Правила оформлення наочного матеріалу (слайдів) мультимедійної презентації



Дата конвертації24.12.2016
Розмір445 b.



Переваги візуального і аудіовізуального подання матеріалу.

  • Переваги візуального і аудіовізуального подання матеріалу.

  • Типи мультимедійних презентацій.

  • Правила оформлення наочного матеріалу (слайдів) мультимедійної презентації.

  • Мета: Ознайомити аудиторію з сучасними вимогами до підготовки, оформлення мультимедійних презентацій та інших наочних матеріалів.



1.1. Досягти вищої якості сприйняття аудиторією інформації та її запам‘ятовування (завдяки більшої наочності). Спеціальні дослідження показали, що під час навчання запам‘ятовується приблизно 15% звукової інформації, 25% візуальної, 65% комбінованої (аудіовізуальної).

  • 1.1. Досягти вищої якості сприйняття аудиторією інформації та її запам‘ятовування (завдяки більшої наочності). Спеціальні дослідження показали, що під час навчання запам‘ятовується приблизно 15% звукової інформації, 25% візуальної, 65% комбінованої (аудіовізуальної).



Інші дослідження свідчать про те, що при усному викладенні матеріалу через три години в пам‘яті слухачів зберігається 70% інформації, а через три дні 10%; при візуальному викладенні того ж матеріалу зберігається відповідно 72% і 20%, а при аудіовізуальному – 85% і 50%. Обсяг усвідомленої інформації також істотно залежить від її наочності та комплексної подачі. Доречно відоме прислів‘я “Краще один раз побачити, ніж сто разів почути”.

  • Інші дослідження свідчать про те, що при усному викладенні матеріалу через три години в пам‘яті слухачів зберігається 70% інформації, а через три дні 10%; при візуальному викладенні того ж матеріалу зберігається відповідно 72% і 20%, а при аудіовізуальному – 85% і 50%. Обсяг усвідомленої інформації також істотно залежить від її наочності та комплексної подачі. Доречно відоме прислів‘я “Краще один раз побачити, ніж сто разів почути”.



1.2. Інтенсифікувати навчальний процес, оскільки не треба малювати на дошці схеми, таблиці, графіки, тощо. Експериментально доведено, що, наприклад, використання графопроектора на двогодинному занятті вивільняє до 30–40% часу для пояснення матеріалу.

  • 1.2. Інтенсифікувати навчальний процес, оскільки не треба малювати на дошці схеми, таблиці, графіки, тощо. Експериментально доведено, що, наприклад, використання графопроектора на двогодинному занятті вивільняє до 30–40% часу для пояснення матеріалу.

  • 1.3. Сприяти прискоренню сприйняття і засвоєння інформації.

  • 1.4. Створити сприятливий образ про матеріал, що представляється та/або того, хто представляє.



2.1. Презентація з керуванням доповідача.

  • 2.1. Презентація з керуванням доповідача.

  • В цьому випадку доповідач сам керує зміною слайдів, появленням візуальних об‘єктів на них за допомогою мишки. Саме така презентація може оживити виступ на лекції,конференції, захисті.



2.2. Автоматична презентація.

  • 2.2. Автоматична презентація.

  • В цьому випадку зміна візуальних об‘єктів на слайдах і самих слайдів проходить автоматично через задані проміжки часу. Така презентація може використовуватись там, де немає доповідача, наприклад, на виставках, ярмарках вакансій, освітянських заходах тощо.

  • 2.3. Користувальна презентація.

  • В цьому випадку зміна візуальних об‘єктів – в автоматичному режимі, а зміна слайдів – вручну. В такому вигляді презентація буде схожа на мультимедійну енциклопедію, електронний підручник або довідник.







Запам‘ятовується навчальний матеріал красиво оформленої презентації та відповідної його подачі, але не запам‘ятовується інформація сірої і посередньої презентації.

  • Запам‘ятовується навчальний матеріал красиво оформленої презентації та відповідної його подачі, але не запам‘ятовується інформація сірої і посередньої презентації.

  • Текст презентації повинен привернути і обов‘язково утримувати увагу слухачів.



3.1. Розподілити навчальний матеріал по слайдах.

  • 3.1. Розподілити навчальний матеріал по слайдах.

  • 3.2. На одному слайді не більше одного визначення, схеми тощо.

  • 3.3. Узгодити кольори (колір фону слайду і тексту).

  • 3.4. Вибрати шрифт, його розмір, міжрядковий інтервал.

  • 3.5. Застосовувати тези.

  • 3.6. Довгий текст розбивати на короткі абзаци*.



Червоний колір рекомендується вживати для заголовків, назв розділів та титулів.

  • Червоний колір рекомендується вживати для заголовків, назв розділів та титулів.

  • Чорний та синій – для текстів й ілюстрацій.

  • Синій добре сприймається при обрамленні.

  • Зелений можна використовувати для виділення в текстах та на ілюстраціях.

  • По мірі комфортностідискомфортності колірні поєднання розташовуються в наступному порядку:















Вплив довжини рядка та міжрядкового інтервалу:

  • Вплив довжини рядка та міжрядкового інтервалу:

  • 40 знаків – 1 інтервал

  • 60 знаків – 2 інтервали

  • Інакше:

      • Обрати більший шрифт
      • Обрати шрифт з більш широкими літерами
      • Перехід до набору в кілька колонок


3.7. Текст, набраний заголовними і малими літерами, сприймається краще, ніж літерами однакового розміру.

  • 3.7. Текст, набраний заголовними і малими літерами, сприймається краще, ніж літерами однакового розміру.

  • 3.8. Не вживати складні схеми (форми).

  • 3.9. Вільна, “невикористана” площина наочної поверхні, - до 30%, використана – не більш 70%.

  • 3.10. Бічні поля на слайді (плівці) при форматі

  • А4 – 2-3 см.

  • 3.11. Текст з обрамленням привертає більш пильну увагу, ніж без нього.

  • 3.12. Текст вирівняний по лівому, але не

  • вирівняний по правому краю, читається

  • легше.



3.13. Текст, взятий в квадрат або коло (стабільна симетрія), спричиняє відчуття упевненості.

  • 3.13. Текст, взятий в квадрат або коло (стабільна симетрія), спричиняє відчуття упевненості.

  • 3.14. Еліпс стимулює творчі пошуки.

  • 3.15. Текст, обрамований трикутником, поставленим на одну з його вершин, стимулює дію.

  • 3.16. Шрифт, що найкраще читається, - 18 – 24 розміру (кегль), через два інтервали.

  • 3.17. В горизонтальній колонці бажано використовувати не більше 40 – 50 знаків, в тексті з більш довгими рядками важче шукати початок наступного рядка.



3.18. Так звана “виворотка” або реверсний текст – білим по чорному – читається важче, ніж звичайний (чорний по білому).

  • 3.18. Так звана “виворотка” або реверсний текст – білим по чорному – читається важче, ніж звичайний (чорний по білому).

  • 3.19. Виділення (напівжирний, курсив, ущільнений шрифт) треба використовувати обережно.

  • 3.20. Лаконічний текст сприймається краще, ніж текст, засмічений додатковими елементами. Велика кількість великих літер, підкреслень і виділень знижує ефективність наочності, інформація здається “розпатланою”.

  • 3.21. Виділена текстова інформація не повинна перевищувати 5% від загального обсягу.



Так звана

  • Так звана

  • – білим по чорному – читається важче, ніж звичайний. Виділення (напівжирний, КУРСИВ, ущільнений шрифт) треба використовувати обережно. Надлишок виділених форматів може виглядати нав‘язливо. Велика кількість ВЕЛИКИХ літер, підкреслень і знижує ефективність візуалізації. Інформація здається РОЗПАТЛАНОЮ.



3.22. На слайді може бути загальне оформлення (логотип, фон, рамка), інформація (навчальний матеріал).

  • 3.22. На слайді може бути загальне оформлення (логотип, фон, рамка), інформація (навчальний матеріал).

  • Допоміжними об‘єктами для додаткової активізації уваги є малюнки, знаки тощо, що коментують або пояснюють основний зміст матеріалу.

  • 3.23. В презентації може бути:

  • - текстова частина;

  • - табличний матеріал;

  • - діаграми;

  • - малюнки і фотографії;

  • - схеми і креслення.








База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка