Проблематизація навчального матеріалу; проблематизація навчального матеріалу



Дата конвертації09.06.2016
Розмір445 b.



проблематизація навчального матеріалу;

  • проблематизація навчального матеріалу;

  • пізнавальна активність дитини;

  • зв'язок навчання з життєвим досвідом дитини;

  • організація навчання як діяльності (ігрової, трудової).





Метод проектів — це сукупність прийомів, дій учнів у їхній певній послідовності для досягнення поставленої задачі — ви­рішення певної проблеми, вагомої для учнів і оформленої у вигляді якогось кінцевого продукту. Головна мета методу проектів полягає в наданні учням змоги самостійно набути знань у процесі розв'язування практичних завдань із різноманітних предметних галузей. Викладачеві у рамках проекту відводиться роль розробника, координатора, експерта, консультанта

  • Метод проектів — це сукупність прийомів, дій учнів у їхній певній послідовності для досягнення поставленої задачі — ви­рішення певної проблеми, вагомої для учнів і оформленої у вигляді якогось кінцевого продукту. Головна мета методу проектів полягає в наданні учням змоги самостійно набути знань у процесі розв'язування практичних завдань із різноманітних предметних галузей. Викладачеві у рамках проекту відводиться роль розробника, координатора, експерта, консультанта



  • Не тільки передати учням суму знань, а ще й навчити здобувати ці знання самостійно;

  • сприяти формуванню в учнів комунікативних навичок;

  • прищеплювати учням уміння користуватися дослідницькими прийомами: збирання інформації, аналізу з різних точок зору, висування гіпотез, уміння робити висновки



розвиваються пізнавальні навички учнів;

  • розвиваються пізнавальні навички учнів;

  • формується вміння самостійно конструювати свої знання;

  • уміння орієнтуватися в інформаційному просторі;

  • активно розвивається критичне мислення сфери комунікації





За структурою нагадує наукове дослідження;

  • За структурою нагадує наукове дослідження;

  • Він включає обґрунтування актуальності вибраної теми, постановку задачі, формулювання проблеми, визначення предмету, об'єкту дослідження, висунення гіпотези і подальшу її перевірку, обговорення й аналіз отриманих результатів;

  • При виконанні проекту мають використовуватися методи сучасної науки: лабораторний експеримент, моделювання, соціологічне опитування



Проект спрямований на збір інформації про певний об'єкт або явище з метою аналізу, узагальнення і представлення інформації для широкої аудиторії;

  • Проект спрямований на збір інформації про певний об'єкт або явище з метою аналізу, узагальнення і представлення інформації для широкої аудиторії;

  • Вихідним продуктом проекту часто є публікація в ЗМІ, у тому числі в мережі Інтернет;

  • Структура подібного проекту може бути визначена таким чином: мета проекту, його актуальність, джерела інформації, проведення «мозкової атаки», обробка інформації (аналіз, узагальнення, зіставлення з відомими фактами, аргументовані висновки);

  • Результат (стаття, реферат, доклад, відео тощо), презентація.



Припускає максимально вільний і нетрадиційний підхід до його виконання і презентації результатів. Це можуть бути альманахи, театралізації, спортивні ігри, витво­ри образотворчого або декоративно-прикладного мистецтва, відеофільми ;

  • Припускає максимально вільний і нетрадиційний підхід до його виконання і презентації результатів. Це можуть бути альманахи, театралізації, спортивні ігри, витво­ри образотворчого або декоративно-прикладного мистецтва, відеофільми ;

  • Не мають чітко структурованого плану спільної діяльності, на початку розробляється приблизна схема дій і далі учасники проекту діють, підкоряючись жанру кінцевого результату;

  • Результатом можуть бути: газета, твір, відеофільм, спектакль, гра, свято, експедиція тощо.



Розробка і реалізація такого проекту найбільш складна. Беручи участь у ньому, проектанти приймають на себе ролі літературних або історичних персонажів, вигаданих героїв з метою відтворення різних соціальних або ділових відносин через ігрові ситуації;

  • Розробка і реалізація такого проекту найбільш складна. Беручи участь у ньому, проектанти приймають на себе ролі літературних або історичних персонажів, вигаданих героїв з метою відтворення різних соціальних або ділових відносин через ігрові ситуації;

  • Результати цих проектів або передбачаються на початку діяльності, або вимальовуються лише наприкінці.



Цей проект відрізняє чітко окресленим із самого початку результатом діяльності (обов'язково орієнтований на соціальні інтереси самих учасників);

  • Цей проект відрізняє чітко окресленим із самого початку результатом діяльності (обов'язково орієнтований на соціальні інтереси самих учасників);

  • проект націлений на рішення соціальних задач, які відображають інтереси учасни­ків проекту або зовнішнього замовника;

  • Форма кінцевого продукту при цьому різноманітна — від навчального посібника для навчального кабінету до пакету рекомендацій по відновленню економіки регіону.



Реалізуються, як правило, в рамках одного навчального предмету або однієї галузі знань;

  • Реалізуються, як правило, в рамках одного навчального предмету або однієї галузі знань;

  • Такі проекти можуть проводитися (за виконання певних умов) у рамках класно-урочної системи;

  • Монопроекти можуть бути, наприклад, літературно-творчими, природничо-науковими, екологічними, мовними (лінгвістичними), спортивними, історичними, географічними, музичними



Виконуються виключно в позауроч­ний час і під керівництвом декількох фахівців з різних галу­зей знань, хоча презентації проміжних результатів можуть відбуватися і під час окремих уроків;

  • Виконуються виключно в позауроч­ний час і під керівництвом декількох фахівців з різних галу­зей знань, хоча презентації проміжних результатів можуть відбуватися і під час окремих уроків;

  • Такі проекти вимагають кваліфікованої координації з боку фахівців.



Можуть виконуватися протягом одного уроку або частини уроку;

  • Можуть виконуватися протягом одного уроку або частини уроку;

  • Робота проводиться в групах, тривалість виконання проекту — 20 хвилин (підготовка до пре­зентації — 10 хвилин, презентація кожної групи — 2 хвилини).



Виділяють 4—6 уроків;

  • Виділяють 4—6 уроків;

  • Основна робота, яка виконується в рамках позакласної діяльності і вдома, припадає на збір інформації, виготовлення продукту і підготовку презентації.



У проекті обов'язково має бути вирішена яка-небудь проблема.

  • У проекті обов'язково має бути вирішена яка-небудь проблема.

  • У процесі роботи над проектом проводиться дослідження, використовуються методи дослідження.

  • Дослідження, як і сам проект, виконується учнями самостійно.

  • Учитель виступає в ролі консультанта, не втручається у виконання проекту.

  • Результати виконаного проекту повинні мати практичну вагомість.

  • Результати виконаних проектів повинні бути оформлені.

  • При виконанні проекту групою учнів необхідно визначити роль кожного з учасників.

  • Після закінчення роботи над проектом необхідна рефлексія: аналіз причин невдач і позитивних результатів.










База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка