Превентивне виховання



Дата конвертації08.06.2016
Розмір445 b.













Превентивне виховання

  • Це цілеспрямована СИСТЕМА економічного, правового, психолого-педагогічного, соціально-медичного, освітнього, інформаційно-освітнього та організаційного змісту, спрямованих на формування позитивних соціальних установлень, запобігання вживанню психоактивних речовин, відвернення суіцидів та формування навичок безпечних статевих стосунків. Є пріоритетним напрямом діяльності держави, всіх виховних інституцій і здійснюється в інтересах дитини і молодої людини, суспільства.



Мета превентивного виховання



Завдання превентивного виховання:

  • Створити умови для формування позитивних якостей особистості в процесі різноманітних видів трудової, навчальної, позашкільної й іншої діяльності, що сприяють інтелектуальному, морально-етичному, естетичному розвитку, виробленню стійкості до негативних впливів середовища;

  • Забезпечити соціально-психологічну, педагогічно-зорієнтовану діяльність на запобігання залучення дітей і молоді до негативних ситуацій;

  • Надавати комплексну психолого-педагогічну та організовувати медико-соціальну допомогу тим молодим особистостям, які її потребують;

  • Забезпечити адекватну соціальну реабілітацію дітей і молоді, які вчинили протиправні дії або зловживають психоактивними речовинами;

  • Стимулювати дітей і молодь до здорового способу життя і позитивної соціальної орієнтації, сприяти розвитку здоров'язбережувального навчально-виховного процесу, навчанню з раннього віку навичкам відповідальності за власне життя і здоров'я;

  • Сприяти виробленню інтегрованих міждисциплінарних підходів при підготовці спеціалістів (педагогів, психологів, соціологів, юристів, соціальних працівників), батьків до превентивної роботи з дітьми і молоддю;

  • Об'єднанню зусиль різних суб'єктів превентивної роботи.



Елементи превентивного виховання:

  • Просвіта та інформування дітей у сфері прав дитини, здорового способу життя, ВІЛ/СНІДу, ІПСШ, репродуктивного здоров'я, відповідального батьківства;

  • Розвиток особистісних ресурсів, життєвої компетентності, вироблення адаптивної стратегії поведінки;

  • Формування здорової, статево-рольової та сімейної ідентифікацій.



Аспекти превентивного виховання:

  • педагогічний аспект;

  • соціальний аспект;

  • психологічний аспект;

  • рефлексивний аспект.



Функції превентивного виховання:

  • Діагностично-прогностична функція

  • Корекційно-реабілітаційна функція

  • Освітньо-консультативна функція

  • Організаційно-методична функція

  • Інтегративно-просвітницька функція



Рівні превентивного виховання:

  • Раннє, або первинне виховання (соціально-педагогічна профілактика);

  • Вторинне превентивне виховання (превентивна допомога і корекція);

  • Третинне превентивне виховання (адаптація, реабілітація і ресоціалізація).



Учнів 1—4-х класів :

  • Учнів 1—4-х класів :

  • сформованість основ духовно-морального розвитку особистості : само оцінювання, самоконтролю, знання та навички ведення здорового способу життя, усвідомлення цінності власного життя і необхідності збереження здоров'я з раннього дитинства.

  • Учнів 5-7-х класів :

  • Усвідомлення:

  • норм та правил власної поведінки та норм соціально важливих для суспільства;

  • наслідків негативного впливу шкідливих звичок на здоров'я людини;

  • сформованість активної життєвої позиції щодо негативних проявів у соціумі;



Учнів 8-9-х класів :

  • Учнів 8-9-х класів :

  • усвідомлення наслідків негативного впливу шкідливих звичок на здоров'я людини;

  • розуміння необхідності подолання стигматизації та дискримінації людей, що живуть з ВІЛ;

  • вміння визначати свій соціальний статус у соціальній групі, адаптуватися в різних життєвих ситуаціях та конструктивно впливати на них, регулювати власну поведінку;

  • розуміння особистістю своїх прав, свобод, обов'язків.

  • Учнів 10-12-х класів :

  • сформованість життєвих компетенцій, активної та громадської позиції, необхідності дотримуватись конституційно-правових норм, своїх прав, обов'язків ;

  • імунітету до асоціальних впливів, чітке розуміння необхідності ведення здорового способу життя;

  • готовності до виконання різних соціальних ролей;

  • наявність життєвих пріоритетів, цілей та ідеалів.



рівень загальної вихованості учнів школи;

  • рівень загальної вихованості учнів школи;

  • рівень самооцінки учнів;

  • орієнтація на здоровий спосіб життя, дотримання його норм в повсякденні;

  • наявність (відсутність) сформованих шкідливих звичок у дітей і підлітків;

  • наявність скоєних правопорушень,злочинів учнями школи , ступінь їх важкості;

  • показник кількості учнів , що знаходяться на обліку в школі, ВКМСД, ССД.

  • динаміка пропусків занять учнями без поважних причин.



  • Людина – найвищий продукт зеленої природи. Але для того, щоб насолоджуватись скарбами природи, людина повинна бути здоровою, сильною і розумною.

  • І.П.Павлов




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка