Результати гендерного аудиту



Дата конвертації08.06.2016
Розмір445 b.


  • Результати гендерного аудиту

  • Національний університет «Острозька академія»

  • Кафедра гендерних досліджень


факультет політико-інформаційного менеджменту

  • факультет політико-інформаційного менеджменту

  • 156 студентів та студенток

  • 37 викладачів/ок та співробітників/ць

  • гуманітарний факультет

  • 378 студентів та студенток

  • 53 викладачів/ок та співробітників/ць

  • наукова бібліотека НаУОА та музей історії ОА

  • 17 співробітників/ць

  • редакційно-видавничий відділ

  • відділ працевлаштування студентів та випускників



Петрушкевич Марія (кандидатка філософських наук, завідуюча кафедрою гендерних досліджень, доцентка кафедри культурології та філософії)

  • Петрушкевич Марія (кандидатка філософських наук, завідуюча кафедрою гендерних досліджень, доцентка кафедри культурології та філософії)

  • Штурхецький Сергій (кандидат наук з державного управління, заступник директора Інституту глобальних стратегій управління НаУОА, старший викладач кафедри документознавства та інформаційної діяльності)

  • Маслова Юлія (кандидатка філологічних наук, заступниця декана факультету ПІМ з навчально-виховної роботи, доцентка кафедри документознавства та інформаційної діяльності)

  • Прасюк Оксана (викладачка кафедри документознавства та інформаційної діяльності)

  • Вінічук Ліана (старша лаборант кафедри культурології та філософії)



140 студентів та студенток

  • 140 студентів та студенток

  • 70 співробітників/ць та викладачів/ок

  • стать

  • 79,2% жінки, 20,8% чоловіки

  • вікові категорії

  • 18 – 29 років 73,6% 30 – 39 років 18,9%

  • 40 – 49 років 4,7% 50 – 59 років 0,9%

  • старше 60 років 1,9%

  • статус

  • студенти/ки 68,9% викладачі/чки 20,8%

  • співробітники/ці 9,4% аспіранти/ки 0,9%



Повністю згоден (на) 20,3% Скоріше, згоден (на) 30,7%

  • Повністю згоден (на) 20,3% Скоріше, згоден (на) 30,7%

  • Однаковою мірою, як згоден(на) так і не згоден(на) 19,3%

  • Скоріше, не згоден (на) 18,9% Абсолютно не згоден (на) 3,3%

  • Важко сказати/ Не замислювався (лася) над цим 7,5%

  • Чоловік – ефективний керівник, а жінка – виконавець

  • Повністю згоден (на) 3,3% Скоріше, згоден (на) 5,2%

  • Однаковою мірою, як згоден(на) так і не згоден(на) 26,4%

  • Скоріше, не згоден (на) 28,3% Абсолютно не згоден (на) 30,2%

  • Важко сказати/ Не замислювався (лася) над цим 6,6%

  • Чи є для Вас проблемним поєднання своїх професійних (навчальних) та сімейних обов’язків

  • Дуже важко поєднувати 7,1%

  • Виникають деякі проблеми, але вони не суттєві 16,5%

  • Здебільшого вдається поєднувати 36,3%

  • Не маю жодних проблем з поєднанням 21,2%

  • Не маю сімейних обов’язків 15,1%



Жодного разу не потрапляв (ла) у ситуацію обмежень та незручностей у своєму навчальному закладі 67,9%

  • Жодного разу не потрапляв (ла) у ситуацію обмежень та незручностей у своєму навчальному закладі 67,9%

  • Жодного разу не потрапляв (ла) в ситуації порушення прав 78,8%

  • Найчастіше незручні ситуації пов’язуються із:

  • • Ставленням викладачів та їх оцінюванням

  • • Насмішками над жінками, визначенням їх меншої компетентності

  • • Словесним приниженням

  • Трансляцією культурних норм

  • • Неможливістю відвідувати (за необхідності) вільні туалетні кімнати (протилежної статі).

  • Порушення прав проявлялися у кар’єрних обмеженнях та поширенні стереотипу про домінування чоловічого розуму та способу досягнення успіху.

  • У процесі роботи або навчання чи помічали Ви наступні прояви різниці у ставленні до жінок та чоловіків

  • • Зневажливі жарти щодо типової поведінки жінок (37,9%)

  • • Використання фізичної сили для виконання додаткових неформальних обов’язків (25,5%)

  • • Надто поблажливе ставлення до жінок/дівчат (24,1%)

  • • Не помічав (ла) жодного прояву (28,3%)









Контингент

  • Контингент

  • працівники/ці наукової бібліотеки НаУОА, музею історії ОА, старші методистки кафедр та деканату гуманітарного факультету

  • студенти/ки факультету політико-інформаційного менеджменту (спеціальностей політологія, документознавство та інформаційна діяльність), гуманітарного факультету (спеціальностей культурологія, філософія, українська мова, журналістика, літературна творчість)

  • викладачі/ки гуманітарного факультету та факультету політико-інформаційного менеджменту

  • Кількість охоплених

  • 93 слухачів/ок, з них 20,4% чоловіки, 79,6% жінки



лекція-семінар «Поняття гендеру. Гендер і суспільство»

  • лекція-семінар «Поняття гендеру. Гендер і суспільство»

  • несподіванкою були проблеми в слухачів та слухачок із тлумачення поняття «сексизм» під час здійснення вправ, що можна пояснити недостатньо високим рівнем гендерної культури

  • лекція-презентація «Гендерні особливості виборчого процесу»

  • обговорення з аудиторією викликів, які постають переважно перед жінками, що вирішують займатися публічною діяльністю – тема надзвичайно дражлива для студенток до професійних інтересів яких належать політичні амбіції.

  • лекція-семінар «Гендерна соціалізація. Гендерні ролі та стереотипи»

  • увага звернена на розвінчання гендерних стереотипів, для цього запропонована низка вправ. Питання статі як соціального, публічного конструкту цікавлять молодих людей найперше із позицій власної ідентичності та як об’єкт наукових досліджень.

  • лекція-презентація навчального посібника «Гендерні медійні практики»

  • із твердженнями лекторів переважно не погоджуються чоловіки, і з розумінням ставляться жінки





Підвищення гендерної чутливості співробітників та співробітниць

  • Підвищення гендерної чутливості співробітників та співробітниць

  • Під час проведення лекції-семінару для співробітників наукової бібліотеки (середній вік 30 – 55 років, мають сімейні обов'язки) деякі слухачі та слухачки зізналися, що раніше не задумувалися над конструюванням статі, існуванням гендерних стереотипів та не помічали елементів сексизму у контактах з оточуючими

  • Підвищення обізнаності менеджменту та співробітників кадрових служб з гендерних питань

  • Декан гуманітарного факультету та завідуючий однієї з кафедр особисто підтримували проведення ГА. А також керівниця відділу працевлаштування студентів та випускників і методисти кафедр активно допомагали у зборі статистичної інформації



Цільові групи

  • Цільові групи

  • Керівний склад середньої ланки (завідуючі кафедрами, відділами)

  • Викладацький колектив

  • Відділ кадрів

  • Адміністративно-господарська частина



Проведення навчання для керівного складу середньої ланки з метою інформування щодо переваг від дотримання гендерного балансу у кадровому складі.

  • Проведення навчання для керівного складу середньої ланки з метою інформування щодо переваг від дотримання гендерного балансу у кадровому складі.

  • Проведення семінарів для викладачів із виявлення та подолання гендерних стереотипів та мовного сексизму у роботі із студентською аудиторією.

  • Рекомендація при формуванні кадрового резерву на керівні посади завкафедр та керівників підрозділів дотримуватись гендерного балансу відповідно до реалізації закону України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків» від 8 вересня 2005 року, № 52.

  • Рекомендація (опираючись на статистичні дані) організувати у вузі рекреаційну кімнату для молодих батьків та дітей.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка