Рішення щодо необхідності заходів державної політики, а також визначення переваг та недоліків можливих варіантів дій шляхом оцінки їх потенційного впливу. Наслідком оцінки впливу може бути висновок про недоцільність таких заходів



Дата конвертації03.06.2016
Розмір445 b.



Аналіз регуляторного впливу - документ, який містить:

  • Аналіз регуляторного впливу - документ, який містить:

  • обґрунтування необхідності державного регулювання шляхом прийняття регуляторного акта,

  • аналіз впливу, який справлятиме регуляторний акт на ринкове середовище, забезпечення прав та інтересів суб'єктів господарювання, громадян та держави

  • обґрунтування відповідності проекту регуляторного акта принципам державної регуляторної політики

  • Ст. 1 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”



Доцільність

  • Доцільність

  • Адекватність

  • Ефективність

  • Збалансованість

  • Передбачуваність

  • Прозорість та врахування громадської думки

  • Ст. 4 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”



Стосовно кожного проекту регуляторного акта його розробником готується аналіз регуляторного впливу. 

  • Стосовно кожного проекту регуляторного акта його розробником готується аналіз регуляторного впливу. 

  • Аналіз регуляторного впливу готується до оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень та пропозицій.

  • Ст. 8 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”

  • Оцінка впливу є процесом підготовки підстав для прийняття рішення щодо необхідності заходів державної політики, а також визначення переваг та недоліків можливих варіантів дій шляхом оцінки їх потенційного впливу. Наслідком оцінки впливу може бути висновок про недоцільність таких заходів.

  • Європейська Комісія. Посібник з оцінки впливу.



Ст. 8 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”

  • Ст. 8 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”

  • Методика проведення аналізу впливу регуляторного акта, затверджена постановою КМУ від 11.03.2004 р. №308

  • Методологічний посібник Держпідприємництва “Регуляторна діяльність в Україні: планування, обґрунтування, обговорення та відстеження”



Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

  • Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

  • Цілі державного регулювання

  • Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення визначених цілей

  • Механізми та заходи, що пропонуються для розв’язання проблеми

  • Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

  • Очікувані результати від прийняття регуляторного акта. Аналіз вигод та витрат

  • Строк дії регуляторного акта

  • Показники результативності регуляторного акта

  • Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта



Doing Business 2015. Індикатор «Захист інвесторів»

  • Doing Business 2015. Індикатор «Захист інвесторів»



Зростання довіри інвесторів та підвищення рівня залучення інвестицій в економіку України (зокрема, іноземних інвестицій та інвестицій населення).

  • Зростання довіри інвесторів та підвищення рівня залучення інвестицій в економіку України (зокрема, іноземних інвестицій та інвестицій населення).

  • Удосконалення управління акціонерними товариствами шляхом забезпечення ефективного контролю інвесторів за діяльністю менеджменту.

  • Забезпечення балансу інтересів усіх акціонерів, зокрема підвищення захисту дрібних інвесторів як найменш захищених у товаристві.



Однорівнева (унітарна) модель: рада директорів, що включає виконавчих та невиконавчих директорів

  • Однорівнева (унітарна) модель: рада директорів, що включає виконавчих та невиконавчих директорів

  • Дворівнева (двопалатна) модель: наглядова рада та виконавчий орган

  • “Опціональна” модель: можливість акціонерного товариства самостійно обрати однорівневу чи дворівневу модель управління







Висока концентрація капіталу

  • Висока концентрація капіталу

  • Невисокий рівень розвитку фондового ринку та низька ліквідність акцій

  • Незначна частка фінансування за рахунок ринку капіталу

  • Відсутність потужних інституційних інвесторів (пенсійних фондів, страхових компаній тощо) та розвиток, натомість, холдингових структур

  • Недостатній рівень захисту міноритарних акціонерів

  • Незначна роль незалежних директорів



Країни ЄС:

  • Країни ЄС:

  • Компаніям дозволяється обирати між одно- та дворівневою структурами (13 країн): Болгарія, Хорватія, Данія, Фінляндія, Франція, Угорщина, Італія, Литва, Люксембург, Португалія, Румунія, Словенія, Нідерланди

  • Однорівнева (8 країн): Бельгія, Кіпр, Греція, Ірландія, Мальта, Іспанія, Швеція та Велика Британія

  • Дворівнева (7 країн): Австрія, Чехія, Естонія, Німеччина, Латвія, Польща та Словаччина

  • Регламент Ради ЄС 2157/2001 від 8.10.2001 р. «Про статут Європейського товариства»:

  • Дворівнева: supervisory organ + management organ

  • Однорівнева: administrative organ



В умовах дії наведених факторів, запровадження однорівневої моделі в Україні не виглядає прийнятною альтернативою

  • В умовах дії наведених факторів, запровадження однорівневої моделі в Україні не виглядає прийнятною альтернативою

  • «Опціональна» модель видається такою, що дозволить досягнути цілей державного регулювання, визначених у другому розділі АРВ



Проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо формування та взаємодії органів акціонерного товариства»:

  • Проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо формування та взаємодії органів акціонерного товариства»:

  • Цивільний кодекс України

  • Господарський кодекс України

  • Закон України «Про акціонерні товариства»

  • Пропонується врахувати:

  • Регламент Ради ЄС 2157/2001 від 8.10.2001 р. «Про статут Європейського товариства»

  • Рекомендації Європейської Комісії (Додаток XXXVI до Угоди про асоціацію):

  • 2005/162/ЄС від 15.02.2005 щодо ролі невиконавчих або наглядових директорів лістингових компаній, та щодо комітетів (наглядової) ради

  • 2004/913/ЄС від 14.12.2004, щодо сприяння належному режиму винагороди директорів лістингових компаній







Строк дії Закону не обмежується у часі, оскільки відносини щодо формування та взаємодії органів акціонерного товариства, які пропонується ним врегулювати, мають перманентний характер.

  • Строк дії Закону не обмежується у часі, оскільки відносини щодо формування та взаємодії органів акціонерного товариства, які пропонується ним врегулювати, мають перманентний характер.





Базове відстеження результативності проекту Закону здійснюється до дня набрання ним чинності.

  • Базове відстеження результативності проекту Закону здійснюється до дня набрання ним чинності.

  • Повторне відстеження результативності Закону здійснюватиметься через рік після набрання ним чинності шляхом порівняння показників базового та повторного відстеження.

  • Періодичне відстеження результативності Закону здійснюватиметься раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності шляхом порівняння показників повторного та періодичного відстеження.

  • Методи проведення відстеження результативності – статистичний та соціологічний.



  • Додаткова інформація:

  • commerciallaw.com.ua




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка