Процес управління маркетингом



Дата конвертації01.06.2016
Розмір445 b.



Процес управління маркетингом

  • Процес аналізу ринкових можливостей, відбору цільових ринків, розробки маркетингового комплексу та втілення у життя маркетингових заходів з метою досягнення цілей фармацевтичного підприємства здійснюється за допомогою управління маркетингом.



Основними функціями управління фармацевтичним маркетингом є:



  • Маркетингові дослідження включають в себе збір маркетингової інформації, на основі чого визначають цілі маркетингу та ринкові можливості фармацевтичного підприємства (враховують внутрішні ресурси фірми), а також обирають можливості відповідно до цілей та внутрішніх ресурсів фірми і цільові ринки.



Серед питань інформації підприємство зацікавлене в даних:

  • про середовище, зокрема, про споживачів, посередників збуту продукції, конкурентів, постачальників та про державне регулювання діяльності;

  • про можливості впливу на ринок та створення переваг у споживачів;

  • про внутрішні обмеження виробничого, фінансового, кадрового та іншого характеру;

  • про різноманітний вплив окремих чинників при зміні зовнішнього середовища.



Планування маркетингової діяльності фармацевтичних підприємств

  • Стратегічне планування - це різновид планування, який полягає у розробці маркетингової стратегії фармацевтичного підприємства, тобто це управлінський процес створення і підтримки стратегічної відповідності між зусиллями фармацевтичної фірми, її потенційними можливостями і шансами у сфері маркетингу.

  • Тактичне планування маркетингу - це різновид планування, який полягає у розробці механізмів реалізації обраної фармацевтичним підприємством маркетингової стратегії.



Органiзацiя служби маркетингу на хiмiко - фармацевтичному пiдприємствi

  • Служби маркетингу фармацевтичних пiдприємств формуються для вироблення стратегiї i тактики поведiнки пiдприємства на ринку товарiв та послуг.

  • Метою їх функцiонування є забезпечення виживання фармацевтичних пiдприємств рiзних форм власностi, заснованiй на вдосконаленнi виробництва i реалiзацiї продукцiї, що задовiльняє потреби та запити споживачiв.



Вiдрiзняють такi моделi органiзацiї маркетингових служб у вiдповiдностi з їх орiєнтацiєю:

  • функцiональна

  • товарна

  • регiональна

  • сегмента

  • комбiнована



Функцiональна органiзацiя служби маркетингу

  • Вона характерна для фармацевтичних пiдприємств, що мають невелику кiлькiсть ринкiв i товарiв.

  • В органiзацiї функцiональних маркетингових пiдроздiлiв кожний вiддiл або сектор розробляє i здiйснює одну або ряд певних функцiй:

  • вивчення ринку,

  • планування товару та формування асортименту,

  • реклама,

  • формування каналiв товаропросування (вибiр постачальникiв, покупцiв, аналiз ефективностi товаропросування),

  • пiсляпродажне обслуговування.



Товарна організація служби маркетингу

  • Для фармацевтичних пiдприємств, що випускають багатоасортименту продукцiю з рiзною технологiєю виробництва та спецiалiзуються на невеликiй кiлькостi збутових ринкiв вiдносно однорiдного характеру.

  • Маркетингові служби орієнтуються на певні фармакологiчні групи або товарні групи.

  • При цьому працiвник або група займаються тiльки своїм товаром, виконуючи усi функцiї маркетингу.



Регіональна організація служби маркетингу

  • Характерна для фармацевтичних пiдприємств регiональної орiєнтацiї збутової дiяльностi, що працюють на малочисельних, неоднорідних, з чiтко обмеженими границями ринку.

  • В цьому випадку приоритет вiддається професiйному знанню мiсцевих особливостей, традицiй, запитiв жителiв регiону з врахуванням демографiї, культури



Сегментна органiзацiйна структура

  • Особливо доцільно використовувати в умовах диференцiйованого ринку, в залежностi вiд специфiки конкретних сегментiв та особливостей, потреб рiзних груп покупцiв.

  • Вона дає можливiсть орiєнтувати всю дiяльнiсть фармацевтичного пiдприємства на кiнцевих споживачiв i на цiй пiдставi здiйснити для кожної з груп iндивiдуальну, спецiалiзовану, комплексну ринкову полiтику по всьому процесу вiдтворення.



У процесi органiзацiї служб фармацевтичного маркетингу видiляють такi основнi етапи:

  • визначення першочергової мети i завдань служби фармацевтичного маркетингу на даному пiдприємствi

  • розроблення Положення про службу маркетингу на пiдприємствi

  • обгрунтування органiзацiйної структури

  • створення служби маркетингу

  • визначення завдань окремих пiдроздiлiв i функцiонально-посадових обов’язкiв працiвникiв служби маркетингу



Основними завданнями служби фармацевтичного маркетингу є:

  • сегментацiя ринку

  • збiр iнформацiї про ринок, структуру, динамiку його змiни

  • прогнозування стану ринку, динамiки його змiни

  • аналiз конкурентної ситуацiї i виробки заходів щодо пiдвищення конкурентоздатностi розробок фармацевтичного пiдприємства з метою розширення внутрiшнього ринку та можливого експорту

  • органiзацiя пiдготовки i розсилки потенцiйним замовникам iнформацiйних матерiалiв

  • участь в роботах по органiзацiї зовнiшньоекономiчних зв’язкiв з зарубiжними партнерами

  • розробка довго-, середньо- та поточнох планiв маркетингу з кожного виду продукцiї, фармацевтичної групи лiкарських засобiв

  • формування попиту i стмулювання збуту - ФПСТИЗ.





Очолює вiддiл маркетингу маркетинг-директор

  • В пiдпорядкованостi маркетинг - директора знаходяться маркетологи вiддiлiв: ФОПСТИЗ, маркетингових дослiджень i при необхiдностi вiддiлу сервiсного обслуговування та зовнiшньоекономiчних вiдносин.



Вiддiл ФОпСТИЗ органiзовує роботу по:

  • формуванню попиту на асортимент товарiв,

  • займається пошуком можливих каналiв збуту,

  • рекламою лiкарських засобiв серед медичних i фармацевтичних працiвникiв,

  • проведенням редакцiйно-видавничої дiяльностi, пресконференцiй, ярмарок, виставок,

  • вдосконаленням комерцiйних угод,

  • контролем за дотриманням умов угоди,

  • розробляє систему стимулювання покупцiв i посередникiв.



Вiддiл маркетингових дослiджень проводить:

  • Iнформацiйно - дослiдну роботу в галузi збору i обробки економiчної, комерцiйної iнформацiї,

  • складає бiзнес-план пiдприємства у вiдповiдностi з прогнозом майбутньої реалiзацiї лекарських засобiв;

  • проводить аналiз внутрiшнього i зовнiшнього середовища пiдприємства,

  • дослiджує кон’юнктуру ринку фармацевтичних товарiв;

  • дослiджує потребу i запити потенцiйних покупцiв,

  • виявляє можливi споживчi сегменти ринку, можливих конкурентiв i постачальникiв,

  • вивчає асортимент запропонованої ними продукцiї,

  • цiнову полiтику цих пiдприємств;

  • визначає ємкiсть ринку i ступiнь захоплення ринку пiдприємствами - конкурентами та характер конкуренцiї.



Контроль маркетингової дiяльностi

  • Контроль маркетингової дiяльностi - це оцiнка результатiв виконання маркетингового плану i прийняття необхiдних заходів для його коректування.



Типи контролю маркетингової дiяльностi:

  • контроль щорiчних планiв - мета дізнатися чи досягаються запланованi результати.

  • контроль прибутковостi - мета визначити, для якої мети розходується i на якому етапi губляться грошi компанiї. Оцiнюють прибутковiсть по продукцiї, територiї, покупцям, сегментам ринку, каналам збуту.

  • контроль ефективностi; Мета - оцiнити i підвищити ефективнiсть використання коштів на маркетинг. Оцiнити - ефективнiсть торгового персоналу, реклами, стимулювання збуту.

  • стратегiчний контроль; Мета - вияснити чи максимально компанiя використовує свої можливостi у вiдношенні ринку, товарiв i каналiв розпридiлення.

  • контроль щорiчних планiв.





  • Аналiз збуту. Заключається в визначеннi фактичного об’єму продаж в порiвняннi з запланованими.

  • Аналiз частки ринку. Для визначення ефективностi дiяльностi необхiдно прослiдкувати за станом долi ринку, яку має фiрма. Якщо вона не збiльшується, то компанiя випереджає конкурентiв, якщо - зменшується, то компанiя в порiвняннi з конкурентами працює гiрше. Необхiдно чiтко визначити причини змiни долi ринку. Можливi наступнi причини такої змiни: компанiя втратила деяких своїх клiєнтiв; клiєнти фiрми стали купляти в неї менше товарiв; цiни фiрми вищi від таких у конкурентiв.



  • Аналiз спiввiдношення затрати/об’єм продаж.

  • Основний показник, за яким необхiдно слiдкувати - це вiдношення маркетингових затрат i об’єму продаж.

  • (До маркетингових витрат можливо вiднести, оплату працi трудового персоналу, затрати на рекламу, на стимулювання збуту, розходи на маркетинговi дослiдження, адмiнiстративнi та iншi розходи).

  • Фiнансовий аналiз. Спiввiдношення затрат i об’ємiв продаж необхiдно розглядати з точки зору загального фiнансового стану фiрми.








База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка