Вихованню позитивної мотивації навчання сприяють загальна атмосфера творчості в школі й класі, включення учня в колективні форми організації різних видів діяльності, співробітництво між учителем і учнем, допомога вчителя у вигляді порад, залучення учнів до оцінювання власної діяльності.
Вихованню позитивної мотивації навчання сприяють загальна атмосфера творчості в школі й класі, включення учня в колективні форми організації різних видів діяльності, співробітництво між учителем і учнем, допомога вчителя у вигляді порад, залучення учнів до оцінювання власної діяльності.
Подивіться у вікно. Зранку накрапав дощик і було холодно, а зараз теплі промені сонця лоскочуть ваші обличчя. Погоду, особливо весняну, порівнюють з манірною, вередливою жінкою, у якої часто змінюється настрій.
Завдання. Що спільного є між погодою та людиною?
«Я – учень. Я – особистість творча. Я не боюсь висловити свої судження. Помилившись, міркую далі. Шукаю істину. Бо я хочу знати»
«Я – учень. Я – особистість творча. Я не боюсь висловити свої судження. Помилившись, міркую далі. Шукаю істину. Бо я хочу знати»
Наприклад, в 6 класі при вивченні теми «Групи прикметників за значенням» кожен учень витягає аркуш з написаним на ньому прикметником. На дошці – в різних місцях – аркуші з написами: «якісні», «відносні», «присвійні». Кожен учень повинен підійти до відповідного аркуша, назвати свій прикметник і обґрунтувати свій вибір.
Порушена послідовність
Наприклад, при вивченні літературної казки «Цар Плаксій і Лоскотон» В.Симоненка подати назви частин казки і поставити завдання: розташувати їх у правильній послідовності .
гра «Комплiмент»
Звертання має магiчну силу, адже, як стверджують психологи, нiщо так не дiє на людину, як звук власного iменi. Чи всi учнi класу звертаються один до одного, називаючи iмена? Чи часто ми говоримо одне одному приємнi слова, комплiменти? А саме вони забезпечують комфортне спiлкування, сприяють вихованню почуття власної гiдностi, значущостi. Запишiть речення – комплiмент своєму сусiдовi по партi. Прочитайте його з вiдповiдною iнтонацiєю, поясніть розділові знаки при звертанні.
Після закінчення уроку вчителька попросила учня покликати до кабінету Онищенка. Хлопець, вийшовши з кабінету, замислився: кого ж потрібно покликати, адже в класі є і Олена Онищенко, і Петро Онищенко?
Після закінчення уроку вчителька попросила учня покликати до кабінету Онищенка. Хлопець, вийшовши з кабінету, замислився: кого ж потрібно покликати, адже в класі є і Олена Онищенко, і Петро Онищенко?
«Зайвина» ( 6 клас. Тема. Іменник. Повторення )
«Зайвина» ( 6 клас. Тема. Іменник. Повторення )
Визначити «зайве» слово, обґрунтувати свій вибір.
Марш, вежа, круча, плече, надія.
Дріжджі, радощі, окуляри, листки, ножиці.
Листоноша, дружина, староста, слуга, сирота.
А) Відгадайте слово, у якому: корінь від слова земля, суфікси від слів весняний, ліжко, закінчення від слова лопата.
А) Відгадайте слово, у якому: корінь від слова земля, суфікси від слів весняний, ліжко, закінчення від слова лопата.
В) Відгадайте слово: вороняче слово + гральна карта
Г) Відгадайте слово, у якому: префікс від слова безбарвний, корінь від слова вода, суфікс від слова парний, закінчення від слова гарний
В.Винниченко «Федько-халамидник».
В.Винниченко «Федько-халамидник».
Одного учня класу, після вивчення теми, обирають Федьком. Інші ставлять йому питання, типу: «Федьку, чому тебе все ж таки називали халамидником?», «А чи зміг би ти вести спокійний спосіб життя?», «Чому ти ніколи не брехав?»