Прямим продовженням навчальної діяльності учнів на уроках є самопідготовка – час, відведений на виконання домашніх завдань



Дата конвертації03.06.2016
Розмір445 b.





Прямим продовженням навчальної діяльності учнів на уроках є самопідготовка – час, відведений на виконання домашніх завдань.

  • Прямим продовженням навчальної діяльності учнів на уроках є самопідготовка – час, відведений на виконання домашніх завдань.

  • Підготовка домашніх завдань - важлива складова частина навчання, визначається в педагогіці як самостійна навчальна діяльність учнів за завданням вчителя.

  • Самопідготовка – це форма самостійної навчальної діяльності, диференційована за змістом і характером контактів із педагогом, яка передбачає виконання домашніх завдань; закріплення вмінь та навичок, набутих на уроках; поглиблення знань з окремих предметів.

  • Якість самопідготовки залежить від умов, у яких вона проходить; від органічної єдності її з уроками, методів і прийомів керівництва самостійною роботою учнів, тісного педагогічного взаємозв’язку вчителя і вихователя.



Педагогічне керівництво самопідготовкою слід спрямувати на забезпечення самостійного виконання домашніх завдань кожним учнем, на вдосконалення знань, вмінь, навичок, набутих на уроках. Методи і прийоми цього керівництва визначаються віковими особливостями учнів. Молодші школярі потребують більш детальних вказівок з кожного предмета про порядок роботи. На кінець першого року навчання в початковій школі діти повинні оволодіти навичками самостійного виконання домашніх завдань, самоконтролю, вольової регуляції, виробити вміння правильно розподіляти час.

  • Педагогічне керівництво самопідготовкою слід спрямувати на забезпечення самостійного виконання домашніх завдань кожним учнем, на вдосконалення знань, вмінь, навичок, набутих на уроках. Методи і прийоми цього керівництва визначаються віковими особливостями учнів. Молодші школярі потребують більш детальних вказівок з кожного предмета про порядок роботи. На кінець першого року навчання в початковій школі діти повинні оволодіти навичками самостійного виконання домашніх завдань, самоконтролю, вольової регуляції, виробити вміння правильно розподіляти час.

  • Однією з умов успішної організації самопідготовки є нормування обсягу домашніх завдань, які повинні складати 30% від виконаного на уроці.



Організація педагогічної праці вихователя у процесі самопідготовки спрямована на:

  • Організація педагогічної праці вихователя у процесі самопідготовки спрямована на:

  • закріплення та вдосконалення загальнонавчальних та спеціальних умінь і навичок учнів, набутих на уроці;

  • формування навичок самостійної праці;

  • здійснення диференційованого підходу і надання індивідуальної допомоги;

  • формування умінь і навичок правильно розподіляти час на виконання домашніх завдань; встановлювати послідовність виконання завдань, самоконтролю та відслідковування динаміки творчого потенціалу;

  • створення належних санітарно-гігієнічних умов;

  • використання унаочнення, дидактичних, сюжетно-рольових ігор.



Особливої уваги потребує організація самостійної навчально-пізнавальної діяльності учнів на самопідготовці. Посилаючись на вітчизняних педагогів та психологів виділяють 4 різновиди самостійної діяльності учнів:

  • Особливої уваги потребує організація самостійної навчально-пізнавальної діяльності учнів на самопідготовці. Посилаючись на вітчизняних педагогів та психологів виділяють 4 різновиди самостійної діяльності учнів:

  • постановку мети і планування своєї діяльності учень здійснює за допомогою вихователя;

  • за допомогою вихователя здійснюється лише постановка мети, а планування своєї діяльності виконується учнем самостійно;

  • постановка мети і планування своєї діяльності здійснюється учнем самостійно у межах поставленого вихователем завдання;

  • робота здійснюється за власною ініціативою без допомоги вихователя.



Організація педагогічної діяльності вихователя та навчально-пізнавальної діяльності учнів у процесі самопідготовки передбачає:

  • Організація педагогічної діяльності вихователя та навчально-пізнавальної діяльності учнів у процесі самопідготовки передбачає:

  • наявність щоденного плану роботи, учнівських зошитів, підручників, довідкової літератури, навчального приладдя, комплектів роздаткового дидактичного матеріалу, інструктивних карток тощо;

  • обладнання та оснащення робочих місць вихователя й учнів, його відповідність вимогам ергономіки ([грец. έργος — праця і νώμος - закон]) — наука, що вивчає допустимі фізіологічні, нервові та психічні навантаження на людину в процесі праці, проблеми оптимального пристосування навколишніх умов для ефективної праці;

  • відповідність змісту педагогічної діяльності вихователя поставленим цілям та завданням самопідготовки;



раціональну постановку вихователем цілей та завдань діяльності, сприйняття й осмислення їх учнями, спрямування роботи на досягнення мети;

  • раціональну постановку вихователем цілей та завдань діяльності, сприйняття й осмислення їх учнями, спрямування роботи на досягнення мети;

  • озброєння учнів раціональними способами навчально-пізнавальної діяльності;

  • здійснення індивідуального та диференційованого підходу;

  • організацію діяльності учнів;

  • раціональність витрат часу на організацію праці вихователя й учнів (своєчасний початок самопідготовки), оптимальність витрат часу на взаємне привітання, огляд санітарного стану класу та зовнішній вигляд учнів;

  • процес «входження» у навчальну працю, чітке дозування та корекція часу – виконання домашніх завдань з різних предметів;



організація перевірки домашніх завдань (вибір та реалізація вихователем раціональних форм, методів і засобів перевірки стану виконання учнями домашніх завдань; індивідуальний та диференційовані підходи до перевірки домашніх завдань; формування в учнів умінь і навичок здійснення самоконтролю, взаємоконтролю);

  • організація перевірки домашніх завдань (вибір та реалізація вихователем раціональних форм, методів і засобів перевірки стану виконання учнями домашніх завдань; індивідуальний та диференційовані підходи до перевірки домашніх завдань; формування в учнів умінь і навичок здійснення самоконтролю, взаємоконтролю);

  • своєчасність завершення самопідготовки, забезпечення організованого відпочинку на перервах, провітрювання класних приміщень;

  • реалізацію фізіолого-гігієнічних передумов організації навчально-виховного процесу на самопідготовці (забезпечення оптимального рівня працездатності учнів на основі знання і врахування їх вікових психологічних особливостей); попередження втомлюваності учнів засобами зміни видів навчально-пізнавальної діяльності (фізкультхвилинки, музпаузи);



дотримання принципу гуманізму (створення ситуацій успіху, прояв співчуття до хворих, невпевнених у собі дітей; позитивні емоції, радість, співпраця, взаєморозуміння тощо).

  • дотримання принципу гуманізму (створення ситуацій успіху, прояв співчуття до хворих, невпевнених у собі дітей; позитивні емоції, радість, співпраця, взаєморозуміння тощо).



навчання дітей прийомам самостійної роботи;

  • навчання дітей прийомам самостійної роботи;

  • формування у них навичок навчальної праці, мовленнєвого спілкування з опорою на використання залишків слуху;

  • через засвоєння необхідної лексики, яка забезпечує під час самопідготовки спілкування учнів з вихователем та один з одним, вихователь закріплює нові знання, вчить їх практичному застосуванню.



формування пізнавального інтересу до навчальної роботи;

  • формування пізнавального інтересу до навчальної роботи;

  • виховання у дітей навичок самостійної навчальної діяльності, організованості, ініціативи;

  • активізація словесного спілкування учнів;

  • розвиток мовленнєвого слуху на основі використання звукопідсилюючої апаратури;

  • розвиток мовлення та корекція дефектів вимови;

  • закріплення навичок самоконтролю, взаємоперевірки;

  • надання індивідуальної диференційованої допомоги.



послідовність в роботі та єдність дій вчителя і вихователя;

  • послідовність в роботі та єдність дій вчителя і вихователя;

  • ретельна підготовка вихователя до кожного заняття з дітьми (знання навчального та мовленнєвого матеріалу, а також методики роботи, підготовка необхідних посібників, добір завдань для вихованців, які закінчили самопідготовку раніше за інших);

  • дотримання слухомовленнєвого режиму, робота над подальшим розвитком словесного мовлення та залишкового слуху учнів;

  • єдність керівництва колективною самопідготовкою учнів та надання їм своєчасної індивідуалізованої допомоги з боку вихователя;

  • проведення самопідготовки у відповідності до режиму дня, після відпочинку дітей.



Вміння організовувати своє робоче місце: підготувати необхідні навчальні приладдя (щоденник, підручники, зошити, словники та інші), необхідні для підготовки уроків у тому порядку, в якому учень їх буде виконувати.

  • Вміння організовувати своє робоче місце: підготувати необхідні навчальні приладдя (щоденник, підручники, зошити, словники та інші), необхідні для підготовки уроків у тому порядку, в якому учень їх буде виконувати.

  • Вміння визначати черговість приготування уроків з різних предметів. (Послідовність виконання усних та письмових завдань змінюється залежно від їх характеру. Разом з тим письмове завдання з математики виконується раніше від усного завдання з читання).

  • Вміння дотримуватися необхідної послідовності виконання завдань з кожного предмету. (На уроках в учнів формується певна система дій під час розв’язування задач і прикладів, роботи з текстами, виконання письмових вправ з мови та інше. На самопідготовці учні під керівництвом вихователя закріплюють цю систему дій).

  • Вміння самостійно знаходити та використовувати додатковий матеріал з теми, яка закріплюється під час підготовки уроків.



І. Підготовча частина, яка передбачає створення умов для роботи: обладнання класу, підготовка учнів до самостійної роботи, фонетична зарядка, мовна хвилинка.

  • І. Підготовча частина, яка передбачає створення умов для роботи: обладнання класу, підготовка учнів до самостійної роботи, фонетична зарядка, мовна хвилинка.

  • ІІ. Основна частина.

  • 1. Вступна частина:

  • а) чіткий інструктаж з питань організації і проведення самостійної роботи;

  • б) визначення порядку виконання домашніх завдань;

  • в) нормування часу на виконання кожного завдання.



2. Готовність вихователя:

  • 2. Готовність вихователя:

  • а) психологічна готовність;

  • б) знання програмового матеріалу.

  • 3. Самостійна робота учнів:

  • а) раціональне використання часу;

  • б) культура розумової праці;

  • в) дисципліна;

  • г) поєднання фронтальної, групової, індиві-

  • дуальної роботи .

  • ІІІ. Заключна частина.

  • Якість виконання завдань.

  • Самоконтроль, взаємоконтроль.

  • Самооцінка, взаємооцінка.

  • Заключний контроль вихователя.



Дотримуючись такої структури заняття з самопідготовки домашніх завдань та використовуючи вказані форми роботи, можна досягти певної якості у виконанні домашніх завдань, засвоєнні навчального матеріалу, розвиткові самостійності й ініціативи учнів.

  • Дотримуючись такої структури заняття з самопідготовки домашніх завдань та використовуючи вказані форми роботи, можна досягти певної якості у виконанні домашніх завдань, засвоєнні навчального матеріалу, розвиткові самостійності й ініціативи учнів.



1. Заняття розпочинається в провітреному і чисто прибраному класі. Потурбуйтеся, щоб учні підготували підручники, зошити, канцелярське приладдя.

  • 1. Заняття розпочинається в провітреному і чисто прибраному класі. Потурбуйтеся, щоб учні підготували підручники, зошити, канцелярське приладдя.

  • 2. Підготуйте класну дошку, визначте послідовність виконання домашніх завдань.

  • 3. Підведіть підсумки роботи учнів на уроках.

  • 4. До початку самопідготовки напишіть план її проведення, в якому вкажіть з кожного предмета тему і мету.



уточніть обсяг домашніх завдань, їх розуміння учнями. Якщо більшість учнів відчувають труднощі в самостійній роботі, порекомендуйте, що слід повторити, щоб виконати завдання. Коли труднощі виникають в окремих учнів, надайте їм індивідуальну допомогу;

  • уточніть обсяг домашніх завдань, їх розуміння учнями. Якщо більшість учнів відчувають труднощі в самостійній роботі, порекомендуйте, що слід повторити, щоб виконати завдання. Коли труднощі виникають в окремих учнів, надайте їм індивідуальну допомогу;

  • організуйте самостійну роботу учнів над виконанням домашніх завдань;

  • дотримуйтеся основного дидактичного правила при виконанні письмових завдань: спочатку повторіть теоретичний матеріал, а потім виконуйте відповідні вправи;



дотримуйтеся вимог охоронно-педагогічного режиму (спеціальна система навчальної, виховної та корекційно-реабілітаційної роботи; створення спеціальних умов для корекційної спрямованості навчання, виховання та подолання порушень фізичного та психічного розвитку, формування мовлення та інших психічних процесів, відновлення здоров’я; здійснення індивідуального та диференційованого підходу у навчанні та реабілітації дітей із складними вадами розвитку з урахуванням характеру порушення);

  • дотримуйтеся вимог охоронно-педагогічного режиму (спеціальна система навчальної, виховної та корекційно-реабілітаційної роботи; створення спеціальних умов для корекційної спрямованості навчання, виховання та подолання порушень фізичного та психічного розвитку, формування мовлення та інших психічних процесів, відновлення здоров’я; здійснення індивідуального та диференційованого підходу у навчанні та реабілітації дітей із складними вадами розвитку з урахуванням характеру порушення);

  • стежте за освітленням робочих місць;

  • використовуйте різні засоби корекції;

  • проводьте фізкультхвилинки;

  • створюйте оптимальні умови зорового навантаження;

  • проводьте індивідуальну роботу з учнями, виявляйте прогалини в їх знаннях, разом з учителями ліквідовуйте їх.



дотримуйтеся часу, визначеного на виконання домашніх завдань;

  • дотримуйтеся часу, визначеного на виконання домашніх завдань;

  • вчіть учнів працювати так, як радять пам’ятки «Вчись – вчитися»;

  • в початкових класах організовуйте колективні форми роботи: дидактичні ігри; хорові читання тощо;

  • використовуйте рекомендоване вчителем унаочнення, додаткову літературу, вчіть учнів користуватися ними;

  • організуйте контроль за якістю виконання домашніх завдань учнями як усних, так і письмових, використовуючи різні форми контролю:самоконтроль; взаємоконтроль; фронтальний контроль; вибірковий контроль; індивідуальний контроль.



підтримуйте робочу обстановку під час всієї самопідготовки;

  • підтримуйте робочу обстановку під час всієї самопідготовки;

  • організуйте роботу з учнями, які раніше виконали домашні завдання.

  • раціонально використовуйте час, вчіть цього своїх вихованців;

  • підведіть підсумки самопідготовки: аналіз роботи учнів; демонстрація кращих зошитів, робіт.

  • прослідкуйте, щоб учні прибрали свої робочі місця.

  •  



Мета: закріплювати знання, дані вчителем на уроці;

  • Мета: закріплювати знання, дані вчителем на уроці;

  • розвивати увагу, мислення, пам’ять, слухо- зорове сприймання, мовлення, мовленнєвий слух на основі використання звукопідсилюючої апаратури;

  • виховувати самостійність у виконанні домашніх завдань, охайність, організованість, ініціативу;

  • корегувати дефекти звуковимови.



розвиток мови, виправлення мовних недоліків;

  • розвиток мови, виправлення мовних недоліків;

  • розвиток просторової орієнтації;

  • координація рухів;

  • компенсація недоліків сприймання навколишнього середовища;

  • збагачення чуттєвого досвіду через зорове сприймання;

  • формування навичок вимірювальних дій – розвиток понять про форму, розмір, вагу предметів;

  • розвиток спостережливості;

  • розвиток мислення, пам’яті, уваги тощо.



Обладнання: звукопідсилююча апаратура, картки, ілюстрації, дидактичний матеріал для роботи з обдарованими дітьми.

  • Обладнання: звукопідсилююча апаратура, картки, ілюстрації, дидактичний матеріал для роботи з обдарованими дітьми.

  • Словник: вчити уроки, вчи урок, я вивчив (не вивчив) урок; я виконав завдання з математики (мови, читання); допоможіть мені, будь ласка тощо



Математика

  • Математика

  • Розв'язування прикладів в межах 100 без переходу через десяток.

  • Мета: закріплювати у дітей свідомі й стійкі навички швидких та правильних обчислень. Розвивати увагу, мислення. Виховувати посидючість. Коригувати вимову двоцифрових чисел.

  • 1. Матеріал на розвиток слухового сприймання:

  • а) гра “Засели будиночок цифрами”.

  • Мета: закріпити навички додавання в межах 10.

  • б) робота на голе вухо: запис і читання двоцифрових чисел.

  • 2. Самостійна робота учнів над прикладами.

  • 3. Індивідуальна робота з Івановим О.

  • Фізкультхвилинка



Граматика і розвиток мовлення

  • Граматика і розвиток мовлення

  • Вправляння у змінюванні форм іменників при поєднанні з різними прийменниками.

  • Мета: вчити складати речення за малюнками, розвивати слухо-зорове сприймання, виховувати любов до рідної мови. Коригувати вимову звука “в”.

  • 1. Усне складання оповідання за серією малюнків.

  • 2. Колективне складання речень з прийменниками за малюнками.

  • 3. Самостійний запис речень у зошити.

  • 4. Індивідуальна робота з Петровим С.

  • Фізкультхвилинка



Читання і розвиток мовлення

  • Читання і розвиток мовлення

  • Вірш “Весна”

  • Мета: вивчити перший стовпчик вірша напам'ять, розвивати пам’ять, мовне дихання, слухове сприймання; виховувати любов і повагу до матерів.

  • Коригувати вимову.

  • 1. Мовна п'ятихвилинка:

  • - Яка пора року?

  • - Назвати весняні місяці.

  • - Який зараз місяць?

  • - Яке свято буде 8 Березня?

  • 2. Колективно вчити вірш напам'ять:

  • а) самостійне читання вірша учнем з метою уточнення розуміння змісту;

  • б) вивчення вірша за його транскрипцією (запис на дошці);

  • в) самостійне вивчення вірша учнями (індивідуальна робота з невстигаючими учнями);

  • г) перевірка та корекція помилок, допущених учнями при читанні вірша напам'ять.



недостатньо вирішується основне питання педагогічного керівництва підготовкою уроків – виховання самостійності у навчальній роботі;

  • недостатньо вирішується основне питання педагогічного керівництва підготовкою уроків – виховання самостійності у навчальній роботі;

  • відсутній диференційований підхід до самостійних завдань;

  • в процесі проведення самопідготовки в переважної більшості учнів з вадами слуху спостерігається низький рівень навичок самостійної навчальної праці;

  • не виконується основне дидактичне правило при виконанні письмових завдань(спочатку учні виконують вправу, а правило вчать пізніше);

  • не проводиться тісна співпраця вчителя-предметника і вихователя в плані виявлення і ліквідаціїпрогалин в знаннях дітей (вихователь вважає, що незнання, невміння – це лише проблема вчителя, а не їх спільна);

  • рекомендоване вчителем унаочнення, дидактичний матеріал використовується вихователями лише в молодших класах;



досить часто допускаються помилки в організації роботи: учні починають виконувати вправи і розв’язувати задачі, не не вивчивши правила і не засвоївши попередньо теоретичний матеріал;

  • досить часто допускаються помилки в організації роботи: учні починають виконувати вправи і розв’язувати задачі, не не вивчивши правила і не засвоївши попередньо теоретичний матеріал;

  • вихователі не застосовують активних форм контролю за якістю виконання домашніх завдань учнями: взаємоконтроль, самоконтроль, дидактична гра, інші інноваційні технології навчання та виховання;

  • не проводиться робота з обдарованими дітьми та дітьми, які раніше за всіх виконали домашні завдання;

  • не раціонально використовується час: багато часу учні затрачають на виконання письмових завдань і мало часу при цьому залишається на опрацювання конспектів, підручників, вивчення віршів напам’ять.






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка