Робота шмо як засіб формування професійної компетентності вчителя методична робота



Дата конвертації01.01.2017
Розмір445 b.


РОБОТА ШМО ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ


Методична робота

  • важлива складова педагогічної освіти, що має цілісну систему дій і заходів, спрямованих на підвищення професійної майстерності кожного вчителя, досягнення позитивних результатів навчально-виховного процесу.



Завдання науково-методичної роботи:

  • • підвищення професійної майстерності кожного вчителя;

  • • збагачення і розвиток творчого потенціалу педагогів;

  • • діагностика і визначення шляхів подолання труднощів в

  • педагогічній діяльності вчителів;

  • • поглиблення методичної підготовки вчителів;

  • • активне впровадження інноваційних форм методичної роботи,

  • досягнень і рекомендацій психолого-педагогічної науки.





2)Інформаційно - аналітична діяльність:

  • • вивчення стану викладання основ наук та результатів навчальної діяльності;

  • • визначення термінів проведення діагностичних контрольних робіт і тестування з різних предметів;

  • • підбір діагностичних тестів і контрольних робіт на основі тематичного планування.



3) Консультативно-методична робота:

  • • індивідуальна робота з вчителями різної кваліфікації;

  • • розробка разом з вчителями тематичного і поурочного планування;

  • • робота з удосконалення сучасних навчально-методичних комплексів;

  • • організація проведення олімпіад, наукових конференцій;

  • • участь у педагогічних виставках, проектах.



4) Забезпечення безперервного підвищення кваліфікації вчителів:

  • • систематизація роботи з проходження вчителями курсів

  • підвищення кваліфікації;

  • • впровадження в практику роботи вчителів досягнень сучасної педагогічної науки,

  • • організація тематичних занять, практикумів, лекцій;

  • • участь вчителів у конкурсах, оглядах, виставках, конференціях;

  • • активне здійснення зв'язків з інститутами післядипломної

  • педагогічної освіти;

  • • стимулювання педагогічних досягнень вчителів.



5) Атестація вчителів:

  • організаційно-методична допомога вчителям, які проходять атестацію;

  • • складання індивідуальних планів підготовки до атестації з кожним

  • вчителем;

  • • діагностика і експертиза педагогічної діяльності вчителів, що атестуються.



Успішність педагогічної діяльності багато в чому залежить від уміння та здатності кожного вчителя мобілізувати свої зусилля на систематичну розумову роботу, раціонально будувати її, управляти своїм емоційним і психологічним станом, використовувати свій потенціал, проявляти творчу активність.

  • Успішність педагогічної діяльності багато в чому залежить від уміння та здатності кожного вчителя мобілізувати свої зусилля на систематичну розумову роботу, раціонально будувати її, управляти своїм емоційним і психологічним станом, використовувати свій потенціал, проявляти творчу активність.

  • У педагогіці така робота над собою називається саморозвитком



Про професіоналізм педагогів свідчать компетенції:

  •              - методологічні;              - правові;               - комунікативні;               - професійно-педагогічні;               - дидактичні;               - виховні;               - інформаційні;         - науково-предметні;                - методичні



  • Педагогічна компетентність – це  система наукових знань, інтелектуальних і практичних умінь і навичок; загальної культури, особистісних якостей учителя, спроможного вирішувати психолого-педагогічні завдання.

  • Професійна компетентність – це мистецтво, яке повинно

  • постійно удосконалюватися



Етапи технології розвитку професійної компетентності:

  •   ; -.



Шляхи підвищення педагогічної майстерності

    • Методична діяльність
      • методичне об ’ єднання,
      • творча група,
      • тренінги, семінари тощо;
    • Вивчення передового педагогічного досвіду;
    • Участь у професійних конкурсах, ярмарках педмайстерності;


Професійні компетентності (3 групи):

  • а) ключові – необхідні для виконання будь-якої професійної діяльності (інформаційно- комунікативні, соціально-трудові, мовні, культурні, здатність учитися);



б)  базові – відображають специфічний характер педагогічної діяльності (організаційний, дидактичний компоненти, здатність до педагогічного мислення, когнітивно-креативний, психологічний, оцінювальний, консультативний компоненти і здатність до розвитку впродовж усього життя);

  • б)  базові – відображають специфічний характер педагогічної діяльності (організаційний, дидактичний компоненти, здатність до педагогічного мислення, когнітивно-креативний, психологічний, оцінювальний, консультативний компоненти і здатність до розвитку впродовж усього життя);



в) соціально-предметні

  • в) соціально-предметні

  • компетентності

  • (рівень володіння предметом і розвиток дослідницької компетентності учителя).



Професійна компетентність учителя

  • сукупність ключових, базових і

  • спеціальних компетентностей, що

  • проявляються на професійно-діяльнісному,

  • комунікативному й особистісному рівнях.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка