Програма виховання дітей та учнівської молоді в Україні



Дата конвертації03.06.2016
Розмір445 b.


Національна програма виховання дітей та учнівської молоді в Україні

  • Категорія слухачів

  • Викладачі професійно-теоретичної підготовки


Мета: підвищити існуючий рівень компетентності щодо особливостей національного виховання в умовах інтеграції України в європейський освітній простір.

  • Мета: підвищити існуючий рівень компетентності щодо особливостей національного виховання в умовах інтеграції України в європейський освітній простір.



Мета виховання

  • Виховання громадянина України, патріота своєї країни, готового самовіддано розбудовувати її як суверенну, незалежну, демократичну, правову і соціальну державу, здатного виявляти національну гідність, знати свої обов'язки і права, цивілізовано відстоювати їх, сприяти громадянському миру і злагоді в суспільстві, поводитися компетентно, бути конкурентноспроможним, успішно самореалізовуватися в соціумі як громадянин,сім‘янин, професіонал, носій культури.



Система виховних завдань:

  • Забезпечення духовної єдності поколінь, виховання поваги до батьків, старших за себе, турбота про молодших та хворих;

  • Виховання правової культури, поваги о Конституції України, Законів України, державної символіки;

  • Культивування кращих рис української ментальності – працелюбності, свободи, зв‘язку з природою, повага до жінки, толерантності;

  • Формування почуття господаря: господарської відповідальності , підприємливості, ініціативності, свідомого ставлення до життя в умовах ринкових відносин;

  • Охорона й зміцнення фізичного, психічного, соціального та духовного здоров ‘я;

  • Забезпечення базової культури, розвиток естетичних потреб і почуттів;

  • Формування екологічної культури, гармонізація відносин особистості з природою;

  • Спонукання зростаючої особистості до протидії проявам аморальності, правопорушенням, бездуховності, антигромадській діяльності.



Система виховних завдань:

  • Забезпечення спрямованих умов для самореалізації особистості відповідно до її інтересів та суспільних умов;

  • Реалізація індивідуального підходу до особистості, відмова від уніфікації в процесі виховання, від орієнтації на “ усередненого” вихованця;

  • Сприяння набуттю дітьми та учнівською молоддю соціального досвіду, успадкуванню ними духовних надбань українського народу;

  • Виховання національної свідомості, любові до рідної землі, родини, свого народу, держави;

  • Формування мовної культури, оволодіння і вживання української мови як духовного коду нації;



Зміст виховання



Ціннісне ставлення до людей виявляється у:

  • моральній активності особистості;

  • прояві чуйності;

  • чесності;

  • правдивості;

  • працелюбності;

  • справедливості;

  • гідності;

  • милосерді;

  • толерантності;

  • совісті;

  • миролюбності;

  • доброзичливості;

  • готовності допомогти іншим;

  • обов'язковості;

  • добросовісності;

  • ввічливості;

  • делікатності;

  • тактовності;

  • умінні працювати з іншими;

  • здатності прощати і просити пробачення;

  • протистояти проявам несправедливості, жорстокості.



Показники моральної вихованості особистості



Ціннісне ставлення до себе



Ціннісне ставлення до природи:

  • усвідомлення цінності природи в житті людини;

  • усвідомлення самоцінності природи;

  • почуття особистої причетності до збереження природних багатств, відповідальності за них;

  • здатність особистості гармонійно співіснувати з природою, поводитись компетентно, екологічно безпечно;

  • критична оцінка споживацько-утилітарного ставлення до природи;

  • уміння протистояти проявам екологічної кризи;

  • активна участь у практичних природоохоронних заходах;

  • здійснення природоохоронної діяльності з власної ініціативи;

  • посильне екологічне просвітництво.

  • Ціннісне ставлення до природи і сформована на його основі екологічна культура є обов'язковою умовою сталого розвитку суспільства, узгодження економічних, екологічних і соціальних чинників розвитку.



Ціннісне ставлення до праці

  • Усвідомлення соціальної значущості праці



Ціннісне ставлення до мистецтва

  • Ерудиція



Виховні технології



Складові виховних технологій

  • Форми

  • організації



Активні форми і методи виховної роботи

  • Тренінги



Напрямки впровадження інтерактивних технологій виховання

  • У процесі викладання предметів гуманітарного та природничого циклів;

  • у процесі позакласної, позашкільної виховної діяльності, у роботі з батьками;

  • через загальноосвітні, позашкільні навчальні заклади, спеціальні заклади;

  • через взаємодію з дитячими і молодіжними громадськими організаціями;

  • через діяльність органів учнівського самоврядування;

  • через законодавчу політику у галузі освіти, охорони здоров'я, соціальної діяльності щодо виховної роботи з учнівською молоддю.



Родинне виховання









Виховання в професійно-технічних навчальних закладах

  • Складова цілісного

  • освітнього процесу



Мета професійно-технічного виховання

  • Формування особистості фахівця



Основні напрямки виховної діяльності в ПТНЗ





Основна мета: створення умов для зміцнення фізичного, духовного здоров'я, психічного комфорту, соціального благополуччя дітей і молоді шляхом визначення пріоритету здорового способу життя як основного чинника збереження та зміцнення здоров'я, утвердження свідомого ставлення та громадської відповідальності на власне здоров'я.

  • Основна мета: створення умов для зміцнення фізичного, духовного здоров'я, психічного комфорту, соціального благополуччя дітей і молоді шляхом визначення пріоритету здорового способу життя як основного чинника збереження та зміцнення здоров'я, утвердження свідомого ставлення та громадської відповідальності на власне здоров'я.



Завдання: консолідація зусиль щодо здійснення державної політики у сфері охорони здоров'я, спрямованої на забезпечення прав громадян на якісну і доступну медико-санітарну допомогу та створення умов для формування здорового способу життя.

  • Завдання: консолідація зусиль щодо здійснення державної політики у сфері охорони здоров'я, спрямованої на забезпечення прав громадян на якісну і доступну медико-санітарну допомогу та створення умов для формування здорового способу життя.





Критерії формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя



Список рекомендованої літератури:

  • Основна:

  • Бех І., Чорна К. Програма патріотичного виховання дітей та учнівської молоді //Світ виховання. – 1(20). - 2007. – С.23-34.

  • Концепція розвитку професійно-технічної освіти в Україні на період до 2014 р.

  • Національна доктрина розвитку освіти //Книга класного керівника: Довідково-методичне видання /Упоряд.. С.В.Кириленко, Н.І.Косарєва. - Харків: ТОРСІНГ ПЛЮС, 2005. - 560 с. - С.189-202.

  • Національна програма виховання дітей та учнівської молоді в Україні //Книга класного керівника: Довідково-методичне видання /Упоряд. С.В.Кириленко, Н.І.Косарєва. - Харків: ТОРСІНГ ПЛЮС, 2005. - 560 с. - С.288-327.

  • Оржеховська В.М., Тарасова Т.В. Духовність – це здоров'я молодого покоління: Навч.-метод. пос. Вид. 2-е, доп. - Тернопіль, 2005. -216 с., іл.

  • Педагогика профессионального образования: Учеб. пособие /Под ред. В.А.Сластенина. - М.: Академия, 2004. - 368 с.

  • Сухомлинский В. А. Духовный мир школьника (подросткового и юношеского возраста). — М., 1961. — С.5.

  • Додаткова:

  • Амонашвили Ш.А. Размышления о гуманной педагогике. - М., 2001.

  • Белкин А.С. Компетентность. Профессионализм. Мастерство. - Челябинск, 2004.

  • Волченська Т.В. Морально-духовне виховання. Частина I. Духовне здоров'я: Навчально-методичний посібник. – Донецьк: ДІПО ІПП, 2006. – 36 с.

  • Зиньковский В.В. Проблемы воспитания в свете христианской антропологии. - М.: Школа-Пресс, 1996. - 272 с.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка