Розвиток єктс



Дата конвертації04.01.2017
Розмір445 b.



  • Розвиток ЄКТС

  • 1989 ЄКТС пілотний проект 100 університетів (Erasmus)

  • 1989-1999 більш широке використання ЄКТС (Erasmus)

  • 1999 Болонська Декларація включає ЄКТС

  • 2002 навчальне навантаження і результати навчання – Конференція Європейської Асоціації Університетів, Цюріх

  • 2004 ЄКТС Ключові особливості ЄКТС в національному законодавстві і нормативних положеннях

  • 2007 Узгодження Ключових особливостей і 2008 Довідник користувача ЄКТС

  • Консультації стосовно ключових особливостей ЄКТС

  • BFUG (ГСБП), Лісабон, 2-3 жовтня 2007



  • ЄКТС Ключові особливості в значній мірі узгоджуються із:

  • Результатами навчання (Learning Outcomes)

  • Навчанням впродовж життя (Lifelong learning)

  • Рамками кваліфікацій (Qualifications Frameworks)

  • Забезпеченням якості (ЄСР) (Quality Assurance (ESG)

  • Консультації стосовно ключових особливостей ЄКТС

  • BFUG (ГСБП), Лісабон, 2-3 жовтня 2007



  • НАВЧАННЯ БЕЗ КОРДОНІВ

  • міжнародна мобільність студентів і викладачів - основна ціль Болонського процесу

  • засіб сприяння мобільності - зрозуміла для всіх учасників ЄПВО система

  • ЄКТС - не самоціль!!!



  • забезпечує прозорість програм навчання

  • полегшує визнання дипломів і кваліфікацій

  • дозволяє європейській вищій освіті стати більш відкритою, зрозумілою і привабливою для студентів різних країн світу

  • [1] В новому довіднику 2009 збережено тривіальну абревіатуру ЄКТС



  • орієнтована на студентів

  • ґрунтується на прозорості результатів навчання і навчального процесу



  • Прагматичний, доступний і корисний інструмент, який допомагає розробляти, описувати, запроваджувати програми навчання і присвоювати кваліфікації вищої освіти



Наказ МОН від 16.10.1009 № 943

  • Наказ МОН від 16.10.1009 № 943

  • «Про запровадження у вищих навчальних закладах України Європейської кредитно-трансферної системи»:

  • «… запровадити, починаючи з 2009/2010 навчального року ЄКТС і її ключові документи відповідно до вимог Довідника користувача ЄКТС, затвердженого Європейською Комісією 06.02.2009»



Модульна система відноситься до організації процесу навчання

  • Модульна система відноситься до організації процесу навчання

  • Як більш системним і доступним чином представити студентам зміст навчальної дисципліни?

  • Кредити- формальне оформлення результатів навчання студента



Результати навчання = Learning Outcomes

  • Результати навчання = Learning Outcomes

  • Навчання впродовж життя = Lifelong learning

  • Рамки кваліфікацій = Qualifications Frameworks

  • Забезпечення якості = Quality Assurance



  • ґрунтуються на навчальному навантаженні, яке необхідне студентам для досягнення очікуваних результатів навчання - орієнтованого на студентів!!!



В навчальному навантаженні зазначається час, який необхідний студенту для:

  • В навчальному навантаженні зазначається час, який необхідний студенту для:

  • завершення всіх видів навчальної діяльності (лекції, семінари, проекти, практичні заняття, самостійна робота, екзамени)

  • досягнення очікуваних результатів навчання



60 кредитів ЄКТС = 1500 до 1800 годин - повний рік формального навчання

  • 60 кредитів ЄКТС = 1500 до 1800 годин - повний рік формального навчання

  • один кредит - 25 – 30 годин

  • кваліфікації першого циклу (бакалаврат) - 180 - 240 кредитів ЄКТС

  • кваліфікації другого циклу (магістратура) - 90 - 120 кредитів ЄКТС



описують те, що повинен знати, розуміти і вміти робити студент після успішного закінчення процесу навчання

  • описують те, що повинен знати, розуміти і вміти робити студент після успішного закінчення процесу навчання

  • пов'язані із дескрипторами циклів (рівнів) національних і Європейської рамок кваліфікацій

  • відображають зміст компетентностей



кваліфікаціям, навчальним програмам або їх освітнім компонентам (модулям, дисциплінам, курсам, дипломній роботі, виробничій практиці, лабораторній роботі)

  • кваліфікаціям, навчальним програмам або їх освітнім компонентам (модулям, дисциплінам, курсам, дипломній роботі, виробничій практиці, лабораторній роботі)



окремим студентам після завершення навчальної діяльності (передбаченої формальною навчальною програмою або окремим освітнім компонентом) і успішного оцінювання досягнутих результатів навчання

  • окремим студентам після завершення навчальної діяльності (передбаченої формальною навчальною програмою або окремим освітнім компонентом) і успішного оцінювання досягнутих результатів навчання



у процесі навчання впродовж життя (Lifelong learning) з метою отримання кваліфікацій

  • у процесі навчання впродовж життя (Lifelong learning) з метою отримання кваліфікацій

  • вони відображають рух за індивідуальною траєкторією навчання



Кредити, присвоєні за однією програмою, можуть бути перенесені на іншу програму

  • Кредити, присвоєні за однією програмою, можуть бути перенесені на іншу програму

  • Цьому сприяє використання ключових документів ЄКТС



«справедливе визнання», а не ідеальний еквівалент

  • «справедливе визнання», а не ідеальний еквівалент

  • «справедливе визнання» ґрунтується на результатах навчання, а не на формальних процедурах



для всіх програм навчання, включаючи навчання в навчальному закладі або на виробництві

  • для всіх програм навчання, включаючи навчання в навчальному закладі або на виробництві

  • для всіх форм навчання (денного, вечірнього, заочного тощо)

  • для різних типів навчання (формального, неформального, неофіційного)

  • для інших видів діяльності в навчанні впродовж життя



Для організації і реалізації ЄКТС в кожному університеті повинна бути створена команда:

  • Для організації і реалізації ЄКТС в кожному університеті повинна бути створена команда:

  • координатор ЄКТС на рівні вищого навчального закладу

  • координатори ЄКТС на рівні інституту/факультету/департаменту/кафедри



Знати цілі і положення Болонського процесу

  • Знати цілі і положення Болонського процесу

  • Розуміти стратегію і перспективи розвитку вищої освіти в Україні в контексті ЄПВО

  • Розуміти основні завдання Європейської системи трансферу і накопичення кредитів

  • Знати ключові особливості ЄКТС

  • Знати і вміти користуватися ключовими документами ЄКТС

  • Вміти створювати Інформаційний пакет / Каталог курсів

  • Вміти заповнювати Аплікаційну форму студента, Угоду про навчання і практичну підготовку, Академічну довідку, Додаток до диплома

  • Надавати рекомендації щодо заповнення ключових документів суб'єктам освітнього процесу





Почесний знак із визнання, що присвоюється університету Європейською Комісією

  • Почесний знак із визнання, що присвоюється університету Європейською Комісією

  • Свідчення забезпечення якості освітньої підготовки в університеті

  • Забезпечення визнання дипломів про вищу освіту в ЄПВО

  • Видається на 5 років



Означає, що ЄКТС запроваджена належним чином

  • Означає, що ЄКТС запроваджена належним чином

  • Матеріали щодо її запровадження обов'язково відображено на сайті університету (декількома мовами) і в ключових документах, які полегшують мобільність









-знати цілі і положения Болонського процесу

  • -знати цілі і положения Болонського процесу

  • -розуміти сутність трансформацій в Європейському просторі вищої освіти

  • -розуміти стратегію та перспективи розвитку вищої освіти в Україні в контексті ЄПВО

  • -усвідомлювати, аргументувати необхідність та перспективи ЄПВО для українських студентів

  • -виступати провідником ідей євроінтеграції у вищій освіті

  • -знати основні завдання щодо запровадження Європейської кредитно-трансферної системи

  • -розуміти ключові особливості ЄКТС

  • -вміти роз’яснити призначення кредитів ЄКТС при навчанні впродовж життя

  • -знати ключові документи ЄКТС

  • -вміти створювати Інформаційний пакет/Каталог курсів

  • -вміти заповнювати Аплікаційну форму студента, Угоду про навчання та практичну підготовку, Додаток до диплома

  • -бути готовим надавати рекомендації при заповненні ключових документів суб’єктам освітнього процесу



  • Основні завдання та положення Болонського процесу. Декларації і комюніке Міністрів освіти країн-учасниць.

  • Аналіз досягнень, труднощів та перспектив ЄПВО за десятирічний період Болонського процесу.

  • Стратегія розвитку вищої освіти в Україні. Завдання, проблеми, шляхи узгодження системи вищої освіти України із стандартами і рекомендаціями Європейського простору вищої освіти.



  • ЄКТС в Європейському просторі вищої освіти. Завдання запровадження ЄКТС. Забезпечення якості освіти та ЄКТС.

  • ЄКТС як інструмент, що дозволяє розробляти, описувати, запроваджувати програми навчання та присвоювати кваліфікації вищої освіти.

  • Ключові особливості ЄКТС. ЄКТС як орієнтована на студента система кредитів. ЄКТС і результати навчання. Визначення навчального навантаження в ЄКТС. Призначення, присвоєння та накопичення кредитів ЄКТС. Кредити ЄКТС і виробнича практика. Трансфер кредитів ЄКТС. ЄКТС і періоди навчання за кордоном.

  • ЄКТС і навчання впродовж життя.



  • Інформаційний пакет/Каталог курсу як основний довідник для студентів. Зміст інформаційного пакету. Вимоги до університету щодо прозорості та доступності інформації.

  • Аплікаційна форма ЄКТС для мобільних студентів, які планують навчатись певний термін навчання в іншому навчальному закладі.

  • Вимоги до Угод про навчання та практичну підготовку про надання курсів. Присвоєння кредитів за досягнення очікуваних результатів навчання.

  • Академічна довідка ЄКТС як формальний документ, що засвідчує прогрес студента та визнання.

  • Додаток до диплома Європейського зразка як документ для поліпшення міжнародної прозорості та справедливого визнання кваліфікацій. Вимоги до заповнення Додатку.



  • Програма навчання координаторів ЄКТС передбачає дві очні сесії (3+2 повних навчальних дні), самостійну роботу між сесіями впродовж одного місяця за місцем роботи та індивідуальні дистанційні консультації впродовж одного місяця



Для організації і реалізації ЄКТС в кожному університеті повинна бути створена команда координаторів ЄКТС, яка складається із координатора ЄКТС на рівні вищого навчального закладу і координаторів ЕКТС

  • Для організації і реалізації ЄКТС в кожному університеті повинна бути створена команда координаторів ЄКТС, яка складається із координатора ЄКТС на рівні вищого навчального закладу і координаторів ЕКТС

  • на рівні інституту/факультету/департаменту/кафедри

  • Вони є основними учасниками, що відповідають за запровадження ЄКТС у вищому навчальному закладі



забезпечує підтримку на всіх рівнях управління запровадження принципів і механізмів ЄКТС; здійснює загальний нагляд за їх адекватним використанням;

  • забезпечує підтримку на всіх рівнях управління запровадження принципів і механізмів ЄКТС; здійснює загальний нагляд за їх адекватним використанням;

  • разом із координаторами на рівні факультетів розділяє відповідальність за узгодженість в підготовці, опублікування і розповсюдження інформаційних пакетів;

  • контролює правильність і єдиний підхід при перезарахуванні кредитів ЄКТС на всіх факультетах;

  • здійснює підготовку вищого навчального закладу до отримання Європейського «Знака ЄКТС»



виступає контактною особою між викладачами і студентами факультету і займається академічними і практичними аспектами реалізації ЄКТС;

  • виступає контактною особою між викладачами і студентами факультету і займається академічними і практичними аспектами реалізації ЄКТС;

  • забезпечує можливість доступу до інформаційних пакетів партнерських університетів для студентів, які потенційно можуть приймати участь в програмах обміну;

  • допомагає студентам правильно заповнювати ключові документи («Аплікаційну форму студента», «Угоду про навчання», «Угоду про практичну підготовку») і розуміти вимоги до процедур перезарахування кредитів ЄКТС;

  • забезпечує якісну підготовку «Академічної довідки (виписки)»;

  • бере участь в роботі навчально-методичної комісії факультету, яка приймає рішення при розподілі кредитів між навчальними дисциплінами.



працює на рівні держави і є членом національної команди промоутерів Болонського процесу.

  • працює на рівні держави і є членом національної команди промоутерів Болонського процесу.

  • представник системи вищої освіти, що має власний практичний досвід з певної галузі освіти, здатний надати професійну практичну підтримку викладачам в додаток до відповідних вказівок зі сторони Міністерств, національних агентств, конференцій ректорів тощо

  • надає рекомендації університетам і іншим вищим навчальним закладам країни з питань використання ЄКТС і Додатка до диплома європейського зразка;

  • підготовки вищого навчального закладу до присвоєння Європейського «Знака ЕКТС»;

  • використання ЄКТС для акумулювання (накопичення) кредитів в системі навчання впродовж життя;

  • здійснює наглядові візити в українські і зарубіжні університети.




База даних захищена авторським правом ©pres.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка