Програма вивчення сім’ї може будуватись за трьома інтегральними напрямами: Загальні відомості про сім’ю



Дата конвертації25.12.2016
Розмір445 b.


Системний підхід до роботи із сім’ями, які опинилися у складних життєвих обставинах


Програма вивчення сім’ї може будуватись за трьома інтегральними напрямами:

  • Загальні відомості про сім’ю.

  • Матеріальна і духовна культура сім’ї.

  • Виховання дітей.



Завдання всіх суб’єктів соціально-педагогічної роботи полягає у:

  • виявленні випадків порушення прав дітей;

  • профілактиці девіантної поведінки в сім’ї;

  • пропагуванні ідеальної моделі сімейного життя;

  • організації предметного спілкування для подолання причин неблагополуччя;

  • різноманітній допомозі в організації життєдіяльності сім’ї.



Завданням педагогічного колективу є:

  • проведення діагностики учнів, сімей та внесення коректив у плани виховної роботи;

  • створення патронажної комісії (класної, шкільної);

  • визначення завдань по роботі з дітьми, сім’єю.



Визначають такі групи об’єктів соціально-педагогічної діяльності:

  • сім'ї, у яких виховуються діти-інваліди, діти і дорослі, які мають психологічні проблеми, стреси, схильні до суїциду;

  • діти й молодь, схильні до девіантної поведінки;

  • діти, які зазнають психічного, фізичного чи сексуального насильства;

  • діти, які опинились у кризовій ситуації, коли є загроза їхньому життю чи здоров'ю; особи, котрі повернулися з місць позбавлення волі;

  • сім'ї, в яких живуть особи, схильні до виживання наркотиків, алкоголю;

  • кризові, неблагополучні сім'ї: багатодітні сім'ї; неповні сім'ї; сім'ї, де проявляється жорстока поведінка батьків, конфліктні ситуації, сексуальна розбещеність;

  • діти, які опинились у складних критичних ситуаціях з різних причин (діти-сироти; діти, котрі залишились без батьківської опіки; діти загиблих військовослужбовців; діти, котрі зазнали насилля з боку батьків; діти-бродяжки, обездолені).



Групи суб'єктів соціальної роботи залежно від їх функцій:

  • Перша група — навчальний заклад, організації, установи, соціальні інститути суспільства;

  • Друга група — громадські, доброчинні організації, фонди різного профілю, приватні соціальні служби тощо;

  • Третя група — люди, котрі виконують функції соціального працівника як професіонали чи на громадських засадах;

  • Четверта група — педагогічні працівники, а також ті, хто сприяє формуванню знань, умінь і навичок;

  • П'ята група — ті, хто займається дослідницькою роботою у соціальній сфері.



Особистісні якості працівників, які мають безпосереднє відношення до соціально-педагогічної роботи:

  • гнучкість, яка проявляється на інтелектуальному, емоційному і поведінковому рівнях;

  • висока міра особистості і соціальної відповідальності;

  • адаптованість, яка проявляється як відкритість у спілкуванні, готовність прийняти і розділити норми, цінності і спосіб життя іншої людини;

  • уміння контролювати свою поведінку в різних життєвих ситуаціях і ситуаціях спілкування;

  • здатність відстоювати свої переконання, створювати і підтримувати емоційний комфорт у ситуації міжособистісного спілкування.



Провідні напрями соціальної роботи з сім'єю :



Напрями соціальної роботи з сім’єю:

  • соціальна опіка, допомога та патронаж соціально незахищених категорій дітей та молоді з метою подолання життєвих труднощів, збереження, підвищення їх соціального статусу;

  • попередження аморальної, протиправної, іншої асоціальної поведінки дітей та молоді, виявлення будь-якого негативного впливу на життя і здоров'я дітей та молоді і запобігання такому впливу;

  • відновлення морального, психічного та фізичного стану дітей та молоді, їх соціальних функцій, приведення індивідуальної чи колективної поведінки у відповідність із загальновизнаними суспільними правилами і нормами;

  • контроль за додержанням вимог законодавства щодо захисту прав і свобод дітей та молоді.



Основними видами соціальних послуг для сімей, які опинились у складних життєвих обставинах, є:

  • психологічні, соціально-педагогічні, юридичні, соціально-медичні, соціально-економічні, інформаційні ;

  • соціальний супровід, соціально-профілактична робота із запобігання правопорушень та наслідків негативних явищ у сім'ї разом з органами внутрішніх справ, охорони здоров'я, освіти, службами у справах дітей;

  • здійснення соціально-реабілітаційних заходів щодо відновлення соціальних функцій, психологічного та фізичного стану дітей та молоді, які зазнали жорстокості, насильства, потрапили в екстремальні ситуації.



Принципи:

  • співпраця з іншими спеціалістами і службами;

  • активність дій;

  • своєчасність та ефективність втручання;

  • концентрація на головному напрямі розв'язання проблеми;

  • конфіденційність.



Соціальну роботу із сім'ями прийнято розподіляти на такі види:

  • екстрені дії, спрямовані на виживання родини (термінова соціальна допомога, надання притулку, негайне вилучення з родини дітей, що зазнають жорстокого ставлення, перебувають у небезпеці чи залишені без піклування батьків);

  • діяльність, спрямована на підтримку стабільності родини;

  • заходи, спрямовані на соціальний розвиток родини та її членів.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка