Рішення про схвалення. "Години запитань": частота проведення, порядок внесення запитань, тематика Парламентські слухання: тематика, тривалість, вимоги до рекомендацій, моніторинг виконання рекомендацій



Дата конвертації27.06.2016
Розмір445 b.


Парламентський контроль: проблеми та шляхи удосконалення


1. Контрольні повноваження парламенту як органу: проблеми

  • Програма діяльності уряду: необов'язковість схвалення, невизначеність строку дії, можливість скасування рішення про схвалення.

  • “Години запитань”: частота проведення, порядок внесення запитань, тематика

  • Парламентські слухання: тематика, тривалість, вимоги до рекомендацій, моніторинг виконання рекомендацій.



2. Контрольні повноваження парламенту як органу: шляхи вирішення проблем

  • Програма діяльності уряду: схвалення на весь строк повноважень уряду (на певний строк), неможливість скасування рішення про схвалення, обов'язковість подання для схвалення парламентом, вотум довіри

  • “Години запитань”: збільшення частоти проведення (1 повний день на тиждень, щоденно), (не)визначеність тематики, відповіді на письмові запитання (усні питання в ході засідань)

  • Парламентські слухання (варіанти): 1) ліквідувати; 2) удосконалити (відмежувати від комітетських слухань, удосконалити порядок організації)



3. Основні проблеми контрольної діяльності комітетів

  • Відсутність критеріїв утворення/ліквідації, нерівномірність функціонального навантаження через диспропорції у кількісному складі

  • Невідповідність складу фракційній структурі парламенту

  • Недоліки у розмежуванні компетенції

  • Недостатня прозорість (веб-сайти, звіти про роботу, порядок денний, результати голосувань, громадські ради)



4. Контрольна діяльність комітетів: шляхи удосконалення

  • Критерії утворення: 1) відповідно до системи міністерств; 2) відповідно до кількісного складу найменшої фракції; 3) інше

  • Визначення мінімального і максимального кількісного складу, забезпечення відповідності фракційного складу структурі парламенту

  • Підвищення прозорості діяльності (громадські ради, оприлюднення інформації на веб-сайтах і т.д.)



5. Проблеми регулювання діяльності тимчасових слідчих комісій

  • Широкі межі повноважень

  • Процедура формування

  • Публічність діяльності

  • Обсяг прав (застосування приводу, вилучення документів)

  • Провадження у справах



6. Шляхи удосконалення регулювання діяльності тимчасових слідчих комісій

  • Звуження компетенції

  • Зміна порядку формування (50/50)

  • Підвищення публічності діяльності

  • Звуження обсягу прав, врегулювання провадження



7. Контроль за дотриманням прав і свобод людини та громадянина (проблеми діяльності омбудсмана)

  • Необмеженість строку повноважень

  • Можливість політизації діяльності (відсутність механізмів забезпечення дотримання вимог щодо несумісності)

  • Недостатня прозорість діяльності

  • Невизначені межі повноважень

  • Невизначеність порядку провадження у справах

  • Невизначеність статусу у кримінальному, адміністративному, цивільному процесі

  • Недостатня дієвість актів реагування



8. Удосконалення парламентського контролю за дотриманням прав і свобод людини

  • Обмеження строку повноважень (1-2 строки підряд)

  • Закріплення додаткових гарантій дотримання вимог щодо несумісності

  • Підвищення прозорості діяльності: закріплення вимог до доповідей, обов'язковості надання інформації за інформаційними запитами; створення громадської ради при Уповноваженому

  • Уточнення меж компетенції

  • Визначення підстав відмови у розгляді звернень, направлення звернення за належністю; підстав обов'язкового звернення до КСУ

  • Визначення місця Уповноваженого в кримінальному, адміністративному, цивільному процесі (самостійний учасник при розгляді окремих справ, представник сторони)

  • Забезпечення дієвості актів реагування



9. Проблеми регулювання діяльності Рахункової палати

  • Значна кількість положень Закону про РП визнана неконституційною

  • Спрямування діяльності РП парламентом, фінансова залежність

  • Контроль РП лише за надходженням і використання коштів ДБ

  • Невизначеність взаємодії з іншими органами фінансового контролю



10. Шляхи підвищення ефективності діяльності Рахункової палати

  • Посилення незалежності РП, у тому числі від парламенту

  • Розширення контрольної компетенції (контроль за всіма публічними фінансами)

  • Розширення переліку підконтрольних суб'єктів (розпорядники першого і наступних рівнів)

  • Визначення місця РП в системі органів фінансового контролю, розмежування повноважень РП і ГоловКРУ



Питання до дискусії

  • Програма діяльності уряду: обов'язковість схвалення, строк дії, можливість скасування парламентом рішення про схвалення, наслідки несхвалення

  • “Години запитань”: частота проведення, порядок внесення запитань, тематика

  • Парламентські слухання: доцільність існування/шляхи удосконалення

  • Критерії утворення, мінімальний і максимальний склад, кількість, фракційна структура комітетів

  • Інформація про діяльність комітетів і ТСК, яка підлягає оприлюдненню

  • Формування ТСК (50/50), межі повноважень і права ТСК

  • Омбудсман: доцільність обмеження строку перебування на посаді; підстави для відмови у розгляді звернень, “переадресації” звернень, роль омбудсмана у судовому процесі; доцільність утворення громадської ради при Уповноваженому; інформація про діяльність омбудсмана, яка підлягає оприлюдненню; доцільність визначення підстав, за яких омбудсман зобов'язаний звернутись до КСУ; способи запровадження інституту спеціалізованих омбудсманів (спеціалізації омбудсмана)

  • Рахункова палата: доцільність розширення компетенції і посилення незалежності; місце в системі органів фінансового контролю, шляхи забезпечення дієвості висновків і рекомендацій РП




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка