Преамбула, Хартія Землі, 2000



Дата конвертації02.06.2016
Розмір445 b.



„Ми підійшли до критичного моменту в історії Землі – часу, коли людство має визначитися зі своїм майбутнім. У світі, який стає все більш взаємозалежним і вразливим, майбутнє одночасно є як загрозливим, так і багатообіцяючим… Ми повинні об’єднатися, щоб розвивати надалі глобальне стале суспільство, що базується на пошані до природи, універсальних правах людини, економічній справедливості і культурі миру…”

  • „Ми підійшли до критичного моменту в історії Землі – часу, коли людство має визначитися зі своїм майбутнім. У світі, який стає все більш взаємозалежним і вразливим, майбутнє одночасно є як загрозливим, так і багатообіцяючим… Ми повинні об’єднатися, щоб розвивати надалі глобальне стале суспільство, що базується на пошані до природи, універсальних правах людини, економічній справедливості і культурі миру…”

  • (Преамбула, Хартія Землі, 2000).











Це такий розвиток суспільства, який задовольняє потреби теперішніх поколінь, не ставлячи під загрозу можливості наступних поколінь задовольняти свої потреби

  • Це такий розвиток суспільства, який задовольняє потреби теперішніх поколінь, не ставлячи під загрозу можливості наступних поколінь задовольняти свої потреби

  • (Звіт Комісії ООН “Наше спільне майбутнє”, 1987)





Збалансоване вирішення економічних, соціальних та екологічних проблем сьогодення для забезпечення якісного життя людини

  • Збалансоване вирішення економічних, соціальних та екологічних проблем сьогодення для забезпечення якісного життя людини

  • Ощадливе використання природних, соціальних і економічних ресурсів і їх достатнє збереження для задоволення потреб майбутніх поколінь



Нова стратегія сталого розвитку

  • Нова стратегія сталого розвитку

  • Сполученого Королівства проголошена

  • у березні 2005 р.

  • Провідним державним органом, відповідальним за виконання стратегії, є Defra, але всі урядові міністерства відповідають за перетворення стратегії у реальність;

  • www.sustainable-development.gov.uk





Сталий розвиток вимагає дієву участь кожного у колективних заходах

  • Сталий розвиток вимагає дієву участь кожного у колективних заходах

  • Сталий розвиток є надто важливим, щоб його можна було відсунути на периферію політики і практики – він повинен стати головним напрямом розвитку, який заохочує нові шляхи мислення і дії

  • Сталий розвиток вже не є розвагою чи привілеєм, а необхідністю





„Міжнародна спільнота зараз глибоко переконана, що нам потрібно виховувати – через освіту – цінності, поведінку та способи життя, необхідні для сталого майбутнього. ОСР сприймається як процес вивчення підходів до прийняття рішень, що враховують віддалене майбутнє економіки, екології та добробуту всіх громад. Розбудова і зміцнення потенціалу для такого мислення, що спрямовується у майбутнє, і є ключовим завданням освіти”

  • „Міжнародна спільнота зараз глибоко переконана, що нам потрібно виховувати – через освіту – цінності, поведінку та способи життя, необхідні для сталого майбутнього. ОСР сприймається як процес вивчення підходів до прийняття рішень, що враховують віддалене майбутнє економіки, екології та добробуту всіх громад. Розбудова і зміцнення потенціалу для такого мислення, що спрямовується у майбутнє, і є ключовим завданням освіти”

  • (ЮНЕСКО, Рамковий проект міжнародної програми виконання ДОСР, липень 2003).



… базується на фундаментальному припущенні, що людство має радикально змінити сучасний хід економічного, екологічного і соціального розвитку для забезпечення здорового та якісного життя майбутніх поколінь.

  • … базується на фундаментальному припущенні, що людство має радикально змінити сучасний хід економічного, екологічного і соціального розвитку для забезпечення здорового та якісного життя майбутніх поколінь.

  • План дій з ОСР у Сполученому Королівстві, 2003



Яка освіта нам потрібна для досягнення сталого розвитку?

  • Яка освіта нам потрібна для досягнення сталого розвитку?

  • Традиційна освіта неспроможна задовольнити наші потреби з трьох критичних питань:

  • А) вона не дозволяє нам бачити світ системно, зокрема на рівні вищої освіти, де більшість дисциплін існують ізольовано;

  • Б) вона не визнає цінності і підходи як критичні компоненти процесу навчання;

  • В) вона не забезпечує практичне вирішення фундаментальних місцевих, регіональних та глобальних проблем.



Міждисциплінарність та всеохоплення

  • Міждисциплінарність та всеохоплення

  • Визнання цінностей

  • Критичне мислення та орієнтація на розв’язання проблем

  • Різноманітність методів

  • Участь у прийнятті рішень

  • Зв’язок з місцевими потребами



Вдосконалення базової освіти

  • Вдосконалення базової освіти

  • Переорієнтація існуючої освіти на всіх рівнях на потреби сталого розвитку

  • Підвищення громадського розуміння та обізнаності у питаннях сталого розвитку серед широких верств населення

  • Тренінги та підготовка фахівців та активістів



Якість життя, соціальна справедливість та рівноправність

  • Якість життя, соціальна справедливість та рівноправність

  • Збереження різноманіття: культурного, соціального та біологічного

  • Розвиток в межах відтворення екосистем

  • Взаємозвязок: у суспільстві, економіці та довкіллі

  • Усвідомлення відповідальності перед майбутніми поколіннями

  • Громадянська позиція, права та обов’язки громадян



В рамках існуючої системи освіти ОСР є новим підходом до програм, навчальних планів та управління школами, а не новим предметом. Цей підхід тісно пов’язаний з екологічною освітою та загальним розвитком. Як наслідок, багато блоків майбутньої ОСР вже існують у кожній школі.

  • В рамках існуючої системи освіти ОСР є новим підходом до програм, навчальних планів та управління школами, а не новим предметом. Цей підхід тісно пов’язаний з екологічною освітою та загальним розвитком. Як наслідок, багато блоків майбутньої ОСР вже існують у кожній школі.



Для викладачів: перехід від передачі знань до створення умов для їх активного засвоєння

  • Для викладачів: перехід від передачі знань до створення умов для їх активного засвоєння

  • Для учнів: перехід від пасивного заучування до активного пошуку знань і їх практичного осмислення

  • Для керівництва: зміни у використанні ресурсів закладом, впровадження принципів сталості та демократизації управління



Освіта для сталого розвитку надає учням можливість та стимулює дієву активність по захисту довкілля, заохочує соціальну активність та сприяє покращенню добробуту майбутніх громадян “глобального суспільства”.

  • Освіта для сталого розвитку надає учням можливість та стимулює дієву активність по захисту довкілля, заохочує соціальну активність та сприяє покращенню добробуту майбутніх громадян “глобального суспільства”.



Ефективна ОСР має два важливих позитивних елементи:

  • Ефективна ОСР має два важливих позитивних елементи:

  • розробка цілісного підходу у школах до викладання і вивчення теми сталого розвитку

  • • розробка нової управлінської практики сталого розвитку в організації, наприклад, зменшення кількості відходів та їх переробка з метою нового використання, економія енергії, ресурсів...





Основні поняття та визначення

  • Основні поняття та визначення

  • Найголовніші загрози людству

  • Характеристика документів із сталого розвитку суспільства

  • Цілі та завдання ОСР за міжнародними документами

  • ОСР: мета та основні характеристики

  • Роль екологічної освіти в Україні

  • Роль секторів суспільства в Україні

  • Додатки




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка