Рішення щодо процесу навчання. Змінюється основне джерело мотивації навчання. Воно стає внутрішнім, це інтерес самого учня



Дата конвертації09.06.2016
Розмір445 b.


Переваги інтерактивних технологій

  • Інтерактивні технології дають можливість забезпечити глибину вивчення змісту. Учні освоюють усі рівні пізнання (знання, розуміння, застосування, аналіз, синтез, оцінку). При цьому відсоток учнів, які засвоїли знання, досить високий (понад 50).

  • Змінюється роль учнів. Вона активна: учні приймають важливі рішення щодо процесу навчання.

  • Змінюється основне джерело мотивації навчання. Воно стає внутрішнім, це інтерес самого учня.

  • Значно підвищується роль особистості педагога. Педагог більше розкривається перед учнями виступає, як лідер, організатор.


ЩО ТАКЕ ІНТЕРАКТИВНІ МЕТОДИ ?

  • “Інтерактивний”- здатність взаємодіяти в процесі бесіди , діалогу з чимось (комп’ютером) або кимось (людиною).

  • Інтерактивне навчання – це насамперед діалогове навчання, в ході якого здійснюється взаємодія вчителя та учня.



СТРУКТУРА УРОКУ

  • Мотивація

  • Оголошення, представлення теми та очікуваних результатів.

  • Надання необхідної інформації.

  • Інтерактивні вправи.

  • Підбиття підсумків уроку.



Розроблено плани-конспекти і проведено уроки з застосуванням інтерактивних технологій

  • Урок-дискусія “Місце спиртів у життєдіяльності людини”

  • Урок-практикум “Оцтова кислота. Фізичні, хімічні властивості. Застосування”

  • Урок-змагання ” Естери. Реакція етерифікації. Застосування естерів.”

  • Інтегрований урок з хімії та біології „Глюкоза та сахароза, як представники вуглеводів. Молекулярна і структурна формули глюкози. Хімічні властивості ”

  • Урок-гра ” Взаємозв’язок між органічними речовинами.”



Урок-дискусія “Місце спиртів у життєдіяльності людини”

  • Неординарність цього заняття полягає у тому, що учні виступають у ролі експертів. Вони мають обґрунтовано і переконано довести, яке значення мають спирти у життєдіяльності людини.

  • Завдання для груп

  • Група «Хіміки» проаналізувати позитивну роль спиртів у життєдіяльності людини;

  • Група «Біологи» проаналізувати шкідливий вплив спиртів на організм людини

  • Група «Історики» знайти історичні довідки, що стосу­ються відкриття спиртів, їх застосування



Група-Хіміки

  • Завдання: Застосування етилового спирту.



Група-біологи Завдання:вплив алкоголю на організм людини



Урок –практикум “ ОЦТОВА КИСЛОТА, II ВЛАСТИВОСТІ ТА ЗАСТОСУВАННЯ.”

  • Окремі групи учнів досліджують певні хімічні властивості оцтової кислоти

  • Завдання для 1-шої групи: доведіть, що оцто­ва кислота виявляє кислотні властивості.

  • Лабораторний дослід 1. «Дія оцтової кислоти на індикатори»

  • Завдання для класу: складіть рівняння електролітичної дисоціації оцтової кислоти.

  • Завдання для 2-гої групи: дослідіть взаємодію оцтової кислоти з металами.

  • Лабораторний дослід 2. «Взаємодія оцтової кислоти з металами»

  • Завдання для класу: опишіть дослід, запишіть рівняння відповідних реакцій у молекулярному та йонному виглядах.

  • Завдання для 3-тьої групи: дослідіть взаємодію оцтової кислоти з лугами.

  • Лабораторний дослід 3. «Взаємодія оцтової кислоти з лугами»



Хімічні властивості оцтової кислоти

  • 1) електролітична дисоціація: CH3COOH ↔CH3COO1- + H1+

  • ацетат - йон

  • 2) Взаємодія з металами:

  • 2СН3СООН + Мg = Mg(CH3COO)2 + H2 магній ацетат

  • 3) Взаємодія з оксидами металів:

  • 2СН3СООН + СаО = Са(СН3СОО)2 + Н2О кальцій ацетат

  • 4) Взаємодія з лугами:

  • СН3СООН + NaOH = NaCH3COO + H2O натрій ацетат

  • 5) Взаємодія з солями, утвореними більш слабкими кислотами:

  • 2СН3СООН + Na2CO3 = 2CH3COONa + CO2+ H2O



Застосування оцтової кислоти



Урок-змагання. “Естери,їх гідроліз.”

  • Учитель пояснює теоретичний матеріал по окремих частинах(лекція).

  • Інформація закріплюється за допомогою піктограм.

  • Піктограми - це логічні малюнки,де в символах й умовних знаках “зашифрований“ зміст досліджуваного.

  • Учні повинні уважно дивитися,намагатися зрозуміти і застосувати до навчальної ситуації попередні знання.

  • Змагання полягають в порівнянні результатів роботи 2 груп учнів.



Спирти й карбонові кислоти взаємодіють між собою з утворенням естерів.



Інтегрований урок з хімії та біології. ”Глюкоза та сахароза, як представники вуглеводів. Молекулярна і структурна формули глюкози. Хімічні властивості.

  • Клас заздалегідь поділяється на три групи. Кожна група працює над своїм завданням. Координатор доповідає про виконану роботу у вигляді презентації.

  • Класифікацію вуглеводів і властивості готувала перша група учнів.

  • Класифікація

  • Моносахариди дисахариди полісахариди

  • ↓ ↓ ↓ !

  • Глюкоза фруктоза сахароза крохмаль

  • целюлоза



Хімічні властивості глюкози

  • Завдання групам

  • Обрати хімічні реакції,які характерні для альдегідної групи і багатоатомних спиртів



Урок – гра .” Взаємозв’язок між органічними речовинами

  • Клас ділиться на дві команди. Кожна команда вибирає по два учні в журі, яке проводитиме оцінювання .

  • Конкурс 1. «Ти – мені, я – тобі»

  • Конкурс 2. «Дерево пізнання»

  • Конкурс 3. «Ланцюжок

  • видозмін »

  • Конкурс 4. ” Якісні реакції на органічні сполуки”



Завдання для першої групи. Визначити за якими ознаками можна з′ясувати в якій з пробірок знаходиться кожна речовина. Очікувана відповідь:

  • Якісні реакції спиртів

  • 1. реакція з металічним натрієм

  • При взаємодії спиртів з металічним натрієм утворюються алкоголяти Натрію і молекулярний водень:

  • 2R - OH + 2Na → 2R - ONa + H2↑

  • В дану реакцію вступають також карбонові кислоти.

  • якісна реакція на багатоатомні спирти

  • Багатоатомні спирти (наприклад, гліцерин) утворюють з гідроксидом Купруму(ІІ) комплексні сполуки темно-синього кольору:



. Якісні реакції фенолу

  • реакція з бромною водою

  • При взаємодії фенолу з бромною водою спостерігається знебарвлення бромної води і утворення жовтого осаду:

  • реакція з водним розчином хлориду Феруму(ІІІ)

  • При взаємодії фенолу з водним розчином хлориду Феруму(ІІІ) утворюється розчин інтенсивно фіолетового забарвлення:

  • 6C6H5OH + FeCl3 → H3[Fe(O-C6H5)6] + 3HCl



Фізичні й хімічні явища, закон збереження маси, хімічні рівняння. Урок у 7 класі.

  • РОЗМИНКА ЧАРІВНИКІВ

  • За кожну правильну відповідь дається “смайлик”. ”Смайлик” дає можливість заробити бали й у особистий залік і залік команді.

  • Питання розминки:

  • У чому полягає суть хімічної реакції ?

  • Які явища називаються хімічними ?

  • Які явища називаються фізичними?

  • Як формулюється закон збереження маси?

  • Які ви знаєте ознаки перебігу хімічних реакцій?

  • Хто відкрив закон збереження маси?

  • Як називаються речовини, які вступають у реакції? З якого боку хімічного рівняння вони записуються?



“Чарівна логіка”

  • Вирішити задачу за законом збереження мас.

  • У пробірці змішали сірку масою 8г із залізом . Після реакції утворився Ферум (2) сульфід масою 22г. Обчисліть масу заліза, яке вступило в реакцію. Процесу відповідає рівняння реакції:

  • Fe + S = Fe S

  • У разі правильного розв’язання сума всіх цифр відповіді буде дорівнювати 5.



“Прості і чарівні явища” Визначте, які явища э фізичними, а які хімічними. Обведіть літеру в тому стовпці, в якому ви дасте правильну відповідь, то в колонці хімічних явищ по вертикалі отримаєте назву одновалентного хімічного елемента, назва якого в перекладі означає “той , що породжує воду”.

  • Явище Фізичне Хімічне

  • Залізо іржавіє а г

  • Плавлення скла д л

  • Утворення туману є у

  • Прокисання молока в і

  • Запалювання сірки щ д

  • Розтирання крейди в ступі к б

  • Випарювання спирту з п

  • Вкриття мідних предметів зеленим

  • нальотом ф р

  • Замерзання води в калюжі ц ж

  • Пригорання яєчні х з

  • Восени листя жовкне н о

  • Горіння бензину р г

  • Кисень підтримує горіння т е

  • Горіння магнію о н



“Володар рівнянь” Розставте коефіцієнти в рівняннях реакцій.



Подорож до Країни Хімії (Урок – гра) для учнів 7 класу.

  • Тема уроку: Хімічні елементи та прості речовини, які вони утворюють.

  • Форми проведення:

  • Конкурси – 9

  • Гра “Щасливий випадок”



Реклама на тему: ”Корисність хімічних елементів для організму”.

  • Для цього конкурсу ми запрошуємо по шість учнів від кожної команди. Завдання: придумати рекламу, темою якої буде наша сьогоднішня подорож до Країни Хімії. Слід врахувати музичне оформлення, артистичність. Підготовлена реклама має бути цікавою та змістовною щоб після її перегляду у глядачів виникло бажання поповнити ряди юних хіміків.



Заробіть додатковий бал для своєї команди.

  • Перерахуйте елементи, назви яких починаються на літеру “А”(Актиній, Аргон, Алюміній, Астат, Америцій, Аргентум )

  • Перерахуйте елементи , назви яких закінчуються на літеру “А”



Перевірте свої знання прислів”їв на властивості хімічних речовин

  • Ми називаємо одну частину метафори, епітета чи порівняння, а вболівальники – іншу.

  • Міцний, (як криця)

  • (Кришталево) чиста вода.

  • Сивина, як (срібло).

  • (Залізний)характер.

  • Швидкий, як (ртуть).

  • (Золоті ) руки та ін.



Гра “Щасливий випадок”

  • ПИТАННЯ НА ТЕМУ: Хімічні елементи та прості речовини.

  • Як називається руйнування металів під дією навколишнього середовища? (Корозія)

  • Побутова назва продукту руйнування заліза під дією вологого повітря.(Іржа)

  • Який метал прийшов на зміну “Бронзовому століттю”. (Залізо)

  • Хімічний елемент, який входить до складу гемоглобіну. (Ферум)

  • Хімічний елемент, який обов”язково входить до складу оксидів. (Оксиген)

  • Речовина, яка прискорює швидкість хімічної реакції.(Каталізатор)



Узагальнюючий урок для 8 класу Тема: “Періодичний закон і періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва”.

  • ТЕСТ, ТЕСТ, ТЕСТ.

  • Знайдіть відповідність:

  • Будова атома Періодична система

  • 1.Заряд ядра. А. Порядковий номер

  • 2.Кількість протонів Б.Номер періоду

  • 3.Кількість нейтронів В.Номер групи

  • 4.Загальна кількість

  • електронів Г.Різниця між атомною масою

  • 5.Кількість електронів

  • на зовнішньому рівні та порядковим номером

  • 6.Кількість електронних шарів.



Складіть біографію хімічного елементу за його положенням в Періодичній системі

  • БІОГРАФІЯ

  • Прізвище Кальцій

  • Ім’я Ca

  • Рік народження 1808

  • Батько Деві (Англія)

  • Сім’я Лужно – земельні

  • метали

  • Адреса Періодична система,4

  • період,2 група

  • Квартира № 20

  • Діти Са О

  • Онуки Ca (OH)2

  • Родичі CaСl2 , Ca SO4,CaCO3

  • Сусіди Mq ,K, Zn , Sc



Глюкоза та сахароза, як представники вуглеводів . Молекулярна і структурна формули глюкози. Хімічні властивості.

  • ОРГАНІЗАЦІЯ УРОКУ:

  • Клас заздалегідь поділяється на три групи. Кожна група працює над своїм завданням. Координатор доповідає про виконану роботу у вигляді презентації.



РОЗВ’ЯЖІТЬ ЗАДАЧУ

  • Унаслідок бродіння глюкози отримано 115 г спирту. Який об’єм газу утвориться?




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка