Реформа публічної адміністрації в Україні: сучасний стан, проблеми та перспективи Сучасний стан публічної адміністрації (1)



Дата конвертації27.05.2016
Розмір445 b.


Реформа публічної адміністрації в Україні: сучасний стан, проблеми та перспективи


Сучасний стан публічної адміністрації (1)

  • Сформовано більшість інститутів публічної адміністрації, в т.ч. органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, запроваджено державну службу та службу в органах місцевого самоврядування

  • Створено нову правову базу, що регламентує державне управління та місцеве самоврядування в Україні



Сучасний стан публічної адміністрації (2)

  • Результатом прийняття актів законодавства стало:

  • визначення правового статусу, компетенції та основних засад діяльності місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування

  • впорядкування системи центральних органів виконавчої влади

  • закріплення політичного статусу посад міністрів, врегулювання відносин Кабінету Міністрів з іншими органами влади



Сучасний стан публічної адміністрації (3)

  • Спостерігається криза системи управління на центральному, регіональному та місцевому рівнях, всієї системи територіальної організації публічної влади, причинами якої є те, що:

  • відсутня єдина законодавча база та необхідна взаємоузгодженість законодавчих актів

  • закріплена в Конституції України модель організації публічної влади не в повній мірі відповідає європейським стандартам та принципам Європейської хартії місцевого самоврядування



Сучасний стан публічної адміністрації (4)

  • Публічна адміністрація не відповідає стратегічному курсу держави до демократії та європейських стандартів, оскільки є:

  • неефективною

  • схильною до корупції

  • надмірно централізованою

  • закритою від суспільства

  • громіздкою і відірваною від потреб людини



Сучасний стан публічної адміністрації (5)

  • Основними причинами такого стану є:

  • незавершеність трансформації Кабінету Міністрів в орган політичного керівництва

  • неефективна організація діяльності міністерств

  • нераціональна система органів виконавчої влади на центральному рівні



Сучасний стан публічної адміністрації (6)

  • неефективна організація виконавчої влади на місцевому рівні

  • неефективне місцеве самоврядування та нераціональний адміністративно-територіальний устрій

  • неефективна публічна служба

  • відсутність паритетних засад у відносинах приватних фізичних та юридичних осіб з органами публічної адміністрації



Діюча система органів виконавчої влади



Діюча система органів публічної адміністрації на місцевому рівні







відсутність законодавчого врегулювання організації, повноважень і порядку діяльності центральних органів виконавчої влади (Закон України “Про міністерства та інші центральні органи виконавчої влади” до цього часу не прийнято);

  • відсутність законодавчого врегулювання організації, повноважень і порядку діяльності центральних органів виконавчої влади (Закон України “Про міністерства та інші центральні органи виконавчої влади” до цього часу не прийнято);

  • система центральних органів виконавчої влади побудована без урахування пріоритетів Уряду;

  • невиправдана кількість центральних органів виконавчої влади (65) і урядових органів (46);

  • різноманітність назв, яка не відповідає покладеним на них завданням та функціям;



відсутність чіткого розмежування функцій щодо:

  • відсутність чіткого розмежування функцій щодо:

  • формування державної політики;

  • управління державним майном;

  • надання адміністративних послуг;

  • контролю та нагляду;

  • наявність типологічно надлишкових функцій (близько 4 тис. функцій із 9,5 тис. мають бути перерозподілені між центральними органами виконавчої влади);

  • виконання центральними органами виконавчої влади функцій, які не властиві державі (понад 1,5 тис. функцій);

  • виконання центральними органами виконавчої влади функцій нижчого рівня державного управління (близько 500 функцій).



Сутність поняття реформи публічної адміністрації

  • Реформа публічної адміністрації –

  • це перетворення в системі публічного управління в інтересах громадян з метою вдосконалення взаємодії інститутів публічної адміністрації з громадянами, надання їм якісних управлінських послуг в економічній, правовій, соціально-культурній та інших сферах



Мета реформи публічної адміністрації

  • Основною метою реформи є формування ефективної системи публічної адміністрації, що надаватиме якісні публічні послуги громадянам на рівні, що відповідає європейським стандартам, забезпечуватиме оптимальне використання публічних коштів та буде здатна вчасно і адекватно реагувати на соціально-економічні, зовнішньополітичні та інші виклики



Основні завдання реформування публічної адміністрації (1)

  • формування стабільної та ефективної організації та діяльності виконавчої влади на центральному, регіональному та місцевому рівнях насамперед шляхом інституційного розмежування політичних та адміністративних функцій в системі виконавчої влади

  • чітке розмежування повноважень та компетенції органів публічної влади

  • реформування адміністративно-територіального устрою на принципах доцільності та соціальної необхідності



Основні завдання реформування публічної адміністрації (2)

  • організація професійної, політично нейтральної, авторитетної, відповідальної та відкритої публічної служби шляхом реформування та модернізації державної служби і служби в органах місцевого самоврядування

  • створення системи спроможного місцевого самоврядування шляхом децентралізації публічних завдань (повноважень) та ресурсів, створення економічно самодостатніх суб’єктів місцевого самоврядування



Основні завдання реформування публічної адміністрації (3)

  • зміцнення статусу приватних осіб у відносинах з органами публічної адміністрації шляхом справедливого правового регулювання адміністративної процедури, впровадження нових організаційних форм та стандартів якості адміністративних послуг, удосконалення механізму правового захисту приватних осіб у відносинах з публічною адміністрацією

  • гарантування підконтрольності публічної адміністрації політичній владі та суспільству шляхом удосконалення і посилення контрольних функцій Верховної Ради України, місцевих рад та фінансового контролю, розвитку системи адміністративного судочинства, залучення громадськості до участі в управлінні публічними справами



Основні завдання реформування публічної адміністрації (4)

  • запровадження нової ідеології функціонування органів публічної влади як діяльності щодо забезпечення реалізації прав і свобод громадян, надання якісних державних і громадських послуг

  • забезпечення гласності, відкритості і прозорості в діяльності органів та інших інституцій публічної адміністрації



Принципи організації та діяльності публічної адміністрації

  • верховенство права

  • законність

  • відкритість

  • неупередженість

  • відповідальність

  • пропорційність



Передумови та проблемні питання практичної реалізації реформи публічної адміністрації (1)

  • недостатнє правове забезпечення здійснення реформи

  • законодавча невизначеність щодо відповідальності органів державної влади, органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб при проведенні реформи

  • відсутність механізму взаємодії і колективної роботи щодо управління реформою



Передумови та проблемні питання практичної реалізації реформи публічної адміністрації (2)

  • відсутність ефективних інноваційних технологій впровадження реформи

  • відсутність фінансового забезпечення здійснення реформи

  • відсутність достатнього інформування широких верств населення про конкретні заходи, що стосуються здійснення реформи



Напрями здійснення реформи публічної адміністрації (1)

  • створення нової правової бази, що регламентуватиме державне управління в Україні, розробка нормативно-правових документів, необхідних для здійснення адміністративної реформи, зокрема прийняття:

  • Адміністративно-процедурного кодексу України;

  • Податкового кодексу України;



Напрями здійснення реформи публічної адміністрації (2)

  • законів України:

  • - “Про міністерства та інші центральні органи виконавчої влади”

  • - “Про адміністративно-територіальний устрій”

  • - “Про засади державної регіональної політики”

  • - “Про місцеві державні адміністрації” (нова редакція)

  • - “Про місцеве самоврядування” (нова редакція)

  • - “Про державну службу” (нова редакція)”

  • - “Про службу в органах місцевого самоврядування”

  • (нова редакція)

  • - “Про внесення змін до Бюджетного кодексу України”

  • - “Про комунальну власність”

  • - “Про місцеві податки і збори”



Напрями здійснення реформи публічної адміністрації (3)

  • Кабінет Міністрів України



Напрями здійснення реформи публічної адміністрації (4)

  • Інші центральні органи виконавчої влади





Пропонована структура міністерства



Напрями здійснення реформи публічної адміністрації (5)

  • Реформування публічної адміністрації на місцевому та регіональному рівні

  • посилення ролі та забезпечення повсюдності місцевого самоврядування, формування самодостатніх територіальних громад

  • удосконалення адміністративно-територіального устрою з метою формування й реалізації ефективної регіональної політики та надання якісних послуг населенню

  • Концепція реформи місцевого самоврядування

  • (схвалена розпорядженням Уряду від 29 липня 2009 р. № 900, план заходів з її реалізації – від 2 грудня 2009 № 1456)

  • Концепція реформи адміністративно-територіального устрою (розробляється)



Напрями здійснення реформи публічної адміністрації (6)

  • Реформування публічної служби

  • Мета - створення професійної, політично нейтральної, відповідальної та авторитетної служби

  • створення Вищої Ради державної служби

  • реформа категорійності посад державної служби

  • забезпечення конкурсних процедур при прийнятті на державну службу та просуванні по кар'єрі

  • безперервний процес професійного навчання

  • реформування системи оплати праці публічних службовців

  • визначення етичних засад публічної служби на законодавчому рівні

  • реформування інституту дисциплінарної відповідальності

  • нове антикорупційне законодавство прийняте 2009 р., набуває чинності з 1 квітня 2010 р.



Напрями здійснення реформи публічної адміністрації (7)

  • Відносини публічної адміністрації з приватними особами -

  • Впровадження ідеології служіння суспільству

  • Адміністративні послуги

  • законопроект “Про адміністративні послуги” схвалено Урядом 08.12.2009 р.

  • постанова Уряду від 17.07.2009 № 737 про Тимчасовий порядок надання адміністративних послуг передбачає:

  • впровадження стандартів послуг,

  • створення єдиних офісів для їх надання,

  • заборону делегування функцій з надання держаних послуг іншим суб’єктам, крім бюджетних установ,

  • облік коштів, отриманих як плата за послуги виключно через органи Державного казначейства. Реєстр державних послуг – постанова Уряду від 27.05.2009 № 537



Напрями здійснення реформи публічної адміністрації (8)

  • Відносини публічної адміністрації з приватними особами

  • Адміністративна процедура

  • Верховною Радою розглядається проект Адміністративно-процедурного кодексу (прийнято рішення про направлення на повторне перше читання)

  • Адміністративна відповідальність – лише в порядку адміністративного судочинства

  • Електронне урядування



Напрями здійснення реформи публічної адміністрації (9)

  • Публічні підприємства, установи та організації

  • Упорядкування статусу

  • Заборона державним та комунальним підприємствам утворювати інші суб’єкти господарювання

  • Основне призначення публічних підприємств, установ та організацій – надання публічних послуг



Етапи проведення реформи публічної адміністрації (1)

  • І етап

  • формування інституцій, відповідальних за реформу:

  • член Уряду з відповідними повноваженнями

  • Координаційна рада

  • схвалення плану першочергових заходів з проведення реформування

  • прийняття Закону України “Про міністерства та інші центральні органи виконавчої влади”

  • ІІ етап

  • прийняття базових законів

  • запровадження інституту державних секретарів

  • упорядкування системи органів виконавчої влади



Етапи проведення реформи публічної адміністрації (2)

  • ІІІ етап

  • інституційна реформа сфер державного управління за результатами функціонального обстеження

  • децентралізація і деконцентрація функцій та повноважень

  • впровадження нових законів про публічну службу

  • удосконалення системи адміністративних послуг: стандарти послуг, “універсами послуг”, електронні послуги

  • ІV етап

  • подальша децентралізація і деконцентрація

  • удосконалення професійного навчання публічних службовців

  • подальше удосконалення адміністративних послуг: підвищення стандартів якості тощо



Очікувані результати здійснення в Україні реформи публічної адміністрації (1)

  • впровадження нової ефективної моделі публічної адміністрації та удосконалення системи державного управління

  • зміцнення цілісності держави в сучасних умовах глобалізації

  • раціональна, ефективна та стабільна система органів виконавчої влади на центральному, регіональному та місцевому рівнях



Очікувані результати здійснення в Україні реформи публічної адміністрації (2)

  • ефективний розподіл функцій і повноважень між органами публічної влади та рівнями публічної адміністрації

  • розвиток місцевого самоврядування, спроможного вирішувати питання місцевого значення, проводити ефективну політику в інтересах громадян

  • створення професійної, політично нейтральної, ефективної, відповідальної та авторитетної публічної служби



Очікувані результати здійснення в Україні реформи публічної адміністрації (3)

  • надання необхідного обсягу якісних публічних послуг громадянам

  • ефективний контроль парламенту, місцевих рад, а також інститутів громадянського суспільства за функціонуванням публічної адміністрації

  • утвердження партнерських відносин між державою та громадянином

  • стабільне підвищення рівня довіри громадян до органів публічної адміністрації

  • підвищення рівня життя українських громадян






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка