Рішення Київради №176/4988 від 28 жовтня 2010 року «Про деякі питання організаційної єдності з видачі ордерів на розміщення тимчасових споруд (малих архітектурних форм)»



Дата конвертації08.06.2016
Розмір445 b.



  • У чому полягає проблема постійних ордерів на ТС (МАФ)?

  • Які ризики існують для видавців та власників ТС (МАФ)?

  • Що можна зробити для захисту ТС (МАФ)?



Рішення Київради №176/4988 від 28 жовтня 2010 року «Про деякі питання організаційної єдності з видачі ордерів на розміщення тимчасових споруд (малих архітектурних форм)» (далі-Положення);

  • Рішення Київради №176/4988 від 28 жовтня 2010 року «Про деякі питання організаційної єдності з видачі ордерів на розміщення тимчасових споруд (малих архітектурних форм)» (далі-Положення);



Ордер на розміщення ТС — документ, виданий Головним управлінням містобудування, який надає право заявнику на розміщення ТС на термін, визначений цим ордером. Пункт 2.6. Положення.

  • Ордер на розміщення ТС — документ, виданий Головним управлінням містобудування, який надає право заявнику на розміщення ТС на термін, визначений цим ордером. Пункт 2.6. Положення.

  • Тимчасовий ордер на розміщення ТС — документ, виданий Головним управлінням містобудування, на термін 6 місяців з можливістю подовження на 6 місяців не більше одного разу. Пункт 2.13. Положення.

  • З огляду на вимоги пункту. 13.2 Положення всі тимчасові ордери припиняють дію з Травня 2012 року!



Ордер на розміщення ТС є документом, який підтверджує дотримання законних підстав та виконання умов щодо розміщення ТС. п.4.1. Положення

  • Ордер на розміщення ТС є документом, який підтверджує дотримання законних підстав та виконання умов щодо розміщення ТС. п.4.1. Положення

  • Підстави для видачі Ордера:

  • - Вирішення земельного питання (право власності, право постійного користування, право обмеженого користування (сервітут), право оренди землі тощо).

  • - Відповідність містобудівній ситуації (обмеженням щодо розміщення ТС, ДБН, відповідність КС), терміну дії дозвільної документації.

  • - Дотримання обмежень, встановлених Висновками.

  • - Відповідність місця розташування ТС визначеному дозвільними документами.

  • - Внесення даних щодо ТС до БД ТС на основі земельно-кадастрової інформації та Паспорту прив'язки ТС. п.4.4. Положення.



Підстави для видачі Ордера:

  • Підстави для видачі Ордера:

  • - Вирішення земельного питання (право власності, право постійного користування, право обмеженого користування (сервітут*), право оренди землі тощо).

  • - Відповідність містобудівній ситуації (обмеженням щодо розміщення ТС, ДБН, відповідність КС*), терміну дії дозвільної документації.

  • - Дотримання обмежень, встановлених Висновками*.

  • - Відповідність місця розташування ТС визначеному дозвільними документами.

  • - Внесення даних щодо ТС до БД ТС на основі земельно-кадастрової інформації та Паспорту прив'язки ТС. п.4.4. Положення.



Сервітут (право на обмежене користування) - право власника (володільця) сусідньої земельної ділянки або іншої, конкретно визначеної особи (особистий сервітут), на платне або безоплатне обмежене користування чужою земельною ділянкою для задоволення власних потреб. Може бути встановлено договором, законом, заповітом або рішенням суду.

  • Сервітут (право на обмежене користування) - право власника (володільця) сусідньої земельної ділянки або іншої, конкретно визначеної особи (особистий сервітут), на платне або безоплатне обмежене користування чужою земельною ділянкою для задоволення власних потреб. Може бути встановлено договором, законом, заповітом або рішенням суду.

  • Договір Сервітуту потребує нотаріального посвідчення та Державної реєстрації.

  • Наразі є окремі випадки реєстрації таких договорів, однак відсутній загальноприйнятий порядок укладення таких договорів.

  • Розроблено, але все ще не внесено до ВР України Проект Закону “ Про земельні сервітути ”.



КС - Комплексна схема розміщення ТС — текстові та графічні матеріали з розміщення ТС, які є містобудівною документацією у м. Києві у частині розміщення ТС, та визначають умови безпеки мешкання (пересування) населення, забезпечення необхідних санітарно-гігієнічних норм, екологічних вимог, раціонального визначення меж землекористування, охорону історико-культурної спадщини, принципові підходи щодо розміщення ТС, призначеної для господарчого та побутового обслуговування населення, побудованої з урахуванням існуючих містобудівних обмежень. Видача дозволів, ордерів, висновків, погоджень та інших вихідних даних для розміщення, погодження, продовження розміщення ТС, що надаються Головним управлінням містобудування, проводиться за умови відповідності Комплексній схемі розміщення ТС. Пункт 2.10. Пложення.

  • КС - Комплексна схема розміщення ТС — текстові та графічні матеріали з розміщення ТС, які є містобудівною документацією у м. Києві у частині розміщення ТС, та визначають умови безпеки мешкання (пересування) населення, забезпечення необхідних санітарно-гігієнічних норм, екологічних вимог, раціонального визначення меж землекористування, охорону історико-культурної спадщини, принципові підходи щодо розміщення ТС, призначеної для господарчого та побутового обслуговування населення, побудованої з урахуванням існуючих містобудівних обмежень. Видача дозволів, ордерів, висновків, погоджень та інших вихідних даних для розміщення, погодження, продовження розміщення ТС, що надаються Головним управлінням містобудування, проводиться за умови відповідності Комплексній схемі розміщення ТС. Пункт 2.10. Пложення.

  • КС наразі не створена!



Висновок щодо можливості розміщення ТС (далі за текстом — Висновок) — документ, виданий Головним управлінням містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі —Головне управління містобудування), в якому визначені умови розміщення ТС. Пункт 2.3. Положення.

  • Висновок щодо можливості розміщення ТС (далі за текстом — Висновок) — документ, виданий Головним управлінням містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі —Головне управління містобудування), в якому визначені умови розміщення ТС. Пункт 2.3. Положення.

  • Висновок розробляється у відповідності та з урахуванням вимог Законодавства про розміщення ТС (МАФ).



Рішення Київради №176/4988 від 28 жовтня 2010 року «Про деякі питання організаційної єдності з видачі ордерів на розміщення тимчасових споруд (малих архітектурних форм)» (далі-Положення);

  • Рішення Київради №176/4988 від 28 жовтня 2010 року «Про деякі питання організаційної єдності з видачі ордерів на розміщення тимчасових споруд (малих архітектурних форм)» (далі-Положення);

  • Земельний кодекс України (ЗКУ), Цивільний кодекс України (ЦКУ);

  • Закони України: "Про місцеве самоврядування в Україні", «Про регулювання містобудівної діяльності", "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності", "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності«, «Про благоустрій населених пунктів».

  • Єдині правила ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.03.94 № 198.

  • Правила благоустрою міста Києва, затверджені рішенням Київської міської ради від 25.12.2008 1051/1051.

  • Та ще біля 30 підзаконних актів!





Постанова КМУ від 30.03.94 № 198. (надалі - Правила)

  • Постанова КМУ від 30.03.94 № 198. (надалі - Правила)

  • Заборонено розміщення ТС (МАФ):

  • За межею тротуару, пішохідних доріжок, алей на відстані не менше ніж 1 метр, але не ближче ніж 5 метрів до проїзної частини доріг і вулиць. Пункт 27 Правил.

  • На вулицях і дорогах, де існуючі будинки, споруди та огорожа розміщені на відстані менше ніж 5 метрів від проїзної частини, розміщення малих архітектурних форм дозволяється в одну лінію з фасадами будівель, споруд або огорожі. Пункт 28 Правил.



Біля фасадів адміністративних і культових будівель, безпосередньо біля пам'ятників, фонтанів, клумб, оглядових і панорамних майданчиків, скульптурних та інших елементів оздоблення будинків і декоративного благоустрою території .

  • Біля фасадів адміністративних і культових будівель, безпосередньо біля пам'ятників, фонтанів, клумб, оглядових і панорамних майданчиків, скульптурних та інших елементів оздоблення будинків і декоративного благоустрою території .

  • ближче ніж за 20 метрів до перехресть вулиць.

  • в охоронних зонах інженерних комунікацій .

  • на зупинці громадського транспорту на відстані ближче ніж 20 метрів в обидва боки по тротуару від установленого дорожнього знака, що її позначає (крім малих архітектурних форм, зблокованих з кіосками для продажу проїзних квитків); Пункт 35 Правил.

  • Під час розміщення малих архітектурних форм не допускається пошкодження або знищення зелених насаджень. Пункт 36 Правил.















Демонтаж Головним управлінням контролю за благоустроєм у відповідності до Положення – підстава: порушення вимог Положення.

  • Демонтаж Головним управлінням контролю за благоустроєм у відповідності до Положення – підстава: порушення вимог Положення.

  • Демонтаж та штрафи органів контролю за використанням Земельних ресурсів – підстава: Відсутність земельної документації.



В 1. Оформити у встановленому законодавством порядку право на земельну ділянку (вирішити “ земельне питання ”) та звернутися до Головного управління містобудування за отриманням Ордера на розміщення ТС.

  • В 1. Оформити у встановленому законодавством порядку право на земельну ділянку (вирішити “ земельне питання ”) та звернутися до Головного управління містобудування за отриманням Ордера на розміщення ТС.

  • В 2. Звернутися з метою оформлення дозвільної документації, в тому числі Ордера на розміщення ТС, до Єдиного оператора. Пункт 4.5. Положення.



1. Інвентаризація земель на яких розміщено ТС (МАФ).

  • 1. Інвентаризація земель на яких розміщено ТС (МАФ).

  • 2. Укладення договору з розпорядником (оренда, сервітут).



1. Ініціювати зміни до правил розміщення ТС (МАФ):

  • 1. Ініціювати зміни до правил розміщення ТС (МАФ):

  • Зменшити відстані розміщення МАФ до перехресть та підземних переходів, зупинок метро.

  • 2. Ініціювати зміни до Порядку видачі ордерів на ТС (МАФ):

  • Узгодити Законодавство про ТС та дати чітке визначення ТС (МАФ).

  • Визначити на рівні Закону поняття сервітуту та порядок реєстрації договорів сервітуту.

  • 3. Для отримання законних ордерів на встановлення ТС, власникам діючих ТС в першу чергу слід:

  • Провести інвентаризацію земель під вже діючими ТС (МАФ)

  • Укласти договори оренди/сервітуту з розпорядниками цих земель.

  • Заздалегідь до травня 2012р. звернутися до Головного управління містобудування із заявою про видачу ордера на встановлення МАФ.






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка