Психолого-педагогические факторы, влияющие на здоровье школьников: психологический климат в классе, на уроке, наличие эмоциональных разрядок



Дата конвертації27.05.2016
Розмір445 b.











Психолого-педагогические факторы, влияющие на здоровье школьников:

  • психологический климат в классе, на уроке, наличие эмоциональных разрядок

  • стиль педагогического общения учителя с учащимися;

  • характер проведения опросов, проблема оценок;

  • степень реализации учителем индивидуального подхода к ученикам (особенно, группы риска);

  • соответствие используемых методик и технологий обучения возрастным и функциональным возможностям школьников;

  • степень ограничений в свободе естественных телесных, эмоциональных и мыслительных проявлений учащихся на уроках ;

  • личные, психологические особенности учителя, его характера, эмоциональных проявлений;

  • состояние здоровья учителя, его образ жизни и отношение к своему здоровью;

  • обременение учителя собственными проблемами, его способность психоэмоционального переключения;

  • степень педагогической автономии и возможности инновационной деятельности учителя;

  • профессиональная подготовленность учителя по вопросам здоровьесберегающих образовательных технологий.







Висновки

  • Простежується наявність прямого зв’язку між ступенем важкості отримання нових знань та емоційним станом учнів під час уроку

  • Педагогами здебільшого не враховуються вікові особливості учнів та природовідповідні (притаманні людині від природи) способи, методи і канали сприйняття інформації















У березні 2012 року на базі нашої школи відбувся районний науково-практичний семінар для вчителів біології під керівництвом Кузнєцової А.Ф., доктора педагогічних наук, професора кафедри теорії і методики професійної освіти ХНПУ ім. Г.С. Сковороди, за темою: «Ноосфера. Ноосферна освіта. Ноосферна педагогіка. Ноосферний урок»

  • Атмосферою творчості і краси, яка панувала на уроці, екологічною чистотою, націленістю на розкриття вищого «Я» учителя й учня через їхню творчу взаємодію по всіх каналах сприйняття і, нарешті, високою результативністю засвоєння навчальної інформації урок буквально заворожив усіх присутніх.



Етапи біоадекватного уроку



Діти мислять формами, фарбами, звуками, відчуттями взагалі. К. Ушинський

  • Мета дій учителя і учнів:

  • сформувати, закріпити і дати учневі навички роботи з навчальним мислеобразом (мислеобраз – індивідуально сприйнятий всіма органами почуттів - колір + смак + запах + звук - цілісний образ предмета або явища);

  • сформувати навчальний образ як «одиницю», мікроструктуру з навчального предмета;

  • закласти його в довготривалу пам’ять;

  • навчити користуватися новим образом, тобто зробити його творчою рухомою одиницею мислення



ФОРМА РЕЛАКСАЦіОННО-АКТИВНА

  • Етап релаксації: накопичення інформації, робота правої (творчої) півкулі.

  • Етап активності:

  • тренування лівої півкулі (логіка, аналіз, структурування інформації).





Висновок

  • 1. На біоадекватному уроці здійснюється дуже важливий психологічний процес - синхронізація роботи обох півкуль головного мозку.

  • 2. Взаємодія лівої і правої півкуль призводить до того, що розвивається цілісне мислення.

  • 3. Така методика дозволяє створити ситуацію моделювання самим учнем навчальних знань.

  • 4. Учень, що володіє роботою обох півкуль, сприймає інформацію творчо.





Результативність

  • Зростання мотивації учнів до навчання та інтересу до вивчення відповідних предметів.

  • Підвищення рівня навчальних досягнень учнів усіх категорій.

  • Формування навичок роботи з інформацією (перенесення на інші предмети).

  • Розкриття та розвиток творчих здібностей.

  • Розвиток естетичних емоцій та почуттів, зв’язного мовлення, вміння аргументовано, образно висловлювати свої думки, судження, оцінки.

  • Виховання громадянськості.








База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка