Профілактика та подолання синдрому «професійного вигорання»



Дата конвертації08.06.2016
Розмір445 b.


Профілактика та подолання синдрому «професійного вигорання»

  • Профілактика та подолання синдрому «професійного вигорання»




Більше 50% - у педагогів зі стажем роботи від 5 до 7 або від 7 до 10 років;

  • Більше 50% - у педагогів зі стажем роботи від 5 до 7 або від 7 до 10 років;

  • 22% - зі стажем від 15 до 20 років;

  • 11% - у педагогів із 10-річним стажем (у педагогів зі стажем роботи понад 10 років вироблені певні способи саморегуляції і психологічного захисту);

  • 8% - зі стажем від 1 року до 3 років;



Подумайте і запишіть свої очікування від семінару

  • Подумайте і запишіть свої очікування від семінару



1. Організація роботи:

  • 1. Організація роботи:

  • - Очікування;

  • - Правила роботи.

  • 2. Особливості синдрому емоційного вигорання (робота в групах).

  • 3. Експрес-діагностика “Уявлення про власні можливості на роботі”.

  • 4. Відпрацювання технік антистресової допомоги (практикум).

  • 5. Рефлексія.



Активна участь у роботі;

  • Активна участь у роботі;

  • 2. Доброзичливе ставлення один до одного;

  • 3. Кожна думка має право на існування;

  • 4. Слухати і чути;

  • 5. Дотримуватись регламенту;

  • 6. “Тут і тепер”



Стрес - психологічний стан людини, при якому відчувається сильна психічна та фізична активність. Подібний стан - реакція організму на зовнішні і внутрішні подразники, як негативні, так і позитивні. Зовнішніми подразниками можуть бути і перенапруження, і негативні емоції, і монотонна метушня, і велика радість.

  • Стрес - психологічний стан людини, при якому відчувається сильна психічна та фізична активність. Подібний стан - реакція організму на зовнішні і внутрішні подразники, як негативні, так і позитивні. Зовнішніми подразниками можуть бути і перенапруження, і негативні емоції, і монотонна метушня, і велика радість.



Оточуюча середа – постійний шум, монотонність праці, затхле приміщення, постійно “на очах”;

  • Оточуюча середа – постійний шум, монотонність праці, затхле приміщення, постійно “на очах”;

  • Ритм праці – перегрузка, одноманітність або неочікувані “сюрпризи”;

  • Взаємовідносини – конфлікти;

  • Перспективи (точніше їх відсутність).



• виснаження, утома;

  • • виснаження, утома;

  • психосоматичні ускладнення;

  • • безсоння;

  • • негативні настанови стосовно підлеглих;

  • • негативні настанови щодо своєї роботи;

  • • нехтування виконанням своїх обов’язків;

  • • збільшення прийому психостимуляторів (тютюн, кава, алкоголь, ліки);

  • • зменшення апетиту чи переїдання;

  • негативне самооцінювання;

  • • посилення агресивності (роздратованості, напруженості);

  • • посилення пасивності (цинізм, песимізм, безнадія, апатія);

  • • почуття провини.



“Уявлення про власні можливості на роботі”

  • “Уявлення про власні можливості на роботі”



Техніки налаштування (Попереджений - озброєний):

  • Техніки налаштування (Попереджений - озброєний):

  • Перед складною розмовою;

  • Вранці по дорозі на роботу;

  • Протягом робочого дня;

  • Впевненість у собі;

  • Налаштування на любов до професії та дітей.



- Вправа “Метелик”;

  • - Вправа “Метелик”;

  • - Вправи на дихання (“Прес”, повільне дихання);

  • Арт-методики (“Малюнок настрою”, письмо, “Лист до себе”)

  • Вправа “Ваше ставлення до кризи”

  • Аутотренінг (“Небо”, “Водоспад”)

  • Метод Робінзона Крузо



Пригадайте будь-яку несприятливу ситуацію на роботі, погляньте на неї з іншого боку:

  • Пригадайте будь-яку несприятливу ситуацію на роботі, погляньте на неї з іншого боку:

  • - “Склалась ситуація і тепер…”

  • - “Зате…”

  • - “Могло бути гірше…!”

  • - “Не дуже той і хотілось, тому що…”

  • - “Здорово, бо тепер…!”



Потупати ногами;

  • Потупати ногами;

  • Побити подушку;

  • Погризти щось;

  • Порвати папір;

  • Покричати (перед дзеркалом без голосу)

  • Вправа “Зтирання неприємної ситуації”

  • “Уяви та домалюй”



Відомий дослідник стресу Сельє зазначав, що має значення не те, що з вами відбувається, а те, як ви це сприймаєте.

  • Відомий дослідник стресу Сельє зазначав, що має значення не те, що з вами відбувається, а те, як ви це сприймаєте.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка