Повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта разом з арв робота з заінтересованими суб’єктами



Дата конвертації15.06.2016
Розмір445 b.


РЕГУЛЯТОРНА ДІЯЛЬНІСТЬ: ПИТАННЯ КОНТРОЛЮ


РЕГУЛЯТОРНА ДІЯЛЬНІСТЬ

  • План діяльності з підготовки проектів регуляторних актів

  • Проект регуляторного акта

  • Аналіз регуляторного впливу (АРВ)

  • Повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта

  • Оприлюднення проекту регуляторного акта разом з АРВ

  • Робота з заінтересованими суб’єктами (отримання зауважень і пропозицій, проведення громадських слухань тощо)

  • Прийняття регуляторного акта

  • Опублікування прийнятого регуляторного акта

  • Відстеження результативності регуляторного акта

  • Звіт про відстеження результативності регуляторного акта



Р Е Г У Л Я Т О Р Н И Й А К Т



ПЛАН ДІЯЛЬНОСТІ З ПІДГОТОВКИ ПРОЕКТІВ РЕГУЛЯТОРНИХ АКТІВ

  • 15 грудняостанній строк затвердження плану



ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ОПРИЛЮДНЕННЯ ПРОЕКТУ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТА

  • стислий виклад змісту проекту регуляторного акта;

  • поштова та електронна (e-mail) адреса розробника проекту регуляторного акта та представництва Держкомпідприємництва у відповідній області

  • назва друкованого ЗМІ та/або адреса офіційної сторінки в мережі Інтернету, де розміщатиметься проект регуляторного акта та АРВ (у разі їх відсутності вказується інший спосіб оприлюднення, який гарантує доведення інформації до зацікавлених осіб)

  • строк, протягом якого приймаються зауваження та пропозиції (від 1 до 3 місяців);

  • спосіб надання зауважень та пропозицій



ОПРИЛЮДНЕННЯ ПРОЕКТУ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТА ТА АНАЛІЗУ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

  • КОЛИ?

  • не пізніше 5 робочих днів після оприлюднення повідомлення

  • ДЕ?

  • друковані ЗМІ регуляторного органу;

  • або

  • друковані ЗМІ, визначені регуляторним органом (якщо відсутні власні)

  • Перевага надається офіційним друкованим ЗМІ.

  • та/або

  • на офіційній сторінці регуляторного органу в мережі Інтернету

  • У разі відсутності друкованих ЗМІ та офіційних сторінок в мережі Інтернету для оприлюднення використовується будь-який інший спосіб, який гарантує доведення інформації до мешканців відповідної адміністративно-територіальної одиниці чи до відповідної територіальної громади



ПОГОДЖЕННЯ ПРОЕКТУ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТА СПЕЦІАЛЬНО УПОВНОВАЖЕНИМ ОРГАНОМ



ПОВНОВАЖЕННЯ СПЕЦІАЛЬНО УПОВНОВАЖЕНОГО ОРГАНУ

  • Територіальне представництво Держкомпідприємництва:

  • проводить аналіз проекту регуляторних актів та АРВ на відповідність вимогам статей 4, 5, 8 і 9 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”

  • строк розгляду – не більше місяця

  • приймає рішення про погодження проекту регуляторного акта або про відмову в погодженні (остання містить обґрунтовані зауваження та пропозиції щодо проекту та/або АРВ)

  • створює за зверненням розробника проекту регуляторного акта погоджувальну групу для проведення консультацій та усунення суперечностей



АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

  • АРВ - інформативно-аналітичний документ, який обґрунтовує:

  • необхідність державного регулювання;

  • відповідність регулювання принципам державної регуляторної політики;

  • досягнення максимально можливих позитивних результатів за рахунок мінімально необхідних витрат

  • АРВ супроводжує кожен проект регуляторного акта.



СТРУКТУРА АНАЛІЗУ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ



1. ВИЗНАЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ, ЯКУ ПЕРЕДБАЧАЄТЬСЯ РОЗВ’ЯЗАТИ ШЛЯХОМ ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ

  • короткий аналіз причин, через які виникла проблема;

  • масштаб проблеми (підтверджується статистичними даними);

  • основні групи, на які впливає проблема (держава, суб'єкти господарювання, громадяни);

  • УВАГА! Для кожної групи проблема повинна бути дійсно значимою

  • можливість розв'язання проблеми за допомогою ринкових механізмів;

  • існуюче правове регулювання відносин у сфері яких виникла проблема;

  • можливість внесення змін до чинних регуляторних актів



2. ЦІЛІ ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ

  • Основні правила формулювання цілі

  • ціль повинна бути:

  • 1) безпосередньо пов’язаною із вирішенням проблеми;

  • 2) реально досяжною;

  • 3) викладеною чітко та лаконічно;

  • 4) вимірюваною.

  • У разі необхідності:

  • встановлюється відповідність цілям державних стратегічних документів, державних програм або програмних документів місцевого рівня;

  • враховуються особливості соціально-економічного розвитку певної території.



3. ВИЗНАЧЕННЯ ТА ОЦІНКА АЛЬТЕРНАТИВНИХ СПОСОБІВ ДОСЯГНЕННЯ ВИЗНАЧЕНИХ ЦІЛЕЙ

  • альтернатив - не менше 2-х;

  • оцінка і аналіз ризиків кожної з альтернатив;

  • причини відмови від застосування альтернативи;

  • аргументи щодо переваги обраного способу

  • Правила:

  • розглядаються лише такі альтернативи, які спроможні вирішити існуючу проблему;

  • кожна з альтернатив, визначених для вирішення проблеми, не може бути запроваджена одночасно з іншою альтернативою



4. МЕХАНІЗМИ ТА ЗАХОДИ, ЩО ПРОПОНУЮТЬСЯ ДЛЯ РОЗВ’ЯЗАННЯ ПРОБЛЕМИ

  • механізми дії регуляторного акта, які призведуть до розв’язання проблеми;

  • організаційні заходи, які мають здійснити органи влади для впровадження регуляторного акта



5. МОЖЛИВІСТЬ ДОСЯГНЕННЯ ВИЗНАЧЕНИХ ЦІЛЕЙ У РАЗІ ПРИЙНЯТТЯ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТА

  • вплив зовнішніх факторів на дію регуляторного акта;

  • можливість впровадження та виконання вимог регуляторного акта (для кожної зі сфер впливу);

  • механізм компенсації можливої шкоди у разі настання очікуваних наслідків дії акта (за необхідності);

  • інформація про періодичність здійснення державного контролю та нагляду за дотриманням вимог акта



ЗОВНІШНІ ФАКТОРИ, ЩО МОЖУТЬ ВПЛИНУТИ НА ДІЮ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТА



6. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ВІД ПРИЙНЯТТЯ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТА. АНАЛІЗ ВИГОД ТА ВИТРАТ

  • таблиця вигод/витрат;

  • період, за який будуть здійснюватися розрахунки;

  • таблиця з початковими даними для розрахунків;

  • розрахунок грошового розміру кожної вигоди та витрати;

  • загальний економічний та соціальний ефект від впровадження регуляторного акта



ВИГОДИ/ВИТРАТИ

  • текстова форма – розмір неможливо підрахувати, виражаються тільки в текстовій формі

  • числова форма - розмір виражається в цифровій формі (але не в грошовому еквіваленті)

  • монетарна форма – розмір виражається в грошовому еквіваленті (гривні, долари тощо)

  • Всі визначені вигоди та витрати заносяться до

  • Таблиці вигод та витрат:



ТАБЛИЦЯ РОЗРАХУНКУ ВИГОД ТА ВИТРАТ



ОЦІНКА ЕФЕКТУ ВІД ВПРОВАДЖЕННЯ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТА

  • Попередня оцінка здійснюється після формування Таблиці вигод та витрат:

  • за кількістю вигод/витрат (значна кількість витрат при невеликій кількості вигод може свідчити про неефективність регуляторного акта або про недоцільність його прийняття на цьому етапі)

  • за формою вигод/витрат (якщо в таблиці містяться вигоди/витрати тільки в текстовій формі необхідно оцінити їх суспільну важливість)

  • за сферами впливу (якщо вигоди отримує одна зі сфер впливу, а значну кількість витрат несе інша, то є велика ймовірність виникнення проблем з виконанням вимог регуляторного акта)

  • Остаточна оцінка здійснюється після проведення розрахунків та визначення загального економічного ефекту регулювання

  • Ефект = ∑ Вигод – ∑ Витрат

  • УВАГА! Повинні бути враховані інтереси всіх груп впливу



7. ОБҐРУНТУВАННЯ СТРОКУ ДІЇ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТА

  • Важливо!

  • Строк дії регуляторного акта повинен:

  • співвідноситися із цілями прийняття та механізмами впровадження;

  • бути достатнім для розв’язання проблеми і досягнення цілей регулювання.



8. ПОКАЗНИКИ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТА



9. ЗАХОДИ, ЗА ДОПОМОГОЮ ЯКИХ БУДЕ ЗДІЙСНЮВАТИСЯ ВІДСТЕЖЕННЯ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТА

  • строки проведення базового та повторного відстежень;

  • методи проведення відстеження результативності;

  • види даних, які використовуватимуться;

  • група осіб, які братимуть участь в соціологічному опитуванні (цільова група);

  • експерти (організації), які залучатимуться для проведення заходів з відстеження;

  • критерії відбору експертів



АРВ – ПІДҐРУНТЯ ДЛЯ ВІДСТЕЖЕННЯ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТА

  • Розділ 9 АРВ – план проведення відстеження результативності регуляторного акта.

  • До Звіту про відстеження результативності в повному обсязі переносяться такі розділи АРВ:

  • цілі прийняття регуляторного акта

  • показники результативності регуляторного акта та їхні прогнозні значення



ВИМОГИ ДО ПОКАЗНИКІВ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ

  • Вимірюваність – можливість обчислення показників результативності та представлення їх в певних одиницях (днях, гривнях, відсотках тощо)



ВИМОГИ ДО ПОКАЗНИКІВ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ

  • Конкретність – однозначність формулювання показників, унеможливлення їхнього подвійного тлумачення.



ВИМОГИ ДО ПОКАЗНИКІВ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ

  • Нейтральність – відсутність у визначенні показників узагальнень (наприклад, “приведення до відповідності”, “оптимізація”), слів-визначень (наприклад, “збільшення”, “зменшення”), тощо.



ОБОВ’ЯЗКОВІ ПОКАЗНИКИ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ *

  • Статистичні показники результативності:

  • розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта;

  • кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюється дія акта;

  • Соціологічні показники результативності:

  • розмір коштів, що витрачаються суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта;

  • час, що витрачається суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта;

  • рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб стосовно основних положень регуляторного акта.

  • * Визначені у п.10 Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта.



ДОДАТКОВІ ПОКАЗНИКИ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ

  • Статистичні показники результативності:

  • кількість проведених конкурсів, тендерів, аукціонів тощо ;

  • кількість виданих дозволів, рішень, розпоряджень, укладених договорів тощо;

  • кількість приміщень, споруд, будівель, тощо;

  • кількість випадків притягнення до відповідальності суб’єктів господарювання за порушення вимог акта.

  • Соціологічні показники результативності:

  • випадки вимоги документів поза встановленим переліком;

  • джерела інформації про процедуру, документи, етапи її проходження тощо;

  • кількість дозвільних установ, які необхідно відвідати під час проходження процедури;

  • сума неофіційних витрат під час проходження процедури тощо.

  • Статистичні або соціологічні показники:

  • відмови у видачі дозволів, погоджень тощо;

  • кількість та тривалість перевірок контролюючими органами діяльності суб’єктів господарювання;

  • скарги від суб’єктів господарювання на недотримання вимог законодавства.



ПРОГНОЗНІ ЗНАЧЕННЯ ПОКАЗНИКІВ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ

  • Прогнозні значення:

  • найвірогідніше значення показника результативності на майбутні періоди.

  • застосовуються для визначення ступеня досягнення очікуваних результатів та цілей регулювання.

  • порівнюються зі значеннями показників, отриманими в результаті проведення повторного та періодичних відстежень.

  • УВАГА! Припущення щодо майбутнього розміру показника результативності не є «обов’язковим результатом»!

  • Прогнозні значення показників результативності можуть не співпадати з даними, отриманими в результаті проведення відстежень.



ВИДИ ВІДСТЕЖЕНЬ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ ТА СТРОКИ ЇХ ПРОВЕДЕННЯ

  • 1. Базове відстеження результативності проводиться:

  • до набрання чинності РА (як правило);

  • після набрання чинності РА (у разі проведення відстеження результативності з використанням тільки статистичних даних).

  • 2. Повторне відстеження результативності проводиться:

  • через рік з дня набрання чинності РА але не пізніше, ніж через два роки (як правило);

  • менше, ніж через рік після набрання чинності РА (у разі, якщо строк дії РА становить менше року).

  • 3. Періодичне відстеження результативності проводиться:

  • раз на три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності.



СТРУКТУРА ЗВІТУ ПРО ВІДСТЕЖЕННЯ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ



1. ВИД ТА НАЗВА РЕГУЛЯТОРНОГО АКТА, ДАТА ЙОГО ПРИЙНЯТТЯ ТА НОМЕР

  • Вид регуляторного акта (закон, наказ, постанова, рішення тощо)

  • Назва регуляторного акта (для базового відстеження – робоча назва проекту РА)

  • Дата прийняття регуляторного акта (тільки для повторного та періодичних відстежень)

  • Номер регуляторного акта (тільки для повторного та періодичних відстежень)

  • Наприклад:

  • Проект Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті»

  • Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті» від 13.06.2007р. № 1245



2. НАЗВА ВИКОНАВЦЯ ЗАХОДІВ З ВІДСТЕЖЕННЯ

  • Назва організації, яка виконала відстеження результативності.

  • Такою організацією може бути:

  • Державний орган – розробник регуляторного акта;

  • Спеціалізовані дослідницькі організації.

  • Наприклад:

  • Міністерство транспорту та зв’язку України

  • Товариство з обмеженою відповідальністю «Соціологічні дослідження»



3. ЦІЛІ ПРИЙНЯТТЯ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТА

  • Відповідають цілям, визначеним у другому розділі аналізу регуляторного впливу



4. СТРОК ВИКОНАННЯ ЗАХОДІВ З ВІДСТЕЖЕННЯ

  • Строк виконання заходів з відстеження – проміжок часу впродовж якого безпосередньо виконувалися заходи з відстеження.

  • Вказується дата початку і дата завершення заходів з відстеження

  • Тривалість відстеження не може перевищувати 45 робочих днів.

  • Вірно

  • З 15 серпня по 20 вересня 2007 року

  • Невірно

  • Третій квартал 2007 року



5. ТИП ВІДСТЕЖЕННЯ

  • Вказується тип проведеного відстеження, тобто :

  • Базове відстеження

  • Повторне відстеження

  • Періодичне відстеження



6. МЕТОДИ ОДЕРЖАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ВІДСТЕЖЕННЯ

  • Метод одержання результатів відстеження – сукупність способів збору, обробки та аналізу інформації.

  • У відстеженні результативності використовується два методи одержання результатів:

  • - статистичний;

  • - соціологічний.



7. ДАНІ ТА ПРИПУЩЕННЯ, НА ОСНОВІ ЯКИХ ВІДСТЕЖУВАЛАСЯ РЕЗУЛЬТАТИВНІСТЬ, А ТАКОЖ СПОСОБИ ОДЕРЖАННЯ ДАНИХ

  • Прогнозні значення показників результативності (визначені у АРВ).

  • Способи одержання даних по кожному з показників результативності (тип даних, джерело отримання даних).

  • У разі проведення соціологічного опитування:

  • визначення цільової групи та її обсягу;

  • обґрунтування використаного типу опитування та методу проведення опитування.



8. КІЛЬКІСНІ ТА ЯКІСНІ ЗНАЧЕННЯ ПОКАЗНИКІВ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТА

  • Базове відстеження

  • Перелік отриманих кількісних та якісних значень показників результативності. Короткий опис отриманих значень показників результативності.

  • Повторне відстеження

  • Перелік значень показників результативності, отриманих за результатами проведення базового та повторного відстежень.

  • Періодичне відстеження

  • Перелік значень показників результативності, отриманих за результатами проведення базового, повторного та періодичного відстежень.



9. ОЦІНКА РЕЗУЛЬТАТІВ РЕАЛІЗАЦІЇ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТА ТА СТУПЕНЯ ДОСЯГНЕННЯ НИМ ВИЗНАЧЕНИХ ЦІЛЕЙ

  • БАЗОВЕ ВІДСТЕЖЕННЯ

  • РОЗДІЛ ВІДСУТНІЙ.

  • ПОВТОРНЕ ВІДСТЕЖЕННЯ

  • - порівняльний аналіз статистичних показників за результатами базового та повторного відстежень, порівняння їх з прогнозними значеннями;

  • - порівняльний аналіз соціологічних показників за результатами базового та повторного відстежень;

  • - висновки за результатами порівняльного аналізу статистичних та соціологічних показників.

  • ПЕРІОДИЧНЕ ВІДСТЕЖЕННЯ

  • - порівняльний аналіз статистичних показників за результатами базового, повторного та періодичного відстежень, порівняння їх з прогнозними значеннями;

  • - порівняльний аналіз соціологічних показників за результатами базового, повторного та періодичного відстежень;

  • - висновки за результатами порівняльного аналізу статистичних та соціологічних показників.



ПРОГНОЗНІ ЗНАЧЕННЯ ПОКАЗНИКІВ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ (в Звіті про відстеження результативності)

  • БАЗОВЕ ВІДСТЕЖЕННЯ

  • ПРОГНОЗНІ ЗНАЧЕННЯ НЕ НАВОДЯТЬСЯ.

  • ПОВТОРНЕ ВІДСТЕЖЕННЯ

  • Порівняння прогнозних значення показників результативності зі значеннями, одержаними в результаті повторного відстеження.

  • ПЕРІОДИЧНЕ ВІДСТЕЖЕННЯ

  • Порівняння прогнозних значення показників результативності зі значеннями, одержаними в результаті повторного та періодичного відстежень.



СПОСОБИ ОДЕРЖАННЯ ДАНИХ: ТИП ДАНИХ, ДЖЕРЕЛО ОТРИМАННЯ ДАНИХ

  • ТИП ДАНИХ:

  • статистичні дані

  • дані соціологічного опитування

  • дані наукових досліджень

  • ДЖЕРЕЛА ОТРИМАННЯ ДАНИХ:

  • Статистичні дані

  • офіційні дані розробника РА

  • офіційні дані будь-якого іншого органу державної влади

  • 2. Дані соціологічного опитування

  • дані опитування, проведеного розробником РА

  • дані опитування, проведеного сторонньою компанією на замовлення розробника РА

  • 3. Дані наукових досліджень

  • дані науково-дослідницьких інституцій, отримані для власних цілей



ВИЗНАЧЕННЯ ЦІЛЬОВОЇ ГРУПИ ВІДСТЕЖЕННЯ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ

  • ЦІЛЬОВА ГРУПА – сукупність осіб, які повинні виконувати вимоги регуляторного акта.

  • Цільова група визначається на основі критеріїв – ознак(и) належності суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб до цільової групи.

  • Приклади критеріїв визначення цільової групи:

  • реєстрація суб’єктів господарювання в межах певної адміністративно-територіальної одиниці;

  • провадження діяльності суб’єктів господарювання в межах певної адміністративно-територіальної одиниці;

  • організаційно-правова форма;

  • вид економічної діяльності;

  • зовнішньоекономічна діяльність (діяльність з експорту та/або імпорту);

  • отримання певних дозволів, проходження певних процедур тощо.



ОБСЯГ ЦІЛЬОВОЇ ГРУПИ

  • ОБСЯГ ЦІЛЬОВОЇ ГРУПИ (база даних) – перелік усіх осіб, які повинні виконувати вимоги регуляторного акта.

  • Для опитування рекомендується використовувати базу даних за два останні роки.

  • База даних може бути:

  • 1) Повною (містить перелік усіх представників цільової групи з їхніми контактними даними)

  • 2) Неповною (містить не весь перелік та/або контактні дані представників цільової групи)

  • 3) Відсутньою (даних про кількість та перелік представників цільової групи немає)



ДОЦІЛЬНІСТЬ ФОРМУВАННЯ ВИБІРКИ

  • Обсяг цільової групи не перевищує 150 осіб – суцільне опитування.

  • СУЦІЛЬНЕ ОПИТУВАННЯ - опитування усіх без винятку представників цільової групи.

  • Обсяг цільової групи перевищує 150 осіб – вибіркове опитування.

  • ВИБІРКОВЕ ОПИТУВАННЯ - опитування деякої частини цільової групи, відібраної за певним принципом.



ВИБІРКОВЕ ОПИТУВАННЯ: ЕТАПИ ПРОВЕДЕННЯ

  • Визначення типу вибірки залежно від отриманої бази даних цільової групи

  • 2) Визначення обсягу вибірки залежно від вибраного типу вибірки

  • 3) Визначення методу відбору представників цільової групи для проведення опитування



МЕТОДИ ПРОВЕДЕННЯ СОЦІОЛОГІЧНОГО ОПИТУВАННЯ

  • МЕТОД ОПИТУВАННЯ – спосіб взаємодії між дослідником та представниками цільової групи для отримання відповідей на питання анкети.

  • Види методів опитування:

  • Особисте інтерв'ю

  • Телефонне опитування

  • Поштове опитування



ТИПОВІ ПОМИЛКИ ПРИ ПІДГОТОВЦІ ЗВІТІВ ПРО ВІДСТЕЖЕННЯ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ

  • неправильно визначені (або взагалі відсутні) строки виконання заходів з відстеження результативності;

  • не зазначені методи проведення відстеження результативності;

  • відсутні дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність;

  • відсутні визначення цільової групи відстеження;

  • відсутні показники результативності;

  • некоректні порівняння статистичних даних, які використовуються для відстеження результативності;

  • відсутні або некоректно наведені дані по визначених показниках результативності.



  • Дякуємо за увагу!




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка