Розробила старший вчитель



Дата конвертації02.06.2016
Розмір445 b.


Розробила старший вчитель

  • Розробила старший вчитель

  • вищої категорії

  • ЗШ №1 I-III ступенів

  • м. Зеленодольськ

  • Апостолівського району

  • Дніпропетровської області

  • Тетервова Людмила Миколаївна




Навчальна: розширити знання про види декоративно-ужиткового мистецтва, ознайомити з творами та технікою виконання петриківського розпису, удосконалювати навички й уміння виконання петриківського розпису: окремих елементів і створення нескладних композицій.

  • Навчальна: розширити знання про види декоративно-ужиткового мистецтва, ознайомити з творами та технікою виконання петриківського розпису, удосконалювати навички й уміння виконання петриківського розпису: окремих елементів і створення нескладних композицій.

  • Розвиваюча: розвивати окомір, фантазію, образне мислення.

  • Виховна: виховувати любов до народної творчості, дбайливе ставлення до природи.



Вступ.

  • Вступ.

  • Основоположники декоративно-ужиткового мистецтва.

  • Народні художні промисли.

  • Історія виникнення петриківського розпису.

  • Прийоми нанесення петриківського розпису.

  • Композиції петриківського розпису.

  • Практична робота.

  • Використана література.



Що таке “декоративне” і “ужиткове” мистецтво?

  • Що таке “декоративне” і “ужиткове” мистецтво?

  • Які предмети декоративно-ужиткового мистецтва є у вас удома, у бабусі, у ваших знайомих?

  • Чому ви вважаєте їх творами декоративно-ужиткового мистецтва?



“Основоположниками декоративно-ужиткового мистецтва були гончарі, теслі, різьбярі по дереву і кістці, муляри, ковалі та золотоковалі, ткалі і ткачі, зброярі – ремісники, люди, чиї артистично зроблені речі, радуючи наше око, наповнюють музеї”

  • “Основоположниками декоративно-ужиткового мистецтва були гончарі, теслі, різьбярі по дереву і кістці, муляри, ковалі та золотоковалі, ткалі і ткачі, зброярі – ремісники, люди, чиї артистично зроблені речі, радуючи наше око, наповнюють музеї”

  • М. Горький.



Неможливо уявити наш побут без безлічі необхідних предметів: меблів, посуду, тканин, одягу, ваз для квітів тощо. Ті предмети, які не тільки виконують свої практичні функції, але й мають естетичні якості, належать до творів декоративно-ужиткового мистецтва.

  • Неможливо уявити наш побут без безлічі необхідних предметів: меблів, посуду, тканин, одягу, ваз для квітів тощо. Ті предмети, які не тільки виконують свої практичні функції, але й мають естетичні якості, належать до творів декоративно-ужиткового мистецтва.

  • Народні художні промисли збереглися до наших днів. Це предмети оздоблення і прикраси. У кожного народу є свої промисли, обумовлені кліматичними умовами, навколишньою природою, традиціями.

  • Особливе місце в декоративно-ужитковому мистецтві посідає розпис.







У 1958 році за ініціативою Федора Панко була створена фабрика петриківського розпису, що проіснувала до початку 2000-х років. За радянських часів на фабриці працювали близько півтисячі людей. Петриківські тарілки, скарбнички та інші сувеніри були візитівкою України, їх експортували до 80 країн світу. В 2011 році фабрику було знищено: невідомі демонтували верстати та преси.

  • У 1958 році за ініціативою Федора Панко була створена фабрика петриківського розпису, що проіснувала до початку 2000-х років. За радянських часів на фабриці працювали близько півтисячі людей. Петриківські тарілки, скарбнички та інші сувеніри були візитівкою України, їх експортували до 80 країн світу. В 2011 році фабрику було знищено: невідомі демонтували верстати та преси.

  • На сьогодняшній день близько 200 місцевих мешканців розмальовують тарілки у себе вдома. Також є центр народного мистецтва, в якому працюють чотири десятки майстрів.





Такі відомі майстри, як Ф.Панко, Н.Білокінь, К.Білокур, Т.Пата, родина Вакуленко, створили безліч яскравих зразків декоративного розпису.

  • Такі відомі майстри, як Ф.Панко, Н.Білокінь, К.Білокур, Т.Пата, родина Вакуленко, створили безліч яскравих зразків декоративного розпису.













Усі розписи робляться без попереднього малюнка олівцем, відразу пензлем.

  • Усі розписи робляться без попереднього малюнка олівцем, відразу пензлем.

  • Акварель і гуаш – основні фарбувальні матеріали.



“Гребінець” мазок, що починається зі стовщення. Його виконують натиском пензля і завершують тоненьким вусиком, який передають за допомогою легкого дотику кінчика пензля. Покладені поряд кілька таких мазків нагадують гребінець.

  • “Гребінець” мазок, що починається зі стовщення. Його виконують натиском пензля і завершують тоненьким вусиком, який передають за допомогою легкого дотику кінчика пензля. Покладені поряд кілька таких мазків нагадують гребінець.



“Зернятко” – мазок, який накладається найлегшим дотиком більш сильного натиску. Коли мазки “зернятко” покладені по обидва боки від стеблини вістрям у різні боки, зображення нагадує колосок.

  • “Зернятко” – мазок, який накладається найлегшим дотиком більш сильного натиску. Коли мазки “зернятко” покладені по обидва боки від стеблини вістрям у різні боки, зображення нагадує колосок.

  • “Горішок” – складається з двох мазків, вигнутих півлунками й розташованих один проти одного.



Перехідний мазок – накладається одним пензлем, але двома фарбами. При цьому сухим пензлем беруть одну фарбу (наприклад зелену), а потім другу (жовту). На папері залишається слід від жовтої фарби, яка плавно переходить у зелену.

  • Перехідний мазок – накладається одним пензлем, але двома фарбами. При цьому сухим пензлем беруть одну фарбу (наприклад зелену), а потім другу (жовту). На папері залишається слід від жовтої фарби, яка плавно переходить у зелену.

  • Відбиток пальця дозволяє створити ягідки.









Образотворче мистецтво, Л.В. Климова, Ранок, 2006 р.

  • Образотворче мистецтво, Л.В. Климова, Ранок, 2006 р.

  • Петриківський розпис і основи композиції, 2008 р.

  • Ілюстрації з Інтернету.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка