Розглянути систему навчання іноземних мов (ІМ) у початковій школі (ПШ) і зробити спробу визначити сучасні тенденції розвитку цієї системи



Дата конвертації02.06.2016
Розмір445 b.





Розглянути систему навчання іноземних мов (ІМ) у початковій школі (ПШ) і зробити спробу визначити сучасні тенденції розвитку цієї системи.

  • Розглянути систему навчання іноземних мов (ІМ) у початковій школі (ПШ) і зробити спробу визначити сучасні тенденції розвитку цієї системи.







Базова категорія навчання ІМ,

  • Базова категорія навчання ІМ,

  • яка визначає стратегію навчання і вибір методу навчання у ПШ, за допомогою якого реалізується ця стратегія; точка зору на сутність того, як слід навчати ІМ.



Компетентнісний: формування в учнів іншомовної комунікативної компетентності

  • Компетентнісний: формування в учнів іншомовної комунікативної компетентності

  • Культурологічний: взаємопов’язане навчання ІМ і культури

  • Рівневий: процес навчання ІМ орієнтований на європейські рівні володіння мовою (відкриття, виживання, рубіжний, просунутий, автономний, компетентний); для ПШ – рівень А1

  • Комунікативно-діяльнісний

  • Рефлексивний

  • Центрований на учні



Національна рамка кваліфікацій

  • Національна рамка кваліфікацій

  • Проект Національної стратегії розвитку освіти в Україні на 2012-2021 роки

  • Концепція державної мовної політики України

  • Проект Закону України «Про вищу освіту»

  • Державний стандарт початкової загальної освіти

  • Проект Державного стандарту базової та повної середньої освіти





Набута у процесі навчання інтегрована здатність особистості, яка складається із знань, навичок, умінь, досвіду, цінностей, ставлення тощо, які можуть комплексно реалізовуватися на практиці.

  • Набута у процесі навчання інтегрована здатність особистості, яка складається із знань, навичок, умінь, досвіду, цінностей, ставлення тощо, які можуть комплексно реалізовуватися на практиці.



Суспільно визнаний рівень знань, навичок, умінь, ставлень у певній сфері діяльності людини.

  • Суспільно визнаний рівень знань, навичок, умінь, ставлень у певній сфері діяльності людини.





  • у рідній мові

  • в іноземних мовах (2-3 мови)

  • культурна

  • навчальна

  • комп'ютерна

  • математична, фундаментальна природничо-наукова і технічна

  • міжособистісна, міжкультурна, соціальна і громадянська

  • у підприємництві



навчальна

  • навчальна

  • соціальна

  • загальнокультурна

  • громадянська

  • у використанні ІКТ

  • здоров’язбережувальна



Перехід з наступного навчального року на новий “Державний стандарт початкової загальної освіти” (2011 р.) є підґрунтям для:

  • Перехід з наступного навчального року на новий “Державний стандарт початкової загальної освіти” (2011 р.) є підґрунтям для:

  • зміни назви навчального предмету з ІМ на ІМіК

  • переходу у галузі навчання ІМіК на термін “компетентність” і уточнення складових іншомовної комунікативної компетентності

  • детального опису рівня А1 володіння іноземною мовою і культурою у ПШ





Формування в учнів іншомовної комунікативної компетентності (ІКК), тобто здатності успішно вирішувати завдання взаємодії і взаєморозуміння із носіями мови, яка вивчається, відповідно до норм і культурних традицій в умовах прямого й опосередкованого спілкування.

  • Формування в учнів іншомовної комунікативної компетентності (ІКК), тобто здатності успішно вирішувати завдання взаємодії і взаєморозуміння із носіями мови, яка вивчається, відповідно до норм і культурних традицій в умовах прямого й опосередкованого спілкування.











Уточнення складових ІКК згідно з новим Стандартом початкової освіти

  • Уточнення складових ІКК згідно з новим Стандартом початкової освіти

  • Визначення цілей навчання у ПШ відповідно до конкретизованих підрівнів володіння ІМіК







Оновлення предметного аспекту змісту навчання ІМіК у ПШ

  • Оновлення предметного аспекту змісту навчання ІМіК у ПШ

  • Визначення процесуального аспекту змісту навчання ІМіК у ПШ згідно з оновленим предметним аспектом змісту навчання ІМіК

  • Створення методичних засад відбору мовних мінімумів навчання ІМіК у ПШ



П. особистісно орієнтованої спрямованості навчання

  • П. особистісно орієнтованої спрямованості навчання

  • П. свідомості

  • П. творчого характеру навчання

  • П. діяльнісного характеру навчання

  • П. автономності навчання



П. комунікативності

  • П. комунікативності

  • П. комунікативно спрямованого формування мовленнєвих навичок

  • П. інтегрованого навчання видів мовленнєвої діяльності та аспектів мови

  • П. взаємопов'язаного навчання мови і культури

  • П. урахування рідної мови і культури

  • П. домінуючої ролі вправ

  • П. автентичності навчальних матеріалів

  • П. розвитку автономності учнів

  • П. індивідуалізації формування іншомовної комунікативної компетентності



П. природовідповідного навчання

  • П. природовідповідного навчання

  • П. розвиваючого навчання

  • П. культуротворчого навчання



Врахування вікових і індивідуальних особливостей учнів:

  • Врахування вікових і індивідуальних особливостей учнів:

  • мимовільної уваги і запам'ятовування

  • інтуїтивного розуміння і переживання

  • емоцій та уяви

  • схильності до гри



навчання у співробітництві з учителем з врахуванням пізнавальних процесів учнів, які ”дозрівають”

  • навчання у співробітництві з учителем з врахуванням пізнавальних процесів учнів, які ”дозрівають”

  • розвиток пізнавальних процесів учнів за допомогою предмета ІМіК

  • підтримка процесів усвідомлення способів оволодіння ІМіК і мовних закономірностей ІМ



пробудження в учнів інтересу до нової мови і культури іншого народу

  • пробудження в учнів інтересу до нової мови і культури іншого народу

  • реалізація іншомовної діяльності на основі образотворчої, художньої, музичної, ігрової та інших видів діяльності



Осучаснення принципів навчання ІМіК у ПШ згідно з новітніми вітчизняними і зарубіжними дослідженнями у галузі методики формування ІКК

  • Осучаснення принципів навчання ІМіК у ПШ згідно з новітніми вітчизняними і зарубіжними дослідженнями у галузі методики формування ІКК



напрям у навчанні ІМіК у широкому значенні

  • напрям у навчанні ІМіК у широкому значенні

  • спосіб формування в учнів складових іншомовної комунікативної компетентності





Організація комунікативно-ігрової діяльності молодших школярів, яка забезпечує мотиваційну, змістову і процесуальну основи для моделювання у навчальному процесі з ІМіК адекватних їхнім віковим особливостям ситуацій іншомовного спілкування з метою формування ІКК на елементарному рівні.

  • Організація комунікативно-ігрової діяльності молодших школярів, яка забезпечує мотиваційну, змістову і процесуальну основи для моделювання у навчальному процесі з ІМіК адекватних їхнім віковим особливостям ситуацій іншомовного спілкування з метою формування ІКК на елементарному рівні.





П. з елементом змагання: ігри, конкурси, вікторини

  • П. з елементом змагання: ігри, конкурси, вікторини

  • П. з елементом загадування: шаради, загадки, кросворди

  • П. з елементом перевтілення: ігри-пантоміми, скетчі, інсценівки, рольові ігри

  • П. з елементом художнього виконання: лічилки, скоромовки, римування, вірші, пісні

  • П. з елементом сюжетної організації: казки, легенди, байки, та інші історії



Ляльковий театр…

  • Ляльковий театр…

  • “ Хоровод ”

  • “ З’єднай ”

  • “ Пізнати, вибрати, показати ”

  • “ Пізнати і розкласти ”

  • “ Подвійне коло ”

  • “ Ланцюжок ” тощо



Поява у вітчизняній методиці навчання ІМіК нових методів навчання у початковій школі і розробка відповідних ним прийомів навчання

  • Поява у вітчизняній методиці навчання ІМіК нових методів навчання у початковій школі і розробка відповідних ним прийомів навчання



Для вчителя, для учнів, для вчителя і для учнів

  • Для вчителя, для учнів, для вчителя і для учнів

  • Основні, допоміжні, додаткові

  • Нетехнічні, технічні





Засіб навчання, який сприяє формуванню в учнів іншомовної комунікативної компетентності і їхньому особистісному розвитку як суб’єктів освітнього процесу.

  • Засіб навчання, який сприяє формуванню в учнів іншомовної комунікативної компетентності і їхньому особистісному розвитку як суб’єктів освітнього процесу.

  • Пакет робочих матеріалів, які відображають результати навчальної діяльності учнів з ІМіК.



Поступове підвищення якості вітчизняних підручників з ІМіК для ПШ

  • Поступове підвищення якості вітчизняних підручників з ІМіК для ПШ

  • Розширення номенклатури засобів навчання ІМіК

  • Упровадження в навчальний процес з ІМіК інформаційно-комунікаційних технологій







Урок - турнір

  • Урок - турнір

  • Урок - гра

  • Урок - КВК

  • Урок - екскурсія

  • Урок - конкурс

  • Урок - мрія

  • Урок – проект тощо





Збільшення уваги до нових типів нетрадиційних уроків ІМіК у ПШ

  • Збільшення уваги до нових типів нетрадиційних уроків ІМіК у ПШ



Рівень сформованості у вчителя міжкультурної іншомовної комунікативної і методичної компетентностей

  • Рівень сформованості у вчителя міжкультурної іншомовної комунікативної і методичної компетентностей

  • Особистісна готовність учнів до навчання у школі

  • Вмотивованість учнів і вчителів

  • Обсяг навчального навантаження учнів 1-го класу

  • Забезпеченість навчально-методичними комплексами






База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка