Психологічна характеристика дитини від народження до 3-х років



Дата конвертації24.12.2016
Розмір445 b.


Тема: Психологічна характеристика дитини від народження до 3-х років

  • План

  • Соціальна ситуація розвитку немовляти.

  • Особливості психічного розвитку немовляти.

  • Соціальна ситуація розвитку на етапі раннього дитинства.

  • Розвиток психічних функцій.

  • Криза трирічного віку


Період розвитку дитини від народження до одного року називають стадією немовляти. У ній виділяють надзвичайно важливу фазу новонародженості (від моменту народження до одного-двох місяців).



Соціальна ситуація розвитку немовляти



На цій суперечності між максимальною соціальніс­тю і мінімальними засобами спілкування грунтується увесь подальший розвиток дитини у цьому віці



Фаза новонародженості (від моменту народження до одного-двох місяців



Комплекс пожвавлення - початок другої фази розвитку немовляти



Специфічна реакція посмішки на обличчя матері є свідченням того, що соціальна ситуація психічного розвитку немовляти вже сформувалася. Л.С. Виготський назвав її ситуацією "МИ".



Соціальна ситуація життя немовляти з матір'ю спричиняє виникнення нового типу діяльності — безпосереднього емоційного спілкування дитини й матері Специфічна особливість цієї діяльності полягає в тому, що її предметом є інша людина.



Розумовий розвиток



Сенсомоторний період проходить через 6 стадій, з яких 4, – до року



Мова



Особливості автономної мови дитини

  • Мова не збігається з мовою дорослих артикуляційно і фонетично ("бі-бі"), а також за значенням (багатозначність одних і тих же вигуків).

  • Спілкування можливе тільки з людьми, що розуміють шифр дитячої мови, і в конкретній ситуації.

  • Зв'язок між словами своєрідний: мова нагадує ряд вигукувань.

  • Початок і кінець автономної мови знаменує початок і кінець кризи одного року.



Криза першого року



Раннє дитинство (від одного до трьох років)



Соціальна ситуація розвитку в період раннього дитинства багато в чому аналогічна ситуації на попередньому етапі. Дитина ще не спроможна самостійно задовольняти свої життєві потреби, а отже, спілкування з дорослим є необхідною умовою забезпечення її життєдіяльності. Однак є і відмінності.



Особливості соціальної ситуації розвитку



Розвиток мови



Розумовий розвиток

  • 5 стадія – третинні кругові реакції (1 – 1,5 років) – експериментування з предметами. Мета експериментів – в них самих: малюки люблять спостерігати, як поводяться предмети в нових ситуаціях. На зміну рефлекторній поведінці приходить істинно розумова діяльність: дитина шукає нові способи взаємодії з невідомими раніше предметами.

  • 6 стадія (1,5 – 2 року). Поява символічного мислення, тобто здібності по відображених в мозку психологічним образам (символам предметів) сприймати їх в той або інший момент. Тепер дитина може проробляти операції не з реальними, а з ідеальними (уявними) предметами. Дитина стає здатною вирішувати прості задачі в думці, не вдаючись до методу проб і помилок.



Криза 3-х років



Симптоми кризи




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка