Презентація для керівників методичних об’єднань



Дата конвертації30.05.2016
Розмір445 b.


Підсумки ЗНО 2009-2013рр. з української мови і літератури та перспективи на 2014 рік




Зведені дані про кількість учасників ЗНО з української мови і літератури



Порівняльні дані результатів ЗНО з української мови і літератури (%). Донецька область



Результати зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури в Донецькій області за шкалою від 100 до 200 балів у 2009-2013 рр.



Порівняльні дані результатів ЗНО з української мови і літератури (%) Луганська область



Результати зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури в Луганській області за шкалою від 100 до 200 балів у 2009-2013 рр.



Порівняння якості результатів ЗНО з української мови і літератури в Донецькій, Луганській областях та Україні за 2009-2013рр.







Порівняння кількості 200-бальників з української мови і літератури за результатами ЗНО 2012р., 2013 р. Донецька область



Порівняння кількості 200-бальників з української мови і літератури за результатами ЗНО 2012р., 2013 р. Луганська область







УКРАЇНСЬКА МОВА І ЛІТЕРАТУРА 2012 - 2013Р.Р.





Загальна кількість завдань:





Зовнішнє незалежне оцінювання 2013 року

  • Тест було розроблено на основі Програми зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури, затвердженої Міністерством освіти і науки України (наказ № 791 від 14. 07. 2011 р., додаток 1).

  • Завдання тесту відображали зміст усіх тематичних блоків навчальних програм з української мови та літератури.



Тест з української мови та літератури 2013 року складався:

  • Частина 1 – завдання з української мови різних форм: завдання з вибором однієї правильної відповіді, завдання на встановлення відповідності.

  • Частина 2 – завдання з української літератури з вибором однієї правильної відповіді та на встановлення відповідності.

  • Частина 3 – відкрите завдання з розгорнутою відповіддю.



Зовнішнє незалежне оцінювання 2013 року



Розподіл результатів зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури

  • І сесія



Розподіл учасників за кількістю набраних балів (за 100–200-бальною шкалою оцінювання)



  • Психометричні характеристики тесту



Дискримінативність, розподільна здатність це здатність тестового завдання розрізняти учасників із різним рівнем навчальних досягнень. Дискримінативність завдання визначають як різницю складності завдання для сильної та слабкої груп.



Розподіл тестових завдань з української мови і літератури за розподільною здатністю

  • І сесія



Складність тестового завдання успішність учасників тестування у виконанні цього завдання. Визначається як відношення (у відсотках) кількості балів, набраних усіма учасниками за виконання даного завдання, до максимальної кількості балів, яку вони могли б отримати за його виконання.

  • Характеристика тестових завдань за коефіцієнтом складності:



Розподіл тестових завдань з української мови і літератури за коефіцієнтом складності (%)



Розподіл тестових завдань з української мови і літератури за складністю

  • І сесія



Учні з високим рівнем знань і вмінь з української мови вибрали варіант Г «депутат–депутатський», проте багато хто вибрав слова «козак» і «товариш», де звукові зміни за творення прикметників не відбуваються.

  • Учні з високим рівнем знань і вмінь з української мови вибрали варіант Г «депутат–депутатський», проте багато хто вибрав слова «козак» і «товариш», де звукові зміни за творення прикметників не відбуваються.

  • Ці учасники не врахували специфіки звукових змін в українських словах і словах іншомовного походження.



У завданні треба було вибрати словосполучення з правильним узгодженням прикметника й іменника «далека путь», але приблизно чверть учасників вибирала неправильний варіант «наукова ступінь» і стільки ж– варіант «нестерпна біль».

  • У завданні треба було вибрати словосполучення з правильним узгодженням прикметника й іменника «далека путь», але приблизно чверть учасників вибирала неправильний варіант «наукова ступінь» і стільки ж– варіант «нестерпна біль».



Перевірялося знання правила позначення на письмі спрощення в групах приголосних. Варіант Г зі словом «агентство» було вибрано 31% учасників, натомість правильний варіант В – лише 21%.

  • Перевірялося знання правила позначення на письмі спрощення в групах приголосних. Варіант Г зі словом «агентство» було вибрано 31% учасників, натомість правильний варіант В – лише 21%.

  • Це свідчить про неврахування специфіки правопису слів іншомовного походження й відмінкових форм українських слів.



Більшість учасників (29%) вибрала як неправильну форму давального відмінка «трьомстам п’ятдесяти шести» (Б), значна кількість (22%) – форму орудного відмінка «трьомастами п’ятдесятьма шістьма» (Г) і лише 19% – дійсно неправильну форму місцевого відмінка «(на) трьохсот п’ятдесяти шести» (Д).

  • Більшість учасників (29%) вибрала як неправильну форму давального відмінка «трьомстам п’ятдесяти шести» (Б), значна кількість (22%) – форму орудного відмінка «трьомастами п’ятдесятьма шістьма» (Г) і лише 19% – дійсно неправильну форму місцевого відмінка «(на) трьохсот п’ятдесяти шести» (Д).

  • Статистичні показники свідчать про недостатній рівень знань і вмінь учасників із теми «Відмінювання кількісних числівників».



Значна частина учасників (85%) впізнала легендарних персонажів (Кий, Щек, Хорив, Либідь) та співвіднесла їх із правильним варіантом відповіді – «Повість минулих літ» (уривок про заснування Києва).

  • Значна частина учасників (85%) впізнала легендарних персонажів (Кий, Щек, Хорив, Либідь) та співвіднесла їх із правильним варіантом відповіді – «Повість минулих літ» (уривок про заснування Києва).



Із цим завданням не впоралися 78% учасників, у тому числі понад половину з них замість правильного варіанта відповіді А «De libertate» вибрали варіант Г – «Засвіт встали козаченьки».

  • Із цим завданням не впоралися 78% учасників, у тому числі понад половину з них замість правильного варіанта відповіді А «De libertate» вибрали варіант Г – «Засвіт встали козаченьки».

  • Цей факт засвідчує, що понад дві третини учасників не знають тексту програмового вірша Г. Сковороди «De libertate», де є пряме звертання до Б. Хмельницького: «Слава навіки буде з тобою, / Вольності отче, Богдане-герою!».

  • Іншим поясненням цього може бути й те, що учасники, упізнавши гетьмана, виключно на інтуїтивному рівні, не зважаючи на художній текст, співвіднесли Б. Хмельницького чи то з піснею Марусі Чурай «Засвіт встали козаченьки», чи то з романом у віршах Ліни Костенко «Маруся Чурай», події якого розгортаються на тлі доби Хмельниччини.



Лише 16% учасників змогли визначити, що баладний сюжет має твір «Максим Гримач» Марко Вовчка (відповідь В).

  • Лише 16% учасників змогли визначити, що баладний сюжет має твір «Максим Гримач» Марко Вовчка (відповідь В).

  • 45% учасників вибрали варіант Д (поема І. Котляревського «Енеїда»).

  • 17% – варіант Б (комедіїя І. Карпенка-Карого «Мартин Боруля»)

  • 10 % – варіант А (новела В. Стефаника «Камінний хрест»)

  • 12% – варіант Г (новела М. Коцюбинського«Intermezzo».)



ЗНО 2013: успішність виконання завдань з української мови















Рівень сформованості навичок з української мови за результатами ЗНО-2013



Результати ЗНО-2013: субтест з української літератури



Змінений формат власного висловлення І та ІІ сесії 2013 року



Зовнішнє незалежне оцінювання 2014 року

  • Наказ Міністерства освіти і науки України від 03.09.2013р. №1258 «Про зовнішнє незалежне оцінювання навчальних досягнень осіб, які виявили бажання вступати до вищих навчальних закладів України в 2014 році»

  • Результати зовнішнього незалежного оцінювання навчальних досягнень випускників навчальних закладів зараховуються як вступні випробування до вищих навчальних закладів України.

  • Тести для зовнішнього незалежного оцінювання з історії України, всесвітньої історії, математики, біології, географії, фізики, хімії будуть перекладені кримськотатарською, молдовською, польською, російською, румунською, угорською мовами; світової літератури – російською мовою.

  • Абітурієнт може складати тести не більше як із чотирьох навчальних предметів.



Календар ЗНО 2014 року



Підготовка до ЗНО 2014 року

  • підручники, які мають гриф “ Затверджено Міністерством освіти і науки України ”

  • програма зовнішнього незалежного оцінювання 2014 року (www.testportal.gov.ua)

  • характеристика тестів (www.testportal.gov.ua)

  • тести ЗНО 2008-2013рр. (www.test.dn.ua)

  • використання на уроках тестових завдань

  • пробне тестування 2014 року



Умови прийому до вищих навчальних закладів України у 2014 році (наказ МОНУ № 1510 від 29.10.2013р.)

  • Вступники мають право подавати сертифікат зовнішнього незалежного оцінювання, виданий у 2014 році, або сертифікати чи їх дублікати за 2013, 2012, 2011, 2010, 2009 або 2008 рр.

  • Вступник може подати заяву не більше ніж до п’яти вищих навчальних закладів України та не більше ніж на три напрями підготовки (на три спеціальності) про участь у конкурсному відборі в кожному з вищих навчальних закладів.

  • Для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавра – не нижче 124 балів з непрофільних конкурсних предметів та не нижче 140 балів з профільних конкурсних предметів.

  • Вищий навчальний заклад на окремі напрями (спеціальності) може встановити вищу кількість балів сертифіката з профільних загальноосвітніх предметів, з якими вступник допускається до участі в конкурсному відборі, для зарахування на навчання.

  • Вищий навчальний заклад за рішенням приймальної комісії допускає до участі в конкурсному відборі для вступу на навчання вступника, який має кількість балів з одного з непрофільних конкурсних предметів, визначених правилами прийому до вищого навчального закладу, нижче 124 балів, за умови, якщо кількість балів з профільного конкурсного предмета становить не нижче 170 балів.



Контактна інформація

  • сайт Донецького РЦОЯО www.test.dn.ua

  • електронна пошта rc.donetsk@testportal.com.ua

  • телефон (062) 297 – 67 – 64

  • (062) 297 – 80 – 51

  • факс (062) 297 – 67 – 64



  • Дякую за увагу!

  • ДОНЕЦЬК, 2013




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка