Практикум з української мови після завдань розміщені коментарі на випадок, якщо ти захочеш пересвідчитися у правильності своєї



Дата конвертації17.12.2016
Розмір445 b.


ПРАКТИКУМ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

  • ПРАКТИКУМ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

  • (ПІСЛЯ ЗАВДАНЬ РОЗМІЩЕНІ КОМЕНТАРІ НА ВИПАДОК, ЯКЩО ТИ ЗАХОЧЕШ ПЕРЕСВІДЧИТИСЯ У ПРАВИЛЬНОСТІ СВОЄЇ ВІДПОВІДІ)


12. Лексичну помилку допущено в рядку

  • 12. Лексичну помилку допущено в рядку

  • А церковний канон

  • Б раритетні видання

  • В депутатські привілеї

  • Г фінішна дистанція

  • Д меморіальний пам’ятник



1. Словосполучення «лексична помилка» указує нам на те, що необхідно визначити лексичне значення слів у поданих словосполученнях.

  • 1. Словосполучення «лексична помилка» указує нам на те, що необхідно визначити лексичне значення слів у поданих словосполученнях.

  • 2. Після цього слід розібратися, чи можуть сполучатися ці слова в запропонованих словосполученнях.

  • 3. Не може бути «меморіального пам'ятника»

  • Це помилково вжито замість «пам'ятка».

  • Лексему «пам’ятка» слід уживати, коли йдеться про залишки культури минулого, пам’ятник – коли мовиться про меморіальну споруду, скульптуру або плиту.



15. Подвоєні літери на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

  • 15. Подвоєні літери на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

  • А від..звеніти, зав..ишки, вікон..иця

  • Б дозвіл..я, буквен..ий, під..атливий

  • В воєн..ий, пів..ідра, пореформен..ий

  • Г звід..аля, індичен..я, невгомон..ий

  • Д від..авна, зацікавлен..ість, зран..я



1.Збіг приголосних: на межі префікса й кореня (віддзвеніти, заввишки); кореня й суфікса (віконниця).

  • 1.Збіг приголосних: на межі префікса й кореня (віддзвеніти, заввишки); кореня й суфікса (віконниця).

  • 2. Бувають ще збіги на межі двох суфіксів (іменник), основи дієслова минулого часу на «с» і постфікса «ся» (розрісся); у прикметникових наголошених суфіксах «енн», «анн» («янн») зі значенням підсилення, збільшення ознаки (старанний), у прикметниках на «нн»(ий) старослов'янського походження (блаженний, благословення, але священик).

  • 3.Слова: бовван, лляний, овва, ссати та похідні!



Чому учні помиляються?

  • Чому учні помиляються?

  • 1.Забувають про правопис дієприкметників в українській мові або просто не можуть визначити, що перед ними дієприкметник (вихований, вирішений).

  • 2.Не знають, що подвоєння не відбувається:

  • - у прикметникових суфіксах -ан-, -ян-, -ен-, що не вказують на неможливість виконання дії або велику міру, і в суфіксах -ин-, -ін- (шалений, довгожданий, насильствений, буквений, лебединий);

  • - у прикметникових суфіксах -н-, якщо основа закінчується на будь-який інший звук, крім (реформа — реформений, дерево — дерев’яний).

  • 3. Плутають: неоці'нений — неоціне'нний, неприми'рений — непримире'нний



17. Форми ступенів порівняння можна утворити від усіх прикметників рядка

  • 17. Форми ступенів порівняння можна утворити від усіх прикметників рядка

  • А кругленький, смачний, щирий

  • Б красивий, яскравий, лисий

  • В широкий, гнідий, бадьорий

  • Г скромний, малий, солодкий

  • Д здоровенний, вигідний, злий



Чому учні помиляються?

  • Чому учні помиляються?

  • 1.Не знають, що від прикметників із «зменшувальними» чи «збільшувальними» суфіксами ступені порівняння не утворюються (кругленький, здоровенний).

  • 2. Не розрізняють відносні прикметники, або й просто не пам'ятають про розряди прикметників (лисий).



19. Неправильно утворено форму першої особи однини в рядку

  • 19. Неправильно утворено форму першої особи однини в рядку

  • А лазити – лажу

  • Б возити – вожу

  • В сидіти – сиджу

  • Г їздити – їзджу

  • Д водити – воджу

  • КОМЕНТАР

  • Незнання орфографії (а саме чергування приголосних) у цьому випадку призвело до таких результатів: їздити – їжджу, приїжджаю, від'їжджаю…



21. Граматичну помилку допущено в рядку

  • 21. Граматичну помилку допущено в рядку

  • А наслідувати великому піаністу

  • Б знатися на джазовій музиці

  • В опанувати складний інструмент

  • Г позначитися на звучанні хору

  • Д вибачити їй невдале виконання



Діти не знають граматичних форм, притаманних українській мові, тому часто узгоджують слова на кшталт російської.

  • Діти не знають граматичних форм, притаманних українській мові, тому часто узгоджують слова на кшталт російської.

  • Звідси – визначення неправильного керування іменником при відповідних дієсловах:

  • А наслідувати кого? (що?) а не кому? (чому?)

  • Б знатися на чому?

  • В опанувати кого? що?

  • Г позначитися на чому?

  • Д вибачити їй що?



25. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).

  • 25. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).

  • Дика груша (1) облита білим молоком, і в тому пахучому молоці, (2) що (3) стиха піниться, бджоли (4) неначе киплять.

  • А займенник

  • Б дієприкметник (форма дієслова)

  • В прислівник

  • Г сполучник

  • Д частка



1. Учні визначають як прислівник – підрядний сполучник «неначе»

  • 1. Учні визначають як прислівник – підрядний сполучник «неначе»

  • 2. Визначають відносний займенник «що» як сполучник.

  • 3. Іноді частку плутають зі сполучником.






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка