Роби велике не обіцяючи великого. Піфагор з досвіду роботи лідерської команди днз “Барвінок”



Дата конвертації04.01.2017
Розмір445 b.


Роби велике не обіцяючи великого. Піфагор

  • З досвіду роботи лідерської команди ДНЗ “Барвінок”


Основні засади інклюзії

  • Інклюзивний освітній закладце заклад освіти, який відкритий для навчання всіх дітей, незалежно від їхніх фізичних, інтелектуальних, соціальних, емоційних, мовних чи інших особливостей.

  • Інклюзія – це процес, це постійний пошук ефективних шляхів задоволення індивідуальних потреб усіх, без виключення, дітей.

  • В основу інклюзивної освіти покладена ідеологія, яка виключає будь-яку дискримінацію дітей, яка забезпечує однакове ставлення до всіх людей, але створює спеціальні умови для дітей з особливими потребами.

  • Тобто, система адаптується до потреб дитини





Здійснення процесу оцінки та розробки індивідуального навчального плану.

  • Компоненти ІНП:

  • Інформація про дитину загального характеру

  • Поточний рівень знань і вмінь дитини

  • Цілі і завдання.

  • Спеціальні та додаткові послуги

  • Адпатації/модифікації

  • Термін дії ІНП.

  • Інформація про прогрес дитини



ІНП розробляється командою, до складу якої входять:



Робота команди при складанні ІНП:

  • До початку першої зустрічі керівник закладу збирає та вивчає результати оцінки розвитку дитини, зустрічається з окремими педагогами, фахівцями з метою складання переліку питань, що будуть обговорюватися на першій зустрічі.

  • Керівник закладу призначає час і місце проведення зустрічі, максимально зручні для всіх членів команди.

  • Керівник закладу проводить першу робочу зустріч з розробки ІНП.

  • Важливо спільно вибрати керівника команди, він в подальшому плануватиме і призначатиме засідання, визначатиме місце зборів, сповіщатиме всіх учасників тощо.

  • Призначається зустріч з батьками, щоб представити та обговорити результати оцінки, рекомендації, запросити до процесу складання ІНП.



Адаптація та модифікація навчально-виховного процесу

  • Сфери адаптації:

  • Фізичне середовище – адаптація змінює середовище (пандус, пристосування туалету, зміна освітлення, розташування меблів тощо);

  • Навчання – адаптація змінює процес навчання (спосіб повідомлення матеріалу, спосіб організації дітей);

  • Адаптація навчального плану – модифікація навчального плану або цілей і завдань; видозміна завдань тощо;

  • Вказівки – адаптація змінює методи та щоденні заняття, які використовує педагог;

  • Матеріали – адаптація полягає у пристосуванні навчальних інструментів та матеріалів до індивідуальних потреб дитини (об’ємні пензлі, олівці, аркуші із завданнями, роздатковий матеріал);

  • Вибір видів адаптації та модифікації здійснюється з урахуванням конкретних потреб дитини



Модифікації

  • Скорочення змісту матеріалу, який необхідно засвоїти. Наприклад, на занятті з мовленнєвої діяльності дитині з РСА достатньо лише назвати певний малюнок, тоді як інші діти групи повинні його описати.

  • Зниження вимог до участі в роботі – дитина може виконувати лише частину завдань. Наприклад, дитини з дефіцитом уваги може виконати лише два завдання, тоді як група дітей виконує п’ять.

  • Будь-які види модифікацій необхідно обговорювати з родиною дитини, оскільки у більшості випадків модифікація змінить те, що дитина має знати і вміти робити.



Портфоліо

  • Портфоліо дитини допомагає максимально розкрити індивідуальні можливості кожної дитини.

  • У наших інклюзивних групах портфоліо дитини представлене у вигляді об’ємної папки, в яку педагог разом з дитиною вкладає найкращі роботи, які на думку вихователя розкривають найбільш виражений потенціал дитини або які вихованець обрав сам. Ця папка обов’язково містить інформацію про дитину (прізвище, ім’я), вона знаходиться у відомому для дитини місці (наприклад у роздягальній); батьки можуть в будь-який час переглянути вміст портфоліо або навіть взяти його додому, щоб показати іншим членам родини.



Портфоліо педагога

  • Портфоліо педагога розглядається як спосіб фіксування, накопичення та оцінки індивідуальних досягнень дитини з ООП протягом певного періоду часу.



Наші портфоліо містять такі розділи:

  • Титульний листок: міститься загальна інформація про дитину, контактна інформація, фотографія дитини.

  • Картка прийому дитини

  • Анкета для батьків

  • .Картки обстежень різними фахівцями.ІНП.

  • Листки спостережень

  • .Розділ «Моя сім’я»: цей розділ складають батьки разом з дитиною в довільній формі.

  • Розділ «Розвиток дрібної моторики»: сюди вкладаються роботи дитини, які не йдуть в дитяче портфоліо з поточними коментарями .

  • Розділи «Логіко-математична діяльність», «Мовленнєва діяльність» з поточними коментарями (якщо в цьому є потреба). До портфоліо треба вміщувати не лише матеріали, які показують труднощі в навчальній діяльності та шляхи їх подолання, а й сильні сторони дитини.



Спостереження

  • Визначити схильності, інтереси, вміння і потреби кожної дитини.

  • Оцінити процес розвитку дитини на протязі деякого часу.

  • Визначити необхідність змін у середовищі.

  • Ідентифікувати проблеми.

  • Визначити оптимальні шляхи вирішення проблемних ситуацій.

  • Оцінити необхідність корекції навчального плану.

  • Зібрати всю можливу інформацію про дитину, зокрема відомості, корисні для батьків та інших фахівців.

  • Допомогти батькам більше дізнатися про своїх дітей.



Результати анкетування педагогів про інклюзивний розвиток навчального закладу Опитано: 21 респондент Дата 16 травня 2013р.







Результати анкетування батьків про інклюзивний розвиток навчального закладу Опитано 98 Дата 16.05.2313р.

  • За результатами опитування більшість респондентів на запитання відповідали частковою або повною згодою. Проте 7 опитаних побажали, щоб заклад мав зручний доступ для всіх дітей і дорослих, включно з особами, які пересуваються у візках. 4 опитаних не згодні з тим, що педагоги допомагають батькам/опікунам познайомитися з закладом. І 6 опитаних не згодні, що різні мови, якими спілкуються діти в навчальному закладі, приносять користь для всіх дітей.



Результати анкетування дітей про інклюзивний розвиток навчального закладу Опитано 10 Дата 19.05.2313р

  • За результатами опитування більшість дітей на запропоновані запитання відповідали стверджувально. Здебільшого, діти залюбки відвідують дошкільний заклад, мають друзів, улюблені заняття та ігри. Проте, 2 дітей відповіли, що вони не мають друзів і бавляться здебільшого самі, а 3 відповіли, що дорослі не завжди хочуть їх вислухати.



План трансформації закладу

  • Створення спільноти

  • Розвиток інклюзивних цінностей

  • Розвиток дошкільного навчального звкладу для всіх

  • Управління процесом гри та навчання

  • Мобілізація ресурсів



  • Інклюзія – це не лише можливість перебувати в певному навчальному закладі. Вона також передбачає спеціальну організацію навчального процесу й надання підтримки дітям з ООП в умовах звичайного навчального закладу. Головна передумова досягнення успіху – не середовище саме по собі, а методика навчання.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка