Професійний стандарт компетентності з професії “кравець”, професійний стандарт компетентності з професії “кравець”



Дата конвертації02.01.2017
Розмір445 b.


ПРОФЕСІЙНИЙ СТАНДАРТ КОМПЕТЕНТНОСТІ З ПРОФЕСІЇ “КРАВЕЦЬ”,

  • ПРОФЕСІЙНИЙ СТАНДАРТ КОМПЕТЕНТНОСТІ З ПРОФЕСІЇ “КРАВЕЦЬ”,

  • Короткова Ліна Ігорівна

  • Керівник творчої групи з розробки державних стандартів професійно-технічної освіти на основі компетенцій з робітничих професій швейного напряму, директор ЗЦПТОШПМ


Застосування компетентнісного підходу до створення професійного стандарту

  • створює передумови:

  • наближення результатів освіти до потреб та вимог ринку праці,

  • подальшого розвитку освітніх технологій,

  • перехід від оцінки знань до оцінки компетенцій

  • визначення рівня компетентності кваліфікованого робітника в цілому.



ВИКОРИСТАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ СТАНДАРТІВ

  • В СФЕРІ ПРАЦІ СПРИЯЮТЬ:

  • формуванню і підтримці високого професійного рівня кваліфікованого робітника, відповідно до потреб виробництва;

  • підвищенню продуктивності праці і конкурентоспроможності кваліфікованих кадрів;

  • визначенню і формуванню потреб в кваліфікованій робочій силі і професійній підготовці;

  • ефективному, обгрунтованому підбору кадрів;

  • проведенню перевірки, атестації і сертифікації кваліфікацій;

  • розвитку мобільності робочих кадрів і ін.



ВИКОРИСТАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ СТАНДАРТІВ

  • В сфері освіти використовуються при:

  • розробці освітнього стандарту

  • розробці програм професійної освіти і навчання

  • визначенні методів оцінки, сертифікації і акредитації всіх видів професійного навчання, відповідно потребам економіки галузі



ВИКОРИСТАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ СТАНДАРТІВ

  • Дозволяє роботодавцям:

  • підвищувати продуктивність і якість виробництва та послуг, посилювати свою конкурентоспроможність;

  • знижувати витрати на підбір кадрів і проведення професійного навчання на виробництві;

  • ефективно оновлювати знання, уміння і компетенції співробітників, підвищувати їх професійну кваліфікацію.



ВИКОРИСТАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ СТАНДАРТІВ

  • Дозволяє працівникам:

  • визначати уміння і знання, необхідні для конкретної професії;

  • більш точно оцінювати потреби і можливості в професійній підготовці;

  • визначати шляхи кар'єрного зростання;

  • підвищувати свою мобільність в рамках галузі.



УМОВИ, ЩО ВПЛИВАЮТЬ НА ЯКІСТЬ ПРОФЕСІЙНИХ СТАДАРТІВ

  • Якість створення професійних стандартів буде ефективною за умов:

  • проведення якісного аналізу ринку праці;

  • створення обґрунтованої методики збору, систематизації і узагальнення результатів анкетування;

  • формування професійних, ключових та наскрізних компетенцій кваліфікованих робітників;

  • оновлення діючих кваліфікаційних характеристик кваліфікованого робітника за кваліфікаційними рівнями;



ЕТАПИ РОЗРОБКИ ПРОФЕСІЙНОГО СТАНДАРТУ

  • Для аналізу ринку праці швейної галузі наказом Міністерства освіти і науки України № 757 від 21.08.2008 р. затверджено склад творчих робочих груп з провідних підприємств швейної галузі та ПТНЗ швейного профілю.

  • В дослідженні прийняли участь 21 ПТНЗ та 160 підприємств швейної галузі з 18 областей України

  • Результати анкетування:

  • опрацьовано 509 анкет;

  • створена база даних підприємств-роботодавців;

  • опитано фахівців 160 підприємств;

  • сформовано інформаційні таблиці-макети

  • сформовано перелік затребуваних професій швейної галузі:

  • 12 професій склали базовий перелік;

  • 14 професій за змістом своїх трудових операцій віднесено до інших галузей виробництва,

  • 14 професій у вигляді модулів долучено до базових професій



ЕТАПИ РОЗРОБКИ ПРОФЕСІЙНОГО СТАНДАРТУ

  • Результати анкетування:

  • узагальнено потрібні на виробництві трудові функції на кожному з кваліфікаційних рівнів;

  • сформовано перелік професійних, наскрізних та ключових компетенцій, затребуваних на швейних підприємствах:

  • - Н – професійні компетенції;

  • - Z – наскрізні компетенції;

  • - К – ключові компетенції;

  • визначено відповідність існуючих кваліфікацій (розрядів, класів, категорій) кваліфікаційним рівням відносно Європейської рамки кваліфікацій та проекту Національної рамки кваліфікацій;

  • побудовано галузеву рамку кваліфікацій;

  • проведено порівняння діючої та оновленої кваліфікаційної характеристики.



ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ МОДУЛЬНО-КОМПЕТЕНТНІСНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ ПОБУДОВИ ПРОФЕСІЙНОГО СТАНДАРТУ

  • Конкретність

  • Орієнтація на кінцевий результат

  • Цілісність

  • Автономність

  • Значущість для професії



КЛЮЧОВИЙ ПРИНЦИП МОДУЛЬНО-КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ



СТРУКТУРА ПРОФЕСІЙНОГО СТАНДАРТУ

  • І. Загальні положення

  • ІІ. Паспорт професійного cтандарту

  • III. Модуль трудової діяльності 2-го кваліфікаційного рівня.

  • IV. Модуль трудової діяльності 3-го кваліфікаційного рівня.

  • V. Модуль трудової діяльності 4-го кваліфікаційного рівня.

  • VI. Модуль трудової діяльності 5-го кваліфікаційного рівня.

  • VII. Види дипломів, свідоцтв та сертифікатів, що надаються на основі професійного стандарту компетентності

  • VII. Розробники професійного стандарту

  • IX. Лист узгодження

  • X. Експертиза і реєстрація професійного стандарту



ЗМІСТ ПРОФЕСІЙНОГО СТАНДАРТУ І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

  • Професійний стандарт призначений для:

  • проведення оцінки кваліфікації і сертифікації працівників, а також випускників закладів професійної освіти;

  • формування державних освітніх стандартів і програм усіх рівнів професійної освіти, у тому числі навчання персоналу на підприємствах, а також для розробки навчально-методичних матеріалів до цих програм;

  • вирішення широкого кола проблем в області управління персоналом (розробки стандартів підприємства, систем мотивації і стимулювання персоналу, посадових інструкцій; атестації персоналу тощо);

  • проведення процедур стандартизації й уніфікації в рамках видів економічної діяльності (встановлення і підтримка єдиних вимог до змісту і якості професійної діяльності, узгодження найменувань посад тощо).



ІІ. ПАСПОРТ ПРОФЕСІЙНОГО СТАНДАРТУ

  • 1. Загальний опис професії

  • Кравець виготовляє за індивідуальними замовленнями або в бригаді швейні вироби: інтер’єрного призначення, господарсько-побутового асортименту, білизну, чоловічий, жіночий і дитячий верхній та легкий одяг з тканин, трикотажного полотна, нетканих матеріалів (в тому числі робочий та спортивний одяг), одяг зі шкіри та хутра; моделі та зразки; приймає участь у запуску нових моделей у виробництво; здійснює експлуатацію та регулювання універсальних та спеціальних швейних машин, в тому числі з електронними системами управління.

  • 2. Вид економічної діяльності

  • Виробництво одягу з текстилю.

  • Виробництво хутра та виробів з хутра.

  • 3. Код виду економічної діяльності

  • DB18

  • 4. Сфера професійної діяльності

  • Виготовлення одягу зі шкіри, текстилю та хутра (серійне та індивідуальне), моделей та зразків швейних виробів



РОЗРОБКА ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ПЛАНУ З ПРОФЕСІЇ КРАВЕЦЬ ЗА МОДУЛЬНО-КОМПЕТЕНТНІСНОЮ ТЕХНОЛОГІЄЮ

  • Нормативна база для розробки навчального плану за модульно - компетентнісною технологією:

    • Типової базисної структури навчальних планів для підготовки кваліфікованих робітників у ПТНЗ
    • ДСПТО 7433.2. D 18028-2006 з професії “Кравець”
    • Методичних рекомендацій щодо розробки робочих навчальних планів підготовки кваліфікованих робітників у ПТНЗ 2-го та 3-го атестаційних рівнів з урахуванням змісту державних стандартів ПТО з конкретних професій.


ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОГО ПЛАНУ

  • відповідає оновленій освітньо-кваліфікаційній характеристиці

  • СТРУКТУРА НАВЧАЛЬНОГО ПЛАНУ

  • базується на модульно - компетентнісній технології, яка передбачає:

  • поділ освітньої програми на окремі навчальні модулі;

  • кожен з навчальних модулів має внутрішню структуру;

  • комплексне оволодіння компетенціями здійснюється за допомогою навчальних модулів



МОДУЛЬНО-КОМПЕТЕНТНІСНА СИСТЕМА НАВЧАННЯ ДАЄ МОЖЛИВІСТЬ:

  • з позиції учня - отримати освіту з мінімальними фінансовими витратами, у зручній формі, у зручний час, у своєму темпі;

  • з позиції навчального закладу - можливість навчання більшої кількості учнів тим же кадровим складом викладачів і на тій же навчальній базі;

  • з позиції галузі - якісніше здійснювати професійну підготовку персоналу без значного збільшення фінансових витрат;

  • з позиції суспільства - кожному бажаючому члену суспільства отримати освіту і продовжити на її базі навчання на більш високому освітньому рівні в системі безперервної освіти.



ПОРІВНЯННЯ ОРГАНІЗАЦІЙ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ ЗА ТРАДИЦІЙНОЮ ТА МОДУЛЬНО-КОМПЕТЕНТНІСНОЮ ТЕХНОЛОГІЄЮ НАВЧАННЯ



КРЕДИТИ - ЗАЛІКОВІ ОДИНИЦІ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ

  • Кредити (залікові одиниці) відображають об’єм роботи, необхідний для досягнення результатів навчання учнем за кожним модулем

  • Кожен модуль має свою трудоємкість в кредитах

  • Трудоємкість визначається місцем модуля в результатах підготовки

  • Кредити враховуються учню тільки після успішного завершення необхідної роботи і включають час, необхідний для завершення всіх запланованих видів навчальної діяльності (лекції, лабораторно-практичні заняття, виробниче навчання, виробнича практика, тестові заліки, розробка дипломних проектів тощо)



ВІДПОВІДНІСТЬ НАВЧАЛЬНИХ МОДУЛІВ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ РІВНЯМ В КРЕДИТАХ



Переваги системи залікових одиниць:

  • вибір учнем для вивчення і засвоєння тільки тих модулів, з яких він не має відповідного документа про освіту;

  • підвищення мобільності учнів при переході з однієї навчальної програми на іншу;

  • стимулювання учнів щодо якісного освоєння змісту професійної освіти;

  • забезпечення об’єктивного визнання результатів навчання на основі уніфікованої шкали оцінювання;

  • вимірювання і порівняння підсумків навчання в контексті різних кваліфікацій, освітніх програм і умов навчання.



СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ

  • Основні переваги системи:

  • дає можливість регулярно контролювати успішність освоєння будь-якого навчального модуля та групи модулів на кожному кваліфікаційному рівні;

  • дозволяє отримати інтегровану оцінку роботи учня за кожним структурним елементом навчального модуля;

  • дозволяє забезпечити передбачуваність оцінки;

  • дозволяє активізувати навчальну роботу учнів, привчити самостійно управляти власним часом



ЗАГАЛЬНІ ПІДСУМКИ ДОСЛІДНОЇ РОБОТИ

    • Розроблено професійний стандарт з професії «Кравець», що ґрунтується на модульно компетентнісному підході.
    • Сформовано рамка кваліфікацій швейної галузі.
    • Розроблено методику проектування професійного стандарту компетентності.
    • Оновлено кваліфікаційну та освітньо-кваліфікаційну характеристики.
    • Розроблено навчальний план і програми для підготовки кваліфікованих робітників з професії «Кравець» за модульно - компетентнісною технологією.
    • Сформовано критерії оцінювання знань та вмінь учнів, які навчаються за модульно - компетентнісною технологією.


Каталог: media -> files
files -> Методика роботи з історичними джерелами на уроках історії Класифікація історичних джерел
files -> Гроші виникли внаслідок згоди між людьми і є встановленим законом платіжним засобом у державі
files -> Людина культурна, до найменших подробиць, європеєць з голови до п'ят… був справжнім аристократом Духа без жодного силування з свого боку… С.Єфремов
files -> Підхід Європейського Союзу
files -> Василь Семенович Стефаник народився 14 травня 1871 року в селі Русів (тепер Снятинського району Івано-Франківської області) у заможній селянській родині
files -> Урок як основна форма навчання історії та суспільствознавчих дисциплін в контексті компетентнісно орієнтованого навчання Компетентність здатність
files -> Тема проекту
files -> Телемедицина в практиці медичної сестри Підготувала: Коцар В. М
files -> Леся Українка.”Бояриня”.Історична основа драматичної поеми. План Історія написання твору
files -> Наталія Кейван-Чорнокожа, вчитель-словесник


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка