Розглянути науково методологічні основи стресових та постстресових станів,етапи проходження кризи



Дата конвертації15.06.2016
Розмір445 b.



Розглянути науково методологічні основи стресових та постстресових станів,етапи проходження кризи.

  • Розглянути науково методологічні основи стресових та постстресових станів,етапи проходження кризи.

  • Розглянути вікові особливості реакції на стресову ситуацію та ресурсні можливосте виходу з кризового стану

  • Розглянути систему виховної роботи дітьми та сім'ями вразливих категорій

  • Розглянути та відпрацювати психологічні методики виходу із стресових станів

  • Надати рекомендації щодо створення сприятливих умов виховання та розвитку дітей та учнів в період кризових станів



У ситуації конфлікту та в період після його припинення певна частина населення може стати особливо вразливою до ситуацій порушення їхніх прав, потрапляння в складні життєві обставини перенесення насильства тощо.

  • У ситуації конфлікту та в період після його припинення певна частина населення може стати особливо вразливою до ситуацій порушення їхніх прав, потрапляння в складні життєві обставини перенесення насильства тощо.

  • До цієї групи належать:

  • діти;

  • сім'ї, члени яких загинули;

  • сім’ї, члени яких поранені;

  • сім’ї, члени яких зникли безвісти;

  • внутрішньо переміщені особи;

  • сім‘ї військовослужбовців;

  • сім’ї, в яких зруйновані родинні зв’язки;

  • особи та члени їх сімей, що зазнають насильства з боку громади за свої переконання;

  • сім’ї, які перебувають в зоні АТО;

  • сім’ї, які перебували в зоні АТО та зараз знаходяться на територіях підконтрольних уряду України;

  • сім’ї, які перебувають в зоні ризику проведення бойових дій.



1.Виявлення осіб групи ризику та організація надання їм необхідної допомоги. Основними етапами цієї діяльності є:

  • 1.Виявлення осіб групи ризику та організація надання їм необхідної допомоги. Основними етапами цієї діяльності є:

  • - виявляти вразливі групи населення, у тому числі внутрішньо переміщені особи.

  • - здійснювати аналіз їх потреб.

  • - надавати допомогу у відповідності до здійснення своєї функціональної діяльності.

  • - перенаправляти по допомогу в органи державної влади, волонтерські групи, громадські організації

  • 2. Формування знань про соціально-політичні події в Україні (ознайомлення з НПБ, подіями, заходами)

  • Сприяйте адаптації дітей-переселенців у нових умовах.



3. Протидія булінгу

  • 3. Протидія булінгу

  • 4. Формування навичок протистояння інформаційній війні.(критичне ставлення, критичне мислення)

  • 5. Вирішення конфліктів.

  • 6. Виявлення дітей, які потребують соціально-педагогічної та/або психологічної допомоги

  • 7. Діагностика особистісних утруднень дітей, які потребують соціально-педагогічної та/або психологічної допомоги

  • 8.Надання матеріальної допомоги



9.Проведенню психологічної та соціально-педагогічної роботи з дітьми, та учнівською молоддю (система педагогічних, психологічних корекційно – розвивальних заходів: бесіди, тренінги, лекції, проекти та т. інш.) з питань профілактики насильства, подолання посттравматичних станів, негативних емоційних станів, формування навичок безпечної поведінки

  • 9.Проведенню психологічної та соціально-педагогічної роботи з дітьми, та учнівською молоддю (система педагогічних, психологічних корекційно – розвивальних заходів: бесіди, тренінги, лекції, проекти та т. інш.) з питань профілактики насильства, подолання посттравматичних станів, негативних емоційних станів, формування навичок безпечної поведінки

  • 10.Проведення організаційно – методичних заходів щодо підвищення психолого - педагогічної компетентності педагогів з питань особливості організації та здійснення профілактичної роботи в закладах освіти в конфліктний та постконфліктний період

  • Просвіта батьків.



Жертвы – это люди, по которым был нанесен главный удар, люди в эпицентре. Есть жертвы мертвые; жертвы физически искалеченные; жертвы, которые сами физически не пострадали, но которые находились в сердце катастрофы и потеряли свое имущество; жертвы, которые не потеряли ничего ценного, но которые находились в сердце катастрофы.

  • Жертвы – это люди, по которым был нанесен главный удар, люди в эпицентре. Есть жертвы мертвые; жертвы физически искалеченные; жертвы, которые сами физически не пострадали, но которые находились в сердце катастрофы и потеряли свое имущество; жертвы, которые не потеряли ничего ценного, но которые находились в сердце катастрофы.



Уцелевшие – люди, потерявшие в катастрофе своих любимых. К ним относятся члены семьи, родные, родственники и т. п.

  • Уцелевшие – люди, потерявшие в катастрофе своих любимых. К ним относятся члены семьи, родные, родственники и т. п.



1. Пострадал ли человек от бедствия прямо?

  • 1. Пострадал ли человек от бедствия прямо?

  • 2. Находится ли этот человек в состоянии кризиса?

  • Если ответ на оба вопроса положителен, то пострадавший является Жертвой, если же нет, то он – Уцелевший. Мы должны помнить, что разные люди реагируют на каждую данную ситуацию по-разному, и ясно, что некоторые люди окажутся более уязвимыми по отношению к бедствию и кризису, в то время, как другие, наоборот, будут бороться с кризисом более эффективно и проявят более высокую степень жизнестойкости. Этих последних мы и называем уцелевшими.



Діти, які залишаються у стані глибокого стресу;

  • Діти, які залишаються у стані глибокого стресу;

  • Діти, у яких продовжують спостерігатися серйозні зміни особистості та поведінки;

  • Діти, які не можуть нормально функціонувати у повсякденному житті;

  • Діти, які відчувають загрозу;

  • Діти, які ризикують заподіяти шкоду собі та іншим

  • Якщо дитина залишається у стані глибокого чи гострого стресу, намагайтеся не залишати її на самоті. Будьте поряд з нею до тих пір, поки стресові реакції не зникнуть, або поки вам не прийдуть на допомогу інші спеціалісти



Перевіряйте та контролюйте безпеку;

  • Перевіряйте та контролюйте безпеку;

  • Відстежуйте дітей з очевидними та невідкладними нагальними потребами;

  • Шукайте дітей, батьків та піклувальників з серйозними стресовими реакціями.



Контактуйте з дітьми та батьками, які можуть потребувати підтримки;

  • Контактуйте з дітьми та батьками, які можуть потребувати підтримки;

  • Дізнавайтеся, розпитуйте дітей, батьків та піклувальників про їхні потреби та тривоги;

  • Вислуховуйте дітей, батьків та піклувальників; допомагайте їм заспокоїтися.



Допомагайте дітям та їхнім родинам задовольнити базові потреби та отримати доступ до послуг;

  • Допомагайте дітям та їхнім родинам задовольнити базові потреби та отримати доступ до послуг;

  • Допомагайте дітям та їхнім родинам справлятися з проблемами;

  • Надавайте інформацію;

  • Допомагайте дітям та родинам налагоджувати зв’язки між собою а також зі службами соціальної допомоги.



Вони возз’єднаються зі своїми батьками чи піклувальниками;

  • Вони возз’єднаються зі своїми батьками чи піклувальниками;

  • Їхні базові потреби будуть задоволені;

  • Вони відчуватимуть себе у затишку та безпеці;

  • Вони отримуватимуть підтримку, у тому числі – першу психологічну допомогу.



Перший контакт з дітьми, які зазнали лиха / потрапили у біду

  • Перший контакт з дітьми, які зазнали лиха / потрапили у біду



Зверніть особливу увагу на базові потреби;

  • Зверніть особливу увагу на базові потреби;

  • Представтеся, поясніть, хто ви, чим займаєтеся і з якою метою знаходитеся тут;

  • Використовуйте слово “психологічний” особливо обережно.



Діяльністю виключно фахових спеціалістів;

  • Діяльністю виключно фахових спеціалістів;

  • Професійною консультацією;

  • Клінічним чи психіатричним втручанням (хоча може виступати елементом якісного клінічного догляду);

  • Психологічним дебрифінгом;

  • Проханням до постраждалого проаналізувати події, що трапилися, або встановити хронологію подій;

  • Примушуванням людей поділитися своєю історією;

  • З’ясуванням почуттів людей або виявленням деталей того, що трапилося.



діти молодшого віку

  • діти молодшого віку

  • Сядьте поряд чи навколішки з тим, щоб бути з дитиною на одному рівні;

  • Якщо це дозволено культурними нормами, під час розмови з дитиною делікатно торкайтеся до її руки чи плеча.



В умовах надзвичайних ситуацій або відразу після кризової події...

  • В умовах надзвичайних ситуацій або відразу після кризової події...

  • ... як елемент нарощування потенціалу готовності до катастроф на територіях з високою вірогідністю виникнення надзвичайних ситуацій;

  • ... під час чи після кризи, що негативно вплинула на невелику групу дітей;

  • ... у якості невідкладного втручання у ситуації дітей, які стали жертвами сексуального або фізичного насильства.



  • Перед початком тривалої розмови з дитиною обов'язково запитайте дозволу у її батьків чи піклувальників



Будьте терплячими;

  • Будьте терплячими;

  • Приймайте та підтримуйте усі емоції;

  • Виражайте, демонструйте надію.



Допоможіть дітям заспокоїтися;

  • Допоможіть дітям заспокоїтися;

  • Говоріть м’яко та спокійно;

  • Сядьте поряд або навколішки, щоб перебувати з дитиною на одному рівні;

  • Якщо це доцільно – підтримуйте зоровий контакт;

  • Зверніть увагу на деталі середовища, що не викликають стресу;

  • Дихайте рівно та спокійно.



Зберігайте терпіння. Налагодження довіри потребує певного часу та зусиль.

  • Зберігайте терпіння. Налагодження довіри потребує певного часу та зусиль.

  • Застосовуйте практику активного слухання:

  • Звертайте увагу;

  • Демонструйте свій інтерес;

  • Заохочуйте дитину до розмови;

  • Відповідайте без осуду і критики.



Дозволяє перевірити стан дитини;

  • Дозволяє перевірити стан дитини;

  • Сприяє взаєморозумінню;

  • Знижує рівень стресу та напруги;

  • Заохочує та сприяє пошуку рішення проблем;

  • Посилює відчуття безпеки та надії.



Уважна зосередженість

  • Уважна зосередженість

  • Парафразування

  • Заохочення

  • Ставлення запитань та уточнення

  • Підбиття підсумків



Не випитуйте;

  • Не випитуйте;

  • Будьте чутливими, делікатними та зосередженими;

  • У центрі уваги має залишатися дитина;

  • Приймайте та підтримуйте різноманітні емоції;

  • Використовуйте тріангуляцію.



Сприяйте налагодженню зв’язку між дітьми та їхніми сім’ями;

  • Сприяйте налагодженню зв’язку між дітьми та їхніми сім’ями;

  • Надавайте максимально точну інформацію;

  • Сприяйте доступу дітей та родин та послуг та соціальної допомоги.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка