Рекомендації дослідження Александріна Т. А



Дата конвертації08.06.2016
Розмір445 b.


  • Рекомендації дослідження

  • Александріна Т.А.

  • експерт МГО «Соціальні ініціативи з охорони праці та здоров’я»

  • This report is made possible by the support of the American people through the United States Agency for International Development (USAID). The contents of this report is the sole responsibility of Deloitte Consulting LLP and its implementing partners and do not necessarily reflect the views of USAID or the United States Government


  • Модель державно-приватного партнерства є привабливою формою інвестиційного співробітництва, має багато прикладів успішного застосування в світі.

  • Її рекомендовано для застосування в системі охорони здоров'я, в т.ч. у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції/СНІДу в Україні.



  • недосконалість законодавчої та відповідної нормативної бази для реалізації механізму ДПП у сфері медико-соціальної допомоги хворим на ВІЛ-інфекцію;

  • недосконалість механізмів фінансування існуючої системи охорони здоров'я;

  • недостатньо сприятливий бізнес-клімат в країні, який повинен стимулювати діяльність приватного інвестора на виконання суспільно-важливих завдань;

  • відсутність спроможності, досвіду, підготовленого персоналу у більшості закладів охорони здоров'я та соціальної сфери для імплементації механізму ДПП;

  • відсутність затвердженої дефініції «медична послуга»; універсального пакету комплексних послуг з ВІЛ/СНІДу та механізму їх розрахунків.





При прийнятті рішень з використання моделі ДПП у сфері ВІЛ/СНІДу треба усвідомлювати, що ДПП не є джерелом фінансових надходжень, а є лише моделлю для більш ефективного використання коштів.

  • При прийнятті рішень з використання моделі ДПП у сфері ВІЛ/СНІДу треба усвідомлювати, що ДПП не є джерелом фінансових надходжень, а є лише моделлю для більш ефективного використання коштів.

  • Реалізація пілотних проектів на умовах ДПП буде допоміжним заходом, а не стане альтернативою, повною заміною фінансової моделі, що визначена Програмою, зокрема, бюджетному фінансуванню.

  • Впровадження моделі ДПП покликано забезпечити більш ефективне та економне використання бюджетних коштів, з орієнтацією на результат.



Забезпечити розробку та прийняття спеціального Закону, в якому будуть :

  • Забезпечити розробку та прийняття спеціального Закону, в якому будуть :

  • визначені особливості передачі в концесії об‘єкти охорони здоров‘я;

  • створені правові передумови для впровадження як концесій на управління закладами охорони здоров‘я, так і концесій на надання медичних та профілактичних послуг, що є державною прерогативою.

  • Внести зміни до концесійного законодавства у сфері надання концесіонерам об’єктів соціального значення.



Забезпечити внесення змін до Закону України “Про державно-приватне партнерство” у частині розвитку та функціонування проектів ДПП у сфері соціального захисту, у т. ч. надання соціальних послуг, шляхом внесення до ознак ДПП соціальних показників.

  • Забезпечити внесення змін до Закону України “Про державно-приватне партнерство” у частині розвитку та функціонування проектів ДПП у сфері соціального захисту, у т. ч. надання соціальних послуг, шляхом внесення до ознак ДПП соціальних показників.

  • Розширити перелік сфер застосування ДПП, включивши до існуючого переліку об'єкти соціального захисту та надання соціальних послуг та послуг соціального захисту.

  • Розшити коло суб‘єктів, які мають право бути учасниками проектів в сфері охорони здоров‘я, що реалізуються на умовах ДПП, зокрема, включити до їх складу міжнародні неурядові організації.



  • Привести у відповідність норми Закону України «Про державно-приватне партнерство» із Законом «Про здійснення державних закупівель» у частині розмежування моделі ДПП з механізмом закупівель.



Передбачити можливість довгострокових бюджетних повноважень державного партнера в рамках проектів ДПП.

  • Передбачити можливість довгострокових бюджетних повноважень державного партнера в рамках проектів ДПП.

  • Дати поняття боргу в рамках ДПП, а також умовного державного боргу та умовного місцевого боргу.

  • Запровадити процедуру step-in, що передбачає порядок зміни приватного партнера.

  • Передбачити спеціальні гарантії та механізми контролю і реагування задля забезпечення стабільного та безперебійного надання профілактичних послуг приватним партнером, які не передбачені чинним законодавством.

  • Розробити спеціальні вимоги до приватного партнера, які б відображали його можливості реалізувати Проект.



  • Визначити цільові об‘єкти (заклади охорони здоров‘я) для реалізації на їх базі проектів із залучення коштів приватних партнерів на умовах ДПП.

  • ● Розшити коло суб‘єктів, які мають право бути учасниками проектів в сфері охорони здоров‘я, що реалізуються на умовах ДПП, зокрема, включивши до їх складу міжнародні неурядові організації.

  • ● Розробити регламент контролю якості послуг, що надаватимуться приватним партнером, а також механізми оперативного реагування на випадок неспроможності надання своєчасних, безперервних та якісних послуг приватним партнером.

  • ● Розробити типову структуру розподілу ризиків між приватним та державним партнерами в проектах ДПП.

  • ● Провести стандартизацію медичних послуг.

  • ● Удосконалити механізми фінансування системи охорони здоров'я.



  • Забезпечити внесення соціальних показників до ознак ДПП.

  • Розширити перелік сфер застосування ДПП до існуючого переліку об'єктів соціального захисту та надання соціальних послуг.

  • Провести стандартизацію соціальних послуг.



  • Форми реалізації ДПП:

  • - проектування, будівництво ЗОЗ;

  • - експлуатація та управління інфраструктурою медичних установ;

  • - надання медичних послуг;

  • - управління медичною установою в цілому;

  • - розробка, виробництво та поширення нових медичних препаратів (ліків, вакцин та ін.);

  • - розробка та виробництво нової медичної техніки, інструментів та обладнання;

  • - послуги з медичних досліджень (лабораторні, діагностичні дослідження).



  • Форма реалізації ДПП – виконання немедичних послуг:

  • - послуги з охорони медичних установ;

  • - комунально-господарські послуги;

  • - організація харчування в медичних установах; транспортні послуги;

  • - збір, знешкодження, транспортування та розміщення медичних відходів;

  • - організація і ведення бухгалтерського обліку;

  • - технічне обслуговування медичної техніки;

  • - прання білизни;

  • - технічне обслуговування інформаційних систем (телемедицина, електронні реєстратура, медичні картки та ін.);

  • - медична освіта, перепідготовка та підвищення кваліфікації медичного персоналу, інформаційні послуги та ін.








База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка