відкритість – клієнти мають знати, як здійснюється державне управління, які чинники обмежують діяльність державних службовців, хто і за що несе відповідальність і як можна виправити ситуацію у випадку неправильних дій;
залучення клієнтів – відносини з клієнтами формуються на ґрунті того, що клієнти сприймаються як активні учасники пропозицій та дій органів державної влади;
задоволення потреб клієнтів – послуги надаються до конкретних запитів людей;
доступність – клієнти повинні мати легкий доступ до органів влади в зручний час та до інформації в зручній формі
Public as a client? Citizen as a stakeholder!
Чверть століття реформування сфери публічних послуг призвели до докорінної зміни гасла:
«громадянин як заінтересована сторона» (citizen as a stakeholder)
Заінтересовані сторони (стейкхолдери) – особи, групи, організації, що можуть впливати на діяльність, ресурси, оцінювання діяльності даної організації або підпадають під її діяльність і вплив
Public as a client? Citizen as a stakeholder!
Для сучасного клієнта публічної послуги навіть визначено п’ятьролей:
Замовник (customer)
Розробник (codesigner)
Особа, що приймає рішення (co-decision-maker)
Продюсер і постачальник (co-producer and provider)
2000 році Єврокомісія поставила мету організувати надання 20 послуг онлайн:
12 з них – для приватних осіб
оподаткування доходів, оформлення дитини до навчального закладу, реєстрація місця проживання, реєстрація нового автомобіля, видача свідоцтв про народження і шлюб та інші
8 – для бізнесу
електронне оформлення митних декларацій, податок на прибуток, державні закупівлі і т.д.
Серед членів ЄС є країни, які вже досягли 100 % рівня переведення послуг у формат он-лайн –
Австрія, Ірландія, Мальта, Швеція, Німеччина та інші
Швейцарія в цьому відношенні не перебуває на передових позиціях
це, головним чином, залежить від того, що не так багато адміністративних послуг перебувають у сфері компетенції федерації (за податки, освіту тощо відповідають кантони)
Наприклад, у рамках проекту AEL («Електронний уряд») у Женеві створено портал для малого та середнього бізнесу
Досвід Швейцарії
Урядовий портал www.ch.ch дає можливість громадянам всіх 26 кантонів та 2600 територіальних громад отримати можливість оформлення документів за будь-якими напрямками (процедури, переліки документів, правила).
Досвід Швейцарії
Портал www.startbiz.ch створено для надання допомоги малому бізнесу. Будь-який бажаючий на цьому сайті може зареєструвати мале підприємство за 30 хвилин!, отримати код для сплати податків, внесків на соціальне страхування та зробити інші необхідні кроки
Досвід Швейцарії
Портал www.fin.be.ch кантону Берн називається TaxMePortal – портал «стягни з мене податки» або «оподаткуй мене». Можна оформити свою податкову декларацію та безпосередньо сплатити необхідну суму.
Досвід Швейцарії
Питання зміни місця проживання можна врегулювати через сайт www.iammoving.com
Це приклад проекту громадсько-приватного партнерства, і через цей сайт приватна особа може повідомити про зміну місця свого проживання, а тоді вже цю адресу iammoving розішле компаніям, з якими ця особа мала відносини – постачальниками телекомунікаційних послуг, газу, води, електрики, податкових органів та ін. Саме з організацій iammoving отримує свої невеличкі комісійні, за рахунок яких підтримує діяльність порталу.
Як гіперлокальні соціальні мережі можуть підвищити якість надання послуг
Як гіперлокальні соціальні мережі можуть підвищити якість надання послуг
Мешканці та місцева влада м. Вінниця дуже скоро матимуть змогу скористатися веб-платформою для дискусій, яку розроблять у рамках проекту «Гіперлокальна соціальна мережа у Вінниці: від форумів скарг до платформи для вироблення рішень”