Прояви труднощів



Дата конвертації09.06.2016
Розмір445 b.


Прояви труднощів

  • Прояви труднощів

  • в адаптації, шкільна дезадаптація та їх подолання


  • Психічна адаптація - це

  •   процес активного пристосування людини до мінливих умов навколишнього середовища, насамперед - соціального



Якщо навколишнє соціальне середовище пред'являє до людини вимоги, адаптація до яких утруднена в силу його особистісних або вікових особливостей, то можуть розвиватися стани соціальної, психічної та соматичної напруженості - загроза дезадаптації ("група ризику" щодо дезадаптації); часткова (парціальна) дезадаптація і далі - тотальна дезадаптація

  • Якщо навколишнє соціальне середовище пред'являє до людини вимоги, адаптація до яких утруднена в силу його особистісних або вікових особливостей, то можуть розвиватися стани соціальної, психічної та соматичної напруженості - загроза дезадаптації ("група ризику" щодо дезадаптації); часткова (парціальна) дезадаптація і далі - тотальна дезадаптація



  • Шкільна дезадаптація–

  • це утворення неадекватних механізмів пристосування дитини до школи у формі порушень у навчанні та поведінці, конфліктних відносин, психогенних захворювань і реакцій, підвищеного рівня тривожності, викривлень у розвитку особистості



Стан напруженості

  • Стан напруженості

  • може проявлятися в суб'єктивно утрудненому функціонуванні без погіршення результатів діяльності, знижується тільки «коефіцієнт корисної дії», і тут можна говорити про «ціну» для організму спроб пристосувальної діяльності



I. Зниження уваги на уроках, не здатність до тривалого зосередження

  • I. Зниження уваги на уроках, не здатність до тривалого зосередження

  • II. Труднощі у навчанні аж до стійкої неуспішності

  • III. Порушення у відносинах з однокласниками і / або вчителями

  • IV. Емоційні порушення



V. Симптоми психосоматичних розладів:

  • V. Симптоми психосоматичних розладів:



1. Неправильні методи виховання у сім'ї

  • 1. Неправильні методи виховання у сім'ї



Неправильні методи виховання у сім’ї (продовження)

  • Неправильні методи виховання у сім’ї (продовження)

  • Розмови про недоліки школи або вчительки замість акцентування уваги дитини на приємних моментах

  • Часті конфлікти з приводу навчання дитини, після чого все, що пов'язано зі школою, втрачає найменшу привабливість

  • Байдуже ставлення батьків до навчання дитини



2. Порушення в системі відносин дитини в дошкільному навчальному закладі та / або в школі

  • 2. Порушення в системі відносин дитини в дошкільному навчальному закладі та / або в школі



  • Дідаскалогенія - негативний психологічний стан учня викликано некоректним ставленням до нього з боку вчителя (авторитарний стиль керівництва)

  • Злиття дідактогенії і конституціональної (тобто індивідуальної) уразливості організму дитини, його центральної нервової системи

  • Негативне ставлення дитини до вчителя

  • Порушення стосунків дитини з однокласниками



3. Деякі індивідуальні особливості розвитку дитини

  • 3. Деякі індивідуальні особливості розвитку дитини

  • Невисокий інтелектуальний потенціал

  • Затримка психічного розвитку

  • Синдром дефіциту уваги і гіперактивності

  • Труднощі в вольової регуляції поведінки, уваги, навчальної діяльності

  • Несформованість мотивації навчання

  • Чутливість до несприятливих впливів навколишнього середовища



Завищена самооцінка і рівень домагань дитини

  • Завищена самооцінка і рівень домагань дитини

  • Підвищена чутливість нервової системи

  • Підвищений рівень тривожності у дитини

  • Агресивність

  • Замкнутість

  • Повільність (інертність нервових процесів)

  • Соматичне ослаблення (наприклад, в результаті яких-небудь хронічних захворювань)

  • Відсутність підготовки до школи



  • Система роботи практичного психолога з проблеми адаптації



Першокласники

  • Першокласники

  • переважає наочно-образне мислення

  • пам'ять - мимовільна

  • специфіка уваги: дитина здатна продуктивно займатися одним і тим же не більше 10-15 хвилин

  • довільність поведінки тільки починає формуватися

  • мотиви навчання -- нестійкі

  • самооцінка тільки починає формуватися



І етап.

  • І етап.

  • Профілактика дезадаптації



Спостереження психолога.

  • Спостереження психолога.

  • Дослідження процесу адаптації з допомогою психодіагностичних методик.

  • Індивідуальні бесіди психолога з учителем.

  • Виявлення групи учнів, у яких виникли труднощі в процесі адаптації - «контрольна група».



Спостереження психолога

  • Спостереження психолога

  • Індивідуальні бесіди з дітьми

  • Анкетування вчителів, батьків

  • Індивідуальні бесіди з учителями, батьками

  • індивідуальна діагностика

  • Дослідження особливостей сімейного виховання

  • Складання індивідуальних рекомендацій психолога







Індикатори корекції:

  • Індикатори корекції:

  • зміни у внутрішньому світі, які відчуває дитина

  • порівняння результатів вхідної та вихідної психодіагностики (до і після корекційної роботи)



Робота з учнями.

  • Робота з учнями.

  • Робота з батьками.

  • Робота з учителями.









не перебивати ні вчителів, ні учнів;

  • не перебивати ні вчителів, ні учнів;

  • піднята рука - сигнал про питання або відповіді;

  • запізнення не допускаються;

  • б) організація навчального процесу :

  • наявність необхідних навчальних посібників;

  • дотримання правил оформлення зошитів (наявність полів , запис дати , написи «Класна робота» і «Домашня робота » і т.п.) ;

  • в) відносини між дітьми ; між вчителем і дитиною:

  • виявляти повагу один до одного;

  • дзвонити і допомагати хворим учням і т.п.








База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка