Розкажіть про творчий зв’язок Миколи Куліша і Леся Курбаса



Дата конвертації30.05.2016
Розмір445 b.





  • Розкажіть про творчий зв’язок Миколи Куліша і Леся Курбаса.

  • Визначте тогочасні та “вічні” проблеми, порушені у творах М.Куліша



  • “Слова виблискують, поєднуються у несподівано

  • сміливих комбінаціях, сміються метафорами,

  • сплітаються і розсипаються бризками парадоксів – тут є

  • щось і від яскравого народного примітиву, і від

  • викінченої і скупої техніки сучасного індустріалізму”

  • Й. Шевченко

  • “Микола Куліш прив'язав до нього (Мазайла) психопатичну

  • ідейку, і ця ідейка не тільки нікого не настрашує, але вражає

  • несучасністю і цілковитою анемічністю”.

  • М.Корляков



Дрібний службовець Донвугілля Мина Мазайло

  • Дрібний службовець Донвугілля Мина Мазайло

  • вважає, що завадою його успіху в кар'єрі і

  • приватному житті завжди було українське прізвище,

  • хоче змінити його на російське. Ця ідея викликає

  • підтримку в його дружини , родички з Курська тьоті

  • Моті, доньки Рини (повне ім'я Мокрина) і протест

  • сина Мокія і дядька Тараса. Коли врешті-решт

  • новітній Мартин Боруля став Миною Мазєніним,

  • він із жахом дізнається з газети, що за

  • “ систематичний і зловмисний опір українізації

  • службовця М.М.Мазайла-Мазєніна ” звільнено з

  • посади.



  • Сюжет - це подія чи система пов'язаних між собою подій, в процесі розвитку яких у творі розкриваються характери персонажів і весь зміст твору





1.Експозиція – знайомство з сім‘єю Мини Мазайло.

  • 1.Експозиція – знайомство з сім‘єю Мини Мазайло.

  • 2. Зав'язка – 2 перші дії: Мина повертається з загсу після подання заяви на зміну прізвища; приїжджають тьотя Мотя і дядько Тарас.

  • 3. Розвиток дії – Мина бере лекції, дії Улі і Рини, прихід комсомольців, друзів Мокія.

  • 4. Кульмінація – публікація в газеті рішення про зміну прізвища.

  • 5. Розв'язка – Мина Мазайло дізнається з газети про своє звільнення через… опір українізації. Для героя вона трагічна.





Визначте тему твору.

  • Визначте тему твору.

  • Відповідь :

  • Показ денаціоналізованого міщанина, який вважає зміну свого українського прізвища вирішенням усіх проблем.

  • Згубне захоплення як націоналізмом, так і шовінізмом.

  • “Українізація” 1920-х років.



Микола Куліш як письменник, суспільний діяч і просто українець не міг залишитися байдужим до змін, які відбувалися у суспільстві, намагався про них розповісти. У драматичному творі це було можливим тільки через висловлювання героїв. До речі, М.Куліша називають провидцем за твір “Мина Мазайло”.

  • Микола Куліш як письменник, суспільний діяч і просто українець не міг залишитися байдужим до змін, які відбувалися у суспільстві, намагався про них розповісти. У драматичному творі це було можливим тільки через висловлювання героїв. До речі, М.Куліша називають провидцем за твір “Мина Мазайло”.



Знайдіть висловлювання персонажів про українізацію.

  • Знайдіть висловлювання персонажів про українізацію.

  • Чи правий був письменник у своїх передбаченнях?

  • Чи щирими були заходи й наміри влади щодо українізації?



  • Сатирична комедія



Сатирична комедія – жанр драматичного твору, для якого характерні гостре, дошкульне висміювання негативних явищ, поведінки, вчинків. Для втілення авторського задуму якнайширше підпорядковано засоби сатири: іронію, сарказм, гротеск, шарж, карикатуру та ін. Ці засоби використовуються в конфліктних ситуаціях між дійовими особами, виражаються в репліках і ремарках.

  • Сатирична комедія – жанр драматичного твору, для якого характерні гостре, дошкульне висміювання негативних явищ, поведінки, вчинків. Для втілення авторського задуму якнайширше підпорядковано засоби сатири: іронію, сарказм, гротеск, шарж, карикатуру та ін. Ці засоби використовуються в конфліктних ситуаціях між дійовими особами, виражаються в репліках і ремарках.



Літературознавчий словник

  • Літературознавчий словник

  • Конфлікт (від лат. сonflictus - зіткнення) — протиборство (сутичка) у літературному творі, втілене в сюжеті



Драматичний твір в основі сюжету має

    • Драматичний твір в основі сюжету має
    • конфлікт.
    • Що це за конфлікт?
    • У “Мині Мазайлі ” полягає в прагненні одного з головних героїв змінити свій соціальний статус.


т.Мотя, Мина, Лина, Рина Мока, д.Тарас

  • т.Мотя, Мина, Лина, Рина Мока, д.Тарас

  • ЗА зміну прізвища ПРОТИ зміни прізвища

  •  

  • прихильники рос. м. прихильники укр. м.

  • філологічний конфлікт



1. Чому , на ваш погляд, конфлікт у п'єсі названий “філологічним”? Чи справді він таким є?

  • 1. Чому , на ваш погляд, конфлікт у п'єсі названий “філологічним”? Чи справді він таким є?

  • Суперечка поступово переходить на інший рівень: чия мова краща?

  • 2. Що б ви відповіли на це питання? Чи коректне воно?

  • Саме так, “краща” для кожного рідна мова.



Таким чином, кожен повинен знати, любити рідну мову, захищати інтереси своєї нації.

  • Таким чином, кожен повинен знати, любити рідну мову, захищати інтереси своєї нації.

  • Як називаються такі люди?

  • Патріоти



Шовініст - людина, що обстоює ідею расової винятковості та розпалює національну ворожнечу й ненависть.

  • Шовініст - людина, що обстоює ідею расової винятковості та розпалює національну ворожнечу й ненависть.

  • Націоналіст – той, що розпалює національну ворожнечу під гаслом захисту своїх національних інтересів і національної винятковості.

  • Манкрут – особа, що відмовляється від свого народу, національності.

  • Патріот - віддана своїй вітчизні та народу людина.



Кого ж із героїв комедії можна вважати патріотом? Висловіть свою думку, аргументуючи цитатами з тексту.

  • Кого ж із героїв комедії можна вважати патріотом? Висловіть свою думку, аргументуючи цитатами з тексту.

  • Що можна сказати про Моку?

  • Чим він зайнятий щоденно? Як називають його інші члени родини? Як поводиться із коханою дівчиною?



1. Через що посварилися й образили одна одну мати і Рина?

  • 1. Через що посварилися й образили одна одну мати і Рина?

  • 2. Яке завдання дала Рина подрузі Улі?

  • 3. Що хотів додати до свого прізвища Мокій?

  • 4. Кого запросив Мазайло для вивчення правильної російської вимови?

  • 5. Як Мокій намагався довести, що Уля – українка?

  • 6. Яку московську виставу згадувала тьотя Мотя у суперечці?

  • 7. Який пристрій вигадав Мазайло і що ставила йому в заслугу тьотя Мотя?

  • 8. Що говорив Мина Мазайло про українізацію?

  • 9. Якої думки про українізацію дядько Тарас?

  • 10. Що говорив про прізвища в майбутньому комсомолець Губа?

  • 11. Хто відвідав у маренні Мину Мазайла?

  • 12. Чим закінчується комедія?



1. Через телеграму тьоті Моті в Курськ.

  • 1. Через телеграму тьоті Моті в Курськ.

  • 2. Закохати в себе Мокія.

  • 3. Загублену половинку – Квач.

  • 4. Баронову – Козино.

  • 5. Через антропологію.

  • 6. “Дні Турбіних” .

  • 7. Електричну мухобійку.



 

  •  

  • І рядок     Тема

  • (іменник, який є темою сенкану)

  •             ІІ рядок     Опис

  •                      (2 прикметники, які є означеннями теми)

  •            ІІІ рядок    Дія

  • (3 дієслова, які вказують на активність, дієвість, пов'язану з темою)

  •            ІV рядок  Ставлення , почуття

  •                                                (речення з 4-х слів, яким висловлюється розуміння теми чи ставлення до неї)

  •            V рядок    Перефразування

  •                                                (синонім, узагальнення до теми)



наполегливий , безпартійний



романтичний, рішучий

  • романтичний, рішучий

  • протистоїть, відстоює, аргументує

  • додає загублену частку “Квач”

  • патріот



  • Мина Мазайло

  • Дядько Тарас



Тьотя Мотя

  • Тьотя Мотя

  • Мокій

  • Рина



1. Вміти характеризувати героїв.

  • 1. Вміти характеризувати героїв.

  • 2. Виписати яскраві ремарки, пояснити їх роль у характеротворенні дійових осіб.

  • 3. Поміркувати: чому саме так назвав Микола Куліш дійових осіб.








База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка