Рішення практичних і теоретичних задач



Дата конвертації29.05.2016
Розмір445 b.



Компетенція- це готовність учня використовувати засвоєні знання, навчальні уміння і навички, а також способи діяльності в житті для рішення практичних і теоретичних задач.

  • Компетенція- це готовність учня використовувати засвоєні знання, навчальні уміння і навички, а також способи діяльності в житті для рішення практичних і теоретичних задач.

  • Компетентність – міра відповідальності знань, умінь і досвіду особистості, визначеного соціально – професійного статусу реальному рівню складності виконуваних ним задач і розв’язуваних проблем.





Сьогодні компетентнісний підхід є предметом вивчення:

  • Сьогодні компетентнісний підхід є предметом вивчення:

  • Н. Бібік, Л. Боголюбова, В.Болотової, І.Єрмакова, Е. Зеєра, І. Зимньої, В. Краєвського, О. Крисана, С. Кульневича,

  • О. Овчарук, О.Пометун, Дж. Равена, Б. Рея, М. Рижакова, О. Сухомлинської, А. Хуторского, С. Шишова.



На думку О.Пометун, компетентність – це складна інтегрована характеристика особистості, під якою розуміють набір знань, вмінь, навичок, ставлень, що дають змогу ефективно проводити діяльність або виконувати певні функції, забезпечуючи розв’язання проблемі досягнення певних стандартів у галузі професії або виді діяльності.

  • На думку О.Пометун, компетентність – це складна інтегрована характеристика особистості, під якою розуміють набір знань, вмінь, навичок, ставлень, що дають змогу ефективно проводити діяльність або виконувати певні функції, забезпечуючи розв’язання проблемі досягнення певних стандартів у галузі професії або виді діяльності.



Кожна компетентність побудована на поєднанні:

  • Кожна компетентність побудована на поєднанні:

  • знань і вмінь,

  • ставлень,

  • цінностей, емоцій,

  • поведінкових компонентів, тобто всього того, що можна мобілізувати для активної дії.







МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

  • МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

  • НАКАЗ

  • м. Київ

  • "05 " 05 2008 №_371_

  • Про затвердження критеріїв оцінювання

  • навчальних досягнень учнів у системі

  • загальної середньої освіти

  • Визначення рівня навчальних досягнень учнів є особливо важливим з огляду на те, що навчальна діяльність у кінцевому підсумку повинна не просто дати людині суму знань, умінь та навичок, а сформувати її компетентність як загальну здатність, що базується на знаннях, досвіді, цінностях, здібностях, набутих завдяки навчанню.”



Вміння вчитися,

  • Вміння вчитися,

  • Здоров’язберігаюча,

  • Загальнокультурна,

  • Соціально-трудова,

  • Інформаційна (ІКТ)



навчальна (уміння здобувати інформацію з різноманітних джерел різними способами, виділяти головне, аналізувати, оцінювати, використовувати на практиці).

  • навчальна (уміння здобувати інформацію з різноманітних джерел різними способами, виділяти головне, аналізувати, оцінювати, використовувати на практиці).

  • Підготовка тез для усного й писемного мовлення з метою дотримання норм українського мовного етикету.

  • Упровадження нетрадиційних уроків, які передбачають максимальне спілкування учнів (дискусії, дебати, КВК, прес – конференції тощо).

  • Залучення дітей до створення власного словника труднощів української мови.

  • Створення на уроці нестандартних проблемних ситуацій, близьких до життєвих.

  • Залучення дітей до випуску альманаху”Перша сходинка”, шкільної газети “Родина”.

  • Стимулювання критичного ставлення до власної роботи, висловлення власної думки та адекватного сприйняття відгуків.

  • Удосконалення вміння слухати й чути з метою запобігання помилок у чужому та власному мовленні .



здоров’язберігаюча (здатність зберігати фізичне, соціальне, психічне та духовне здоров’я – своє та інших людей);

  • здоров’язберігаюча (здатність зберігати фізичне, соціальне, психічне та духовне здоров’я – своє та інших людей);

  • Забезпечення та дотримання санітарно-гігієнічних умов на уроках.

  • Використання текстів здоров’язберігаючого змісту.

  • Проведення фізкультхвилинок і релаксації .



соціальна (здатність до співробітництва в групі та команді, мобільність, уміння адаптуватись і визначати особисті цілі та виконувати різні ролі й функції в колективі)

  • соціальна (здатність до співробітництва в групі та команді, мобільність, уміння адаптуватись і визначати особисті цілі та виконувати різні ролі й функції в колективі)

  • Стимулювання діалогічного спілкування.

  • Проведення факультативів , тренінгів соціальної активності.

  • Написання творів на теми : “Якби я був президентом….”, “Якби був директором школи…” тощо.

  • Проведення уроків, циклу позакласних заходів у формі ситуативних занять, дискусій, рольових ігор тощо.

  • Формування засобами предмета патріотичних почуттів, поваги до історії, традицій українського народу, рідної мови та державних символів.

  • Використання групових, парних, колективних форм організації навчальної діяльності.

  • Упровадження технологій і методів навчання, що сприяють формуванню адекватної оцінки й самооцінки, умінь застосовувати власний досвід, адаптуватися до змін.



загальнокультурна (спроможність аналізувати й оцінювати досягнення національної, європейської та світової науки й культури, орієнтуватися в культурному й духовному контексті сучасного суспільства)

  • загальнокультурна (спроможність аналізувати й оцінювати досягнення національної, європейської та світової науки й культури, орієнтуватися в культурному й духовному контексті сучасного суспільства)

  • Проведення інтегрованих уроків , уроків – екскурсій, зустрічей із цікавими людьми, рольових ігор, «круглих столів» з питань культури та мистецтва.

  • Проведення предметних тижнів : української писемності , мови та літератури, літератури рідного краю тощо.

  • Відзначення Дня рідної мови.

  • Упровадження нетрадиційних форм уроків : інтелект – шоу, ерудит – коктейль, літературний салон, літературна вітальня.

  • Сприяння розвитку духовності, толерантності, поваги до інших людей, їх індивідуальності та відмінностей за національними , культурними, релігійними та іншими ознаками.

  • Пропаганда досягнень української та світової літератури.



компетентність щодо інформаційних і комунікативних технологій (уміння використовувати джерела інформації, зокрема ІКТ, для власного розвитку, технічна компетентність, уміння раціонально використовувати комп’ютер для пошуку, опрацювання й систематизації, зберігання й передавання інформації, оперувати технологіями та знаннями, що задовольнять потреби інформаційного суспільства);

  • компетентність щодо інформаційних і комунікативних технологій (уміння використовувати джерела інформації, зокрема ІКТ, для власного розвитку, технічна компетентність, уміння раціонально використовувати комп’ютер для пошуку, опрацювання й систематизації, зберігання й передавання інформації, оперувати технологіями та знаннями, що задовольнять потреби інформаційного суспільства);

  • Упровадження інформаційно – компютерних технологій навчання.

  • Залучення учнів до роботи з різними джерелами інформації.

  • Удосконалення вмінь використовувати додаткову літературу; склдати схеми, таблиці, конспекти тощо.

  • Проведення інформаційних хвилинок, диктантів, тренінгів розвитку пізнавальних інтересів.

  • Формування стійкої позитивної мотивації до навчання.

  • Активація пізнавальної діяльності учнів.

  • Залучення учнів до участі в конкурсах творчості, предметних олімпіадах,МАН.

  • Виховання загальної інформаційної культури.

  • Організація додаткових занять (гуртків, факультативів, спецкурсів) тощо.



  • Компетентність самоосвіти та саморозвитку :

  • Створення програми самоосвітньої діяльності учнів.

  • Формування стійкої позитивної мотивації до саморозвитку та постійого вдосконалення.

  • Залучення до пошукової та дослідницької діяльності.

  • Виконання випереджаючих дослідницьких завдань.

  • Складання учнями тез, виписок, опорних конспектів, виконання творчих завдань.

  • Організація самостійної роботи з інформаційними джерелами.

  • Розробка учнями вікторин, тестів, сценаріїв, написання рефератів тощо.



підприємницька (здатність співвідносити власні економічні інтереси з наявними матеріальними, трудовими й природними ресурсами, інтересами інших людей та суспільства)

  • підприємницька (здатність співвідносити власні економічні інтереси з наявними матеріальними, трудовими й природними ресурсами, інтересами інших людей та суспільства)

  • Стимулювання творчості учнів.

  • Раціональний підбір творчих завдань, творчий підхід до вибору тем творів.

  • Реалізація нестандартних форм проведення уроків, що передбачає активізацію творчого потенціалу учнів (інтегрованих уроків, дебатів тощо).

  • Використання інтерактивних методів навчання.

  • Залучення учнів до дослідницької діяльності.

  • Проведення інтенсивної позакласної роботи з предмета.

  • Організація та проведення тижнів української мови та літератури, олімпіад, конкурсів тощо.



Працювати в команді;

  • Працювати в команді;

  • Приймати самостійні рішення;

  • Мобільно перебудовуватися;

  • Ставити і вирішувати нові професійні задачі:

  • Самостійно вивчати і запроваджувати професійні новації..








База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка