Програма підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти на період до 2015 року



Дата конвертації03.06.2016
Розмір445 b.







Реалізуються: * Державна цільова соціальна програма підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти на період до 2015 року

  • Реалізуються: * Державна цільова соціальна програма підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти на період до 2015 року

  • ** Державний стандарт початкової загальної освіти (2011 – 2016 роки)



Мета – сформувати у молодших школярів природознавчу (предметну) компетентність

  • Мета – сформувати у молодших школярів природознавчу (предметну) компетентність



Н. Дайрі, М.  Скаткін, Т. Щукіна, Т. Шамова,

  • Н. Дайрі, М.  Скаткін, Т. Щукіна, Т. Шамова,

  • Л. Нарочна, Л  Шелестова, О. Савченко, Т. Байбара, Л. Коваль, Н.  Бібік, О. Митник, О. Кононко, Т.  Гільберг



спонукання учнів до її енергійної, цілеспрямованої роботи, подоланню інерції та пасивних стереотипних форм викладання та учіння

  • спонукання учнів до її енергійної, цілеспрямованої роботи, подоланню інерції та пасивних стереотипних форм викладання та учіння

  • (Т. Г. Щукіна)



Низький рівень активності (відтворювальний) учень прагне зрозуміти, запам'ятати відтворити знання, опанувати способом його застосування, відсутність інтересу до поглиблення знань

  • Низький рівень активності (відтворювальний) учень прагне зрозуміти, запам'ятати відтворити знання, опанувати способом його застосування, відсутність інтересу до поглиблення знань





Традиційні (виклик позитивних емоцій):

  • Традиційні (виклик позитивних емоцій):

  • Зацікавленість – гра, казка, загадки, кросворди, потішки, музичний супровід та ін.

  • Сучасні (активний і самостійний пошук істини – творчість - ціннісне ставлення)

  • Формування уміння вчитися (ключова компетентність) на основі прагнення досягти успіху в навчанні і в житті

  • Використання сучасних педагогічних технологій

  • Диференціація та індивідуалізація навчання



Використання засобів наочності, навчальних посібників, муляжів, карт, гербаріїв, обладнання для практичних робіт, комп’ютерної техніки як джерела нової інформації

  • Використання засобів наочності, навчальних посібників, муляжів, карт, гербаріїв, обладнання для практичних робіт, комп’ютерної техніки як джерела нової інформації



- вільно висловлювати, захищати свою думку, наводити на її захист аргументи, докази, користуючись здобутими знаннями; - ставити запитання вчителю, товаришам, з'ясовувати незрозуміле, поглиблювати процес пізнання; - рецензувати відповіді, повідомлення та творчі роботи однокласників, вносити корективи, давати поради; - допомагати товаришам, коли вони відчувають утруднення, пояснювати незрозуміле; - виконувати завдання- максимум, розраховане на читання додаткової літератури, першоджерел, на тривалі спостереження тощо

  • - вільно висловлювати, захищати свою думку, наводити на її захист аргументи, докази, користуючись здобутими знаннями; - ставити запитання вчителю, товаришам, з'ясовувати незрозуміле, поглиблювати процес пізнання; - рецензувати відповіді, повідомлення та творчі роботи однокласників, вносити корективи, давати поради; - допомагати товаришам, коли вони відчувають утруднення, пояснювати незрозуміле; - виконувати завдання- максимум, розраховане на читання додаткової літератури, першоджерел, на тривалі спостереження тощо



Умови гри: виконують – придумують свої;

  • Умови гри: виконують – придумують свої;

  • Загадки – відгадують – аргументують –доповнюють – складають свої;

  • Запитання – відповідають – задають – відтворюють діалог - створюють діалог;

  • Театралізація – виконання ролей – доповнення (зміна) частини тексту, створення свого сюжету розвитку подій (метод емпатії).



** Метод ключових евристичних запитань: знати все і про все…

  • ** Метод ключових евристичних запитань: знати все і про все…



** інтерактивне навчання

  • ** інтерактивне навчання

  • ** розвиток критичного мислення

  • ** проектна діяльність

  • ** використання засобів ІКТ

  • Проблемний, ціннісний підхід

  • до процесу пізнання,

  • до природи, предметів і явищ навколишнього

  • світу, до себе, до інших людей







Напиши текст-міркування:

  • Напиши текст-міркування:

  • Твердження:

  • Доказ:

  • Висновок:

  • Кожної в..сни ми з сім..єю ходимо до лісу м…луватись синіми очима в..сни. Так мама називає сон-траву. Ця чудова квітка майже зникла з наших лісів. Чому так трапилось?



  • - Рослина стояла на підвіконні, отже вона мала достатньо …. .

  • – Температура повітря в класі 20 градусів тепла, тому рослині вистачало …

  • – Рослину поливали водою, отже , було достатньо

  • – Насіння було висіяне у піджарений пісок, який немає поживних речовин, отже рослині не вистачало …

  • – Робимо висновок: щоб рослина добре росла і розвивалась, потрібні не тільки …., а й …. .



Творчі зустрічі з

  • Творчі зустрічі з

  • природою:

  • у групі продовженого дня;

  • під час прогулянок,

  • екскурсій;

  • завдання природознавчого

  • змісту на канікули;

  • - гурткова робота

  • ( “Юні друзі природи”);



Мої випускники 6-й, 10-й клас не втратили інтересу до природничих наук

  • Мої випускники 6-й, 10-й клас не втратили інтересу до природничих наук

  • *** 75% 10-класників обрали природничо-математичний профіль;

  • *** Високий і достатній рівень навчальних досягнень з природничих дисциплін мають 68% учнів 6-го класу.

  • Усе більше другокласників цікавляться таємницями природи –

  • читають енциклопедії, книжки про тварин,

  • внутрішню будову землі, про мореплавців, цікавляться космосом…



Системне та систематичне використання різноманітних засобів активізації навчально-пізнавальної діяльності

  • Системне та систематичне використання різноманітних засобів активізації навчально-пізнавальної діяльності

  • створює умови для самореалізації учнів;

  • сприяє підвищенню їх самооцінки;

  • розвитку інтелектуальних здібностей і талантів;

  • забезпечує формування природознавчої компетентності.








База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка