Програмна анотація прогнозування, його суть та види прогнозів



Дата конвертації01.06.2016
Розмір445 b.



ПРОГРАМНА АНОТАЦІЯ









за часом охоплення

  • за часом охоплення

- короткострокових

- середньострокових

- довгострокових

- пошукових

- нормативних

- пасивних

- активних



Планування – це сукупність дій працівників щодо встановлення завдань, які визначають напрямки, темпи та пропорції розвитку підприємства.

Планування – це процес визначення цілей і вибору їх оптимального шляху їх доходження.





Основні методи планування

    • Дослідно-статистичний – передбачає використання статистичних даних за попередній період та обчислення середніх величин.
    • Нормативний метод планування – суть цього методу полягає а тому, що планові показники розраховуються на основі прогресивних норм використання виробничих ресурсів з урахуванням можливих змін у результаті впровадження інновацій у плановому періоді.
    • Балансовий метод – суть його полягає в розробці спеціальних балансів, в одній частині яких показують усі напрямки витрат ресурсів відповідно до потреб, а в другій – джерела надходження цих ресурсів. В процесі планування розроблюють такі баланси: матеріальні, трудові, фін псові.
    • Матричний метод планування – є різновидністю балансового методу і передбачає побудову моделей взаємозв’язків між виробничими підрозділами і показниками.
    • Метод економічно-математичної оптимізації – суть якого полягає в опрацюванні декілька варіантів плану, що дає змогу знайти оптимальний варіант ефективного розвитку підприємства.
    • Фактичний метод планування показників розвитку підприємства – за виливом факторів розраховують планові показники ефективності виробництва, зокрема можливі темпи підвищення продуктивності праці та знищення собівартості продукції.


Структура основних методів планування



Етапи стратегічного планування

  • Формування стратегічної мети діяльності підприємства (мета).

  • Аналіз середовища та ринкових чинників (попиту, пропорцій рівня конкуренції)

  • Вибір генеральної стратегії й аналіз стратегічних альтернати.

  • Оцінка підприємницького потенціалу і перспектив розвитку фірми, їх адекватності мети діяльності.

  • Розробка ресурсних і функціональних субстратегій підприємства.

  • Практична реалізація плану, контроль і оцінка соціально – економічних результатів.





Основні розділи стратегічного планування



Тактичне планування

Тактичні плани є часткою стратегічних, але сфера їхньої спрямованості вужча. Вони регулюють діяльність підприємства щодо закупки сировини, виробництва продукції, збуту з фінансових питань – як правило на рік. Керівництво розробкою тактичного плану на підприємстві здійснює директор, а методичне – начальник планово-економічного відділу, хоча участь у розробці такого плану, беруть усі виробничі підрозділи.

підвищення технічного рівня виробництва;

  • підвищення технічного рівня виробництва;

  • маркетинг;

  • виробництво;

  • матеріально – технічне забезпечення ;

  • праця і зарплата;

  • капітальне будівництво та інвестиційні ресурси;

  • соціальний розвиток колективу;

  • охорона навколишнього середовища;

  • собівартість;

  • прибуток.



Етапи складання тактичного плану

  • аналіз результатів підприємницької діяльності;

  • розробка заходів щодо підвищення підприємницького успіху;

  • вивчення ринку і формування портфеля замовника, укладання угод;

  • обґрунтування окремих розділів;

  • розгляд проекту радою трудового колективу;

  • доведення технічно-економічних показників до внутрішньофірмових підрозділів.



Оперативно-виробниче планування – це здійснення розрахунків щодо виробництва продукції на місяць, добу, зміну; розробка графіків доведення завдань до внутрішніх структурних підрозділів. На великих підприємствах цим видом планів займається виробничо-диспетчерський відділ. Оперативно-виробниче планування ставить своїм завданням насамперед забезпечення рівномірної роботи підприємства, що важливо для своєчасно виконання договірних зобов’язань.



База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка