Рішення щодо майбутньої професії Питання анкети для батьків "Профільне навчання вимога часу"



Дата конвертації08.06.2016
Розмір445 b.


Профільне навчання – шлях реалізації особистісно-зорієнтованої стратегії освіти

  • Досвід Славутицького ліцею: надбання, перспективи


Питання до розгляду на педагогічній раді:

  • Нормативно-правова база профільного навчання

  • Навчально-методичне забезпечення профільного навчання в ліцеї

  • Фахова культура уроку в профільному навчанні

  • Спецкурси і факультативи. Їх роль у підвищенні якості профільного навчання

  • Науково-дослідницька діяльність, творчі конкурси та інтелектуальні змагання ліцеїстів в умовах профільності навчання

  • Вивчення якості профільного навчання. Ліцей - ВНЗ – підприємство – ліцей



Jobportal.com.ua

  • Чинники вибору професії

  • Кроки до виваженого рішення щодо майбутньої професії



Питання анкети для батьків “Профільне навчання - вимога часу”

  • Яким, на ваш погляд, повинне бути головне завдання ліцею?

  • Визначте провідний мотив вибору вами профілю навчання.

  • Які переваги ви бачите в профільному навчанні?

  • Які недоліки ви бачите в профільному навчанні?

  • Найважливіші особистісні якості учня профільного класу

  • Які якості, на ваш погляд, повинен мати учитель профільного навчального закладу?

  • Які з форм організації та здійснення навчально-пізнавальної діяльності, на ваш погляд, більш вагомі: словесні, наочні, практичні?

  • Яку професію, на вашу думку, планує отримати ваша дитина?



Результати анкетування батьків ліцеїстів:

  • Завдання ліцею – забезпечити високий рівень знань, виховати самостійність і відповідальність, на третій позиції - підготувати до вибору професії

  • Провідний мотив вибору профілю навчання – здібності учня, на другій позиції – інтерес до профілю

  • Переваги профільного навчання - глибоке і якісне вивчення профільних предметів, на останній позиції - допомога у виборі майбутньої професії.



Які недоліки ви бачите в профільному навчанні?

  • 63 % батьків не бачать недоліків у профільному навчанні,

  • але в анкетах 37 % респондентів зазначено недоліки, на які варто звернути увагу, а саме:

  • надмірне перевантаження учнів;

  • відсутність уроків з російської мови;

  • недостатня увага непрофільним предметам, скорочення кількості годин на вивчення непрофільних предметів;

  • відсутність гнучкості * (неможливість перейти в групу іншого профілю);

  • формування стереотипу у дитини щодо непотрібності поглибленого вивчення непрофільних предметів



Найважливіші особистісні якості учня профільного класу :

  • Учень повинен мати якісні знання, бути широко ерудованим, володіти навичками логічного мислення, прагнути до самореалізації і самовдосконалення, бути працелюбним, вміти самостійно вчитись, готовим до конкуренції (всього 18 якостей зазначено батьками)



Які якості, на ваш погляд, повинен мати учитель профільного навчального закладу?

  • Вчитель повинен бути професіоналом високої якості і непересічною особистістю:

  • 1.Професіоналізм

  • 2. Бажання і вміння поділитися власним досвідом зі своїми вихованцями

  • 3. Педагогічний досвід виховання

  • 4. Індивідуальний підхід до учня, взаєморозуміння

  • 5. Вміння пояснювати (донести до дітей тему)

  • 6. Вміння зацікавити предметом

  • 7. Творчий підхід до викладання

  • 8. Прагнення до удосконалення

  • 9. Гнучкість мислення, легке сприйняття нових технологій

  • 10. Сучасний підхід до учнів

  • 11. Навички психолога

  • 12. Вміння допомогти учням розкритися

  • 13. Побачити здібності, допомогти спрямувати дитину на вибір професії

  • 14. Бути добре обізнаним щодо вимог у ВНЗ

  • 15. Комунікабельність, людяність

  • 16. Терпіння, високі моральні якості

  • 17. Витриманість

  • 18. Вимогливість

  • 19. Авторитет у дітей



Які з форм організації та здійснення навчально-пізнавальної діяльності, на ваш погляд, більш вагомі: словесні, наочні, практичні?

  • словесні (розповідь, бесіда, лекція тощо) - 20 (67 %)

  • наочні (ілюстрації, демонстрації тощо) - 17 (57 %)

  • практичні (досліди, вправи тощо)- 23 (77 %)



Яку професію, на вашу думку, планує отримати ваша дитина?

  • 1.Ще не визначилась (поки що остаточно не визначилась) 50 % респондентів

  • 2. Технічна спрямованість (спеціальність)

  • 3. Інженер

  • 4. Інженер-будівельник

  • 5. Фармацевт

  • 6. Лікар

  • 7. Природничого, хімічного характеру

  • 8. Хімік або правознавець

  • 9. Економіст

  • 10. Пов’язана з економічною діяльністю

  • 11. Учитель хімії

  • 12. Перекладач

  • 13. Філологія, англійська мова

  • 14. Правознавець, перекладач

  • 15. Художник-дизайнер



Нормативно-правова база профільного навчання

  • Концепція профільного навчання в старшій школі, затверджена рішенням колегії Міністерства освіти і науки України від 25.09.2003 р. № 10/12-2 (нова редакція затверджена наказом МОН від 11.09.2009 № 854 “Про затвердження нової редакції Концепції профільного навчання у старшій школі”)

  • Закон України «Про загальну середню освіту», постанов Кабінету Міністрів України від 16.11.2000 № 1717 «Про перехід загальноосвітніх навчальних закладів на новий зміст, структуру і 12-річний термін навчання» та від 13.04.2007 № 620 «Про внесення зміни до п.1 постанови Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2000 р. № 1717».



Профільна школа найповніше реалізує принцип особистісно- орієнтованого навчання, що значно розширює можливості учня у виборі власної освітньої траєкторії

  • Профільна школа найповніше реалізує принцип особистісно- орієнтованого навчання, що значно розширює можливості учня у виборі власної освітньої траєкторії



Профільне навчання – вид диференційованого навчання, який передбачає врахування освітніх потреб, нахилів, здібностей учнів; створення умов для навчання старшокласників відповідно до їх професійного самовизначення, що забезпечується за рахунок змін у цілях, змісті, структурі та організації навчального процесу

  • Профільне навчання – вид диференційованого навчання, який передбачає врахування освітніх потреб, нахилів, здібностей учнів; створення умов для навчання старшокласників відповідно до їх професійного самовизначення, що забезпечується за рахунок змін у цілях, змісті, структурі та організації навчального процесу



Головною метою профільного навчання є

  • Головною метою профільного навчання є

  • забезпечення можливостей для рівного доступу учнівської молоді до здобуття загальноосвітньої профільної та початкової допрофесійної підготовки, безперервної освіти впродовж усього життя, виховання особистості, здатної до самореалізації, професійного зростання й мобільності в умовах реформування сучасного суспільства



Профільне навчання спрямоване на формування ключових компетентностей старшокласників, набуття ними навичок самостійної науково-практичної, дослідницько-пошукової діяльності, розвиток їх інтелектуальних, психічних, творчих, моральних, фізичних, соціальних якостей, прагнення до саморозвитку та самоосвіти

  • Профільне навчання спрямоване на формування ключових компетентностей старшокласників, набуття ними навичок самостійної науково-практичної, дослідницько-пошукової діяльності, розвиток їх інтелектуальних, психічних, творчих, моральних, фізичних, соціальних якостей, прагнення до саморозвитку та самоосвіти



Профільне навчання

  • Профільне навчання

  • ґрунтується на таких принципах:

  • *диференціації;

  • *варіативності, альтернативності, доступності;

  • *наступності та неперервності;

  • *гнучкості;

  • *діагностико-прогностичної реалізованості



Напрями профільного навчання в Славутицькому ліцеї:

  • Суспільно-гуманітарний

  • Філологічний

  • Природничо-математичний



Профілі навчання в Славутицькому ліцеї:

  • Української філології (філологічний напрям)

  • Фізико-математичний (природничо-математичний напрям)

  • Біолого-хімічний

  • (природничо-математичний напрям)

  • Економічний (суспільно-гуманітарний напрям)



Тлумачний словник з профільного навчання

  • Освітні галузі

  • Напрями освіти* (всього 6, в ліцеї 3)

  • Рівні змісту освіти

  • Профільне навчання

  • Профільна школа

  • Професійна орієнтація

  • Допрофесійна підготовка

  • Профіль навчання* (в ліцеї 4)

  • Профільні предмети*

  • Курси за вибором*

  • Типові навчальні плани



«Благо за всіх обставин залежить

  • «Благо за всіх обставин залежить

  • від дотримання двох умов:

  • одна з них – правильне з’ясування

  • завдання та кінцевої мети

  • будь-якої діяльності;

  • друга – пошук різних засобів, що

  • ведуть до кінцевої мети»

  • Аристотель



Кваліметрична модель вивчення ефективності впровадження профільного навчання за основними критеріями:

  • управлінське забезпечення;

  • забезпечення перспектив здобуття подальшої освіти;

  • психолого-педагогічне супроводження;

  • кадрове забезпечення;

  • матеріально-технічне забезпечення профільного навчання;

  • навчально-методичне забезпечення профільного навчання;

  • забезпечення якісної організації навчально-виховного процесу;

  • забезпечення наступності на різних ступенях навчання;

  • забезпечення профорієнтаційної роботи;

  • науково-методичне забезпечення;

  • результативність профільного навчання



Профільні предмети

  • реалізують цілі, завдання і зміст кожного конкретного профілю. Ці предмети вивчаються поглиблено і передбачають більш повне опанування понять, законів, теорій; використання інноваційних технологій навчання; організації дослідницької, проектної діяльності; профільної навчальної практики учнів



Інтегровані уроки в системі профільного навчання

  • Урок з фізики та хімії «Вода – найдивовижніша та найцінніша рідина»

  • Урок з математики і фізики «Застосування похідної та інтеграла для розв’язування фізичних задач»

  • Урок з фізики та інформатики «Рух тіла, кинутого під кутом до горизонту»

  • Урок з фізики та англійської мови “Винаходи й винахідники”



Курси за вибором

  • мають різну тематику, але спрямовані на поглиблення й розширення знань із профільних предметів відповідно до їх спеціалізації,

  • а їх основні функціїпоглиблення та розширення змісту профільних предметів або забезпечення профільності прикладної й початкової професійної спеціалізації навчання



Факультативи і спецкурси на І курсі:

  • Російська мова

  • Рідний край

  • Комп'ютерні технології та майбутня професія

  • Юний педагог

  • Основи економіки



Факультативи і спецкурси на ІІ курсі (два роки):

  • Російська мова

  • Рідний край

  • Світ кімнатних рослин

  • Основи медичних знань



Факультативи і спецкурси на ІІІ курсі (три роки):

  • Російська мова

  • Рідний край

  • Світ українського слова

  • Фізична географія Київської області

  • Досліджуємо історію України

  • Мікробіологія з основами вірусології

  • Розв'язування задач з хімії

  • Розв'язування задач з параметрами

  • Методи розв'язування задач кінематики, динаміки, законів збереження

  • Власна справа



Факультативи і спецкурси на ІV курсі (чотири роки):

  • Російська мова

  • Німецька мова

  • Психологія особистості

  • Світ українського слова

  • Історія української філософської думки ХХ століття

  • Досліджуємо історію України

  • Економічна і соціальна географія Київської області

  • Мікробіологія з основами вірусології

  • Основи цитології

  • Розв'язування задач підвищеної складності з хімії

  • Розв'язування олімпіадних задач з математики

  • Інформатика

  • Основи економіки

  • Власна справа

  • Бізнес-центр

  • Основи наукових досліджень



Інтегровані курси в системі профільного навчання

  • Елективний курс

  • “Фізика людини”.

  • 8-9 класи.

  • Майбутні профілі навчання - біолого-хімічний,

  • фізико-математичний



Кваліметричний підхід

  • це методологічна основа вираження якісних характеристик кількісною мірою, яка передбачає кількісний опис якості процесу, надаючи кількісну оцінку якості



Вступ ліцеїстів до ВНЗ за профілем навчання



ЗНО і профільне навчання www.testportal.gov.ua

  • Українська мова та література. 9-10 позиції по Україні. Найвищі показники в рейтингу мають 9 освітніх закладів нового типу. Славутицький ліцей – сьома позиція

  • Математика. 9-11 позиції по Україні. Найкращі результати мають випускники колегіуму міста Білої Церкви, Славутицького ліцею, спеціалізованої школи міста Фастова



Як і попередні моніторингові дослідження в Київській області, результати ЗНО з математики підтверджують необхідність більш інтенсивного розгортання відповідної профілізації, адже кількість бажаючих складати математику на НО для вступу до ВНЗ щороку зростає.

  • Як і попередні моніторингові дослідження в Київській області, результати ЗНО з математики підтверджують необхідність більш інтенсивного розгортання відповідної профілізації, адже кількість бажаючих складати математику на НО для вступу до ВНЗ щороку зростає.



ЗНО і профільне навчання

  • Історія України. 11-15 позиції по Україні вказують на перевагу низьких результатів, показник якості менший за 40 %, якість історичної освіти в області потребує додаткового вивчення. Зазначено необхідність підвищення якості соціально-гуманітарної підготовки старшокласників закладів освіти різного типу



Стабільно якісним є результат виконання учасниками тестів з фізики

  • 2-6 позиції в національному рейтингу свідчать про свідомість профільного вибору: випускники обирали цей предметний тест свідомо й цілеспрямовано

  • рейтингові позиції якісних результатів високі: 27 учасників мають результати в межах 195,5-199,5 балів



ЗНО і профільне навчання

  • Біологія. 16-20 позиції по Україні свідчать про хаотичність профільного вибору предмета учасниками тестування, а також про недостатній рівень якості біологічної освіти в області

  • Географія. 11-18 позиції в національному рейтингу також свідчать про хаотичність вибору предмета тестування, слабку профільну зорієнтованість учасників



ЗНО і профільне навчання

  • Найслабшою ланкою є результативність участі в ЗНО з хімії: найнижчі 18-20 позиції в національному рейтингу

  • У 2011 році питання викладання хімії в профільних класах вивчалося і засвідчило наявність проблем як в організації учнів за хіміко-біологічним профілем, матеріально-технічному та навчально-методичному забезпеченні викладання хімії, так і професійній готовності вчителів до реалізації завдань програми

  • Також з’ясовано, що ЗНО з хімії часто складають випускники класів суспільно-гуманітарного та філологічного напрямів, які вивчають хімію за спрощеною програмою, не відповідною програмі ЗНО



Лідерами в регіональному рейтингу складання тестів ЗНО-2012 з природничих дисциплін є гімназійні заклади Білої Церкви (географія), Києво-Святошинського району (хімія),

  • Лідерами в регіональному рейтингу складання тестів ЗНО-2012 з природничих дисциплін є гімназійні заклади Білої Церкви (географія), Києво-Святошинського району (хімія),

  • Славутицький ліцей (географія, фізика, біологія, хімія),

  • ліцей міста Фастова

  • (фізика, біологія, хімія)



Аналіз результатів участі в ЗНО-2012 учасників Київської області на основі національного звіту засвідчує важливість:

  • системної роботи щодо підвищення якості вивчення предметів, використання сучасних засобів навчання та вдосконалення методики навчання як суспільно-гуманітарних, так природничо-математичних дисциплін;

  • розвиток профільного вивчення предметів природничо-математичного циклу;

  • забезпечення освітніх потреб учнів в умовах профілізації старшої школи та спеціалізації закладів освіти на діагностичній і профорієнтаційній основі, а також ефективного використання годин варіативної складової робочих навчальних планів;

  • посилення в закладах освіти Київської області профорієнтаційної, інформаційно-роз'яснювальної роботи серед старшокласників та їх батьків;

  • продовження системної роботи з обдарованими дітьми на рівні навчального закладу, міста, області, адже саме ці діти, як свідчить досвід, показують найвищі результати ЗНО з основ наук.



Українська мова та література

  • Сухоруков Максим – 197,5 балів

  • Хропата Альона – 196 балів

  • Павленко Альона – 194,5 балів

  • Хрістова Дар’я – 194,5 балів

  • Костюченко Олександра – 194 бали

  • Головцин Володимир – 193 бали

  • Артем’єва Юлія – 189,5 балів

  • Балика Андрій – 189,5 балів

  • Власкова Юлія – 186 балів

  • Чуприненко Маргарита – 186 балів

  • Головач Альона – 185 балів

  • Захаренко Олександр – 185 балів

  • Власенко Ірина – 184 бали

  • Блінковська Марина – 183 бали

  • Сорокіна Єлизавета – 181 бал



Математика (випускники груп фізико-математичного профілю навчання)

  • Артем’єва Юлія – 200 балів

  • Кулиба Микола – 199 балів

  • Андрійчук Антон – 198,5

  • Шикун Костянтин – 198,5 балів

  • Павловський Матвій – 196 балів



Фізика (випускники груп фізико-математичного профілю навчання)

  • Шикун Костянтин – 199 балів

  • Бачинін Іван – 197 балів

  • Павловський Матвій – 196,5 балів

  • Токарєв Микита 195,5 балів

  • Мазанка Роман – 191 бал

  • Андрійчук Антон – 189,5 балів

  • Артем’єва Юлія – 189,5 балів

  • Лімаз Сергій - 188,5 балів



Біологія (випускники груп біолого-хімічного профілю навчання)

  • Бедулєва Анна – 193 бали

  • Рубан Яна – 185,5 балів

  • Кирієнко Яна – 185 балів

  • Глоба Христина – 184, 5 балів

  • Парнюк Єлизавета – 180 балів



Хімія (випускники груп біолого-хімічного профілю навчання)

  • Бедулєва Анна – 195 балів

  • Яценко Сергій – 191,5 балів

  • Кононова Надія – 182,5 балів

  • Глоба Христина – 180,5 балів

  • Рубан Яна – 179,5 балів



Профільне навчання і науково-дослідницька діяльність ліцеїстів



Проект рішення педради «Профільне навчання – шлях реалізації особистісно-зорієнтованої стратегії освіти. Досвід ліцею: надбання, перспективи»

  • Поповнити бібліотечний фонд ліцею навчально-методичною літературою для підвищення ефективності профільного навчання в закладі (адміністрація ліцею, постійно).

  • Формувати сучасно-розвинену особистість на уроці шляхом оптимального використання новітніх педагогічних технологій навчання, які базуються на активній взаємодії учасників навчально-виховного процесу (постійно, педагоги).

  • Продовжити практику періодичного тематичного контролю за якістю навчально-виховного процесу з предметів профільного рівня (відповідно до плану навчально-виховної роботи закладу, адміністрація).

  • Започаткувати перевірку якості роботи вчителів, які ведуть курси за вибором; здійснювати аналіз заняття з позицій діяльнісного підходу (відповідно до плану навчально-виховної роботи закладу, адміністрація).

  • У робочому навчальному плані ліцею на наступний навчальний рік передбачити у 8-9 класах факультативи і спецкурси, які б відповідали майбутньому профілю навчання, запитам учнів, матеріально-технічним можливостям ліцею (адміністрація, травень 2013 року).

  • Вибір профілю навчання учнів в 10-11 класах (ІІІ – ІV курси) здійснювати шляхом тестування учнів допрофільних класів (8-9 класи – І-ІІ курси) з профільних предметів (адміністрація, травень 2013 року).

  • Провести анкетування «Профільне навчання – вимога часу» серед учнів та вчителів з метою коригування навчально-виховного процесу за обраними профілями. Систематизувати результати анкетування та оприлюднити результати на сайті ліцею (практичний психолог, січень 2013).

  • Формування груп на ІІІ курсі здійснювати з урахуванням результатів тестування, освітніх потреб учнів, висновків психолога, побажань батьків, пропозицій учителів-предметників (адміністрація, травень 2013 року).

  • Забезпечити психологічний супровід допрофільного і профільного навчання в закладі (практичний психолог, постійно).




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка