

  • І. Перевірка домашнього завдання

  • На вибір учителя учні дають усно відповіді на питання, тести,

  • кросворди однокласників,підготовлені за текстом параграфа або

  • письмово пишуть історичний диктант, підготовлений учителем.

  • Історичний диктант

  • 1. Українська держава, створена на українських землях в ході Національно-визвольної війни, називалася… (Військо Запорозьке) або неофіційна назва… (Гетьманщина).

  • 2. Найвищим органом влади в Гетьманщині була … (Генеральна рада)

  • 3. Вища військова, адміністративна і судова влада належала …(Гетьману)

  • 4. Центральним органом виконавчої влади був …(Генеральний уряд)

  • 5. До Генеральної старшини входили… (писар, суддя, обозний, підскарбій)

  • 6. За умовам Зборівського договору, Українська гетьманська держава охоплювала територію колишніх…, … і … воєводств (Київського, Чернігівського і Брацлавського).

  • 7. Адміністративно-територіальними одиницями були… (полки)

  • 8. У 1649 р. на Лівобережжі було… полків, а на Правобережжі…полків (7 і 9)

  • 9. Функції столиці держави виконувало місто…(Чигирин), що було резиденцією гетьмана.

  • 10. Основу українського війська становила оснащена вогнепальною зброєю….. (піхота)

  • 11. Після укладення Зборівського договору селяни, які жили на колишніх державних землях, здобули… (особисту свободу) і право … (володіти землею)

  • 12. Уряд Гетьманщини у своїй внутрішньополітичній діяльності всіляко підтримував інтереси … (козацтва).






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка