Проаналізувати особливості міжособистісних стосунків у підлітковому віці



Дата конвертації25.12.2016
Розмір445 b.



У нашому сьогоденні не обійтись без конфліктів. Конфлікти супроводжують життя практично кожної людини. Ми вважаємо, що все знаємо про конфлікти. Що робити, коли вони виникають? Як їх уникати? Як зробити так, щоб конфлікт не зруйнував наше життя? Кожний з нас вирішує ці питання самостійно, збираючи й аналізуючи власний досвід переживання конфліктів, формуючи досвід конструктивної поведінки, ефективних стратегій і тактик поведінки у конфліктах, передаючи їх з покоління в покоління.

  • У нашому сьогоденні не обійтись без конфліктів. Конфлікти супроводжують життя практично кожної людини. Ми вважаємо, що все знаємо про конфлікти. Що робити, коли вони виникають? Як їх уникати? Як зробити так, щоб конфлікт не зруйнував наше життя? Кожний з нас вирішує ці питання самостійно, збираючи й аналізуючи власний досвід переживання конфліктів, формуючи досвід конструктивної поведінки, ефективних стратегій і тактик поведінки у конфліктах, передаючи їх з покоління в покоління.



Проаналізувати особливості міжособистісних стосунків у підлітковому віці.

  • Проаналізувати особливості міжособистісних стосунків у підлітковому віці.

  • Завдання дослідження

  • Проаналізувати психологічні основи конфліктної поведінки у підлітків;

  • Обґрунтувати психологічні особливості підліткового віку;

  • Здійснити психологічне дослідження особливостей конфліктної поведінки у підлітків.



Спостереження;



Теребовлянська спеціалізована загальноосвітня школа з поглибленим вивченням іноземних мов

  • Теребовлянська спеціалізована загальноосвітня школа з поглибленим вивченням іноземних мов

  • І-ІІІ ст. №3

  • У діагностичній процедурі взяло участь 20 дітей, віком 13-16 років.



Висока насиченість сучасного життя конфліктами, своєрідність кожного з них, надмір емоцій і переживань, викликаних неправильним трактуванням самого конфлікту або дій його учасників, невміння адекватно сприймати та інтерпретувати конфлікти, використання непродуктивних форм реагування на конфлікти – все це породжує конфліктогенність особистості, середовища, суспільства.

  • Висока насиченість сучасного життя конфліктами, своєрідність кожного з них, надмір емоцій і переживань, викликаних неправильним трактуванням самого конфлікту або дій його учасників, невміння адекватно сприймати та інтерпретувати конфлікти, використання непродуктивних форм реагування на конфлікти – все це породжує конфліктогенність особистості, середовища, суспільства.

  • Практичне значення даної теми полягає в тому, що вона може бути використана у навчальному чи виховному процесі.



Поняття конфлікту можна визначити як відсутність між двома або більше сторонами, які можуть бути фізичними особами або групами.

  • Поняття конфлікту можна визначити як відсутність між двома або більше сторонами, які можуть бути фізичними особами або групами.

  • Конфлікт – це ситуація, набір обставин, при якій виникає:

  • Зіткнення протилежних сторін, сил чи поглядів;

  • Має місце відсутність згоди між двома чи більше суб’єктами;

  • Спостерігається внутрішній дискомфорт однієї особи.



Наявність не менше двох сторін, які контактують між собою;

  • Наявність не менше двох сторін, які контактують між собою;

  • Взаємонесумісність цінностей і намірів сторін;

  • Протиставленість діянь одної сторони іншій і навпаки;

  • Поведінка, направлена на ліквідацію планів і руйнування намірів іншої сторони, щоб придбати, здобути щось за рахунок неї;

  • Застосування сили і примусу з метою вплинути на поведінку іншої сторони в бажаному напрямку;

  • Наявність емоційної напруги в стосунках між партнерами.



Розподіл ресурсів (вони завжди обмежені, а претендує на їх використання кілька сторін);

  • Розподіл ресурсів (вони завжди обмежені, а претендує на їх використання кілька сторін);

  • Різниця у цілях;

  • Взаємозалежність у досягненні результату (вимагає співробітництва, хоча, реалізовуючи власні завдання, люди інколи нехтують іншими);

  • Різниця в уяві та цінностях (відсутність об’єктивної оцінки ситуації);

  • Незадовільні комунікації (відсутність повної та достовірної інформації);

  • Різниця у досвіді та манері поведінки;

  • Різка зміна подій та умов.



Аналіз процесу і характеру конфлікту передбачає:

  • Аналіз процесу і характеру конфлікту передбачає:

  • З’ясування проблеми, яку слід розв’язати;

  • Виявлення головних діючих сторін у конфлікті;

  • Визначення їх позицій, інтересів, цілей;

  • Порівняльний аналіз конфліктної ситуації, позицій учасників, розробка можливих альтернативних рішень з урахуванням інтересів діючих осіб;

  • Ліквідація конфліктної ситуації на основі вищевикладеного.



Кожний учасник конфлікту обирає певний тип поведінки в залежності від індивідуально- типологічних особливостей, ситуації, очікуваних результатів.

  • Кожний учасник конфлікту обирає певний тип поведінки в залежності від індивідуально- типологічних особливостей, ситуації, очікуваних результатів.



Стиль суперництва характеризується відкритою боротьбою за власні інтереси. Людина, яка застосовує цей стиль поведінки у конфліктах – достатньо активна і вважає за краще вирішувати конфлікт по-своєму. Такий учасник конфлікту не зацікавлений у співпраці з іншими, зате здатний на серйозні вольві рішення.

  • Стиль суперництва характеризується відкритою боротьбою за власні інтереси. Людина, яка застосовує цей стиль поведінки у конфліктах – достатньо активна і вважає за краще вирішувати конфлікт по-своєму. Такий учасник конфлікту не зацікавлений у співпраці з іншими, зате здатний на серйозні вольві рішення.



Стиль уникнення полягає в прагненні вийти з конфліктної ситуації, не вирішуючи її, не поступаючись своїм, але й не наполягаючи на своєму. Найчастіше стиль уникання характеризується “втечею” від проблем і від відповідальності, а не ефективним виходом з конфлікту.

  • Стиль уникнення полягає в прагненні вийти з конфліктної ситуації, не вирішуючи її, не поступаючись своїм, але й не наполягаючи на своєму. Найчастіше стиль уникання характеризується “втечею” від проблем і від відповідальності, а не ефективним виходом з конфлікту.

  • Пристосування – стиль, що відзначається згладжуванням суперечностей в основному за рахунок втрати власних інтересів. Людина не намагається відстоювати свої інтереси, погоджується робити те, що хоче робити інший учасник.



Компроміс – стиль, урегулювання розбіжностей через взаємні поступки.

  • Компроміс – стиль, урегулювання розбіжностей через взаємні поступки.

  • Стиль співпраці. Використовуючи цей стиль, людина бере активну участь у вирішенні конфлікту та відстоює свої інтереси, але при цьому намагається співпрацювати з іншою людиною.



Найбільш конфліктний період життя людини.

  • Найбільш конфліктний період життя людини.

  • Він характеризується багатьма суперечностями, різноманітними фізіологічними і психологічними змінами, кризами тощо.

  • Це вік допитливого розуму, жагучого прагнення до пізнання світу, пошуку свого призначення в ньому, бурхливої активності, ініціативності, потреби в кипучій діяльності та творчості.



У програму діагностичного обстеження входила методика діагностики схильності особистості до конфліктної поведінки К.Томаса, адаптований варіант Н. Гришиної.

  • У програму діагностичного обстеження входила методика діагностики схильності особистості до конфліктної поведінки К.Томаса, адаптований варіант Н. Гришиної.

  • Анкета складалась із 30 пунктів-думок, по кожному з яких можливі два варіанти відповідей, відповідні п’яти видам спрямованості особистості до конфліктної поведінки. Респондент повинен вибрати одну відповідь, яка найбільшою мірою висловлює його думку або відповідає реальності. Є два варіанти відповідей “А” або “Б”. Ці відповіді розшифровуються за допомогою спеціального ключа.





Результати стверджують, що більшість підлітків використовують стиль поведінки в конфліктах суперництво, тобто відкрито боряться за власні інтереси. Вони в більшості не зацікавлені у співпраці з іншими. А найменше використовується такий стиль як пристосування, тобто залагодження суперечностей за рахунок втрати власних інтересів.

  • Результати стверджують, що більшість підлітків використовують стиль поведінки в конфліктах суперництво, тобто відкрито боряться за власні інтереси. Вони в більшості не зацікавлені у співпраці з іншими. А найменше використовується такий стиль як пристосування, тобто залагодження суперечностей за рахунок втрати власних інтересів.






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка