Рівний доступ до якісної освіти кожної дитини.



Дата конвертації31.12.2016
Розмір445 b.


Рівний доступ до якісної освіти кожної дитини. (Діти з незаможних родин мають менше шансів отримати гарну освіту і піднятися соціальною драбиною)

  • Рівний доступ до якісної освіти кожної дитини. (Діти з незаможних родин мають менше шансів отримати гарну освіту і піднятися соціальною драбиною)


Новий зміст

  • Новий зміст

  • Нова структура

  • Нове освітнє середовище

  • Орієнтація на учня

  • Виховання на цінностях

  • Педагогіка партнерства

  • Справедливе фінансування і рівний доступ

  • Автономія школи

  • Вмотивований учитель



  • Тісна співпраця з батьками, громадами

  • і підтримка з їхнього боку



Спілкування державною і рідною (у разі відмінності) мовами;

  • Спілкування державною і рідною (у разі відмінності) мовами;

  • Спілкування іноземною мовою;

  • Математична грамотність (уміння застосовувати математичні методи);

  • Компетентність в природничих науках і технологіях;

  • Впевнене і водночас критичне застосування ІКТ;

  • Уміння навчатися впродовж життя;

  • Соціальні і громадянські компетентності(усі форми поведінки, які потрібні для ефективної та конструктивної участі у громадському житті)

  • Підприємливість (уміти генерувати нові ідеї і втілювати їх ужиття)

  • Загальнокультурна грамотність (здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, виражати власні ідеї і почуття за допомогою мистецтва)

  • Екологічна грамотність і здорове життя



• уміння читати і розуміти прочитане

  • • уміння читати і розуміти прочитане

  • • уміння висловлювати думку усно і письмово

  • • критичне мислення

  • • здатність логічно обґрунтовувати позицію

  • • ініціативність

  • • творчість

  • • уміння вирішувати проблеми, оцінювати ризики та приймати рішення

  • • уміння конструктивно керувати емоціями, застосовувати емоційний інтелект

  • • здатність до співпраці в команді.



Підбір предметів і тематичних розділів шкільних програм відбува- тиметься з огляду на доцільність з точки зору наведених компетентностей.

  • Підбір предметів і тематичних розділів шкільних програм відбува- тиметься з огляду на доцільність з точки зору наведених компетентностей.

  • Буде створено нову систему оцінювання результатів навчання.

  • Буде змінено зміст зовнішнього незалежного оцінювання.



повага до особистості;

  • повага до особистості;

  • • доброзичливість і позитивне ставлення;

  • • довіра у відносинах, стосунках;

  • • діалог – взаємодія – взаємоповага;

  • • розподілене лідерство (проактивність, право вибору та відповідальність за нього, горизонтальність зв’язків);

  • • принципи соціального партнерства (рівність сторін, добровільність прийняття зобов’язань, обов’язковість виконання домовленостей).



Діалог змінить односторонню авторитарну комунікацію вчитель – учень.

  • Діалог змінить односторонню авторитарну комунікацію вчитель – учень.

  • Будуть широко застосовуватися методи викладання, засновані на співпраці (ігри, проекти (соціальні, дослідницькі), експерименти, групові завдання тощо). Учні залучатимуться до спільної діяльності.

  • Учитель має бути другом, так як дитина не може сприймати певну інформацію, якщо вона вчиться у людини, яку боїться.



Українська школа буде успішна, якщо в неї прийде успішний учитель, вирішить дуже багато питань щодо якості викладання, обсягу домашніх завдань, комунікації з дітьми.

  • Українська школа буде успішна, якщо в неї прийде успішний учитель, вирішить дуже багато питань щодо якості викладання, обсягу домашніх завдань, комунікації з дітьми.

  • До дітей має прийти людина-лідер, яка може вести за собою, яка любить свій предмет, яка його фахово викладає.



Учитель зможе готувати власні авторські навчальні програми, власноруч обирати підручники, методи, засоби навчання;

  • Учитель зможе готувати власні авторські навчальні програми, власноруч обирати підручники, методи, засоби навчання;

  • Держава гарантуватиме йому свободу від втручання у професійну діяльність.

  • Велика увага приділяється матеріальному стимулюванню. Учителі, які пройдуть добровільну незалежну сертифікацію, будуть отримувати надбавку.

  • Збільшиться кількість моделей підготовки вчителя. Форми підвищення кваліфікації : курси при ІППО, семінари, вебінари, он-лайн-курси, конференції, самоосвіта (визнання сертифікатів). Учитель отримає право вибору місця і способу підвищення кваліфікації



На допомогу вчителеві буде створено освітній портал з методич- ними та дидактичними матеріалами, українськими енциклопедіями, мультимедійними підручниками та інтерактивними он-лайн- ресурсами

  • На допомогу вчителеві буде створено освітній портал з методич- ними та дидактичними матеріалами, українськими енциклопедіями, мультимедійними підручниками та інтерактивними он-лайн- ресурсами

  • Буде кардинально скорочено бюрократичне навантаження, переходу на систему освітнього електронного документообігу

  • До роботи в школі будуть залучатися найкращі



У навчанні будуть враховані вікові особливості фізичного, психічного і розумового розвитку дітей. Запроваджується двоциклова організація освітнього процесу на рівнях початкової і базової загальної середньої освіти.

  • У навчанні будуть враховані вікові особливості фізичного, психічного і розумового розвитку дітей. Запроваджується двоциклова організація освітнього процесу на рівнях початкової і базової загальної середньої освіти.

  • буде подолано будь-яку дискримінацію (за ознакою віросповідання, гендеру, здоров’я, національності тощо).

  • Учні матимуть свободу вибору предметів та рівня їхньої склад- ності. З’явиться можливість навчання в різновікових предметних або міжпредметних групах.

  • Для учнів з особливими потребами буде створено умови для навчання спільно з однолітками. Для таких дітей буде запроваджено індивідуальні програми розвитку, включаючи корекційно-реабілітаційні заходи, психолого-педагогічний супровід.



Усе життя Нової школи буде організовано за моделлю поваги прав людини, демократії, підтримки добрих ідей.

  • Усе життя Нової школи буде організовано за моделлю поваги прав людини, демократії, підтримки добрих ідей.

  • У формуванні виховного середовища братиме участь весь колек- тив школи. У закладах буде створюватися атмосфера довіри, дружелюбності й доброзичливості, взаємодопомоги і взаємної підтримки при виникненні труднощів у навчанні та повсякденному житті.

  • Ключовим виховним елементом стане приклад учителя, який покликаний захопити дитину.

  • У Новій школі будуть вимірювати індивідуальні нахили та здібності кожної дитини для цілеспрямованого розвитку і профорієнтації. У цій справі Нова школа буде щільно співпрацювати з поза- шкільними закладами освіти.

  • Буде запроваджено програми із запобігання дискримінації, насильства та знущання в школі



Початкова освіта

  • Початкова освіта

  • Навчання починатиметься, як правило, з шести років. Діти з особ- ливими потребами зможуть приходити до школи з іншого віку. Тривалість перебування в початковій школі для таких дітей можна буде подовжити з доповненням корекційно-розвивального складника.

  • Якість освіти з іноземної мови, буде підвищено в кожній початковій школі.

  • Навчання буде організовано без запровадження предметів з поглибленим рівнем



навчальні завдання і час на їхнє виконання будуть враховувати індивідуальні особливості;

  • навчальні завдання і час на їхнє виконання будуть враховувати індивідуальні особливості;

  • навчальний матеріал можна буде інтегрувати в змісті споріднених предметів або вводити до складу предметів у вигляді модулів;

  • обсяг домашніх завдань буде обмежено;

  • навчання буде організовано через діяльність, ігровими методами як у класі, так і поза його межами;

  • учитель матиме свободу вибору (створення) навчальних програм у межах стандарту початкової освіти;

  • оцінки не будуть виставлятися; найважливіше завдання вчителя – підтримувати в кожному учневі впевненість і мотивацію до пізнання.



У процесі навчання будуть використовуватися методи, які вчать робити самостійний вибір, пов'язувати вивчене з практичним життям, враховують індивідуальність учня;

  • У процесі навчання будуть використовуватися методи, які вчать робити самостійний вибір, пов'язувати вивчене з практичним життям, враховують індивідуальність учня;

  • Запроваджується предметне навчання; частина предметів буде оцінюватися.

  • Після завершення початкової школи навчальні досягнення кожно-го учня повинні відповідати стандарту початкової школи.

  • Державна підсумкова атестація здобувачів початкової освіти буде здійснюватися лише з метою моніторингу якості освітньої діяльності закладів і буде проводитися вчителями школи.

  • У початковій школі не буде «одногодинних» курсів або предметів.

  • В одному класі не буде більше 8 обов’язкових предметів.



БАЗОВА СЕРЕДНЯ ОСВІТА ПОДІЛЯТИМЕТЬСЯ НА ДВА ЦИКЛИ:

  • БАЗОВА СЕРЕДНЯ ОСВІТА ПОДІЛЯТИМЕТЬСЯ НА ДВА ЦИКЛИ:

  • І - АДАПТАЦІЙНИЙ (5-6 КЛАСИ);

  • Буде пробуджувати і підтримувати інтерес до сфер знань і діяльності, передбачених навчальною програмою.

  • ІІ - БАЗОВЕ ПРЕДМЕТНЕ НАВЧАННЯ (7-9 КЛАСИ).

  • Сприятиме формуванню учнів як відповідальних членів суспільства, здатних самостійно долати проблеми повсякденного життя, вибирати шлях подальшого навчання відповідно до своїх інтересів і здібностей.

  • Частину часу буде відведено на предмети за вибором.

  • Результати навчання будуть оцінюватися шляхом ДПА у формі ЗНО.



У РАМКАХ ПРОФІЛЬНОЇ ОСВІТИ СТАРШОКЛАСНИК ЗМОЖЕ ОБИРАТИ ОДНЕ З ДВОХ СПРЯМУВАНЬ НАВЧАННЯ: АКАДЕМІЧНЕ І ПРОФЕСІЙНЕ.

  • У РАМКАХ ПРОФІЛЬНОЇ ОСВІТИ СТАРШОКЛАСНИК ЗМОЖЕ ОБИРАТИ ОДНЕ З ДВОХ СПРЯМУВАНЬ НАВЧАННЯ: АКАДЕМІЧНЕ І ПРОФЕСІЙНЕ.

  • академічне, із поглибленим вивченням окремих предметів з орієнтацією на продовження навчання в університеті;

  • професійне, яке поряд з отриманням повної загальної середньої освіти забезпечує отримання першої професії (не обмежує можливість продовження освіти).



Здобуття профільної середньої освіти за академічним спряму- ванням буде здійснюватися у академічних ліцеях – як правило, окремих закладах освіти.

  • Здобуття профільної середньої освіти за академічним спряму- ванням буде здійснюватися у академічних ліцеях – як правило, окремих закладах освіти.

  • Буде створено окрему мережу академічних ліцеїв, на зразок мережі професійних ліцеїв, тобто третій ступінь школи буде відокремлено від другого ступеня.

  • В академічних ліцеях перший рік навчання буде перехідним. На цьому етапі учень ще зможе змінити профіль навчання. Учні зможуть вибирати не лише предмети, а й рівні їхньої складності.

  • Випускники академічних ліцеїв будуть проходити ДПА у формі ЗНО.

  • Профільну середню освіту за професійним спрямуванням будуть здобувати у професійних ліцеях та профільних коледжах.

  • Випускники професійних ліцеїв та коледжів будуть проходити ДПА у формі ЗНО. При успішному проходженні ДПА у формі ЗНО випускники професійних ліцеїв та коледжів зможуть вступати до ВНЗ, а випускники коледжів зможуть навчатися у ВНЗ за скороченою програмою.



Школи зможуть самостійно формувати освітні програми, складати навчальні плани і програми з навчальних предметів відповідно до стандартів середньої освіти, обирати підручники, методики навчання і виховання, розвивати навчально-матеріальну базу

  • Школи зможуть самостійно формувати освітні програми, складати навчальні плани і програми з навчальних предметів відповідно до стандартів середньої освіти, обирати підручники, методики навчання і виховання, розвивати навчально-матеріальну базу



Керівник буде обиратися на конкурсних засадах строком до п'яти років і зможе обіймати посаду не більше як два терміни поспіль.

  • Керівник буде обиратися на конкурсних засадах строком до п'яти років і зможе обіймати посаду не більше як два терміни поспіль.

  • В управлінні школою братиме участь громадське самоврядування працівників закладу, учнів та їхніх батьків. Колегіальним органом батьківського самоврядування закладу освіти в Новій школі є Батьківська рада.

  • Наглядова рада школи здійснюватиме громадський нагляд, зможе брати участь у визначенні стратегії розвитку закладу освіти, аналізувати діяльність закладу освіти та його посадових осіб, контролювати виконання бюджету закладу, сприяти залученню додаткових джерел фінансування.





Перша фаза (2016-2018 рр.)

  • Перша фаза (2016-2018 рр.)

  • Друга фаза (2019-2022 рр.)

  • Третя фаза (2023-2029 рр.)




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка