Проблема творчого розвитку особистості в сучасному світі стоїть гостро



Дата конвертації18.10.2016
Розмір445 b.



Проблема творчого розвитку особистості в сучасному світі стоїть гостро. Для сучасної стратегії розвитку національної школи характерним є зростання уваги до осо-

  • Проблема творчого розвитку особистості в сучасному світі стоїть гостро. Для сучасної стратегії розвитку національної школи характерним є зростання уваги до осо-

  • бистості школяра, максимального розкриття його обдарування, інтелектуального розвитку, що забезпечує пріоритетність розвитку творчих рис.

  • Кожна дитина – особистість! Ось гасло сьогодення. Велике значення має розвиток творчості. Саме люди з творчим мисленням приносять у життя щось нове. Такі люди найчастіше стають лідерами. Творчість має вирішальне значення в розвитку здібностей людини, формуванні її життєвої позиції. А в час, коли наш світ переважно

  • технократичний, прагматичний, меркантильний, важливо найбільшу увагу приділяти духовності, або, швидше навіть, душевності. Оскільки в душі діти чудові романтики, емоційні, сповнені бажання заявити про себе, відчути радість від своєї творчості, отримати визнання своїх творінь, вважаю за необхідне створити такі умови на уроках світової літератури, російської мови, в позакласній діяльності, коли б учні мали бажання і можливості виявити свої творчі здібності. Ще в ХІХ ст. Л.Толстой стверджував: “Якщо учень не навчиться творити, то і в житті він завжди буде лише наслідувати, копіювати”. Це шлях в нікуди. Переконана, правий А.Ейнштейн, який ще на початку ХХ ст. застерігав, що, занадто захоплюючись новітніми інформаційними технологіями, “ми отримаємо покоління ідіотів”. Саме тому, не відмовляючись від використання усіляких ІКТ, насамперед, намагаюсь словом художньої літератури доторкнутись до “невидимих струн душі дитини”, уникати одноманітності у проведенні уроків. Улюбленою формою уроку розвитку мовлення є урок в природі, як восени, так і взимку, і навесні. Це надихає на створення поетичних і прозових, хай ще й “зелених шедеврів”, які потім друкуємо у газеті кабінету світової літератури “Літературна веселка”, розміщуємо на шкільному сайті. На уроках важливо здивувати учнів, запропонувати такий момент, який вже з початку уроку налаштує на ліричний лад. Тому часто урок розпочинаємо поетичною 5-хвилинкою.





*** ***

  • *** ***

  • Ходить літо берегами Бігла лісом білочка

  • В шумі яворів, І знайшла сопілочку,

  • І замовкнув над полями Грала і співала,

  • Журавлиний спів. Друзів звеселяла.

  • А листочки пролітали,

  • Тане хмарка кучерява Під ту пісню танцювали.

  • В небі голубім.

  • Мліє день, і мліють трави (Масан Софія, 5 клас)

  • В лузі запашнім.

  • (Марченко Максим, 5 клас)

  • ***

  • ***

  • Ходит зимушка-зима Пустая ночь, сияют звёзды.

  • По лесам, лугам одна, Повсюду полная луна

  • Засыпает всё снежком- Свой свет бросает на дома.

  • Чистым белым порошком. В сон погрузилось всё живое.

  • А звери дикие выходят на охоту,

  • (Матвєєва Софія, 5 клас) Им не до сна, они в заботах.

  • (Каліцький Микита, 5 клас)



Зима чаклує

  • Зима чаклує

  • Надійшли морози, річки закували,

  • І вербові коси інеєм припали.

  • Пухова перина очі убирає,

  • Дивною красою все довкола грає.

  • Трава і листочки під серпанком

  • білим.

  • Не дзюрчать струмочки – наче

  • помертвіли.

  • Всі дерева пишно так гіллям

  • хитають,

  • На полях морози і вітри гуляють.

  • Євтушок Тетяна, 6 клас

  • Снег

  • Лёгкий снег на плечо ложится

  • И превращается сразу в дождь.

  • Я не могу рассмотреть это чудо,

  • Ведь оно растворяется вновь и вновь.

  • Я не могу удержать его больше –

  • Белую-белую скатерть в руке.

  • Я не могу любоваться им дольше,

  • Ведь у меня теплота в руке.

  • Он ложится на землю сырую,

  • Там ему хорошо и светло.

  • Я же радуюсь, я ликую –

  • На дворе так свежо и бело!

  • Терещук Саша, 8 класс



Калинонька

  • Калинонька

  • Ось калина над водою

  • Віти стелить по воді.

  • Хто це щедрою рукою

  • Їй намистечко надів?

  • Червонисте, променисте

  • Розцвітає, як вогні.

  • Дай хоч трішечки намиста,

  • Калинонько, і мені.

  • Євтушок Майя, 9 клас



Зима прийшла

  • Зима прийшла

  • Прийшла чарівниця зима.

  • Пташок перелітних нема.

  • Не співає в гаю соловейко,

  • Не курличе журавлик раненько.

  • І синичка маленька мовчить,

  • Лиш горобчик цвірінь-цвірінчить.

  • Ось снігами вже вкрито усе,

  • А зима сніг несе і несе...

  • Діти ж на лижах і санях гасають,

  • Їх-бо сувора зима не лякає.

  • Лукашишина Юлія, 6 клас





Все йде, все минає...

  • Все йде, все минає...

  • Вже не світить сонечко ясне,

  • І полили осінні дощі,

  • Обсипається листячко рясно,

  • Не співають у лісі пташки.

  • Ми ж не журимось за теплим літом,

  • Бо приходить інша пора.

  • Так влаштовано в нашому світі:

  • Без зими не буває весна.

  • Осінь мила до нас завітала,

  • Хай похмура, з дощем, без тепла.

  • Вона зміни нам подарувала,

  • А без змін нецікаве життя.

  • Дяк Мар’яна, 8 клас



***

  • ***

  • Напевно, цього року

  • Щось прийде хороше.

  • Он новорічний ранок

  • Який світлий!

  • І геть немає вітру.

  • ***

  • Остання станція...

  • Іду глухим містечком,

  • Що геть усе в снігу

  • І через це ше більш

  • Глухе й самотнє.

  • ***

  • Сльози, сльози...

  • Диво, та й годі!

  • Світле серце,

  • Умите сльозами,

  • Знову сміятися хоче.

  • Лубчук Олена, 8 клас



Любимые книжки

  • Любимые книжки

  • Наши любимые книжки,

  • Они как девчонки или мальчишки:

  • В каждой хранится тайна большая.

  • Как можно жить, их не читая?

  • Приходит вечер, подходишь к полке,

  • Книгу берёшь, глядишь в зарисовки,

  • Страницы мелькают одна за другою,

  • И ты себя видишь одним из героев.

  • Особенно хочется стать королевой,

  • По залам ходить величаво и смело.

  • Тебе улыбается, кланяясь вслед,

  • И восхищается весь белый свет.

  • А вот и король твой любимый сидит

  • И на всех строго, угрюмо глядит.

  • Но только увидел меня, королеву, -

  • Вздрогнуло сердце, душа вдруг запела

  • Ты с упоеньем листаешь листочки,

  • А в сказке теперь появляется дочка.



Ці безмежні терзання

  • Ці безмежні терзання

  • В душі без прикрас,

  • Всі ці грізні зізнання,

  • Що линуть для вас.

  • Линуть з вуст,

  • Які більше не можуть терпіти,

  • Линуть з серця,

  • Якому набридло тремтіти.

  • Все життя стало

  • Чорною плямою долі.

  • Серце мліє, сумує,

  • Кричить мимоволі.

  • Ту надію, що десь там

  • В душі проростала,

  • Люди геть затоптали,

  • І мене не стало...

  • Я померла душею

  • І серцем своїм.

  • Грізний світ, ти зашкодив

  • Всім мріям моїм!

  • Костевич Світлана, 11 клас



Книжка

  • Книжка

  • Як тільки книгу розкриваю

  • І поринаю в вир її думок,

  • Я в інший світ неначе потрапляю,

  • Де стільки магії, і пристрасті, й пригод!

  • Де є свої і горе, і страждання,

  • Але нема рутинного життя.

  • Там є шляхетне, неземне кохання,

  • І з цього світу вже немає вороття.

  • Для мене кожна книга особлива,

  • Але найкраща є лише одна:

  • Вона, як вітер, чи осіння злива,

  • Вона немов квітуча матінка-весна.

  • Читаючи її, про все я забуваю,

  • У мене там немов своє життя,

  • Де Гаррі Потер подвиги звершає,

  • Щоб згинула вся нечисть і пітьма.

  • Дяк Мар‘яна, 8 клас



***

  • ***

  • Ели бы я могла стать воздухом,

  • Я бы им стала,

  • Чтобы ты мог дышать мной.

  • И тогда б мы стали одним целым.

  • Нет, хочу стать твоей слезой.

  • Ведь тогда у меня будет возможность

  • Прикоснуться к твоей щеке.

  • И, может быть, я даже упаду на твои губы…

  • А ещё лучше стать ветром!

  • Тогда я смогу нежно целовать тебя,

  • Прикасаться к твоим волосам,

  • А когда тебе будет жарко,

  • Я закружусь в танце с листьями,

  • Обдам тебя прохладным дыханием,

  • И тебе сразу станет легче.

  • Но я не могу быть воздухом,

  • Ни ветром, ни даже слезинкой.

  • Мне не суждено почувствовать

  • Вкус твоих губ,

  • Нежное прикосновение рук.

  • Я никогда не узнаю силу твоей любви…

  • И без всего этого я смогу выжить?



***

  • ***

  • Все признанья и цветы,

  • Слова лести и мечты,

  • Комплименты и улыбки,

  • И прощенья, и ошибки,

  • Поцелуи под луной,

  • И сравнения с звездой,

  • Шекспир, конечно, и Есенин,

  • И две слившиеся тени,

  • Учащённое дыханье

  • И минутное молчанье,

  • Слишком смелые поступки,

  • Быть голодным третьи сутки,

  • Страх потери и вины,

  • Возбуждающие сны,

  • Адреналин, шальная кровь –

  • Конечно, это всё любовь!

  • Ружицька Лариса, 10 клас



Считалочка

  • Считалочка

  • Посчитаю я сейчас

  • Всё, что в классе есть у нас.

  • На стене доска – одна,

  • Стол – один и три окна.

  • Есть толстые четыре батареи,

  • Они зимой нам греют.

  • Находится в классе один умывальник,

  • Для всей ребятни-

  • Чистоты начальник.

  • Есть вазонов восемнадцать,

  • Парт на трёх рядах - тринадцать.

  • А светильников - двенадцать,

  • Шестиклашек – девятнадцать.

  • Мы числительное знаем,

  • И стишки с ним составляем.

  • Майданович Віта, 6 клас



  • Гриб и сосна

  • Вырос гриб под сосной

  • И стоит – не дышит:

  • Голоса грибников

  • Он со страхом слышит.

  • Но высокая сосна

  • Скрип-скрип, потянулась

  • После сна, скрип-скрип.

  • И посыпались иголки

  • С веток, будто из кошёлки,

  • И прикрыли белый гриб.

  • А сосна скрип-скрип.

  • Євтушок Майя, 9 клас



Байка «Вовк і Ведмідь»

  • Байка «Вовк і Ведмідь»

  • Колись давно Ведмідь та Вовк

  • Жили собі у лісі вдвох.

  • Аж ось біла зима настала

  • І звірів всіх до нір загнала.

  • Ведмідь узяв й заснув собі.

  • І треба ж трапитись біді!

  • Поки Ведмідь в барлозі спав,

  • Друзяка Вовк в капкан попав.

  • На ліс увесь кричить нещасний,

  • Зве Ведмедя, бідолашний.

  • А Ведмідь, почувши крики,

  • Висунув з барлогу пику,

  • Зрозумів, що Вовк в біді,

  • Й рушив, щоб допомогти.

  • Раптом десь мисливець взявсь.

  • Й Ведмідь назад в барліг подавсь.

  • Бідака Вовк ледь не зомлів

  • І вслід Ведмедю прохрипів:

  • «Не покидай мене, Ведмідь,

  • Згадай, як я в минулий рік

  • Тебе від псів злих врятував.

  • В біді ж я друга не кидав!»

  • Дарма! Ведмідь ніби й не чув,

  • Вмить про Вовка він забув.

  • І тепер живе нівроку.

  • Друзі? Це ж зайва морока.

  • А як знов прийде біда?

  • Тоді друга він згада!

  • Ковальчук Таня,6кл.




















База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка