Розроблення комплексної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами



Дата конвертації01.01.2017
Розмір445 b.





розроблення комплексної  програми розвитку  дитини з особливими освітніми потребами

  • розроблення комплексної  програми розвитку  дитини з особливими освітніми потребами

  • надання додаткових послуг та форм підтримки у процесі навчання;

  • організація спостереження за динамікою розвитку учня



визначення конкретних навчальних стратегій і підходів до навчання/розвитку дитини з особливими освітніми потребами

  • визначення конкретних навчальних стратегій і підходів до навчання/розвитку дитини з особливими освітніми потребами



розробляється групою фахівців (заступник

  • розробляється групою фахівців (заступник

  • директора з навчально-виховної роботи, вчителі,

  • асистент вчителя, психолог, вчитель

  • дефектолог та інші) із обов’язковим залученням

  • батьків, або осіб, які їх замінюють,

  • з метою визначення конкретних

  • навчальних стратегій

  • і підходів до навчання дитини

  • з особливими освітніми

  • потребами











1. Загальна інформація про дитину: ім’я та прізвище, вік, телефони батьків, адреса, проблема розвитку (інформація про особливі освітні потреби), дата зарахування дитини до школи та строк, на який складається програма.

  • 1. Загальна інформація про дитину: ім’я та прізвище, вік, телефони батьків, адреса, проблема розвитку (інформація про особливі освітні потреби), дата зарахування дитини до школи та строк, на який складається програма.

  • 2. Наявний рівень знань і вмінь. Група фахівців вивчає можливості та потреби дитини, фіксує результати вивчення:

  • її вміння, сильні якості та труднощі, стиль навчання у чому їй потрібна допомога;

  • інформація щодо впливу порушень розвитку дитини на її здатність до навчання (відомості надані психолого-медико-педагогічною консультацією).



  • 3. Спеціальні та додаткові  освітні послуги. В індивідуальній програмі розвитку фіксується розклад занять з відповідними фахівцями ( логопедом, фізіотерапевтом, психологом та іншими спеціалістами), вказується кількість і тривалість таких занять з дитиною.

  • 4. Адаптації/модифікації. При складанні індивідуальної програми розвитку необхідно проаналізувати, які адаптації та модифікації слід розробити для облаштування середовища, застосування належних навчальних методів, матеріалів, обладнання, урахування сенсорних та інших потреб дитини.



Адаптація – змінює характер навчання, не змінюючи зміст, понятійну сутність навчального матеріалу.

  • Адаптація – змінює характер навчання, не змінюючи зміст, понятійну сутність навчального матеріалу.

  • Адаптація – зміна умов виконання завдання.

  • Модифікація змінює характер навчання, змінюючи зміст, понятійну сутність навчального матеріалу.

  • Модифікація – зміна інструкції виконання завдання, що передбачає зміну очікуваного результату.



Адаптації:

  • Адаптації:

  • пристосування середовища (збільшення інтенсивності освітлення в класних кімнатах, де є діти з порушеннями зору; зменшення рівня шуму в класі, де навчається слабочуюча дитина, забезпечення її слуховим апаратом;

  • адаптація навчальних підходів (використання навчальних завдань різного рівня складності; збільшення часу на виконання, зміна темпу занять, чергування видів діяльності);

  • адаптація матеріалів (адаптація навчальних посібників, наочних та інших матеріалів; використання друкованих текстів з різним розміром шрифтів, картки-підказки, тощо).



Індивідуальний навчальний план визначає перелік навчальних предметів, послідовність їх вивчення, кількість годин, що відводяться на вивчення кожного предмета за роками навчання, та тижневу кількість годин.

  • Індивідуальний навчальний план визначає перелік навчальних предметів, послідовність їх вивчення, кількість годин, що відводяться на вивчення кожного предмета за роками навчання, та тижневу кількість годин.

  • Індивідуальна навчальна  програма дитини з особливими освітніми  потребами у класі з інклюзивним  навчанням

  •   розробляється на основі типових навчальних програм загальноосвітніх навчальних закладів, у тому числі спеціальних, з відповідною  їх адаптацією.

  • Навчальна програма визначає зміст, систему знань, навичок і вмінь, які мають опанувати учні в навчальному процесі з кожного предмета, а також зміст розділів і тем.



Установча зустріч членів команди (визначення оптимального складу команди, план проведення комплексного оцінювання сильних сторін та потреб дитини (збір комплексної інформації про дитину).

  • Установча зустріч членів команди (визначення оптимального складу команди, план проведення комплексного оцінювання сильних сторін та потреб дитини (збір комплексної інформації про дитину).



команда фахівців вивчає наявний рівень знань і вмінь учня, можливості та потреби, фіксує результати вивчення:

  • команда фахівців вивчає наявний рівень знань і вмінь учня, можливості та потреби, фіксує результати вивчення:

  • - вміння, сильні якості та труднощі, стиль навчання (візуальний, кінестетичний, багатосенсорний та інші, особливо якщо один зі стилів домінує), у чому потрібна допомога;

  • - інформація щодо впливу порушень розвитку дитини на її здатність до навчання (відомості надані психолого-медико-педагогічною консультацією).

  • освітні галузі, в яких учень потребує допомоги;

  • аспекти соціального/емоційного розвитку, в яких учень потребує допомоги;



Батьки - інформацію про стан здоров’я, розвиток, інтереси, особливості поведінки дитини

  • Батьки - інформацію про стан здоров’я, розвиток, інтереси, особливості поведінки дитини

  • Фахівці – особливості розвитку тих чи інших процесів, функцій

  • Педагоги – наявний рівень знань та вмінь, співставлення вимог програми та можливостей дитини, особливості поведінки, спілкування з ровесниками та дорослими

  • Адміністрація – адміністративна

  • організація додаткової підтримки

  • (розклад, додаткові фахівці)



  • 2. Оцінювання рівня психофізичного розвитку дитини; визначення поточного рівня знань та вмінь різними спеціалістами, як основу для подальшої організації навчання.



Початок –

  • Початок –

  • час, коли дитина прийшла до школи;

  • Закінчення –

  • оцінювання – процес безперервний.



Команда педагогів та фахівців школи:

  • Команда педагогів та фахівців школи:

  • вчитель,

  • асистент вчителя,

  • психолог,

  • логопед,

  • соціальний педагог;

  • вчитель-дефектолог тощо;

  • фахівці, залученні з інших організацій,

  • за участі батьків.



особливості розвитку пізнавальних процесів;

  • особливості розвитку пізнавальних процесів;

  • рівень підготовленості дитини;

  • адаптаційний потенціал (які можуть виникати труднощі в адаптації, чи перебувала дитина в колективі тощо);

  • індивідуальні стилі навчання, здібності, інтереси.

  • Визначаються аспекти, які потребують розвитку.



Презентація результатів оцінки - визначення особливих потреб учня для подальшого складання ІПР.

  • Презентація результатів оцінки - визначення особливих потреб учня для подальшого складання ІПР.

  • Представлення базується на можливостях та сильних сторонах учня, а не лише його проблемах.

  • Узагальнення результату оцінки, коментарі та запитання.

  • Занотовування їх як рекомендації для складання ІНП.

  • Зачитування занотованого, аби пересвідчитись, що всі члени команди розуміють зміст результатів і погоджуються з рекомендаціями.



В яких сферах розвитку необхідно надати допомогу?

  • В яких сферах розвитку необхідно надати допомогу?

  • Скільки часу на тиждень триватимуть заняття з фахівцями або додаткові заняття?

  • Які зміни у розкладі мають відбутися?

  • Які заходи будуть запропоновані для встановлення співпраці з іншими учнями?

  • В яких заходах, крім навчальних, дитина братиме участь?

    • Важливо пам’ятати, що визначати цілі та планувати завдання необхідно одночасно в усіх сферах розвитку в яких учень потребує допомоги.


Чи потрібен дитині супровід для пресування школою?

  • Чи потрібен дитині супровід для пресування школою?

  • Які адаптації середовища, технічного забезпечення необхідно здійснити?

  • Яких фахівців необхідно залучити?

  • Якою є поведінка дитини, яких змін вона потребує для покращення процесу навчання?

  • Який теперішній рівень досягнень дитини?

  • З удосконалення/розвитку яких навичок необхідно розпочати?



чому дитина потребує розроблення індивідуалізованої програми розвитку;

  • чому дитина потребує розроблення індивідуалізованої програми розвитку;

  • хто надаватиме освітні та спеціальні послуги;

  • тривалість послуг;

  • методи та періодичність оцінювання;

  • періодичність перегляду ІПР та надання інформації про хід його виконання.



  • Визначення цілей та завдань.

  • Cтворення індивідуального плану розвитку.



Цілі – це твердження щодо бажаного результату. Вони можуть стосуватися знань, умінь, поведінки тощо і мають бути чітко сформульовані, висловлені через позитивні твердження та бути зрозумілими всім, хто їх читає.

  • Цілі – це твердження щодо бажаного результату. Вони можуть стосуватися знань, умінь, поведінки тощо і мають бути чітко сформульовані, висловлені через позитивні твердження та бути зрозумілими всім, хто їх читає.

  • Завдання – необхідні проміжні кроки на шляху до окресленої цілі.



Критерії SMART

  • Критерії SMART

  • S- конкретність (чіткість формулювання)

  • M- вимірюваність (оцінка прогресу)

  • A- досяжність (реалістичність)

  • R- актуальність (значиме для дитини)

  • T- визначеність у часі (за який час)



Приклад 1. “До закінчення навчального року Сашко вивчить кольори”

  • Приклад 1. “До закінчення навчального року Сашко вивчить кольори”

  • Приклад 2. “До червня 2014 року Сашко знатиме 2 кольори: червоний, жовтий; знаходитиме їх з-поміж інших, показуватиме”.



До червня 2014 року Сашко:

  • До червня 2014 року Сашко:

  • Виділяє (показує рукою) червоний колір на прохання дорослого “Покажи червоний”

  • Знаходить (показує) предмети червоного кольору на прохання дорослого “Червоний листочок”, “Червона машинка” і т.д.

  • Знаходить червоний колір з двох запропонованих і показує його.

  • Знаходить червоний з-поміж інших.



  • 4. Здійснення навчання за індивідуальним навчальним планом. Моніторинг ефективності, внесення коректив.



ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

  • ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка