Програма «Обдарована молодь»



Дата конвертації01.01.2017
Розмір445 b.


Про стан реалізації районної програми «Обдарована молодь” на 2012-2017 роки

  • Гладка Н.М., методист

  • районного методичного кабінету

  • відділу освіти Золочівської РДА


  • районна Програма «Обдарована молодь» розроблена на виконання Указу Президента України №927/2010 і затверджена рішенням ХХІІ сесії Золочівської районної ради ІУ скликання від 20 липня 2012 року №256.



Розділи програми «Обдарована молодь»

  • «Науково-методичне забезпечення роботи з обдарованою молоддю»

  • «Створення системи пошуку обдарованої молоді та умов для її розвитку»

  • «Навчання, виховання і розвиток обдарованої молоді»

  • «Соціальна підтримка обдарованих учнів та їхніх педагогів»



Науково-методичне забезпечення роботи з обдарованою молоддю

  • 28.08.2015 - План заходів районного методичного кабінету щодо підготовки учнів ЗНЗ району до участі у турнірах, Всеукраїнських учнівських олімпіадах з навчальних предметів, конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України у 2014/2015 н. році(протокол ради методкабінету №1);

  • наказ відділу освіти від 01.09.2014 № 329 «Про організацію роботи з учнями, які беруть участь у Всеукраїнських учнівських олімпіадах з навчальних предметів, турнірах та Всеукраїнському конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт учнів – членів МАН України» ;

  • 26.09.2014 - навчальний семінар для заступників з навчально-виховної роботи «Етапи евристичної освітньої діяльності обдарованого учня, що дозволяють забезпечити його індивідуальну траєкторію розвитку» ;



Науково-методичне забезпечення роботи з обдарованою молоддю

  • 28.08.2014 на секціях вчителів - предметників проаналізовано досягнення і недоліки в роботі з обдарованими дітьми за матеріалами КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» та «Інформаційного вісника» відділу освіти, обговорювався кращий досвід роботи з розвитку здібностей і обдарувань учнів;

  • питання організації і результатів роботи з обдарованими дітьми розглядалися на нарадах і семінарах керівників навчальних закладів району у жовтні 2014 і січні 2015 року;

  • у вересні – листопаді 2014 проведено майстер-класи, семінари –практикуми, семінари з розв’язування олімпіадних задач, консультації для вчителів предметників

  • семінари для вчителів інформатики, історії, географії за участі методистів КВНЗ «ХАНО»: «Використання методики розвитку критичного мислення на уроках історії» «Використання нових форм роботи з учнями (міні-проектів, есе, досліджень) при викладанні географії у 6 класах.



Науково-методичне забезпечення роботи з обдарованою молоддю

  • каталог Інтернет-ресурсів для роботи з обдарованими;

  • банк інноваційних технологій навчання;

  • методичні рекомендації ТТК психологів району «Теоретичні й практичні аспекти навчання й розвитку обдарованих дітей» (в 2-х частинах), відзначені дипломами обласної виставки інноваційних технологій 2013 і 2014 року;

  • методичні матеріали «Моніторинг роботи з обдарованими дітьми», та

  • «Умовні рівні проведення занять факультативів і гуртків та критерії їх визначення»;

  • банк завдань, для підготовки і проведення шкільних олімпіад на сайті відділу освіти;

  • журнал “Обдарована дитина”



Створення системи пошуку обдарованої молоді

  • оновлено електронні бази обдарованих дітей у навчальних закладах району та районну базу «Обдарованість», яка налічує 152 дитини;

  • сформовано районний банк даних учнів, які мають здібності до дослідницько-експериментальної діяльності;

  • районним методичним кабінетом здійснено моніторингові дослідження результатів участі учнів у Всеукраїнських олімпіадах, конкурсах турнірах з використанням методів математичного та квадрант-аналізу;

  • НЕДОЛІКИ

  • Психолого-діагностичні дослідження індивідуальних особливостей учнів і видів обдарованості за спеціальними методиками були проведені лише в окремих закладах (зокрема селища Золочів);

  • не проводиться вивчення запитів і побажань обдарованих учнів щодо організації їх навчання і підготовки до олімпіад і конкурсів.



Створення умов для розвитку обдарованих

  • Функціонує заклад для обдарованих – Золочівська гімназія №1

  • Виправдовує себе впровадження безперервної економічної освіти у Золочівській гімназії і безперервної правової освіти у Золочівській ЗОШ І-ІІІ ступенів №2, а також впровадження філологічних курсів у Золочівській гімназії, Феськівській та Івашківській ЗОШ І-ІІІ ступенів

  • 517 учнів з 561 школярів 8-11 класів вивчають факультативні чи спеціальні курс (курси за вибором)

  • Класів з поглибленим вивченням предметів немає

  • Працює мережа гуртків у позашкільних навчальних закладах і 42 гуртка у ЗНЗ



Недоліки

  • Невисока ефективність (щодо розвитку обдарованих дітей) курсів за вибором та факультативів;

  • Зменшення (порівняно з 2012-2014 роками) відсотка вчителів вищої і першої кваліфікаційної категорії (фізика, географія);

  • Збільшення кількість вчителів – нефахівців у викладанні окремих предметів (географія, економіка);

  • Нерезультативна робота вчителів вищої категорії



Створення умов для виявлення і розвитку обдарованих дітей

  • забезпечено участь школярів у І-ІУ етапах Всеукраїнських олімпіад (29% від кількості учнів 6-11 класів), І-ІІ етапах конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН України (21 учасник);

  • проведено сім міжшкільних турнірів ( 20 команд, 100 учасників);

  • проведено районні етапи запланованих конкурсів, визначених МОН України (92 учасники); районні олімпіада з математики у і конкурс виразного читання у 4 класі (33 учасники);

  • забезпечено підвіз учнів віддалених шкіл до райцентру, а також підвіз команд району в м.Харків для участі в обласному етапі олімпіад, конкурсів ;

  • до мережі Інтернет підключені всі навчальні заклади, але є проблеми з якістю



Літні мовні табори-розвиток і відпочинок



Навчання, виховання і розвиток обдарованої молоді

  • проведення групових та індивідуальних тренувальних занять, консультацій, лабораторних практикумів, контрольних робіт з учнями-учасни-ками районного та обласного етапів інтелектуальних змагань 2014/2015 н.р ;

  • співпраця вчителів-керівників науково-дослідницької роботи учнів у МАН з викладачами вищих навчальних закладів (Харківського національного університету ім. В.Н.Каразіна, Харківського національного педагогічного університету ім. Г.С.Сковороди, Харківської національної зоотехнічної академії, Харківського державного медичного університету, Харківського національного технічного університету «ХПІ»)

  • участь у обласних осінніх тренувальних зборах з підготовки до ІІІ та ІV етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад із навчальних предметів (13 учнів з 4-х закладів)



Навчання, виховання і розвиток обдарованої молоді

  • невикористані можливості:

  • заняття обласних літніх профільних шкіл Харківського територіального відділення Малої академії наук України для учнів загальноосвітніх навчальних закладів м. Харкова та області у серпні 2014 рокуна базі Комунального закладу «Харківський центр дослідницько-експериментальної діяльності «Будинок учителя» Харківської обласної ради» ;

  • зимова школа з підготовки до олімпіади з математики учнів сільської місцевості та майстер-клас для вчителів математики на базі ХНУ ім.Каразіна



РЕЗУЛЬТАТИВНІСТЬ



Порівняльний рейтинг ЗНЗ у ІІ етапі олімпіад



Результати ІІ етапу олімпіад

  • Рейтинг очолюють Золочівська гімназія №1, Феськівська ЗОШ і Золочівська ЗОШ №3 І-ІІІ ступенів

  • Стабільні результати в Олександрівській ЗОШ І-ІІІ ступенів

  • Значно сильніше, ніж у минулому році виступили учні Івашківської і Ряснянської ЗОШ І-ІІІ ступенів

  • Нижчі, ніж в минулі роки, показники мають Удянської і Одноробівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Золочівської ЗОШ №2



Результати участі школярів району у ІІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад



Не стали переможцями



Участь у ІV етапі олімпіад





Хрякова Надія-переможець Всеукраїнської олімпіади з історії 2013-2015 років



Результати участі в ІІ етапі МАН

  • 11 робіт юних дослідників взяли участь у ІІ етапі конкурсу-захисту науково - дослідницьких робіт учнів у МАН, 6 учнів стали переможцями обласного етапу, зокрема у секціях:

  • «Українська література»,

  • «Географія і ландшафтознавство,

  • «Медицина»,

  • «Гідрологія»,

  • «Історія України»,

  • «Історичне краєзнавство».

  • 5 з них – вихованці Золочівської гімназії №1, 1 - учениця

  • Довжанського навчально-виховного комплексу (загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів-дошкільного навчального закладу (ясел-садка)) імені П.Г.Стрижака.



ЗНЗ – найбільша кількість переможців ІІ(обласного)етапу МАН (презентація Коваленко В.О.)

  • Сільські райони:

  • Балаклійський ліцей Балаклійської районної державної адміністрації (7 учнів);

  • Золочівська гімназія № 1 Золочівської районної державної адміністрації (5 учнів);

  • Мереф’янський медичний ліцей Харківської районної ради (5 учнів);

  • Пісочинський колегіум Харківської районної ради (5 учнів);

  • Валківський ліцей імені О.Масельського Валківської районної ради (4 учні);

  • Дворічанський ліцей Дворічанської районної ради Харківської області (4 учні);

  • Зміївський ліцей № 1 ім. З.К. Слюсаренка Зміївської районної ради (4 учні);

  • Нововодолазька гімназія Нововодолазької районної ради (4 учні).



Соціальна підтримка обдарованих учнів та їхніх педагогів

  • 176 переможців районного етапу конкурсів і олімпіад нагороджені дипломами відділу освіти Золочівської районної державної адміністрації

  • 19-ти переможцям ІІІ і ІУ етапів олімпіад та ІІ етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт у МАН були вручені грошові винагороди на загальну суму 8 200 грн

  • Батьки цих учнів одержали Подяки від Золочівської районної державної адміністрації та Золочівської районної ради.

  • .






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка