Психолого-педагогічний супровід розвитку обдарованих учнів



Дата конвертації01.01.2017
Розмір445 b.


Психолого-педагогічний супровід розвитку обдарованих учнів

  • Бухлова Н.В., ст. викладач кафедри

  • соціально-гуманітарних дисциплін

  • та методики їх викладання облІППО


ОБЛАСНА ЦІЛЬОВА ПРОГРАМА РОБОТИ З ОБДАРОВАНОЮ МОЛОДДЮ НА 2008 - 2011 РОКИ



Мета програми -

  • забезпечення сприятливих умов для подальшого розвитку цілісної обласної системи виявлення, розвитку, адресної підтримки обдарованих дітей у різних областях інтелектуальної, творчої та спортивної діяльності, спрямованої на виховання громадянина з гуманістичним світоглядом, компетентного у власній життєдіяльності.



Основні завдання програми:

  • подальша розбудова обласної системи пошуку, розвитку й психолого-педагогічного супроводу обдарованої молоді, її професійної орієнтації з урахуванням регіональної специфіки, соціально-економічного та наукового потенціалу області;

  • надання адресної допомоги обдарованим у різних областях інтелектуальної та творчої діяльності відповідно до їх здібностей, у тому числі на основі інноваційних технологій виявлення і підтримки обдарованих дітей, які мешкають у сільській місцевості, населених пунктах, віддалених від великих центрів культури, освіти, науки;



  • розробка науково-методичних засад, методичних рекомендацій та програм для навчання й розвитку творчого потенціалу обдарованої молоді;

  • забезпечення умов для неперервної освіти обдарованих учнів усіх категорій;



створення керованої системи пошуку та впровадження освітніх інновацій у роботу з обдарованими дітьми;

  • створення керованої системи пошуку та впровадження освітніх інновацій у роботу з обдарованими дітьми;

  • залучення обдарованої молоді до науково-дослідницької, експериментальної, творчої діяльності, зокрема в гуртках та філіях Малої академії наук;

  • забезпечення економічних і соціальних гарантій розвитку та самореалізації обдарованої особистості;



удосконалення системи підготовки та стимулювання педагогів до інноваційного пошуку в роботі з обдарованими;

  • удосконалення системи підготовки та стимулювання педагогів до інноваційного пошуку в роботі з обдарованими;

  • надання консультативної допомоги батькам та педагогічним кадрам щодо роботи з обдарованими;

  • пошук шляхів координації діяльності органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, навчальних закладів, громадських організацій з питань розвитку та підтримки обдарованості;

  • поглиблення міжрегіонального та міжнародного співробітництва у сфері пошуку й апробації нових психолого-педагогічних технологій виявлення, навчання та підтримки обдарованих.



Пріоритетні напрямки та шляхи реалізації мети й основних завдань Програми

  • Удосконалення нормативно-правової бази щодо підтримки обдарованої молоді.

  • Визначення змісту компетентнісно спрямованого й особистісно зорієнтованого психолого-педагогічного супроводу обдарованої молоді на етапах пошуку, відбору, творчого розвитку та педагогічної підтримки обдарованих.

  • Забезпечення наступності та неперервності в системі роботи з обдарованою молоддю.



Розробка нових і модернізація існуючих освітніх технологій роботи з обдарованою молоддю.

  • Розробка нових і модернізація існуючих освітніх технологій роботи з обдарованою молоддю.

  • Відкриття центру координації науково-педагогічних досліджень щодо роботи з обдарованими.

  • Забезпечення моніторингу розвитку обдарованості.

  • Модернізація системи підготовки (перепідготовки) педагогічних кадрів, які працюють з обдарованою молоддю.

  • Вивчення, узагальнення та поширення перспективного досвіду роботи з обдарованими.

  • Розроблення дієвого механізму стимулювання обдарованої молоді та її наставників на обласному рівні.

  • Популяризація здобутків обдарованої молоді.



Обдарованість –

  • це системна якість психіки, яка розвивається протягом життя і визначає можливість досягнення людиною більш високих (незвичайних, непересічних) результатів в одному чи декількох видах діяльності у порівнянні з іншими людьми

  • („Робоча концепція обдарованості” // Д.Б.Богоявленська, В.Д.Шадріков та ін.).



Американський психолог Дж. Рензуллі :

  • "обдарованість — результат поєднання трьох характеристик: інтелектуальних здібностей, що перевищують середній рівень; творчого підходу й наполегливості".





Особливості розвитку пізнавальної сфери ОД

  • Зацікавленість - допитливість – пізнавальна потреба.

  • Надчутливість до проблем.

  • Схильність до задач дивергентного типу.

  • Оригінальність мислення.

  • Гнучкість мислення.

  • Легкість генерування ідей.

  • Легкість асоціювання.

  • Здібність до прогнозування.

  • Висока концентрація уваги.

  • Відмінна пам'ять.

  • Здібність до оцінювання.

  • Інтереси і схильності.



ОСОБЛИВОСТІ психосоціального розвитку

  • Самоактуалізація.

  • Перфекціонізм.

  • Соціальна автономність.

  • Егоцентризм.

  • Лідерство.

  • Змагальність.



ОСОБЛИВОСТІ ЕМОЦІЙНОГО РОЗВИТКУ

  • Підвищена вразливість.

  • Гумор.

  • Здібність вловлювати те, що залишилось непоміченим іншими, поєднуючись з егоцентризмом, приводить до того, що вони все сприймають на свій рахунок.

  • Емоційна нестабільність.



Уітмор виділяє такі причини уразливості:

  • прагнення до досконалості (перфекціонізм);

  • відчуття незадоволеності - дуже критичні до себе та своїх досягнень, низька самооцінка;

  • нереалістичні цілі;

  • надчутливість;

  • потреба в увазі дорослих;

  • нетерпимість.



Психолого-педагогічний моніторинг передбачає:

  • комплексний характер оцінювання;

  • тривалість процесу ідентифікації;

  • аналіз поведінки дитини в тих сферах діяльності, які максимальною мірою відповідають її схильностям та інтересам;

  • експертну оцінку продуктів діяльності дітей;



багаторазовість і багатоетапність обстеження;

  • багаторазовість і багатоетапність обстеження;

  • діагностичне обстеження бажано здійснювати в ситуації реальної життєдіяльності;

  • використання таких предметних ситуацій, які моделюють дослідницьку діяльність і дозволяють дитині проявити максимум самостійності в оволодінні й розвитку діяльності;

  • аналіз реальних досягнень дітей і підлітків;

  • переважна опора на екологічно валідні методи психодіагностики.





Показники інтелектуальної обдарованості











Особливості вікової обдарованості дітей

  • Молодші школярі



Основні особливості вікової обдарованості

  • Загострене почуття свідомості, особистої гідності;

  • ініціативність, поєднання протилежностей, ранній прояв пізнавальної активності та допитливості;

  • швидкість і точність виконання розумових операцій;

  • стійкість уваги та оперативної пам'яті;

  • сформованість навичок логічного мислення;

  • багатство активного словника;

  • установка на творче виконання завдань;

  • готовність управляти собою;

  • розвиненість творчого мислення та уяви.



Завдання роботи з обдарованими дітьми

  • Велика увага до вияву здібності.

  • Тактовне ставлення до учня.

  • Постійне навантаження.

  • Оптимально побудований навчальний процес.

  • Раціональна організація позаурочних форм роботи.

  • Взаємодія сім'ї та школи.

  • Задоволення потреби в новій інформації.

  • Розвиток дивергентного мислення (уявлення)



Форми роботи з обдарованими дітьми

  • Рольові ігри.

  • Індивідуальні творчі завдання.

  • Створення проблемної ситуації.

  • Виставки кращих зошитів, малюнків, виробів.

  • Конкурси, змагання.

  • Екскурсії



Діяльність учителя

  • Вчити доводити починання до логічного завершення. 

  • Надавати можливість виконувати більше навчальних завдань з обов'язковим підвищенням їх складності

  • Використовувати творчу діяльність вихованців при проведенні різних видів масових заходів, відкритих занять, свят. 

  • Під час опрацювання програмового матеріалу залучати до творчої пошукової роботи з використанням випереджувальних завдань, створювати розвиваючі ситуації. 

  • Активно залучати до участі в районних, обласних, Всеукраїнських конкурсах, змаганнях, виставках. 

  • Впливати особистим прикладом. 

  • Стимулювати і підтримувати ініціативу учнів, самостійність. 

  • Створювати проблемні ситуації, що вимагають альтернативи, прогнозування, уяви.

  • Розвивати критичне сприйняття дійсності.



Основні завдання, які необхідно розв’язувати в процесі супроводу обдарованих:

  • розробка індивідуальних освітніх маршрутів;

  • формування адекватної самооцінки;

  • охорона й укріплення фізичного й психологічного здоров'я;

  • профілактика неврозів;

  • попередження ізоляції обдарованих у групі ровесників;

  • розвиток психолого-педагогічної компетентності педагогів і батьків обдарованих.



Основні завдання шкільного навчання обдарованих учнів:

  • розвиток широких пізнавальних інтересів;

  • розвиток цілісної картини світу і системного мислення;

  • розвиток творчої особистості і всіх видів мислення;

  • розвиток здібностей до самостійного здобування знань і дослідницької роботи, навчання дослідницьким умінням і навичкам;

  • розвиток комунікативних умінь;

  • розвиток здібності до рефлексії, самопізнання, розуміння цінності й унікальності іншої людини й самого себе.



Навчання обдарованих в умовах загальноосвітньої школи:

  • індивідуальний навчальний план, навчання за індивідуальними програмами з окремих предметів;

  • використання сучасних інформаційних технологій (в тому числі дистантного навчання);

  • факультативні заняття, організація малих груп;



організація дослідницьких секцій чи об’єднань;

  • організація дослідницьких секцій чи об’єднань;

  • міжкласні об’єднання-секції;

  • використання проектного метода;

  • поєднання шкільного і позашкільного навчання;

  • диференціація паралелей;

  • перегрупування паралелей;



виділення групи обдарованих учнів із паралелі;

  • виділення групи обдарованих учнів із паралелі;

  • збагачене навчання для окремих груп учнів за рахунок скорочення часу на проходження обов'язкової програми;

  • групування учнів всередині одного класу в гомогенні малі групи.



Принципи роботи з обдарованими дітьми:

    • гуманний, особистісно зорієнтований, індивідуальний підходи та розвивальне навчання;
    • включення нових тематичних розділів у зміст програм, інтегративний підхід до вибору тем і постановки проблем для вивчення, встановлення внутрішніх взаємозв’язків змістовного характеру;
    • послідовна реалізація міждисциплінарного, інтернаукового підходу до навчання;
    • домінування творчого компонента у навчальній діяльності через забезпечення пріоритетності творчої мисленнєвої активності учнів на основі використання компетентнісно орієнтованих технологій, дослідницької діяльності.


Індивідуальна освітня траєкторія -

  • це персональний шлях реалізації особистісного потенціалу кожної дитини в навчанні. Програма – це план такої траєкторії.



Мета розробки індивідуальної освітньої траєкторії -

  • забезпечення якісної освіти обдарованого учня, розвитку його особистості за умов створення та реалізації індивідуальної освітньої програми в рамках предмета



Програми навчання для інтелектуально обдарованих дітей повинні:

  • включати вивчення широких (глобальних) тем і проблем;

  • використовувати в навчанні міждисциплінарний підхід на основі інтеграції тем і проблем, що відносяться до різних галузей знань;

  • передбачати вивчення проблем “відкритого типу”;



максимальною мірою враховувати інтереси обдарованих і заохочувати поглиблене вивчення тем, обраних самою дитиною;

  • максимальною мірою враховувати інтереси обдарованих і заохочувати поглиблене вивчення тем, обраних самою дитиною;

  • підтримувати та розвивати самостійність у навчанні;

  • забезпечувати гнучкість і варіативність навчального процесу;

  • передбачати наявність і вільне використання різноманітних джерел і способів отримання інформації;



навчати дітей оцінювати результати своєї роботи з допомогою змістовних критеріїв, формувати у них навички публічного обговорення та відстоювання своїх ідей і результатів творчості;

  • навчати дітей оцінювати результати своєї роботи з допомогою змістовних критеріїв, формувати у них навички публічного обговорення та відстоювання своїх ідей і результатів творчості;

  • сприяти розвитку самопізнання, а також розумінню індивідуальних особливостей інших людей;

  • включати елементи індивідуалізованої психологічної підтримки і допомоги.



Структура індивідуальної освітньої програми



Для організації роботи за індивідуальною освітньою програмою вчителеві-предметнику необхідно:

    • скласти план занять з обдарованою дитиною, враховуючи схильності (гуманітарні, математичні, природничонаукові, музичні тощо), психологічні особливості дитини;
    • визначити теми консультацій з найбільш складних питань;
    • обрати форму звіту дитини з предмета (тести, питання тощо) за певні проміжки часу.


При складанні плану індивідуального маршруту учня враховуються завдання курсу:



Примірна схема-план індивідуального освітнього маршруту учня Предмет Прізвище, ім’я



Результати навчання за індивідуальною освітньою програмою відстежуються через:

  • самооцінку учня (з допомогою різноманітних тестів);

  • відгук тьютора про роботу учня протягом семестру (чверті);

  • щотижневі обговорення-рефлексії з учнями;

  • презентацію проектів і результатів творчих розробок (учитель має уявлення про ступінь сформованості ключових компетентностей та навички дослідницької діяльності);

  • роботу учня в якості помічника, консультанта, експерта;

  • результати підсумкової атестації.



В індивідуальних програмах для обдарованих дітей з труднощами в навчанні мають узгоджуватися чотири взаємопов’язаних аспекти навчання:

  • 1) високий рівень навчання в галузі випереджувального розвитку;

  • 2) розвивальне навчання в галузях розвитку, що відповідає віку;

  • 3) корекційне навчання в галузі наявних труднощів;

  • 4) адаптивне навчання, що дозволяє тимчасово чи постійно обходити наявні перепони для досягнення успіху в значущих для розвитку обдарованості областях.



Методи роботи:





Форми роботи



Найпоширенішими є такі форми навчання:

  • прискорене навчання;

  • збагачене навчання;

  • позашкільна діяльність;

  • розподіл за потоками;

  • створення спеціальних класів і спеціальних шкіл для обдарованих дітей;

  • поглиблене вивчення окремих предметів;

  • диференційоване домашнє завдання;

  • відокремлення та спеціальне навчання обдарованих.



Дуже важливі:

  • предметні олімпіади;

  • інтелектуальні марафони;

  • різноманітні конкурси і вікторини;

  • словесні ігри і розваги;

  • проекти з різноманітної тематики;

  • рольові, ділові ігри;

  • індивідуальні творчі, пошукові завдання тощо.



Найчастіші причини шкільних утруднень обдарованих учнів



Самоосвітня компетентність -

  • якість особистості, що характеризує її здатність до систематичної самостійно організованої пізнавальної діяльності, спрямованої на продовження власної освіти в загальнокультурному й професійному аспектах.

  • Фоміна О.М.



ЕТАПИ ФОРМУВАННЯ САМООСВІТНЬОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ:



ЕТАП ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ:

  • САМОАНАЛІЗ;

  • САМООЦІНКА;

  • САМООБЛІК;

  • ПОСТАНОВКА МЕТИ;

  • САМОСТИМУЛЮВАННЯ.



ЕТАП ПЛАНУВАННЯ:

  • ВИБІР ЧАСУ;

  • ПЛАНУВАННЯ ДЖЕРЕЛ ІНФОРМАЦІЇ;

  • ПЛАНУВАННЯ КІНЦЕВОГО РЕЗУЛЬТАТУ.



ЕТАП ОРГАНІЗАЦІЇ:

  • ПОШУК І ПРИДБАННЯ ДЖЕРЕЛ ІНФОРМАЦІЇ;

  • ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОЧОГО МІСЦЯ.



ЕТАП РЕАЛІЗАЦІЇ:

  • РОБОТА З ДЖЕРЕЛАМИ ІНФОРМАЦІЇ;

  • СТВОРЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО ЧИ ТВОРЧОГО ПРОДУКТУ.



ЕТАП РЕФЛЕКСІЇ:

  • САМОКОНТРОЛЬ;

  • САМОАНАЛІЗ;

  • САМООЦІНКА;

  • САМОКОРЕКЦІЯ.



Рівні оволодіння учнямия діями, що відповідають навчальним умінням і навичкам



Уміння самоорганізації –

  • це уміння, що забезпечують планування, здійснення, контроль, регулювання й аналіз особистістю власної навчальної діяльності



ЯК ОРГАНІЗУВАТИ РОБОЧЕ МІСЦЕ?

  • Своєчасно провітрюй кімнату.

  • Освітлення робочого столу повинне бути з лівого боку.

  • Підручники, словники та інший довідковий матеріал доцільно розташувати на книжковій полиці над столом.

  • Письмові приладдя зручно зберігати в лівій верхній шухляді письмового столу.

  • На столі не повинно бути нічого зайвого, що відволікало б від роботи.

  • Після закінчення роботи слід прибрати на столі.



Як готувати домашні завдання?

  • Приступайте до роботи тільки після відпочинку.

  • Готуйте уроки “сьогодні на сьогодні”: це краща профілактика забування.

  • Починайте роботу з настановою запам’ятати надовго.

  • В ході виконання домашнього завдання чергуйте предмети різних циклів.

  • Постійно контролюйте якість виконаного завдання.



НАВЧАЛЬНО-ІНФОРМАЦІЙНІ УМІННЯ -

  • ЦЕ ЗАГАЛЬНОНАВЧАЛЬНІ УМІННЯ, ЩО ЗАБЕЗПЕЧУЮТЬ ЗНАХОДЖЕННЯ, ПЕРЕРОБКУ Й ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЇ ДЛЯ РОЗВ’ЯЗАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ЗАДАЧ.



Як вивчити вірш

  • Починай готувати уроки з вивчення вірша.

  • Тихо прочитай вірш. Пам’ятай: читаєш вірш для того, щоб вивчити. З’ясуй усі незрозумілі слова і звороти.

  • Голосно прочитай вірш. Намагайся відчути його ритм.

  • Прочитай вірш третій раз – голосно й виразно.

  • За дві хвилини повтори вірш уголос напам’ять 2-3 рази, за необхідності заглядаючи в текст. Спробуй уявити події, які описані у вірші, або його настрій.

  • Через три години повтори вірш 2-3 рази, не зазираючи в текст.

  • Перед сном ще раз повтори вірш.

  • Наступного ранку спочатку прочитай вірш, а потім розкажи напам’ять.



Читання казки

  • Прочитай.

  • Відшукай незрозумілі слова.

  • Підбери відповідні питання.

  • Склади план.

  • Перекажи.

  • Що в казці правдиве, а що вигадане?



КУЛЬТУРА МОВЛЕННЯ -

  • відповідність індивідуального мовлення нормам мови, уміння використовувати мовні засоби в різних умовах спілкування у відповідності з цілями й змістом мовлення, ступінь досконалості усного й письмового мовлення.



Як працювати над збагаченням словникового запасу

  • Багато читайте художніх творів відомих майстрів слова. Записуйте слова й вирази, які хотіли б ви вживати у своєму мовленні.

  • Читайте текст повільно, намагайтеся встановити, як інакше можна тлумачити слова й речення.

  • Не залишайте поза увагою незрозумілі слова – звертайтеся частіше до словників.

  • Заведіть зошит обліку прочитаних книг.

  • Ваше мовлення збагатять записи прислів’їв, приказок, крилатих слів та виразів.



НАВЧАЛЬНО-ІНТЕЛЕКТУАЛЬНІ УМІННЯ -

  • УМІННЯ, НЕОБХІДНІ ДЛЯ РОЗВ’ЯЗАННЯ ПІЗНАВАЛЬНИХ ЗАДАЧ





Як робити порівняння?

    • Здійснення початкового смислового аналізу обєктів
    • Аналіз першого обєкта та формулю-
    • вання його ознак.
    • Аналіз другого обєкта і формулювання його ознак.
    • Порівняння і виділення найбільш суттєвих ознак подібності.
    • Протиставлення та виділення найбільш суттєвих відмінних ознак.
  • Встановлення залежності між обєктами.

  • Формулювання висновку порівняння.



Принципи ефективного мислення:

  • 1.Розгляд проблеми з різних боків і знаходження нових ракурсів.  Погляд на проблему під іншим кутом робить її невпізнаною.

  • 2.  Наочність!

  • 3.  Продуктивність! 

  • 4.  Створення нових комбінацій.  Об’єднуйте, комбінуйте ідеї, образи, думки.

  • 5.  Встановлення взаємозв’язків; пов’яжіть різні об’єкти.

  • 6.  Об’єднання протилежностей.

  • 7.  Метафори: людина, яка вміє знаходити схожість між двома різними реальностями й пов’язувати їх, є обдарованою. 

  • 8.  Будьте готові використати свій шанс.



Головна мета сучасної школи при навчанні самоосвітнім умінням:



О. Лук наводить „10 заповідей для вчителя”, які сприяють розвитку творчого потенціалу учнів у процесі навчання:

  • 1. Не погоджуйся з відповіддю учня, якщо не було приведено достатньої аргументації. Вимагай доказів.

  • 2. Ніколи не вирішуй суперечку між учнями найлегшими способами, тобто повідомленням правильної відповіді.

  • 3. Уважно слухай своїх учнів, лови кожну висловлену ними думку, щоб не пропустити можливості відкрити для них щось нове.



4. Постійно пам’ятай – навчання повинно спиратися на інтереси школяра.

  • 4. Постійно пам’ятай – навчання повинно спиратися на інтереси школяра.

  • 5. Розклад занять та шкільні дзвінки не повинні бути визначальними чинниками навчального процесу.

  • 6. Поважай свої власні „божевільні” ідеї та прищеплюй іншим смак до нестандартного мислення.



7. Ніколи не кажи учневі: „Нам ніколи обговорювати твою ідею”.

  • 7. Ніколи не кажи учневі: „Нам ніколи обговорювати твою ідею”.

  • 8. Будь щедрим на доброзичливу посмішку, підбадьорююче слово, дружнє заохочення.

  • 9. У процесі навчання не може бути постійної методики, раз і назавжди встановленої програми.

  • 10. Повторюй ці заповіді кожного вечора, доки вони не стануть частиною тебе самого.



Міні-дослідження

  • Нижче перелічені особистісні риси та ділові якості, які вчитель зустрічає в своїх учнів.

  • Помітьте знаком “+” ті властивості, які Вам подобаються в учнів, а знаком “-” ті, що не подобаються.



1. Дисциплинированный.

  • 1. Дисциплинированный.

  • 2. Неровно успевающий.

  • 3. Организованный.

  • 4. Выбивающийся из общего темпа.

  • 5. Эрудированный.

  • 6. Странный в поведении, непонятный.

  • 7. Умеющий поддержать общее дело.

  • 8. Выскакивающий на уроке с нелепыми замечаниями.

  • 9. Стабильно успевающий (всегда хорошо учится).

  • 10. Занятый своими делами (индивидуалист).

  • 11. Быстро, “на лету” схватывающий.

  • 12. Не умеющий общаться, конфликтный.

  • 13. Общающийся легко, приятный в общении.

  • 14. Иногда тугодум, иногда не может понять очевидного.

  • 15. Ясно, понятно для всех выражающий свои мысли.

  • 16. Не всегда желающий подчиняться большинству или официальному руководителю.



  • Підрахуйте кількість парних та непарних плюсів.

  • Яких “+” у Вас більше?



Результат

  • Якщо парних “+” більше, то Ви – нестандартний учитель, який уміє знайти, виявити, розгледіти приховану непересічну обдарованість



Готовність учителя до роботи з обдарованими учнями передбачає

  • відповідність його професійно значущих якостей і настанов, знань і вмінь особливим вимогам, найбільш важливими з яких є розуміння сутності обдарованості як системної якості особистості й прийняття необхідності розвитку обдарованих дітей з урахуванням цього як основоположної мети професійної діяльності (І.І.Ушатикова )





Підготовка фахівців, які працюють з обдарованими дітьми, у процесі курсової підготовки:

  • зміна стереотипів мислення педагога;

  • комплексний характер навчання;

  • розробка системи занять, які максимально забезпечують рефлексивну діяльність;

  • демократизація та гуманізація навчального процесу;

  • врахування освітнього ступеню та сфери діяльності педагогів;

  • проведення заходів міжкурсового характеру з проблем розвитку обдарованості.



КОМПОНЕНТИ ГОТОВНОСТІ:

  • мотиваційно-ціннісний;

  • теоретико-методологічний;

  • діяльнісно-технологічний;

  • рефлексивний.



Система заходів:

  • 1) впровадження комплексного цільового проекту "Технологія управління системою роботи з обдарованими дітьми”;

  • 2) проведення тематичних курсів з проблеми;

  • 3) організація науково-методичних заходів щодо підготовки вчителів до роботи з обдарованою дитиною






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка